Skocz do zawartości
cristof

aparaty zaplonowe Bosch i Valeo

Rekomendowane odpowiedzi

Do passata 1.8ABS byly montowane dwa rodzaje aparatow najpierw

Valeo 050 905 205 AL a potem

Bosch 050 905 205 AH

Czy sa one wspolzamienne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do passata 1.8ABS byly montowane dwa rodzaje aparatow najpierw

Valeo 050 905 205 AL a potem

Bosch 050 905 205 AH

Czy sa one wspolzamienne?

 

Jak najbardziej. Właśnie wczoraj zamieniłem. Polecam Bosha, do Valeo nie można dostać czujnika Halla, nawet w zamiennikach.

 

maarc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam juz nie wiem.W serwisie powiedzieli ze nie pasuja.Nie wiem.Byc moze jest jakas roznica np; w wysylanym sygnale do sterownika.Z kolei aparaty Valeo sa juz niedostepne jako nowe i mozna kupic tylko boscha z koncowka numeru cx.Na razie woze drugi aparat w bagazniku bo stary ma taki luz ze prawie obciera o hall-a.Jesli silnik w Twoim pasku ma sterowanie mono-motronic to napisz czy do ustawienia kata wyprzedzenia zaplonu potrzebowales VAG-a czy tylko lampy stroboskopowej.Wlasnie znalazlem odpowiedz na stronie:

http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=hints_and_tips_volkswagon_idle_speed_problems

ktora brzmi:

 

Erratic idle speed - igntion timing fluctates

Cause:

Due to a weak union between the rotor and ignition distributor shaft, the rotor can become loose and can coil around on the distributor shaft.

Models affected:

Mono Motronic 1.8 l 55/66 kW with Valeo or Sagem ignition distributor 050 905 205 AL Golf, Passat

Service: Take off the distributor cap, distributor fingers and protective caps. Investigate the arm of the rotor to make sure it has been installed properly. If the rotor arm is loose, attach the ignition distributor - Part No.050 905 205 AH. As the replacement parts are supplied by a different supplier using a different make up, the fault does not affect them.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz. Jeśli mowa o kopułce i palcu (bo to rozumiem przez aparat zapłonowy) to były istotnie dwie wersje, ale Bosch i Ducelier czy jakoś tak. Kupiłem w zeszłym roku nie ten który potrzebowałem i Nuttie z forum ode mnie kupił zbędny komplet. Na 100% nie są zamienne, bo zły komplet nie pasował. Minimalnie, ale nie pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że problem leży w tym jaki sygnał generowany jest przez Halla, w silnikach gdzie występuje dwa czujniki G 40 i G 28 ten w aparacie zwykle posiada jedno wycięcie na wirniku i generuje inny sygnał mimo iż fizycznie da się go zamontować w silniku posiadającym tylko jeden czujnik. Można to sprawdzić za pomocą oscyloskopu, że sygnały różnią się kształtem fali. Dla przykładu podam np. aparat typu Sagem silnika AFT 1.6 8V fizycznie pasuje do silnika np. 2e ale wysyła inny sygnał i silnik pracował nie będzie, temat przerabiałem niedawno bezskutecznie szukając aparatu Sagem gdzie Hall jest niewymienny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie było o aparaty do silnika ABS. Występowały dwa typy wg ETKI:

 

Sagem 050 905 205 AL (Na obudowie logo Valeo) - aparat zapłonowy z niewymiennym czujnikiem Halla

Bosch 050 905 205 AH - z wymiennym czujnikiem Halla

 

Oba są w 100% zamienne w silniku ABS (oraz AAM - tak jak u mnie). Wymieniałem u siebie w tym tygodniu Valeo na Boscha, bo Valeo dostało luzu i ośka latała w aparacie jak Żyd po pustym sklepie. Wszytko u mnie działa, kopułka pasuje.

maarc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja Ci powtarzam, że Miałem nie pasujący do ABS-a który wziął ode mnie Nuttie, i u niego pasował (również w ABS-ie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kopulka i palec {to rozdzielacz} z aparatu Valeo nie pasuje na Bosch-a i na odwrot tez nie.Natomiast cale aparaty {rozdzielacz+reszta}sa wspolzamienne.Kolego Maarc jak ustawiales zaplon?Lampa czy Vagiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misq
Panowie, pytanie było o aparaty do silnika ABS. Występowały dwa typy wg ETKI:

 

Sagem 050 905 205 AL (Na obudowie logo Valeo) - aparat zapłonowy z niewymiennym czujnikiem Halla

Bosch 050 905 205 AH - z wymiennym czujnikiem Halla

 

Koledzy Bosch 050 905 205 AH mam w silniku ADZ, może wiecie jak wyjąć z niego czujnik halla. Po zdjeciu palca nie moge poradzić sobie z tą okrągłą puszką z nacięciami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności