pawelpolecki Zgłoś #1 Napisano 17 Lipca 2008 Witam, mam problem z tylna wycieraczka w kombi, chodzi o to ze idzie do konca a jak wraca to zatrzymuje sie na 1 sek pośrodku i potem wraca skokami nie regularnie jaz tak raz tak, powiedzcie czego szukac czy rozbierac klape i tam czy raczej manetka ? z góry dziekuje za wszelkie pomysly Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #2 Napisano 17 Lipca 2008 miałem to samo u siebie,ostatnio,rozebrałem i nasmarowałem i jak narazie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #3 Napisano 17 Lipca 2008 temat byl poruszany juz kilka razy. Trzeba rozebrac mechanizm, przeczyscic i bedzie działało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelpolecki Zgłoś #4 Napisano 17 Lipca 2008 czyli jak rozumiem rozebrac klape, a moze jakis link do wczesniejszych tematow bo nie znalazlem o tym samym. bede wdzieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zulu Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2008 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=191724' Temat dotyczył B3-B4 ale na bezrybiu i rak ryba :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2008 pawelpolecki ; Rysunek poglądowy wycieraczki tył 3B Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelpolecki Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2008 hmm, tylko mi to wyglada na cos z elektronika, poniewaz wycieraczka chodzi normalnie, tylko jak wraca to tak max wychylenie (do maxa idzie normalnie zero czegokolwiek) wraca idzie i stop idzie i stop idzie i stop i az dojdzie do polazenia wyjsciowego, bo jak idzie to idzie poprawnie zero zatrzyman.Jak wraca to nie ma efektu powolnego powrotu, tylko szybko idzie i stop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #8 Napisano 18 Lipca 2008 to jeśli nie wierzysz w to co piszemy,to po co zakładasz temat skoro wiesz lepiej,tu już sporo osób to miało i nasmarowanie mechanizmu pomaga,ale skoro nie chcesz w to uwierzyć szukaj przyczyny gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2008 JA przy okazji sprawdzilbym takze dlugosc piora wycieraczki-nawet odrobine zbyt dlugie daje w tylek silniczkowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2008 Silniczek wycieraczki posiada mala przekladnie slimakowa i to na niej ew moze sie cos przycinac- tak jak pisali Koledzy- wyczyscic, przesmarowac i powinno byc ok.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazik1313 Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2008 Panowie jaka elktronika jaka przekladnia slimakowa........przes os wycieraczki przechodzi rurka do spryskiwacza tylniej szyby. Czesto tam wycieka plyn i wlatuje w pomiedzy rurke a os i koroduje/zaciera sie co powoduje problem z powracaniem wycieraczki. Ja srednio co pol roku jesienia i wiosna przeprowadzam taki zabieg. Trzeba zdjac kapturek wycieraczki, oslone klapy a nastepnie zdjac spryskiwac i wypchnac rurke do sroda nasmarowac i wlozyc w odwrotnej kolejnosci. Jutro tez bede to robil to zrobie foto i zamieszcze. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2008 Panowie jaka elktronika jaka przekladnia slimakowa........przes os wycieraczki przechodzi rurka do spryskiwacza tylniej szyby. Czesto tam wycieka plyn i wlatuje w pomiedzy rurke a os i koroduje/zaciera sie co powoduje problem z powracaniem wycieraczki. Ja srednio co pol roku jesienia i wiosna przeprowadzam taki zabieg. Trzeba zdjac kapturek wycieraczki, oslone klapy a nastepnie zdjac spryskiwac i wypchnac rurke do sroda nasmarowac i wlozyc w odwrotnej kolejnosci. Jutro tez bede to robil to zrobie foto i zamieszcze. Pozdrawiam. Będę baaaardzo wdzięczny za wskazówkę jak zdjąć tą plastikową klapę od środka (mam kombi). Są tam widoczne tylko łby dwóch wkrętów krzyżakowych, po odkręceniu których nie dałem rady zdjąć tej plastikowej osłony by dostać się do mechanizmu wycieraczki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2008 Oprocz tych widocznych dwoch wkretow sa jeszcze dwa- w tych otworach, w ktore wklada sie dlonie, aby zamknac klape. Sa tam takie male prostokatne zaslepki, ktore demontujemy i mamy wkrety w polu widzenia. Pozniej zostaja juz tylko zatrzaski- 12 na obowodzie calego plastiku, ktore dosc mocno trzymaja tapicerke.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlise Zgłoś #14 Napisano 26 Sierpnia 2008 Ja Panowie mam to samo:na powrocie wycieraczka robi trzy "stopy"potem jedzie normalnie i znowu to samo.A najlepsze jest to,ze podczas ulewnego deszczu wlaczyłem przednie wycieraczki w trybie czasowym i tylna działała poprawnie ale tylko w niektórych trybach czasowych przedniej...???Także widze zależność pracy przodu -do tyłu-takze mozliwa jest jakas wada elektroniki...? Czy smarowanie coś zmieni?wątpie,może zbieżność dwóch usterek opisujemu na trym wątku?Kiedyś miałem wynalazek polskiej mysli technicznej FSO Caro i tam faktycznie wycieraczka sie zacinała i przesmarowanie pomagało.Ale w moim przypadku i jednego z kolegow co wątpił w przesmarowanie-to moze wlasnie jest cos nie tak z elektroniką? Spróbuje sie dobrac do tego mechanizmu(szkoda ze nie ma zadnych rysunków poglądowych B5 wariant)i przesmaruję i zobacze czy faktycznie o to chodziło....Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelpolecki Zgłoś #15 Napisano 27 Sierpnia 2008 dokładnie mam wlasnie tak samo, ze jak mam jakos wlaczone to wycieraczka chodzi normalnie, ale jak mam przednia wylaczona to tylna wariuje dlatego jestem za tym ze to nie smarowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek75 Zgłoś #16 Napisano 27 Sierpnia 2008 Ja przerabiałem temat przedwczoraj. Objawy takie jak u pawelpolecki . Po dobraniu się do mechanizmu przekładni okzało się że wcale nie jest zardzewiały, wręcz przeciwnie był dobrze nasmarowany. Przyczyną takiego dziwnego zachowania wycieraczki okazały się dwa styki, które znajdują się pod dużą plastykową zębatką od przekładni ślimakowej. Zębatka ma od spodu przyklejony miedziany pierścień odpowiednio ponacinany do którego dochodzą dwa wspomniane styki. Wystarczyło podgjąć te styki nieco do góry żeby pewniej dotykały do pierścienia. Dlaczego się odgieły do dołu tego nie wiem (może jakieś zmęczenie materiału ?) Obecnie wycieraczka pracuje tak jak powinna. Przyjemnego dłubania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzwonkosie Zgłoś #17 Napisano 28 Sierpnia 2008 A u mnie było zupełnie inaczej. Standardowe pióro wycieraczki ocierało o lotkę na tylne klapie i to tylko w drodze powrotnej, mniejsze pióro i po bólu, nie trzeba nic więcej szukać w silniczku, zerknijcie bo może oszczędzić dużo czasu i pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 28 Sierpnia 2008 Będę baaaardzo wdzięczny za wskazówkę jak zdjąć tą plastikową klapę od środka (mam kombi). Są tam widoczne tylko łby dwóch wkrętów krzyżakowych, po odkręceniu których nie dałem rady zdjąć tej plastikowej osłony by dostać się do mechanizmu wycieraczki.... Najpierw odkręcasz jak mniemam już odkręciłeś te śruby a następnie te o których ktoś wcześniej pisał a ty ich nie zobaczyłeś ale najpierw trzeba zdjąć zaślepki Następnie trzeba podnieść cały boczek delikatnie do góry lekko pociągając do siebie aby nie połamać uchwytów(o ile dobrze pamiętam). Złożenie tego wymaga 2 osób (łatwiej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lozik2 Zgłoś #19 Napisano 20 Września 2008 tez mi sie zatrzymywala wycieraczka , wiec wyjalem przesmarowalem i zatrzymuje sie dalej, dlatego to raczej wina elektroniki byc moze styki na pierscieniu miedzianym i dodam jeszcze ze podczas pracy razem ze spryskiwaczem dziala normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #20 Napisano 20 Września 2008 Za sterowanie wycieraczkami odpowiada taki podwójny przekażnik pod kierownicą. Prosta sprawa odciągnijcie wycieraczke od szyby i zobaczcie jak pracuje bez obciążenia. Ale faktycznie przeważnie to wina silnicza który koroduje od rurki doprowadzającej plyn spryskiwacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach