Skocz do zawartości
pawelpolecki

Problemy z powrotem tylnej wycieraczki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z tylna wycieraczka w kombi, chodzi o to ze idzie do konca a jak wraca to zatrzymuje sie na 1 sek pośrodku i potem wraca skokami nie regularnie jaz tak raz tak, powiedzcie czego szukac czy rozbierac klape i tam czy raczej manetka ?

z góry dziekuje za wszelkie pomysly

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo u siebie,ostatnio,rozebrałem i nasmarowałem i jak narazie ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

temat byl poruszany juz kilka razy. Trzeba rozebrac mechanizm, przeczyscic i bedzie działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak rozumiem rozebrac klape, a moze jakis link do wczesniejszych tematow bo nie znalazlem o tym samym. bede wdzieczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawelpolecki ;

Rysunek poglądowy wycieraczki tył 3B

 

 

b5wycieraczkatyeo5.th.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, tylko mi to wyglada na cos z elektronika, poniewaz wycieraczka chodzi normalnie, tylko jak wraca to tak

max wychylenie (do maxa idzie normalnie zero czegokolwiek) wraca idzie i stop idzie i stop idzie i stop i az dojdzie do polazenia wyjsciowego, bo jak idzie to idzie poprawnie zero zatrzyman.Jak wraca to nie ma efektu powolnego powrotu, tylko szybko idzie i stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jeśli nie wierzysz w to co piszemy,to po co zakładasz temat skoro wiesz lepiej,tu już sporo osób to miało i nasmarowanie mechanizmu pomaga,ale skoro nie chcesz w to uwierzyć szukaj przyczyny gdzie indziej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

JA przy okazji sprawdzilbym takze dlugosc piora wycieraczki-nawet odrobine zbyt dlugie daje w tylek silniczkowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Silniczek wycieraczki posiada mala przekladnie slimakowa i to na niej ew moze sie cos przycinac- tak jak pisali Koledzy- wyczyscic, przesmarowac i powinno byc ok.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaka elktronika jaka przekladnia slimakowa........przes os wycieraczki przechodzi rurka do spryskiwacza tylniej szyby. Czesto tam wycieka plyn i wlatuje w pomiedzy rurke a os i koroduje/zaciera sie co powoduje problem z powracaniem wycieraczki. Ja srednio co pol roku jesienia i wiosna przeprowadzam taki zabieg. Trzeba zdjac kapturek wycieraczki, oslone klapy a nastepnie zdjac spryskiwac i wypchnac rurke do sroda nasmarowac i wlozyc w odwrotnej kolejnosci. Jutro tez bede to robil to zrobie foto i zamieszcze. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik
Panowie jaka elktronika jaka przekladnia slimakowa........przes os wycieraczki przechodzi rurka do spryskiwacza tylniej szyby. Czesto tam wycieka plyn i wlatuje w pomiedzy rurke a os i koroduje/zaciera sie co powoduje problem z powracaniem wycieraczki. Ja srednio co pol roku jesienia i wiosna przeprowadzam taki zabieg. Trzeba zdjac kapturek wycieraczki, oslone klapy a nastepnie zdjac spryskiwac i wypchnac rurke do sroda nasmarowac i wlozyc w odwrotnej kolejnosci. Jutro tez bede to robil to zrobie foto i zamieszcze. Pozdrawiam.

 

Będę baaaardzo wdzięczny za wskazówkę jak zdjąć tą plastikową klapę od środka (mam kombi). Są tam widoczne tylko łby dwóch wkrętów krzyżakowych, po odkręceniu których nie dałem rady zdjąć tej plastikowej osłony by dostać się do mechanizmu wycieraczki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Oprocz tych widocznych dwoch wkretow sa jeszcze dwa- w tych otworach, w ktore wklada sie dlonie, aby zamknac klape. Sa tam takie male prostokatne zaslepki, ktore demontujemy i mamy wkrety w polu widzenia. Pozniej zostaja juz tylko zatrzaski- 12 na obowodzie calego plastiku, ktore dosc mocno trzymaja tapicerke.Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja Panowie mam to samo:na powrocie wycieraczka robi trzy "stopy"potem jedzie normalnie i znowu to samo.A najlepsze jest to,ze podczas ulewnego deszczu wlaczyłem przednie wycieraczki w trybie czasowym i tylna działała poprawnie ale tylko w niektórych trybach czasowych przedniej...???Także widze zależność pracy przodu -do tyłu-takze mozliwa jest jakas wada elektroniki...?

Czy smarowanie coś zmieni?wątpie,może zbieżność dwóch usterek opisujemu na trym wątku?Kiedyś miałem wynalazek polskiej mysli technicznej FSO Caro i tam faktycznie wycieraczka sie zacinała i przesmarowanie pomagało.Ale w moim przypadku i jednego z kolegow co wątpił w przesmarowanie-to moze wlasnie jest cos nie tak z elektroniką?

Spróbuje sie dobrac do tego mechanizmu(szkoda ze nie ma zadnych rysunków poglądowych B5 wariant)i przesmaruję i zobacze czy faktycznie o to chodziło....Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie mam wlasnie tak samo, ze jak mam jakos wlaczone to wycieraczka chodzi normalnie, ale jak mam przednia wylaczona to tylna wariuje :( dlatego jestem za tym ze to nie smarowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem temat przedwczoraj. Objawy takie jak u pawelpolecki . Po dobraniu się do mechanizmu przekładni okzało się że wcale nie jest zardzewiały, wręcz przeciwnie był dobrze nasmarowany. Przyczyną takiego dziwnego zachowania wycieraczki okazały się dwa styki, które znajdują się pod dużą plastykową zębatką od przekładni ślimakowej. Zębatka ma od spodu przyklejony miedziany pierścień odpowiednio ponacinany do którego dochodzą dwa wspomniane styki. Wystarczyło podgjąć te styki nieco do góry żeby pewniej dotykały do pierścienia. Dlaczego się odgieły do dołu tego nie wiem (może jakieś zmęczenie materiału ?) Obecnie wycieraczka pracuje tak jak powinna.

Przyjemnego dłubania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie było zupełnie inaczej. Standardowe pióro wycieraczki ocierało o lotkę na tylne klapie i to tylko w drodze powrotnej, mniejsze pióro i po bólu, nie trzeba nic więcej szukać w silniczku, zerknijcie bo może oszczędzić dużo czasu i pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Będę baaaardzo wdzięczny za wskazówkę jak zdjąć tą plastikową klapę od środka (mam kombi). Są tam widoczne tylko łby dwóch wkrętów krzyżakowych, po odkręceniu których nie dałem rady zdjąć tej plastikowej osłony by dostać się do mechanizmu wycieraczki....
Najpierw odkręcasz jak mniemam już odkręciłeś te śruby

obraz025fp9.th.jpg

a następnie te o których ktoś wcześniej pisał a ty ich nie zobaczyłeś

obraz027ra8.th.jpg

ale najpierw trzeba zdjąć zaślepki

obraz028mu2.th.jpg

Następnie trzeba podnieść cały boczek delikatnie do góry lekko pociągając do siebie aby nie połamać uchwytów(o ile dobrze pamiętam).

Złożenie tego wymaga 2 osób (łatwiej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie zatrzymywala wycieraczka , wiec wyjalem przesmarowalem i zatrzymuje sie dalej, dlatego to raczej wina elektroniki byc moze styki na pierscieniu miedzianym i dodam jeszcze ze podczas pracy razem ze spryskiwaczem dziala normalnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za sterowanie wycieraczkami odpowiada taki podwójny przekażnik pod kierownicą. Prosta sprawa odciągnijcie wycieraczke od szyby i zobaczcie jak pracuje bez obciążenia. Ale faktycznie przeważnie to wina silnicza który koroduje od rurki doprowadzającej plyn spryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności