lukasz123 Zgłoś #1 Napisano 11 Lipca 2008 Witam! Chcialbym wymienic czujnik temperatury silnika, ten ktory znajduje sie z tylu silnika, ale za cholere nie moge ruszyc tego zabezpieczenia (chodzi mi o ta zawleczke w ksztalcie podkowy). Czy ktos zna jakis sposob na wyciagniecie tej zawleczki bez jej uszkodzenia, spryskalem ja WD 40 i nawet nie drgnie, tak jest zapieczona! Probowalem obkrecic czujnikiem ale tez sie nie rusza. Prosze o pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 11 Lipca 2008 Ja z kolei nie moge wyciagnac wtyczki z samego czujnika. Nie wiem z ktorej strony nacisnac zeby wyszla. W zwiazku z bardzo slabym dostepem nie ma jak tam za bardzo poprobowac, a nie chce tego polamac. Sama zawleczke musisz po prostu rwac podwazajac koncowki na boki. W poprzednim autku (A3 1.6) udalo mi sie ja zdjac i nic sie nie stalo - tyle ze mocno siedzi. A czujnikiem nie obrocisz bo wlasnie ta zawleczka trzyma ja w jednej tylko pozycji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz123 Zgłoś #3 Napisano 12 Lipca 2008 Na tej kostce jes taka zapatka musisz ja dociskac w dol (nie podwazac), np. cienkim wkretakiem i jednoczesnie ciagnac za nasowke wtyczki - powinna wyjsc. Ja tez mialem problem z rozlaczeniem wtyczki od czujnika ale sie udalo siedziala mocno. Za bardzo nie ma dostepu do tego czujnika, probowalem podwazac te koncowki ale nie udalo sie wyciagnac. Chyba musze kupic nowa zawleczke a ta poprostu rwac na sile. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 12 Lipca 2008 tę zawleczkę w kształcie "podkowy", po prostu wysuwasz prostopadle do czujnika musi wyjść. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz123 Zgłoś #5 Napisano 12 Lipca 2008 Wiem ze sie wysuwa, bo wysuwalem zawleczke taka sama z drugiego czujnika ktory znajduje sie w wezu chlodnicy na smym dole i przy tej zawleczce nie bylo problemu poszlo jak po masle. Natomiast z ta druga mam problem poniewaz ona jest zakladana od dolu czujnika a sam czujnik usytulowany jest w bardzo trudnym miejscu. Jedynie co mi przychodzi do glowy to wsadzic od spodu wkretak i probowac wyciagnac ja na siel. Ale jak ten plastik peknie i pozniej nie da sie wyciagnac tej zawleczki to bede mial duzy problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 12 Lipca 2008 Ja jak kupowalem ten czujnik w ASO w Edynburgu to zawleczka byla juz w komplecie - takze nawet jak ja polamie to nie ma bolu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #7 Napisano 12 Lipca 2008 Na tej kostce jes taka zapatka musisz ja dociskac w dol (nie podwazac), np. cienkim wkretakiem i jednoczesnie ciagnac za nasowke wtyczki - powinna wyjsc. Ja tez mialem problem z rozlaczeniem wtyczki od czujnika ale sie udalo siedziala mocno. Za bardzo nie ma dostepu do tego czujnika, probowalem podwazac te koncowki ale nie udalo sie wyciagnac. Chyba musze kupic nowa zawleczke a ta poprostu rwac na sile. Dociskac w dol - masz na mysli dociskanie tej zapadki do samego czujnika, tak? A ja chyba wlasnie delikatnie ja podwazalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 12 Lipca 2008 Na kostce połączeniowej do czujnika, masz zawleczke w postaci cienkiego drucika. Naciśnij ten drucik (docisnij do kostki) i powinienes bez problemu już wyjąć wtyczkę. A jesli chodzi o dostęp do zawleczki pod czujnikiem, to czy ktoś pomyślał o tym , żeby odkręcic rurę idącą do przepustnicy? Przecież jak ją sie zdejmie to jest tyle miejsca, że...... Ile to roboty, żeby dwie opaski poluzowac i zdjac rurę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2009 A czy ktoś może mi powiedzieć jak zdjąć już samą zawleczkę zabezpieczającą bezpośrednio czujnik ( nie mówię o kostce bo to pikuś).. ostatnio się z tym męczyłem i za żadne skarby nie potrafię rozgryźć mechanizmu;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2009 A czy ktoś może mi powiedzieć jak zdjąć już samą zawleczkę zabezpieczającą bezpośrednio czujnik ( nie mówię o kostce bo to pikuś).. ostatnio się z tym męczyłem i za żadne skarby nie potrafię rozgryźć mechanizmu;( tę zawleczkę w kształcie "podkowy", po prostu wysuwasz prostopadle do czujnika, musi wyjść, a czujnik to już pikuś. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #11 Napisano 4 Listopada 2009 ...i taa próbowałem ale może się zapiekło i trzeba trochę z siłą pociągnąć Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 4 Listopada 2009 To podważ ją lekko śrubokrętem z jednej strony i wtedy spróbuj wysunąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) Ja zdjąłem kostkę elektr. z czujnika i ukazała się jego końcówka podobna do tej na zdjęciu, tylko biała. http://moto.allegro.pl/item774970439_czujnik_temp_251919501a_d_audi_ford_seat_vw_7_3086.html#gallery Na razie nie wiem dokładnie jak czujnik wyjąć, nie dopatrzyłem się żadnej zawleczki zabazpieczającej. Boję się też ścisnąć kombinerkami i szarpnąć, bo domyślam się, iż musi być zabezpieczenie przed samoistnym wypadnięciem. Edytowane 6 Listopada 2009 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2009 ... to ktoś już musiał Ci to wymieniać w samochodzie. PO zdjęciu kostki zobaczysz czujnik i powinieneś mieć wokół coś na wzór podkowy.... (ja właśnie z ta podkową się bujam:/) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #15 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) Jeszcze raz dokładnie obejrzałem i nie stwierdziłem żadnej zawleczki na czujniku. Domyślam się, że jest włożony na wcisk w tą ebonitową [mosiężną]tuleję. Jeśli tak to należałoby kombinerkami szarpnąć, ale czy na pewno ?. Przerwa na myślenie, a może ktoś już wymieniał czujnik w takim samoch. jak mój. Edytowane 7 Listopada 2009 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2009 Musi być zawleczka pierwsze modele B5 miały ją metalowa ale potem zastąpiono plastikową tak wygląda : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2009 ja właśnie z ta podkową się bujam tak jak danek pisał włożyć wkrętak albo coś płaskiego oj trochę źle sie zaznaczyło .... jak jest " w tą" na foto to tutaj jest ta zawleczka/podkowa i tam podważać:!: U mnie jest tak, może w innych do góry sie wyjmuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=5935&highlight=G62*** Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #19 Napisano 7 Listopada 2009 Może teraz na podstawie fotki ktoś podpowie jak wyjąć czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jadam Zgłoś #20 Napisano 7 Listopada 2009 ...ja w swoim wymieniłem. Co do wylewania sie płyny chłodniczego to mi nic sie nie ulałow;)... ale fakt wymieniałem po 12 h od zgaszenia silnika. Narazie dziwnie zachowuje się auto na nowym czujniku.. albo coś nie tak zrobiłem albo ten nowy (mimo ze kupiony w serwisie oryginal) jest już "walnięty" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach