kab1986 Zgłoś #41 Napisano 10 Września 2009 czym sie martwisz:D na wysokich obrotach kazdy diesel będzie czarne bąki puszczał, nie rozumiem, normalna i prosta sprawa, ropa troche "cięższa" od paliwa:) wiec ciskaj gaz i do przodu:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacperek Zgłoś #42 Napisano 10 Września 2009 Sprawdz przewód gumowy od turbo może ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #43 Napisano 23 Września 2009 Panowie pomocy bo mnie juz krew zalewa z tym kopceniem!Po wywaleniu kata to nie dość że gośno i twardo sychać silnik,to jeszcze taka czarną chmurę zostawiam za sobą że poezja!a dzieje sie to przy mocniejszym przycisnięciu gazu zanim zalączy się turbo.Myslalem nad zmniejszeniem dawki paliwa,ale wtedy to sie toczy a nie jedzie i but mocniej wciskamLejące wtryski?raczej nie bo zanim zacząlem modzić to nic się takiego nie dzialo.Jak czytam np. posty kolegi Soulera że wycisnąl ponad 100 kucy a dymu nie ma,to sie zastanawiam czy z moim silnikiem wszystko OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #44 Napisano 11 Października 2009 No i już wiem że z moim silnikiem jest wszystko OK:D Nakrętka ustalająca położenie dzwigienki wastegate'a poluzowała się i turbo przestało dmuchać w gary.Skręciłem ten badziew na zicher i teraz to nawet nie pierdnie na czarno a kopa takiego dostał że się mnie żona zaczęła pytać co zrobiłem temu autu;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #45 Napisano 11 Października 2009 Witam. Mam prawie podobny problem. Autko delikatnie kopci, ale nie na czarno ale jak by lekko jasno. Aktualnie mam w baku ropkę z ATS czy jak ten środek się zwie do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków. Czy powodem kopcenia może być to że się spala ten cały syf?? A może coś innego?? POZDRO ---------- Post added at 23:34 ---------- Previous post was at 23:28 ---------- Sorki chodziło mi oczywiście o STP:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #46 Napisano 12 Października 2009 Jeśli nie kopcił Ci przed dodaniem STP to całkiem możliwe,tym bardziej jak się wleje na niepełny zbiornik.A czemu to zastosowałeś?na czarno dymił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oslo Zgłoś #47 Napisano 12 Października 2009 Nakrętka ustalająca położenie dzwigienki wastegate'a hm ... nie wiem czy dobrze myślę , ale czy to jest taka dźwigienka , która pod ciśnieniem załącza turbinę ?? ( taka długa śrubka z puszką małą ) ?? jeżeli tak , i Ty to skręciłeś na maxa to dlatego właśnie jest mocniejszy , bo turbina załączana jest odrazu , od wolnych obrotów już dmucha , a nie zauważyłeś przypadkiem większego spalania ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #48 Napisano 12 Października 2009 turbina załączana jest odrazu , od wolnych obrotów już dmucha Nie dmucha od razu, tylko dmucha więcej. Jak sruba jest dobrze skręcona to moze dmuchać nawet 1 Bar, ale samym powietrzem tez sie nie pojedzie Pzdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #49 Napisano 12 Października 2009 Marazzz niestety tez troszkę kopcił, nawet więcej niż teraz. Dymek nie jest czarny tylko takie bardziej białawy. Mocno aż tak go nie widać tylko delikatnie:(. Może to być syf spalany z układu paliwowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #50 Napisano 12 Października 2009 Dymek nie jest czarny tylko takie bardziej białawy. Biały dym wskazuje na spalanie płynu chłodniczego. Nie ubywa ci płynu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #51 Napisano 12 Października 2009 Wiecie co... Ja tam nie jestem jakims wielkim znawca mechaniki pojazdowej. Wiekszosc rzeczy dowiedzialem sie na tym forum. Z moich obserwacji nt. puszczania dymka przez autko, a mam 1.6 TD z IC wynika, iż: - dymienie na jasno/bialo jest normalnym objawiem zwlaszcza na zimnym silniku i podczas gazowania na zimnym. Nadmienie, iż nie ma u mnie ubytku plynu chlodniczego. - dymienie na czarno wystepuje nawet w nowych dizlach i to nie tylko przy gazowaniu ale nawet przy normalnej jezdzie. W moim przypadku zauwazylem za to ubytki oleju silnikowego. Od zmiany do zmiany musze dolewac zeby silnik mial komfortowe warunki pracy. Jednak nie sa to jakies tragiczne ubytki. Swego czasu widzialem voyagera, w ktorym chyab glowica strzelila. Palil chlodziwo az zalona dymna byla na calym osiedlu. Aha... dodam tylko, ze przez caly czas jezdze na biodizlu i chwale sobie to paliwo. Nie gazuje, nie daje silnikowi w p@#$zde. Oczywiscie czasem trzeba przedmuchac turbine. W tym konkretnym przypadku tylko olej silnikowy dosc szybko znika. Uwazam, ze przy tak starych silnikach (310 kkm) spalanie oleju jest objawem normalnym. Narazie nic z tym nie robie. Bede myslal jak juz auto kleknie, to wtedy cos zaczne calosciowo w nim robic albo zepchne ze skarpy (chociaz przywiazalem sie do tej łupy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szef_ff Zgłoś #52 Napisano 12 Października 2009 Dokładnie jak przedmówca. Niebieskawy dymek to spalanie oleju silnikowego. Jeżeli występuje po odpaleniu to uszczelniacze zaworów. Jeżeli cały czas to żywot silnika się kończy; pierścienie, turbo, głowica Biały dym, podobny jak w autach z LPG to para wodna i wiąże sie z wymianą uszczlki pod głowią lub wymianą pękniętej głowicy Czarny dym to nieprzepalone paliwo. Niewielki czarny dymek nie jest spowodowany żadną usterką. Za to czarna chmura świadczy o złym rozpylaniu paliwa przez wtryskiwacze. W takich przypadkach wymienia się końcówki wtryskiwaczy. Dla pełni szczęścia warto dać do ustawienia pompę. Jeżeli turbo nie dmucha to efekt będzie taki sam + brak mocy (duża dawka paliwa bez dodatkowego powietrza) Po wymianie i regulacji zmniejszy się nieznacznie spalanie i kultura pracy silnika. No i najważniejsze nie będą mówić: "ło matko ale paździeż jedzie". Spalanie oleju silnikowego nie jest wcale normą w tych autach. Ojciec ma 1.6TD W T3 i zalany jest 10W40. Od wymiany (4kkm) nie ubyło nic oleju. Wielkie przebiegi dla tego silnika to pestka. Chyba nie sądzicie ze auto 18 letnie i to w dodatku pasek który cieszy się ogromną popularnością ma 250kkm.... Oczywiście zdarzają się rodzyny ale to raczej rzadkość. Sądzę że 80% naszych pasków ma 400-500kkm przejechane.I patrzcie. Nadal są w niezłej kondycji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #53 Napisano 12 Października 2009 Więc tak. Właśnie poszedłem spr poziom oleju i płynu. Jest tyle ile było:). Wszędzie optimum. Autko dymi tylko na początku przy odpaleniu, wczasie jazdy jest ok. Czyli mogą być uszczelniacze?? Ile to kosztuje?? A czy może być zapłon czy wtrysk źle ustawiony?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #54 Napisano 12 Października 2009 Wiesz... w moim przypadku, a mam podobny objaw co ty napisales wyzej, znajomy mi mowil ze to wymiana uszczelniaczy zwlaszcza ze oleju mi troche ubywa. Koszt razem z robocizna to okolo 100 PLN i caly dzien w warsztacie. Albo... koszt to uszczelniacze i zestaw jaki narzedzi jaki zostal opisany na tym forum calkiem niedawno - poszukaj w biezących tematach (wliczajac w to zuberka) - jesli sam bedzie je wymienial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #55 Napisano 12 Października 2009 Wiem właśnie zauważyłem to jak odpisałem;). 100zł to aż tak źle nie wygląda, pomęczę się z tym do końca miecha i następnym wymienię ale w jakimś zakładzie bo sam raczej nie dam rady. POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marazzz Zgłoś #56 Napisano 13 Października 2009 hm ... nie wiem czy dobrze myślę , ale czy to jest taka dźwigienka , która pod ciśnieniem załącza turbinę ?? ( taka długa śrubka z puszką małą ) ?? jeżeli tak , i Ty to skręciłeś na maxa to dlatego właśnie jest mocniejszy , bo turbina załączana jest odrazu , od wolnych obrotów już dmucha , a nie zauważyłeś przypadkiem większego spalania ?? Dokładnie ta dzwignia,ale skręciłem tak jak było pierwotnie i zabezpieczyłem przed ponownym poluzowaniem,co do spalania to co bym mu nie robił pali tyle samo z drobnymi różnicami wynikającymi z humoru kierującego:637: 6,5 trasa 7,5 do 8 w mieście max.(a lekkiej nózi nie mam).Poza tym myślę że doładowanie turbiny wpływa pozytywnie na oszczędniejsze spalanie bo silnik lepiej wykorzystuje podane paliwo. Nie dmucha od razu, tylko dmucha więcej. Jak sruba jest dobrze skręcona to moze dmuchać nawet 1 Bar, ale samym powietrzem tez sie nie pojedzie Pzdr! Podlane paliwkiem,tzn. lekko zwiększona dawka,muszę przyznać że jestem zadowolony z efektów:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach