Gość darekw6 Zgłoś #1 Napisano 22 Lipca 2008 mój problem wygląda następująco wyjechałem dziś w dłuższą trase około 200 kilometrów az tu nagle zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko dodam ze sprawdzałem poziom oleju z 2 dni temu i poziom oleju był po środku między maksimum i minimum w zapasie miałem tyle oleju ze starczyło mi go tylko do minimum no i teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet a tam olej na maximum. nic z tego nie rozumiem gdzie ten olej był jak go nie było? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #2 Napisano 22 Lipca 2008 teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet Ale był jeszcze rozgrzany silnik czy już troszkę wystygł ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #3 Napisano 22 Lipca 2008 silnik był rozgrzany sprawdzałem od razu po zgaszeniu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #4 Napisano 22 Lipca 2008 ja tez dzisiaj ujrzałem a raczej nie ujrzałem oleju na bagnecie... dodatkowo jak spuściłem resztki oleju z silnika to zauważyłem że cała miska jest w oleju, skąd może być ten wyciek (nadmienię że pokrywa zaworów sucha, pompa sucha, spod głowicy sucho. Czy to uszczelka miski olejowej???) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szklana Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2008 raczej tak, jeżeli wyżej jest sucho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2008 no ale umnie niema zadnych wycieków olej mi zniknął a potem się pojawiał gzie on mógł być? dolewke robiłem na zimnym silniku i bagnet był suchy a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #7 Napisano 22 Lipca 2008 nie do końca wyżej jest sucho... bo jakiś 1cm max 2cm nad misko jeszcze jest wyczuwalny i do zaobserwowania olej, ale w mniejszych ilościach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #8 Napisano 22 Lipca 2008 dolewke robiłem na zimnym silniku i bagnet był suchy a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum Zdecydowanie powinno być odwrotnie to by było logiczne. Hmm aż poszukam dokładnie na forum czy był już taki wypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #9 Napisano 22 Lipca 2008 Jaki olej lejesz i czy był wymieniony na czas? Do reszty jesteś pewien że przybyło Ci oleju, nie ubyło jednocześnie płynu chłodniczego? W zbiorniczku wyrównawczym jest tyle płynu żeby wywołać taki efekt. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #10 Napisano 22 Lipca 2008 leje olej castrol 5w-40 z normą 505.01 do PD oleju napewno mi przybyło a płyn chłodniczy bez zmian na korku ani na bagnecie niema kremowego osadu. Olej wymieniam co 8000 mil do wymiany zostało mi jeszcze 2000 mil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2008 Opowieść jak z archiwum X. Objawy jakbyś go zalał smołą - jak się rozgrzała to ściekła do miski. Nawet jeżeli nie uzyskasz na tym forum odpowiedzi, to napisz jaki był finał sprawy bo jestem dosłownie bardzo ciekaw. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #12 Napisano 23 Lipca 2008 zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko darekw6 olej sprawdzamy i dolewamy zawsze na chłodnym silniku, nigdy zaraz po zgaszeniu jego gdyż olej jest jeszcze rozprowadzony po całym motorze. Sprawdzamy po zgaszeniu silnika i odstaniu ( samochód stoi na równej powierzchni ), czyścimy bagnet suchą ściereczką i wkładamy do silnika po chwili wyciągamy i odczytujemy wskazanie. Leżeli dolałeś na gorącym silniku to jak najbardziej po powrocie wskazywał bagnet pełno. Moim zdaniem bardziej niepokojącym zjawiskiem jest zapalająca się lampka smarowania silnika co wskazuje na kłopoty z pompą olejową. Nie zwlekaj sprawdź na Vagu i nie czekaj bo może cię czekać remont silnika jeśli pompa ci siadła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pietern Zgłoś #13 Napisano 23 Lipca 2008 mój problem wygląda następująco wyjechałem dziś w dłuższą trase około 200 kilometrów az tu nagle zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko dodam ze sprawdzałem poziom oleju z 2 dni temu i poziom oleju był po środku między maksimum i minimum w zapasie miałem tyle oleju ze starczyło mi go tylko do minimum no i teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet a tam olej na maximum. nic z tego nie rozumiem gdzie ten olej był jak go nie było? Wskazania poziomu oleju w Passacie są bardzo wrażliwe na nierówności w wypoziomowaniu auta, wystarczy lekkie przechylenie i poziom oleju na bagnecie już jest inny. Do tego sprawdzałeś zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy olej jest wszędzie a nie w misce... I już masz różnicę. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #14 Napisano 23 Lipca 2008 a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum Do tego sprawdzałeś zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy olej jest wszędzie a nie w misce. Panowie czytajcie ze zrozumieniem. Kolega na rozgrzanym silniku miał na bagnecie maxa, to w przypadku wystygnięcia silnika poziom oleju powinien zostać maksymalnie przekroczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magda Zgłoś #15 Napisano 23 Lipca 2008 na rozgrzanym silniku jest na zimnym nie ma ?? hmmm olej tak sobie nie moze zniknąć niemoze raz byc raz go nie byc az sama jestem ciekawa co z tego wyniknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #16 Napisano 23 Lipca 2008 panowie to ja wam to jeszcze raz wytłumacze bo widze że mnie troche nie zrozumieliście podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sparawdzam olej a tam suchy bagnet poczekałem aż silnik wystygnie dolałem to co miałem tak że poziom wskazywał na minimum ruszyłem dalej po okolo 40 kilometrach zrobiłem następną przerwe sprawdzam olej a tam dalej minimum, a gdy już wruciłem do domu olej był na maximum problem więcej się nie powtarza jak narazie tylko ten jeden raz kiedy to zapaliła sie kontrolka oleju. dowiedziałem się też że jeśli zapcha się filtr oleju to otwiera się jakiś zawór dzięki któremu omijany jest filtr czy to prawda ? może u mnie tak się stało i olej wtedy stał w filtrze i dlatego poziom był taki niski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6 Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2008 darekw6 olej sprawdzamy i dolewamy zawsze na chłodnym silniku, nigdy zaraz po zgaszeniu jego gdyż olej jest jeszcze rozprowadzony po całym motorze. Sprawdzamy po zgaszeniu silnika i odstaniu ( samochód stoi na równej powierzchni ), czyścimy bagnet suchą ściereczką i wkładamy do silnika po chwili wyciągamy i odczytujemy wskazanie. Leżeli dolałeś na gorącym silniku to jak najbardziej po powrocie wskazywał bagnet pełno. Moim zdaniem bardziej niepokojącym zjawiskiem jest zapalająca się lampka smarowania silnika co wskazuje na kłopoty z pompą olejową. Nie zwlekaj sprawdź na Vagu i nie czekaj bo może cię czekać remont silnika jeśli pompa ci siadła. wiem że tak się to robi pisałem wcześniej że dolewałem na zimnym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 23 Lipca 2008 wiem że tak się to robi pisałem wcześniej że dolewałem na zimnym silniku Jeśli tak pisałeś to wporzo ja zrozumiałem że pisałeś o sprawdzaniu na ciepłym silniku. W takim razie nie wiem co się stało i bardzo chętnie się dowiem, bo strasznie to tajemniczo brzmi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikes_ek Zgłoś #19 Napisano 23 Lipca 2008 Kiedyś maiłem Audi 80.Sytuacja podobna.Przybyło oleju.Powodem była pompa paliwowa,która była uszkodzona i pompowała paliwo do miski olejowej.Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie,ale w oleju była benzyna.Sprawdz czy w oleju nie czuć paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #20 Napisano 23 Lipca 2008 Kiedyś maiłem Audi 80.Sytuacja podobna.Przybyło oleju.Powodem była pompa paliwowa,która była uszkodzona i pompowała paliwo do miski olejowej.Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie,ale w oleju była benzyna.Sprawdz czy w oleju nie czuć paliwa. Nazywa się to (jak pracowałem na warsztacie) "2 stany oleju". Zdarza się to wtedy kiedy paliwo przedostaje się niespalane przez uszkodzone pierścienie do silnika, ale musi się na to złożyć pare czynników. A może nasi forumowi mechanicy się wypowiedzą. Ja już w mechanice nie pracuję 30 lat, może się mylę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach