Skocz do zawartości
Gość darekw6

ubyło mi oleju a potem...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość darekw6

mój problem wygląda następująco wyjechałem dziś w dłuższą trase około 200 kilometrów az tu nagle zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko dodam ze sprawdzałem poziom oleju z 2 dni temu i poziom oleju był po środku między maksimum i minimum w zapasie miałem tyle oleju ze starczyło mi go tylko do minimum no i teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet a tam olej na maximum. nic z tego nie rozumiem gdzie ten olej był jak go nie było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet

 

Ale był jeszcze rozgrzany silnik czy już troszkę wystygł ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6

silnik był rozgrzany sprawdzałem od razu po zgaszeniu silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez dzisiaj ujrzałem a raczej nie ujrzałem oleju na bagnecie... :(

dodatkowo jak spuściłem resztki oleju z silnika to zauważyłem że cała miska jest w oleju, skąd może być ten wyciek (nadmienię że pokrywa zaworów sucha, pompa sucha, spod głowicy sucho. Czy to uszczelka miski olejowej???)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej tak, jeżeli wyżej jest sucho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6

no ale umnie niema zadnych wycieków olej mi zniknął a potem się pojawiał gzie on mógł być? dolewke robiłem na zimnym silniku i bagnet był suchy a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie do końca wyżej jest sucho...

bo jakiś 1cm max 2cm nad misko jeszcze jest wyczuwalny i do zaobserwowania olej, ale w mniejszych ilościach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dolewke robiłem na zimnym silniku i bagnet był suchy a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum

 

Zdecydowanie powinno być odwrotnie to by było logiczne. Hmm aż poszukam dokładnie na forum czy był już taki wypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejesz i czy był wymieniony na czas? Do reszty jesteś pewien że przybyło Ci oleju, nie ubyło jednocześnie płynu chłodniczego? W zbiorniczku wyrównawczym jest tyle płynu żeby wywołać taki efekt.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6

leje olej castrol 5w-40 z normą 505.01 do PD oleju napewno mi przybyło a płyn chłodniczy bez zmian na korku ani na bagnecie niema kremowego osadu. Olej wymieniam co 8000 mil do wymiany zostało mi jeszcze 2000 mil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opowieść jak z archiwum X. Objawy jakbyś go zalał smołą - jak się rozgrzała to ściekła do miski. Nawet jeżeli nie uzyskasz na tym forum odpowiedzi, to napisz jaki był finał sprawy bo jestem dosłownie bardzo ciekaw.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko
darekw6 olej sprawdzamy i dolewamy zawsze na chłodnym silniku, nigdy zaraz po zgaszeniu jego gdyż olej jest jeszcze rozprowadzony po całym motorze. Sprawdzamy po zgaszeniu silnika i odstaniu ( samochód stoi na równej powierzchni ), czyścimy bagnet suchą ściereczką i wkładamy do silnika po chwili wyciągamy i odczytujemy wskazanie. Leżeli dolałeś na gorącym silniku to jak najbardziej po powrocie wskazywał bagnet pełno. Moim zdaniem bardziej niepokojącym zjawiskiem jest zapalająca się lampka smarowania silnika co wskazuje na kłopoty z pompą olejową. Nie zwlekaj sprawdź na Vagu i nie czekaj bo może cię czekać remont silnika jeśli pompa ci siadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój problem wygląda następująco wyjechałem dziś w dłuższą trase około 200 kilometrów az tu nagle zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sprawdzam bagnet a tu suchutko dodam ze sprawdzałem poziom oleju z 2 dni temu i poziom oleju był po środku między maksimum i minimum w zapasie miałem tyle oleju ze starczyło mi go tylko do minimum no i teraz najlepsze gdy juz dojechałem do domu łapie za bagnet a tam olej na maximum. nic z tego nie rozumiem gdzie ten olej był jak go nie było?

 

Wskazania poziomu oleju w Passacie są bardzo wrażliwe na nierówności w wypoziomowaniu auta, wystarczy lekkie przechylenie i poziom oleju na bagnecie już jest inny. Do tego sprawdzałeś zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy olej jest wszędzie a nie w misce... I już masz różnicę.

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak wruciłem to na rozgrzanym był maximum
Do tego sprawdzałeś zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy olej jest wszędzie a nie w misce.

 

Panowie czytajcie ze zrozumieniem. Kolega na rozgrzanym silniku miał na bagnecie maxa, to w przypadku wystygnięcia silnika poziom oleju powinien zostać maksymalnie przekroczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym silniku jest na zimnym nie ma ?? hmmm olej tak sobie nie moze zniknąć niemoze raz byc raz go nie byc :-/

 

az sama jestem ciekawa co z tego wyniknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6

panowie to ja wam to jeszcze raz wytłumacze bo widze że mnie troche nie zrozumieliście podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka oleju zatrzymuje się sparawdzam olej a tam suchy bagnet poczekałem aż silnik wystygnie dolałem to co miałem tak że poziom wskazywał na minimum ruszyłem dalej po okolo 40 kilometrach zrobiłem następną przerwe sprawdzam olej a tam dalej minimum, a gdy już wruciłem do domu olej był na maximum problem więcej się nie powtarza jak narazie tylko ten jeden raz kiedy to zapaliła sie kontrolka oleju. dowiedziałem się też że jeśli zapcha się filtr oleju to otwiera się jakiś zawór dzięki któremu omijany jest filtr czy to prawda ? może u mnie tak się stało i olej wtedy stał w filtrze i dlatego poziom był taki niski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekw6
darekw6 olej sprawdzamy i dolewamy zawsze na chłodnym silniku, nigdy zaraz po zgaszeniu jego gdyż olej jest jeszcze rozprowadzony po całym motorze. Sprawdzamy po zgaszeniu silnika i odstaniu ( samochód stoi na równej powierzchni ), czyścimy bagnet suchą ściereczką i wkładamy do silnika po chwili wyciągamy i odczytujemy wskazanie. Leżeli dolałeś na gorącym silniku to jak najbardziej po powrocie wskazywał bagnet pełno. Moim zdaniem bardziej niepokojącym zjawiskiem jest zapalająca się lampka smarowania silnika co wskazuje na kłopoty z pompą olejową. Nie zwlekaj sprawdź na Vagu i nie czekaj bo może cię czekać remont silnika jeśli pompa ci siadła.

wiem że tak się to robi pisałem wcześniej że dolewałem na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem że tak się to robi pisałem wcześniej że dolewałem na zimnym silniku

Jeśli tak pisałeś to wporzo ja zrozumiałem że pisałeś o sprawdzaniu na ciepłym silniku. W takim razie nie wiem co się stało i bardzo chętnie się dowiem, bo strasznie to tajemniczo brzmi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikes_ek

Kiedyś maiłem Audi 80.Sytuacja podobna.Przybyło oleju.Powodem była pompa paliwowa,która była uszkodzona i pompowała paliwo do miski olejowej.Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie,ale w oleju była benzyna.Sprawdz czy w oleju nie czuć paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś maiłem Audi 80.Sytuacja podobna.Przybyło oleju.Powodem była pompa paliwowa,która była uszkodzona i pompowała paliwo do miski olejowej.Dokładnie nie wiem na jakiej zasadzie,ale w oleju była benzyna.Sprawdz czy w oleju nie czuć paliwa.

Nazywa się to (jak pracowałem na warsztacie) "2 stany oleju". Zdarza się to wtedy kiedy paliwo przedostaje się niespalane przez uszkodzone pierścienie do silnika, ale musi się na to złożyć pare czynników. A może nasi forumowi mechanicy się wypowiedzą. Ja już w mechanice nie pracuję 30 lat, może się mylę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności