Skocz do zawartości
Gość BulkaW

Co wreszcie z Tuningiem silnika TDi ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość BulkaW

Cztyam i czytem w necie o "podkręceniu" mocy silnika i jednego nie moge zrozumieć. Skoro po "podkreceniu" silnik ma lepsze osiągi, mniejsze spalanie a samo potkręcenie to tylko jakieś tam oprogramowanie, całkowicie /niby/ nie szkodliwe dla silnika, to czemu producent wypuszcza na rynek modele ze słabszymi silnikami, defacto tańsze ?. W czym jest haczyk z tym "podkręcaniem" ? Czy nikt kto "podkręci"ł nie chce się teraz przyznać że zrobił żle a jego silnik po jakimś czasie traci na sprawności ?. Myśle że producent nie odmówił by sobie zarobku i wypuszczał by same samochody z silnikami "podkręconymi" o wyższej mocy. Prosze o opinie na temat "podkręcenia"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

milion razy bylo to omawiane na forum. szukajka nie gryzie. czemu producent nie wypuszcza mocniejszych? auto ma zrobic okreslony przebieg, np. 300kkm, niezaleznie od tego, czy kierownik jest kumaty czy totalnym debilem. debile i tak tego przebiegu nie zrobia, no ale to juz kwestia poziomu inteligencji takiego osobnika. gdyby producent rezerwy nie zostawil to niestety polowa aut po 50kkm nadawalaby sie do wymiany silnika i skrzyni. wiekszosc tylko wsiada i jedzie, a auto czipsowane wymaga czegos wiecej. wymaga wiedzy!!! tdi maja potworna wytrzymalosc i 100% wiecej mocy nie jest niczym szczegolnym. takich aut po naszych drogach jezdzi sporo i niektore juz maja ponad 100kkm nalatane na grubych modach, ale te mody robili tez ludzie kumaci. polaczenie allegro.czip.majkera.za.100zl+czubek za kierownica zawsze skutkuje w ten sam sposob - zajechanie auta w mniejszym lub wiekszym stopniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

Dziękuje Souler za szybka odpowiem. Jak sie domyslam jezdzisz na takim silniku po czipsecie. Jesli chodzi o samą jazde to raczem mam lekka noge. Nie wchodzi w gre żadne ruszanie na "piskach" itd., nawet nie wypada z racji wieku. Czyli generalnie po czipsetowaniu zmniejsza sie zywotność silnika i tyle. Silnik poprostu na maxa jest ekspluatowany, musi to nieść za sobą szybsze awarie itd..nawet jesli robi sie tyle samo kilometrów co bez czipowania i nawet jak nie szaleje sie z szybkościami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zle mnie zrozumiales. jesli masz rozum i wiesz jak traktowac auto, to bedzie tak samo bezawaryjne jak teraz, a dodatkowo dostarczy wiecej frajdy. zywotnosci max nie dasz rady sprawdzic, bo pewnie sprzedasz je szybciej niz myslisz, a ono dalej bedzie jezdzic. Robert z tune-up pisal o znajomym taksowkarzu , ktoremu chipowal autko przy przebiegu rzedu 600kkm. moje auto to czysta mechanika i nie ma miejsca na czipowanie, ale swego czasu mialo +37% wiecej mocy i zadnych negatywnych skutkow, gdzie wykorzystywane to bylo raczej na ulicy i to w sposob ostry :) uwazam, ze jazda niechipowanym tdikiem to strata czasu, emocji i pieniedzy na nieefektywne spalanie ropki. kazdego zachecam do takiego zabiegu, bo czasem wiecej mocy jest bardzo, bardzo potrzebne i nie mowie tutaj o sciganiu sie, a raczej o sytuacjach awaryjnych. jestes z bialogardu, zatem jedziesz do Roberta do gdanska albo leo do szczecina i wracasz 140-150 konnym autem, ktore przy twojej jezdzie spali 0.5-1 litra mniej, a jednoczescie pozwoli na wygodniejsza jazde niz b6 z silnikiem 2.0 140 koni. ot taki maly efekt dwartosciowania swojego ego - on zaplacil wiecej, a jedzie gorzej :) to wszystko za 1000-1500zl, co stanowi 2-3% ceny zakupu auta z roku 2005. nie znam osoby, ktora robiac u fachowca auto, nie mialaby usmiechu po powrocie z zabiegu chipsowania. swego ojca tez namowie na chipsa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

A jeszcze jedno, czy czipsetować można niezależnie ile ma sie kilometów. Bo ja mam 118tyś km. Czy to jest może zbyt wiele na takie cos? . Poprzednio miałem B5 w benzynie. Polecono ni LPG. Strasznie sie zawiodłem i musiałem pozbywać sie samochodu. Dlatego teraz podchodze z takim dystansem do wszelkich przerobek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coz to jest 118tys. jesli delikatnie jezdzisz to jeszcze sie nie dotarl porzadnie. dobry tuner pierwsze co robi to diagnozuje stan auta, a potem dopiero chipsy. jesli z autem cos jest nie tak, to sie tego dowiesz. mozna powiedziec, ze pod wieloma wzgledami bedziesz mial lepszy przeglad sytuacji niz po wizycie w aso na standardowej zmianie oleju. zaden tuner, ktorego polecam nie zrobi softu, ktory spowoduje fuckup silnika czy podzespolow z racji przekroczenia parametrow dawki paliwa/doladowania/itd. dla przecietnego klienta robi sie bezpieczne programy z duzym zapasem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

Dzieki SOULER widze że znasz sie na tym. Mam jeszcze jedno pytanie, moze wyda Ci sie głupie ale zadam. W B6 mam wielki wyświetlacz do radia, w necie widziałem że oryginalna NAWI wygląda podobnie.Czy istnieje jakaś techniczna możliwość podpięca się do radia z jakimś urządzeniem nawigacyjnym i wykozystania panela LCD radia do wyświetlania nawi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damcar

witam, dodam jeszcze swoje trzy litery. mam ten sam silnik jak Ty BulkaW.

Przy przebiegu 115 tkm zdecydowalem sie na podkrecenie paska. Na hamowni wyszło że samochód ma w standardzie 115ps a nie 105. Po zmianie oprogramowania (1500zł) całkowicie inna jazda. Przy obrotach 2000-2500 niesamowicie ciagnie. Całkowicie inna jazda, a do tego spalanie mniejsze. Dodam że do tuningu podchodzilem bardzo sceptycznie. Ku mojemu zaskoczeniu gdy "rasowalem" swoj samochód nastepni w kolejce byli dwaj PanowiE grubo po 40-ce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość BulkaW

Damcer, gdzie to robiłeś bo widze że jesteś z Kamienia ja z Białogardu. Swją droga nie wątpie w to że samochód ma lepszego "kopa" itd. bo naczytałem się takich opini, ale nikt nie pisze co sie dzieje z silnikiem np. po 4 latach jeżdzenia z czipowaniem. Może ze względu na to że szykuje się do pozbycia go i nie chce ujawniać złych sron samochodu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość damcar
Damcer, gdzie to robiłeś bo widze że jesteś z Kamienia ja z Białogardu. Swją droga nie wątpie w to że samochód ma lepszego "kopa" itd. bo naczytałem się takich opini, ale nikt nie pisze co sie dzieje z silnikiem np. po 4 latach jeżdzenia z czipowaniem. Może ze względu na to że szykuje się do pozbycia go i nie chce ujawniać złych sron samochodu :-)

 

 

wiesz ja auta co rok zmieniam więc nie wiem jakie moga być skutki (auta nie oszczedzam - jeżdże dynamicznie). Dlatego nie kupiłem badziewia na allegro za 200zl tylko zaplacilem za podkręcenie 1500zł by miec swiety spokój i jak narazie wszystko gra. robila mi to ogólnopolska firma znajdujaca sie na mierzynie koło szczecina. WIEM że następne tdi także pójdzie do podrasowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość elgeneral

Witam,

jak wyglada sprawa z gwarancją producenta w przypadku tuningu chipowego.? A dokladnie zeby nie owijac: Jestem w trakcie kupowania paska 2.0 tdi z dsg w kombiku. Rocznik 2008, przebieg 10 tys km.

1.Mozna go chipowac?

2.Kto robi takowy tuning przy zachowaniu gwarancji

3.Na ile realnie w tym aucie skoczy moc

4.Koszt takiego chipowania

z gory dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. tak

2. nikt

3. nie przekracza sie 200-205

4. zalezy jak lezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość elgeneral

zeby juz mieć pewność:

1.Jest możliwe ominięcie ewetualnego problemu z gwarancją? lub inaczej: jest możliwe takie przeprowadzenie tuningu aby na serwisie to nie wyszlo? (demontaz przed udaniem sie na serwis itp) Oczywiscie jak jest to możliwe.

2.pirazydrzwi z tym kosztem? bardziej 1.5 tys czy bardziej 3 tys a moze 6 tys??

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

katowice, gromadzka 36L

Aligator - wojtek

606-341-144

 

on wszystko powie i zrobi. koszty ok. 1.5, ale to fachowiec w kazdym calu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nie ma mozliwosci przeprowadzenia moda w tym silniku zeby serwis sie nie zorientowal.

 

 

moj koleg ktory ma taki smochod mowil mi ze komp zapisuje parametry pracy z jakiegos tam odcinka czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wiem, ze kasuja licznik programowan, ale Ali mu wszystko powie, takze koniec tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności