Skocz do zawartości
Gość Robert 1201

tylna belka,pochyłe koła, co zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

hm dzięki, ale chyba kupię coś na miejscu - z terminem zwrotu/wymiany 7 dni jakby co. A powiedzcie jeszcze czy belka z kombi podejdzie do sedana? Czy to jest to samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta, rozni sie tylko twardoscia sprezyn, tak jest wszystko to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha, czyli jeśli zostają stare sprężyny i cała reszta to belkę można brać nieważne czy od kombi czy od sedana ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Belka po wymianie. Byłem na geometrii (w innym zakładzie) - wszystko w normie. Nurtuje mnie tylko to, że miejscami podana jest inna tolerancja, tj.:

 

- tylna oś: kąt PK -1st. 30' +/-30 , na nowym +/-30

- przednia oś: Kąt Pochylenia Sworznia zwrotnicy: różnica między starym i nowym 7st (prawa str.) i 4 st (lewa strona)

 

Upewnijcie mnie jeszcze dla świętego spokoju, że napewno wszystko już w normie i że wyniki po są prawidłowe.

 

Przed:

geo-przed.jpg

 

geo-po.jpg

 

Pozdr.

Piotrek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję kotleta może komuś się przyda, ja również miałem problem lewa tylna opona ścięta po zewnętrznej stronie, poczytałem i już myślałem że mam krzywa belkę, zero problemów z prowadzeniem, zawieszenie wszystko ok ciśnienie również a mimo tego opona ścięta, pojechałem na geometrię i okazało się, że wina leżała po stronie geometrii tylnych kół pochylenie z tyłu i przodu w normie, autko proste, troszkę Pan się namęczył z tyłu powiedział że masakra jakby ktoś wcześniej się bawił, teraz wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że przy napędzie 4x4 4Motion Quatrro zdaje się nie ma tylnej belki która jest pozbawiona regulacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że przy napędzie 4x4 4Motion Quatrro zdaje się nie ma tylnej belki która jest pozbawiona regulacji...

 

czyli w 4-Motion da się regulować, a w FWD jest już belka której już się nie da tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony kolo wystaje bardzie niz z drugiej jakies 3-4mm. Dodam ze auto salon pierwszy właściciel nigdy nie bite i tyl nie był rozbierany chodzi o wymiane tuleji . Passat b5 kombi 2000r.

ltz.jpg

ptz.jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony do prawidłowego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passaty tak mają niestety.... przyzwyczaj się;)

U mnie bardziej wystaje z prawej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passaty tak mają niestety.... przyzwyczaj się;)

U mnie bardziej wystaje z prawej

 

Oki czyli jednym slowem zeby było idealnie to doloze sobie dystans z jednej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyna opcja wyrównać dystansami różnej grubości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walczę teraz z uciekaniem auta w prawą stronę. Wymieniłem całe zawieszenie przód, ustawiłem zbieżność przód, zmieniłem koła, wyważyłem na nowo, a ściąga dalej...

 

Wyniki pomiarów z zbieżności przód :

DSC_0183.jpg

 

https://drive.google.com/file/d/0BzZKDLiCTyvJRHprMzNUcTlBZlU/view?usp=sharing

 

Z tych wyników wygląda na to, że belka jest przesunięta i teraz będę wymieniał tuleje i jechał drugi raz na zbieżność, żeby tył ustawili...

 

I teraz pytania :

 

1) Całe łapy Lemfordera trochę kosztują. Ted-gum robi same tuleje które kosztują grosze bo mogę je mieć za mniej niż 40zł/szt. Oglądałem obydwie opcje i LMI ma bardziej miękką gumę w tulei. Ted-gum ma twardą.

 

Montował ktoś same tuleje ? Jeśli tak to czy warto ? Długo wytrzymuje ?

Jak myślicie ? Lepiej zainwestować w LMi czy kupić 5x tańsze same tuleje ?

 

Dla zainteresowanych numer Ted-gum : 00726032

 

2) Orientuje się ktoś w jaki sposób jest ustawiana zbieżność z tylu ? W tych łapach otwory montażowe śrub nie są zbyt duże i dużego zakresu na pewno nie ma, żeby to wyregulować.

 

W jaki sposób mogę samemu sprawdzić przed zdemontowaniem łap i ich wymianą czy jest dobrze ustawione ?

 

3) Czy do ustawiania zbieżności dobrze jest wymienić amorki ? Czy można zrobić to później bez rozstrojenia zbieżności ?

 

Według 2 stacji diagnostycznych amorki mają po 65-70% sprawności czyli bardzo dobrze wręcz wzorowo (nowe czasami po tyle mają)

D..- tyl auta nie "pływa" prawo/lewo. Tył nie skacze czyli oznak zużycia amorków też nie czuć.

 

Mimo to lewy amortyzator jest trochę zapocony. Wydaje mi się, że ewentualna wymiana amortyzatorów nie ma wpływu na ustawienie zbieżności dlatego też na razie ich nie ruszam... Dobrze mi się wydaje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rycho, czytałem cały ten temat. Tuleje i tak muszę wymienić, bo widać że są już trochę sparciałe i mają takie mikro-pęknięcia w gumie. Amorków na razie nie planuję wymieniać.

 

Zobaczę, jak ustawienie zbieżności nie przyniesie efektów, to będzie trzeba odwiedzić serwis i zobaczyć co i jak ;)

Dzięki za zainteresowanie ;)

 

apropo...

 

4) Dobry serwis w Pomorskim który by zrobił takie pomiary podwozia ?

Edytowane przez bartekj001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie stacja diagnostyczna nie ma prawdziwego sprawdzania amorkow to lipa u nich - znajdz prawdziwego mechanika od zawieszennia on ma tester albo powiniwn miec na amorki sprezyny w jednym np łódź wólczańska choć nie reklamuje tam są fachowcy jak cos to na prv :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

jeśli chodzi o serwis to na 100% w łodzi bursiak ma sprawny system na b5 badz b5,5 czyli lift Krotowski cichy odpada znalazlem u nich bład w danych podstawowych jak robili diagnoze geometrii...jak cos to prv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1) Całe łapy Lemfordera trochę kosztują. Ted-gum robi same tuleje które kosztują grosze bo mogę je mieć za mniej niż 40zł/szt. Oglądałem obydwie opcje i LMI ma bardziej miękką gumę w tulei. Ted-gum ma twardą.

 

Montował ktoś same tuleje ? Jeśli tak to czy warto ? Długo wytrzymuje ?

Jak myślicie ? Lepiej zainwestować w LMi czy kupić 5x tańsze same tuleje ?

 

Ja do siebie kupowałem całe łapy firmy bodajrze SIDEM. Wymieniałem w zeszłym roku i póki co nie ma problemów. Płaciłem jakoś 270 zł za komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności