Gość robson73dg Zgłoś #1 Napisano 18 Sierpnia 2008 Witam. Chciałem wymienić uszczelkę pod obudową filtra kabinowego w 3BG ale po odkręceniu 3 nakrętek nie sposób go wyszarpać.Po ostatnich ulewach pasażer prawie się utopił.Czy ktoś wie dlaczego nie mogą wyjąć tek kur......j obudowy.Moje ręce wyglądają jak bym chciał się pociąć.Proszę o pomoc bo zapowiadają następne ulewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidmarko160 Zgłoś #2 Napisano 18 Sierpnia 2008 sprubuj wyczyścić odpływ pod akumulatorem, często przez zapchane odpływy zbiera sie woda i zaczyna przelewać do środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg Zgłoś #3 Napisano 18 Sierpnia 2008 pod aku woda spływa tylko pod tą obudową chyba przecieka a za nią jest totalne bagno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 18 Sierpnia 2008 Nie pamiętam już zbytnio, ale ta obudowa chyba jest na 4 (a nie na 3 śruby). Po ich odkręceniu - powinno wszystko gładko wyjść. Zamiast tej "szajsowej" uszczelki, radzę użyć silikonu. Odtłuscić, nawalić kitu i skręcić wszystko do kupy. U mnie juz rok bez problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg Zgłoś #5 Napisano 18 Sierpnia 2008 ja dostrzegłem 3 śruby wszystko prawie tak jakby miało wyjść ale wyciągnąć się nie da coś od góry blokuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg Zgłoś #6 Napisano 18 Sierpnia 2008 dwie nakrętki od strony prawego błotnika i jedna pod samym filtrem. chyba ze o jakiejś nie wiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 18 Sierpnia 2008 Nie wiem, czy czasem nie czepia ci o podszybie. A zobacz jeszcze, czy wewnątrz obudowy - nie ma mocowania. Jestem pewny, ze po odkreceniu wszystkich śrub - plastik bez oporów wychodzi cały na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg Zgłoś #8 Napisano 18 Sierpnia 2008 ok dzięki jutro spróbuje jeszcze raz na spokojnie tzn. z boschem:) w ręku,jak by komuś się coś przpomniało to czekam wielkie dzięki!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2010 mam pytanie czy jest możliwy demontaz budowy filtra bez wyciągania całego podszybia? dostęp do jednej nakrętki jest ciężki, ale wydaje mi się, że da rade ją odkręcić bez demontażu podszybia.gorzej jest jednak z plastikami przytwierdzonymi do obudowy filtra, które blokują jego wyciągnięcie na zewnątrz.czy ktoś ma wiedzę na ten temat? z góry dziekuje i pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #10 Napisano 24 Listopada 2010 mam pytanie czy jest możliwy demontaz budowy filtra bez wyciągania całego podszybia? dostęp do jednej nakrętki jest ciężki, ale wydaje mi się, że da rade ją odkręcić bez demontażu podszybia.gorzej jest jednak z plastikami przytwierdzonymi do obudowy filtra, które blokują jego wyciągnięcie na zewnątrz.czy ktoś ma wiedzę na ten temat? z góry dziekuje i pozdrawiam Pewnie że się da. Wystarczy że masz klucz budowy takiej jak ten w linku poniżej. Oczkowy, grzechotka, łamany. Bez problemu odkręcasz TRZY nakrętki jak dobrze pamiętam na kluczyk 10-kę. Następnie albo i nawet przed odkręceniem (bez różnicy) trzeba zdjąć nałożoną na boki obudowy filtra taką jakby rynienkę służącą do odprowadzania wody na boki spływającej z szyby. Po tych zabiegach wystarczy dosłownie unieść obudowę i ładnie wyciągnąć w stroną komory silnika. http://moto.allegro.pl/coval-klucz-oczkowy-dlugi-13mm-z-grzechotka-i1335212674.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #11 Napisano 24 Listopada 2010 wielkie dzięki latinoo_80:) obudowa już wymontowana i na szczęście wszystko jest w całości.tylko uszczelkę szlag trafił i woda lała się do kabiny aż miło...dzisiaj suszenie,a jutro silikon i trzeba wszystko uszczelnić.oczywiście plusik się należy:)pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #12 Napisano 25 Listopada 2010 wielkie dzięki latinoo_80 obudowa już wymontowana i na szczęście wszystko jest w całości.tylko uszczelkę szlag trafił i woda lała się do kabiny aż miło...dzisiaj suszenie,a jutro silikon i trzeba wszystko uszczelnić.oczywiście plusik się należypozdrawiam Polecam się. Jeśli jeszcze nie zapodałeś silikonu to proponuję przed nałożeniem silikonu wytrzeć wszystko acetonem. Świetnie daje sobie radę ze starymi resztkami fabrycznej uszczelki. No i oczywiście przez około pięć dni będzie kwasiło silikonem w kabinie. Ale dmuchawa przez parę dni na maxa i szybko minie. Tylko nie próbuj zdławić smrodu jakimiś środkami zapachowymi. Ja próbowałem i zawsze dnia następnego waliło jakby zbukami. No ale minęło. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody0723 Zgłoś #13 Napisano 19 Lutego 2011 Koledzy mam pytanie. Jak zabrac sie do demontazu podszybia, chce dostac sie do tych srub od obudowy filtra i nie wiem jak zaczac a nie chce niczego polamac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #14 Napisano 19 Lutego 2011 (edytowane) Koledzy mam pytanie. Jak zabrac sie do demontazu podszybia, chce dostac sie do tych srub od obudowy filtra i nie wiem jak zaczac a nie chce niczego polamac zacznij od któregoś brzegu(końca), lekko podciągając do góry w kierunku PROSTOPADŁYM do szyby. Wcześniej zdemontuj osłony zawiasów maski. Listwa zatrzaskowa jest na całej długości podszybia, wzdłuż jego górnej krawędzi. Edytowane 19 Lutego 2011 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2011 (edytowane) Bez problemu odkręcasz TRZY nakrętki jak dobrze pamiętam na kluczyk 10-kę. Następnie albo i nawet przed odkręceniem (bez różnicy) trzeba zdjąć nałożoną na boki obudowy filtra taką jakby rynienkę służącą do odprowadzania wody na boki spływającej z szyby. Po tych zabiegach wystarczy dosłownie unieść obudowę i ładnie wyciągnąć w stroną komory silnika. Podszedłem do demontażu obudowy wg tego schematu, ale.... właśnie zatrzymała mnie owa rynienka..... Wypinałem do góry z zatrzasku, ale tylko pojedynczo po jednej lub drugiej stronie mogłem to w miarę łatwo zrobić. Odciągnąć na bok nie można było na tyle, aby zsunąć w dół z zatrzasku. Generalnie jest bardzo mało miejsca w każdą stronę. Jak sobie z tym najszybciej poradzić i nie połamać tych plastików? Z góry dzięki za pomoc EDIT: Niestety konieczny był demontaż podszybia i tym samym ramion wycieraczek szyby... Później już jest tak, że wypięcie i przekręcenie tej rynienki uwalnia ją całkowicie i możemy obudowę filtra wyciągnąć. EDIT #2: Teraz pozostaje kwestia, czy uszczelka obudowy występuje jako część zamienna. Po numerach namierzyłem jedynie gąbkowe uszczelnienie, ale to nie jest ta uszczelka. Edytowane 1 Października 2011 przez cardriveros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #16 Napisano 1 Października 2011 EDIT #2: Teraz pozostaje kwestia, czy uszczelka obudowy występuje jako część zamienna. Po numerach namierzyłem jedynie gąbkowe uszczelnienie, ale to nie jest ta uszczelka. niestety nie występuje osobno - całość kosztuje ok 70PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cardriveros Zgłoś #17 Napisano 16 Października 2011 niestety nie występuje osobno - całość kosztuje ok 70PLN Dzięki za wskazówkę. Zakupiłem tą część o numerze 3B1 819 640 A - jest to podstawa filtra kabinowego łącznie z dwoma uszczelkami. Zakup spowodowany zużyciem uszczelki obudowy, która w przeciwieństwie do "gąbkowej" nie występuje jako oddzielna część.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach