Skocz do zawartości
Gość robson73dg

Obudowa Filtru Przeciwpyłkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robson73dg

Witam.

Chciałem wymienić uszczelkę pod obudową filtra kabinowego w 3BG ale po odkręceniu 3 nakrętek nie sposób go wyszarpać.Po ostatnich ulewach pasażer prawie się utopił.Czy ktoś wie dlaczego nie mogą wyjąć tek kur......j

obudowy.Moje ręce wyglądają jak bym chciał się pociąć.Proszę o pomoc bo zapowiadają następne ulewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprubuj wyczyścić odpływ pod akumulatorem, często przez zapchane odpływy zbiera sie woda i zaczyna przelewać do środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg

pod aku woda spływa tylko pod tą obudową chyba przecieka a za nią jest totalne bagno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam już zbytnio, ale ta obudowa chyba jest na 4 (a nie na 3 śruby). Po ich odkręceniu - powinno wszystko gładko wyjść. Zamiast tej "szajsowej" uszczelki, radzę użyć silikonu. Odtłuscić, nawalić kitu i skręcić wszystko do kupy. U mnie juz rok bez problemów :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg

ja dostrzegłem 3 śruby wszystko prawie tak jakby miało wyjść ale wyciągnąć się nie da coś od góry blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg

dwie nakrętki od strony prawego błotnika i jedna pod samym filtrem. chyba ze o jakiejś nie wiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy czasem nie czepia ci o podszybie. A zobacz jeszcze, czy wewnątrz obudowy - nie ma mocowania. Jestem pewny, ze po odkreceniu wszystkich śrub - plastik bez oporów wychodzi cały na zewnątrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg

ok dzięki jutro spróbuje jeszcze raz na spokojnie tzn. z boschem:) w ręku,jak by komuś się coś przpomniało to czekam wielkie dzięki!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy jest możliwy demontaz budowy filtra bez wyciągania całego podszybia? dostęp do jednej nakrętki jest ciężki, ale wydaje mi się, że da rade ją odkręcić bez demontażu podszybia.gorzej jest jednak z plastikami przytwierdzonymi do obudowy filtra, które blokują jego wyciągnięcie na zewnątrz.czy ktoś ma wiedzę na ten temat? z góry dziekuje i pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie czy jest możliwy demontaz budowy filtra bez wyciągania całego podszybia? dostęp do jednej nakrętki jest ciężki, ale wydaje mi się, że da rade ją odkręcić bez demontażu podszybia.gorzej jest jednak z plastikami przytwierdzonymi do obudowy filtra, które blokują jego wyciągnięcie na zewnątrz.czy ktoś ma wiedzę na ten temat? z góry dziekuje i pozdrawiam

 

Pewnie że się da. Wystarczy że masz klucz budowy takiej jak ten w linku poniżej. Oczkowy, grzechotka, łamany. Bez problemu odkręcasz TRZY nakrętki jak dobrze pamiętam na kluczyk 10-kę. Następnie albo i nawet przed odkręceniem (bez różnicy) trzeba zdjąć nałożoną na boki obudowy filtra taką jakby rynienkę służącą do odprowadzania wody na boki spływającej z szyby. Po tych zabiegach wystarczy dosłownie unieść obudowę i ładnie wyciągnąć w stroną komory silnika.

 

http://moto.allegro.pl/coval-klucz-oczkowy-dlugi-13mm-z-grzechotka-i1335212674.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki latinoo_80:) obudowa już wymontowana i na szczęście wszystko jest w całości.tylko uszczelkę szlag trafił i woda lała się do kabiny aż miło...dzisiaj suszenie,a jutro silikon i trzeba wszystko uszczelnić.oczywiście plusik się należy:)pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wielkie dzięki latinoo_80 obudowa już wymontowana i na szczęście wszystko jest w całości.tylko uszczelkę szlag trafił i woda lała się do kabiny aż miło...dzisiaj suszenie,a jutro silikon i trzeba wszystko uszczelnić.oczywiście plusik się należypozdrawiam

 

Polecam się. Jeśli jeszcze nie zapodałeś silikonu to proponuję przed nałożeniem silikonu wytrzeć wszystko acetonem. Świetnie daje sobie radę ze starymi resztkami fabrycznej uszczelki. No i oczywiście przez około pięć dni będzie kwasiło silikonem w kabinie. Ale dmuchawa przez parę dni na maxa i szybko minie. Tylko nie próbuj zdławić smrodu jakimiś środkami zapachowymi. Ja próbowałem i zawsze dnia następnego waliło jakby zbukami. No ale minęło. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie. Jak zabrac sie do demontazu podszybia, chce dostac sie do tych srub od obudowy filtra i nie wiem jak zaczac a nie chce niczego polamac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mam pytanie. Jak zabrac sie do demontazu podszybia, chce dostac sie do tych srub od obudowy filtra i nie wiem jak zaczac a nie chce niczego polamac

zacznij od któregoś brzegu(końca), lekko podciągając do góry w kierunku PROSTOPADŁYM do szyby. Wcześniej zdemontuj osłony zawiasów maski. Listwa zatrzaskowa jest na całej długości podszybia, wzdłuż jego górnej krawędzi.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez problemu odkręcasz TRZY nakrętki jak dobrze pamiętam na kluczyk 10-kę. Następnie albo i nawet przed odkręceniem (bez różnicy) trzeba zdjąć nałożoną na boki obudowy filtra taką jakby rynienkę służącą do odprowadzania wody na boki spływającej z szyby. Po tych zabiegach wystarczy dosłownie unieść obudowę i ładnie wyciągnąć w stroną komory silnika.

Podszedłem do demontażu obudowy wg tego schematu, ale.... właśnie zatrzymała mnie owa rynienka.....

Wypinałem do góry z zatrzasku, ale tylko pojedynczo po jednej lub drugiej stronie mogłem to w miarę łatwo zrobić.

Odciągnąć na bok nie można było na tyle, aby zsunąć w dół z zatrzasku.

Generalnie jest bardzo mało miejsca w każdą stronę.

Jak sobie z tym najszybciej poradzić i nie połamać tych plastików?

Z góry dzięki za pomoc

 

EDIT:

Niestety konieczny był demontaż podszybia i tym samym ramion wycieraczek szyby...

Później już jest tak, że wypięcie i przekręcenie tej rynienki uwalnia ją całkowicie i możemy obudowę filtra wyciągnąć.

 

EDIT #2:

Teraz pozostaje kwestia, czy uszczelka obudowy występuje jako część zamienna.

Po numerach namierzyłem jedynie gąbkowe uszczelnienie, ale to nie jest ta uszczelka.

Edytowane przez cardriveros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EDIT #2:

Teraz pozostaje kwestia, czy uszczelka obudowy występuje jako część zamienna.

Po numerach namierzyłem jedynie gąbkowe uszczelnienie, ale to nie jest ta uszczelka.

niestety nie występuje osobno - całość kosztuje ok 70PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety nie występuje osobno - całość kosztuje ok 70PLN

Dzięki za wskazówkę.

Zakupiłem tą część o numerze 3B1 819 640 A - jest to podstawa filtra kabinowego łącznie z dwoma uszczelkami.

Zakup spowodowany zużyciem uszczelki obudowy, która w przeciwieństwie do "gąbkowej" nie występuje jako oddzielna część....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności