Skocz do zawartości
Gość Mad_Mac

Instrukcja zalozenia filtra stozkowego w V5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mad_Mac

Postaram sie krok po kroku pokazac jak wygladal ten proces. Calosc zajela mi 3 godziny. Jest tak odporna na cieplo ze po jezdzie miejskiej w korkach po otwarciu maski w momencie gdy komora silnika to pieklo filtr jak i cala grodz pozostaje chlodna.

Potrzebne materialy to:

-stozek k&n model z wewnetrzna srednica rury 80mm

-mata ekranowana do kominkow gruba na 3cm

-tasma odporna na temp powyzej 120 stopni 10m

-opaski plastikowe

-rura metalowa o srednicy 12cm (lub inna jak kto woli)

-srubokret plaski i krzyzak

-katron

 

Pora zaczac.

Zdjecie numer 1

- sciagnac plastikowa pokrywe numer 1 poprzez pociagniecie w gore

- rozlaczyc dolot w miejscach 2 i 3, potrzeba troszke sily ale nie da sie niczego uszkodzic wiec ciagnac smialo

- czesc dolotu nr 4 odlaczamy od puszki filtra powietrza przez energiczne pociagniecie w gore

- odrecamy sroby nr 5 co umozliwia wyciagniecie przedniej czesci dolotu

 

Zdjecie nr 2

- do puszki filtra przymocowany jest na wcisk kabelek nr 1, odlaczamy go poprzez pociagniecie w gore

- wyciagamy wtyczke z czesci rury w ktorej wbudowana jest przeplywka

- luzujemy objemke nr 3 i ciagniemy gumowa rure w prawo odlaczajac ja od puszki z filtrem oraz kawalka rury z przeplywka

- odlaczamy odme nr 4 od obudowy filtra poprzez przekrecenie jej i odciagniecie

- odkrecamy srobe nr 5 z boku za guma ktorej nie widac na zdjeciu

- teraz pociagam cala obudowe filtra do gory dzieki czemu wyjdzie z mocowan pod nia

 

Zdjecie nr 3

Widzicie tu karton ktory uprzednio dociolem by pasowal do komory silnika i tworzyl sciane pomiedzy silnikiem a komora filtra. Musi byc ona na tyle wysoka by po zamknieciu klapy, klapa oparla sie o nia.

Taki karton przykladamy do maty i wycinamy potrzebny krztalt.

 

Zdjecie nr 4

Mate wkladamy do komory silnika aby zrobic ostatnie poprawki. Wkladamy pierwsza czesc oryginalnego dolotu by dopasowac mate.

W miedzyczasie od obudowy filtra odkrecic kawalek rury z przeplywka. Trzyma sie na 2 dobrze widocznych srobach. Po odkreceniu trzeba mocno ciagnac i rura wyjdzie z obudowy.

Rurke z przeplywka montujemy na dolocie do silnika tam gdzie byla a na nia zakladamy stozek. W tym miejcu nie nalezy tego skrecac bo latwiej jest wyciagac nasza scianke jesli filtr nie jest zamontowany.

 

Zdjecie nr 5

Jak widzicie cala scianka po dopasowaniu zostala ponownie wycignieta i dokladnie oblepiona tasma(niestety zabraklo mi srebrnej).

Po wlozeniu scianki, zakladamy znowu filtr z przeplywka oraz przednia czesc oryginalnego dolotu ktora dalej doskonale zapewnia nam nadmuch zimnego powietrza.

 

Zdjecie nr 6,7

Filterek na odme to zadna filozofia. Najczesciej sa one uniwerstalne ze zwezajaca sie koncowka gumowa. Pomoglem sobie paroma kropelkami kleju.

Rure ksztaltujemy odpowiednio zeby doszla az do kretek i przypinamy na sztywno opaskami tak zeby nic nie latalo.

Do tego mocujemy wszystkie dyndajace przewody opaskami zeby wszystko trzymalo sie kupy. Warto tez zabezpieczyc tasma przedowy z reflektorow w razie jakiejs wody z dolotu.

 

I to w zasadzie tyle.

 

Pytacie czy warto? Warto!

Jak dla mnie dzwiek przy przyspieszaniu to poprosu cos pieknego. Jak sie wcisnie w podloge to czysta rzeznia. A najlepsze jest to ze jesli nie wcisniejsz gazu wiecej niz 50% to nie slychac zadnej roznicy w porownaniu z seria.

Jutro mam wolne to zrobie jekis filmik z tym jak to chodzi i jak chodzilo wczesinej.

9.jpg

6.jpg

4.jpg

5.jpg

8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, pytanie brzmi: co to dało?

 

Uważaj, żeby tą tekturą nie dotknąć do kolektora wydechowego, bo taśma odporna na 120 stopni może nie wytrzymać panującej na zewnątrz kolektora temperatury 400-500 stopni...

 

I pokaż ten filterek odmy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten filtr jest dedykowany do Twojego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac

Zdjecia 6 i 7

attachment.php?attachmentid=3788&stc=1&thumb=1&d=1217017437 attachment.php?attachmentid=3789&stc=1&thumb=1&d=1217017442

ok, pytanie brzmi: co to dało?

 

Uważaj, żeby tą tekturą nie dotknąć do kolektora wydechowego, bo taśma odporna na 120 stopni może nie wytrzymać panującej na zewnątrz kolektora temperatury 400-500 stopni...

 

I pokaż ten filterek odmy ;)

 

Dalo dzwiek a na tym mi zalezalo. Co do mocy i momentu to kto to wie. Przy 170 koniach raczej roznicy zadnej sie nie wyczuje. Wydaje mi sie ze lepiej idzie powyzej 5000obr.

Nie wiem o jaka tekture ci tam chodzi? Przeciez ona sluzy tylko jako szablon a potem leci na smieci.

Nie ma szans dotknac kolektora. Wszystkie warianty byly brane pod uwage.

Dodam ze jak dobrze spasujesz ta scianke z komora silnika to nawet jak otworzysz klape to ona sie trzyma jak by ja ktos poprzykrecal. Nic jej nie ruszy.

 

Jesli chodzi o sam filtr to zmierzylem srednicy rury tej z przeplywka na ktora nalozony jest filtr i sprawdzilem w katalogu k&n i sobie zamowilem.

Niestety nie ma dedykowanego do 2,3 170koni.

11.jpg

22.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieciekawie to wygląda ale pewnie spełnia swoje zadanie (ta mata izolująca) . Pomysl cos nad estetyką wykonania. A tak z ciekawosci ile kosztuje taki KN ? I jak jest z wymianą ? Wymienia sie go co iles km czy jakos konserwuje sprayami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac
nieciekawie to wygląda ale pewnie spełnia swoje zadanie (ta mata izolująca) . Pomysl cos nad estetyką wykonania. A tak z ciekawosci ile kosztuje taki KN ? I jak jest z wymianą ? Wymienia sie go co iles km czy jakos konserwuje sprayami ?

 

Estetyka nie ma tu nic do rzeczy. To nie wystawa.

Filtr kupowalem w GB w Halfordsie i kosztowal 35F. Ma gwarancje na milion mil jak kazdy k&n. Co 10tys km powinno sie go sciagnc i wymyc w specjalnym plynie ktory kosztuje cos kolo 10F.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj znac, jak Ci padnie przepływka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac
daj znac, jak Ci padnie przepływka.

 

Co wy z tymi przeplywkami. W stilo zalozylem stozek przy 40kkm dojezdzilem do 100kkm i wszystko bylo wporzadku. Wiadomo ze szybciej sie zuzyje ale to co ty prezentujesz tym postem to zakrawa o jakas paranoje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wolf, nie strasz z tymi przepływkami... może wytrzyma mu więcej niż u mnie (200km) ;) z tego co mi się udało ustalić, przepływka pada od gwałtownych zmian ciśnienia w dolocie, a nie od syfu... sam czujnik jest dość ciekawie osłonięty od syfu w źle filtrowanym powietrzu... ale zobaczymy. Daj znać czy się nic nie dzieje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli ci chodziło o sam dźwięk, to trzebabyło zdjąć jeden plastik - część przed tą zaznaczoną cyfrą 4 (pierwsze od puchy)na pierwszym zdjęciu i miał byś taki sam efekt :)

nie jeden już tak robił i miał dźwięk stożka...... tylko po co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mad_Mac
jeśli ci chodziło o sam dźwięk, to trzebabyło zdjąć jeden plastik - część przed tą zaznaczoną cyfrą 4 (pierwsze od puchy)na pierwszym zdjęciu i miał byś taki sam efekt :)

nie jeden już tak robił i miał dźwięk stożka...... tylko po co?

 

Tylko zwroc uwage ze wtedy do filtra zaciagane bylo by powietrze z komory silnika a tam mozna kurczaki robic jak w piekarniku.

Zreszta... powiem ci ze przynioslo mi to naprawde wielka satysfakcje ze sie nad czyms sam pomeczylem i cos zrobilem w swoim aucie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marek u Ciebie cisnienie demoluje przeplywki to pewne. U kolgi beda to resztli olejku do mycia filtra... no chyba ze nie bedzie go myl wcale :)

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cisnienie demoluje przeplywki to pewne

ciśnienie + olej wywalany przez odmę na zewnątrz do filtra przez przepływomierz.

 

A tym olejem do czyszczenia filtra bym się za mocno nie przejmował, bo wystarczy go dobrze wysuszyć ;) Przepływka jest osłonięta przed bezpośrednim działaniem drobin zasysanych w stronę "z filtra do dolotu", więc tylko jakieś duże zawirowanie może sprawić, że coś wpadnie i fizycznie zaklei ten cienki drucik... tak w teorii przynajmniej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności