cristof Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2008 Do passata 1.8ABS byly montowane dwa rodzaje aparatow najpierw Valeo 050 905 205 AL a potem Bosch 050 905 205 AH Czy sa one wspolzamienne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2008 Do passata 1.8ABS byly montowane dwa rodzaje aparatow najpierwValeo 050 905 205 AL a potem Bosch 050 905 205 AH Czy sa one wspolzamienne? Jak najbardziej. Właśnie wczoraj zamieniłem. Polecam Bosha, do Valeo nie można dostać czujnika Halla, nawet w zamiennikach. maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2008 Sam juz nie wiem.W serwisie powiedzieli ze nie pasuja.Nie wiem.Byc moze jest jakas roznica np; w wysylanym sygnale do sterownika.Z kolei aparaty Valeo sa juz niedostepne jako nowe i mozna kupic tylko boscha z koncowka numeru cx.Na razie woze drugi aparat w bagazniku bo stary ma taki luz ze prawie obciera o hall-a.Jesli silnik w Twoim pasku ma sterowanie mono-motronic to napisz czy do ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu potrzebowales VAG-a czy tylko lampy stroboskopowej.Wlasnie znalazlem odpowiedz na stronie: http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=hints_and_tips_volkswagon_idle_speed_problems ktora brzmi: Erratic idle speed - igntion timing fluctates Cause: Due to a weak union between the rotor and ignition distributor shaft, the rotor can become loose and can coil around on the distributor shaft. Models affected: Mono Motronic 1.8 l 55/66 kW with Valeo or Sagem ignition distributor 050 905 205 AL Golf, Passat Service: Take off the distributor cap, distributor fingers and protective caps. Investigate the arm of the rotor to make sure it has been installed properly. If the rotor arm is loose, attach the ignition distributor - Part No.050 905 205 AH. As the replacement parts are supplied by a different supplier using a different make up, the fault does not affect them. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2008 zaraz zaraz. Jeśli mowa o kopułce i palcu (bo to rozumiem przez aparat zapłonowy) to były istotnie dwie wersje, ale Bosch i Ducelier czy jakoś tak. Kupiłem w zeszłym roku nie ten który potrzebowałem i Nuttie z forum ode mnie kupił zbędny komplet. Na 100% nie są zamienne, bo zły komplet nie pasował. Minimalnie, ale nie pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #5 Napisano 6 Lipca 2008 Wydaje mi się że problem leży w tym jaki sygnał generowany jest przez Halla, w silnikach gdzie występuje dwa czujniki G 40 i G 28 ten w aparacie zwykle posiada jedno wycięcie na wirniku i generuje inny sygnał mimo iż fizycznie da się go zamontować w silniku posiadającym tylko jeden czujnik. Można to sprawdzić za pomocą oscyloskopu, że sygnały różnią się kształtem fali. Dla przykładu podam np. aparat typu Sagem silnika AFT 1.6 8V fizycznie pasuje do silnika np. 2e ale wysyła inny sygnał i silnik pracował nie będzie, temat przerabiałem niedawno bezskutecznie szukając aparatu Sagem gdzie Hall jest niewymienny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #6 Napisano 6 Lipca 2008 Panowie, pytanie było o aparaty do silnika ABS. Występowały dwa typy wg ETKI: Sagem 050 905 205 AL (Na obudowie logo Valeo) - aparat zapłonowy z niewymiennym czujnikiem Halla Bosch 050 905 205 AH - z wymiennym czujnikiem Halla Oba są w 100% zamienne w silniku ABS (oraz AAM - tak jak u mnie). Wymieniałem u siebie w tym tygodniu Valeo na Boscha, bo Valeo dostało luzu i ośka latała w aparacie jak Żyd po pustym sklepie. Wszytko u mnie działa, kopułka pasuje. maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #7 Napisano 7 Lipca 2008 a ja Ci powtarzam, że Miałem nie pasujący do ABS-a który wziął ode mnie Nuttie, i u niego pasował (również w ABS-ie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #8 Napisano 7 Lipca 2008 Witam Kopulka i palec {to rozdzielacz} z aparatu Valeo nie pasuje na Bosch-a i na odwrot tez nie.Natomiast cale aparaty {rozdzielacz+reszta}sa wspolzamienne.Kolego Maarc jak ustawiales zaplon?Lampa czy Vagiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość misq Zgłoś #9 Napisano 11 Listopada 2008 Panowie, pytanie było o aparaty do silnika ABS. Występowały dwa typy wg ETKI: Sagem 050 905 205 AL (Na obudowie logo Valeo) - aparat zapłonowy z niewymiennym czujnikiem Halla Bosch 050 905 205 AH - z wymiennym czujnikiem Halla Koledzy Bosch 050 905 205 AH mam w silniku ADZ, może wiecie jak wyjąć z niego czujnik halla. Po zdjeciu palca nie moge poradzić sobie z tą okrągłą puszką z nacięciami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach