Skocz do zawartości
Gość tasza

Dostępność sygnałów o rpm,V,km w elektronice B5(3B) - prośba

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tasza

Powitanie,

O wsparcie prośbę ogromną mam do tych, co samodzielnie majstrowali

przy zegarach Paska B5 (benzyna,1.6 AHL) i mają wiedzę na temat

wbudowanej tam elektroniki...

A pytanie jest następujące: czy da się jakoś z pokładowej elektroniki

auta "pożyczyć" sygnały określające aktualną prędkość oraz obroty?

Dodatkowo interesowałby mnie sygnał odpowiedzialny za zwiększanie

licznika kilometrów. Forma dowolna - impulsy o zmiennej częstotliwości

lub wypełnieniu, analogowo...jakkolwiek aby dało się to obrobić

zewnętrznie podłączonym modułem (mikrokontroler).

Z zachwytem, ale też pewnym niepokojem obejrzałam zdjęcia dostępne tu:

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=9

i już wiem, że przyjdzie mi się z czymś podobnym bliżej zapoznać, a nie chciałabym

sobie autka zepsuć przez jakiś nierozsądny ruch...

Dlatego też postanowiłam Was spytać, zanim sama zacznę tam radośnie gmerać.

Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie,

tasza

 

ps.

mam nadzieję, że post w dobrym dziale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powitanie,

O wsparcie prośbę ogromną mam do tych, co samodzielnie majstrowali

przy zegarach Paska B5 (benzyna,1.6 AHL) i mają wiedzę na temat

wbudowanej tam elektroniki...

A pytanie jest następujące: czy da się jakoś z pokładowej elektroniki

auta "pożyczyć" sygnały określające aktualną prędkość oraz obroty?

Dodatkowo interesowałby mnie sygnał odpowiedzialny za zwiększanie

licznika kilometrów. Forma dowolna - impulsy o zmiennej częstotliwości

lub wypełnieniu, analogowo...jakkolwiek aby dało się to obrobić

zewnętrznie podłączonym modułem (mikrokontroler).

Z zachwytem, ale też pewnym niepokojem obejrzałam zdjęcia dostępne tu:

http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=9

i już wiem, że przyjdzie mi się z czymś podobnym bliżej zapoznać, a nie chciałabym

sobie autka zepsuć przez jakiś nierozsądny ruch...

Dlatego też postanowiłam Was spytać, zanim sama zacznę tam radośnie gmerać.

Z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie,

tasza

 

ps.

mam nadzieję, że post w dobrym dziale...

 

wszystkie sygnaly dostepne sa oczywiscie po magistrali CAN (np na gniezdzie diagnostyki VAG)

oprocz tego sygnal predkosci mozesz w latwy sposob otrzymac z wtyczki ISO od radioodbiornika na pinie A1 (kabel niebiesko-bialy) masz sygnal Gala jest to sygnal o czestotliwosci zaleznej od predkosci w VW 100km/h to 100Hz. Amplituda 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tasza

Dziękuję za odpowiedź, o sygnale GALA już sobie poczytałam i myślę, że spokojnie

mogę go wykorzystać, ponieważ pomiar częstotliwości nie jest wielkim problemem.

Ale jeżeli można spytać dodatkowo:

(...)w VW 100km/h to 100Hz. Amplituda 12V

Czy jest jakiś dokument lub specyfikacja która go opisuje w kontekście VW?

Próbowałam takie coś odszukać w necie, ale nieskutecznie...

 

Odnośnie CAN...no trochę mi mina zrzedła.

Ale znalazłam takie coś: http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/ i nie wygląda groźnie.

Problem natomiast jak dane pozyskane z magistrali obrobić...może naiwnie rozumuję,

ale chyba wystarczy oprogramować tylko nasłuch nad magistralą i odczytywać (filtrować)

te pakiety, które niosą interesujące mnie dane. Tyle tylko, że to co mnie interesuje

wcale nie musi "biegać" po magistrali z własnej woli, może o te dane trzeba zapytać..

( http://www.auto-online.pl/diagnost/info/obd-13.htm )

Chyba sporo goglowania mnie jeszcze czeka...

no nic, dzięki,

tasza

 

ps.

A jeszcze na tym sygnałem GALA się zastanawiam...bodajże na forum vw-golf wyczytałam,

że on pochodzi z impulsatora, gdzieś przy skrzyni biegów...więc skoro f impulsów jest proporcjonalne

do V, to może zliczając impulsy na sztuki uda mi się wydobyć przejechany dystans.

Oczywiście drobny problem będzie ze zliczaniem przy jeździe na wstecznym,

ale sygnał że cofam to można chyba pozyskać choćby z lampki wstecznego...albo pogodzić się

z takim błędem, w końcu do tyłu to głównie są parkingowe manewry i to z reguły są

pojedyncze metry...

Edytowane przez tasza
g?o?no my?l?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może to Cię zainteresuje, może skontaktuj się z autorem tego cuda - http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=162062&postcount=4

 

W swoim samochodzie patrząc po roczniku nie masz najprawdopodobniej magistrali CAN więc będziesz się musiał komunikować protokołem KKL - zanim się do czegoś zabierzesz musisz zweryfikować czy masz tą magistralę czy też nie ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności