Skocz do zawartości
Gość Dynia...

Przebudowa audio w B6 z RCD300

Rekomendowane odpowiedzi

Gość borygo

Witam.

Podłączam sie do tematu wymiany rds 300 w B6. Nie moge zdzierżyc tego kiepskiego dzwieku ,mam paska odkupionego i sa tylko fabryczne głosniki z przodu plus rds 300.

W warsztacie car audio zaproponiwani mi zmiane radia na Clariona DUZ388RMP.

Co sadzicie o tym radyjku, jakie glosniki dobrac na tyl i jakie na przod ,moze w ramach oszczednosci jest mozliwosc przelozenia przednich na tylne a do przodu jakies bardziej wypasione. Sugerowano mi jakis model DLS po 900,- za komplet (para). Pytanie z kategorii nowicjuszy: Czy do tego radyjka koniecznie trzeba dac wzmacniacz zewnetrzny bo tak mi sugerowano w warsztacie i jak sie ma wzmacniacz wbudowany w radio do wzacniacza zewnetrznego. Prosze o kilka cennych uwag. Mam na zmiane audio w moim pasku zarezerwowane trzy tysiaki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W warsztacie car audio zaproponiwani mi zmiane radia na Clariona DUZ388RMP.
Sugerowałbym Pioneera FH-P80BT.

Brzmienie tego Clariona daje sporo do życzenia. Mało mięsiste i zimne.

Pioneer świeci na niebiesko, niestety wraz z przyciskami (ładniej by bło gdyby byly czerwone ), wygląda przyjemnie, jest pokryty jakby lakierem fortepianowym.

 

Nie interesuje Cie video/dvd DIN2 o których wyżej pisalismy ? Jeśli masz 3000 na audio, możesz sobie pozwolić na zakup do 1500. Poza tymi o których pisaliśmy wyżej, Kenwood DDX 6029 ładnie dźwięczy i naprawdę ładnie wygląda w B6.

 

Rozumiem, że interesują Cię tylko nowe sprzęty ? Przy używkach możesz wskoczyć nieco wyżej np w Alpine, Pioneera.

 

jakie glosniki dobrac na tyl i jakie na przod ,moze w ramach oszczednosci jest mozliwosc przelozenia przednich na tylne a do przodu jakies bardziej wypasione.

O tym pisaliśmy już w tym i nie tylko wątku. Możesz przełożyć sobie głośniki jeśli szukasz oszczędności.

Pytanie z kategorii nowicjuszy: Czy do tego radyjka koniecznie trzeba dac wzmacniacz zewnetrzny bo tak mi sugerowano w warsztacie i jak sie ma wzmacniacz wbudowany w radio do wzacniacza zewnetrznego.

Dobrze by było dać, ale nie jest to konieczne. Warto abyś posłuchał jak gra tego typu radio bez i jak z dodatkowym wzmacniaczem. Wszystko to zależne jest od preferencji, wymagań słuchacza.

A jak się ma wzmacniacz zewn. od tego wmontowanego w radio ? Jak garbaty do ściany, poza tym, że nazywają się tak samo ;-) Te zewnętrzne są znacznie większej mocy. Dają lepsza dynamikę nawet słuchając cicho czy umiarkowanie. Zasilane są znacznie większym napięciem niż 12V które posiadasz w aucie dzięki zasilaczom z przetwornicą które posiadają wbudowane.

 

Przeczytaj ten temat od A do Z. Coś wybierzesz dla siebie.

Pamiętajcie też, że ORi radyjka wasze mają zaokrąglone rogi i tylko one leżą tak na prawdę idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...
Ja bym się nie wahał i wybrałbym 2DIN zwłaszcza do Passka B6.

Dobrym wyborem jest też

http://www.allegro.pl/item393510987_...vx_sd_usb.html

To naprawdę nieźle gra i wygląda.

Jeśli chcesz Alpine, namów tatę na 2DIN, bo taki "Śledzik" w passacie B6 skaleczy go troszkę. Będzie ubogo

Masz 2 000 zł. Rozejrzyjcie się za 2DINówką z FM, tak aby ojciec był syty i syn cały

Przejrzyj ofertę JVC. Są zupełnie niezłe, zmieścisz się w cenie, będziesz miał radio FM, bluetootha, USB, video, teledyski, radio fm, mp3 itd itd. Wsadzisz ojca, włączysz mu teledyski, ruszysz w trasę to mu się spodoba

 

Wielkie, naprawdę wielkie dzięki Doc za rady :)

Gdybym to ja mial te 2000zł kupiłbym 2din, ale Ojciec mówi, że ten Alpine CDA-9887R zagra dużo lepiej, a mu wyświetlacze nie są potrzebne... ehh...

nie wiem czy różnica w dźwięku będzie, aż tak odczuwalna między np. tym JVC, Alpine W200R a CDA?

Wiem, że dużo bajerów dźwiękowych ma ten CDA włącznie z tym imprint, ale czy da aż taką różnicę?

Mi też nie są potrzebne wyświetlacze, ale konsola w B6 jest tak zbudowana, że aż się prosi o 2din.

Będę jeszcze rozmawiał, bo zakup jeszcze nie został dokonany.

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

No cóż operacja zmiany audio niestety nie została zakończona w 100%, ale w większości się powiodła.

 

Czego nie udało się zrobić... :(

- Niestety kupiony przeze mnie wzamcniacz Helix DB Four okazał się zepsuty tzn. nie działał jeden kanał, jako, że na aukcji była informacja, że jest on nowy, został odesłany i sprzedawca zobowiązał się wymienić w sklepie gdzie go kupował, mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu przyjdzie.

Póki co dzięki uprzejmości mam podłączony wzmacniacz Orion chyba 4800 (podobno dużo lepszy od tego Helix'a), żeby jednak grało :)

A do tego sprzętu polecono mi Precision Power A600 (ale póki co brak funduszy na to).

 

- przez zmianę radia nie działa sterowanie w kierownicy (to akurat mi nie jest potrzebne), ale co gorsze, radio działa tylko przy włączonym zapłonie, więc jak przyjdzie wzmacniacz może uda suię obie funkcje przywrócić (trzeba dokupić jakiś adapter czy cuś za ok.300zł :( ).

No i nie wyświetla się ani RDS, ani utwory na zestawie wskaźników, na komputerze i podobno nie ma szans, żeby to przywrócić, ale w sumie to nie jest mi potrzebne, teraz mam ustawione spalanie :P

 

- niestety fale radiowe jakby uciekają, co jakiś czas są słyszalne szumy, trzaski, jakby antena słabo ściągała, więc to też mam nadzieję, że uda się zrobić.

 

 

Poza tym wszystko zrobine cudnie i czysto !

naprawdę marzę o wygranej w totka i wycieczce do tej firmy na zrobienie audio z budżetem otwartym ;)

Różnica w dźwięku porażająca, chociaż sub chyba musi się jeszcze dograć.

Radyjko Alpine cudowne !!! :D

 

Różnica wizualna w stosunku do RCD300 IMO jednak na korzyść nowego radyjka mimo dziury, która przydaje się na pilota ;)

Oczywiście 2din Alpine czy JVC wyglądało by lepiej, ale i tak jestem bardzo zadowolony, bo bałem się efektu.

 

Oto kilka zdjęć przed i po, później może zrobię więcej:

 

 

 

 

 

 

 

Radio07.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Radio10.jpg

 

 

 

 

 

PS. Czy może ktoś zna się trochę na tym CDA-9887R ?

Bo odkryłem chyba, że mam wyłączoną funkcję MultEQ XT (Audyssey), ponieważ nie mam funkcji ustawiania tonów niskich i wysokich, w firmie CA powiedzieli mi, że ustawili dźwięk na kierowcę, ale o to ich jeszcze nie pytałem, odkryłem to dopiero wczoraj czytając instrukcję.

 

Jako, że radio ma też Imprint sound, nie wiem czy to jest to samo, czy dwie funkcje się wykluczające.

 

Czy ten MultiEQ powinien być włączony czy wyłączony?

 

Pozdrawiam i raz jeszcze DZIĘKUJE wszystkim, którzy pomogli mi tutaj w tych zmaganiach, a w szczególności TW182 i Doc'owi :D

bez których nie mógłbym się cieszyć nowym audio...

Edytowane przez Dynia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- przez zmianę radia nie działa sterowanie w kierownicy (to akurat mi nie jest potrzebne), ale co gorsze, radio działa tylko przy włączonym zapłonie, więc jak przyjdzie wzmacniacz może uda suię obie funkcje przywrócić (trzeba dokupić jakiś adapter czy cuś za ok.300zł ).

 

- niestety fale radiowe jakby uciekają, co jakiś czas są słyszalne szumy, trzaski, jakby antena słabo ściągała, więc to też mam nadzieję, że uda się zrobić.

 

do podłączenia kierownicy jest potrzebny adapter, ale zeby radio grało na wyłączonym zapłonie wystarczy podmienic dwa kabelki w kosci ISO ;)

nie mam pojęcia gdzie w b6 znajduje się wzmacniacz antenowy- mogła się wypiąc wtyczka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

Faktycznie chyba mówili coś o adapterze, który za jednym razem załatwi obie rzeczy, ale nie przywróci wyświetlania RDS i utworów na zestawie wskaźników (na komputerze).

No jeszcze nie pytałem ich ani o te fale radiowe, ani o o ten MultEQ XT Audyssey w 9887R.

Jak przyjdzie wzmacniacz to pojade, nie chciałem im zawracać głowy tyle razy.

 

Dzięki za info. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Fale ci uciekają bo orginalne radio miało wbudowany wzmacniacz antenowy a tu musisz dokupić osobny, koszt max 25zł...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

Dzisiaj odebrałem autko z CA :D

i jestem ZACHWYCONY... cudowna firma i wspaniali ludzie !!!

a dźwięk jak dla mnie CUDO ! :o

 

Niestety okazało się, że wymiana przez sprzedającego na Allegro Helix'a DB Four z uszkodzonym jednym kanałem, na nowy w 100% sprawny mogła pochłonąć dużo czasu i sam zaproponował wycofanie się z aukcji.

 

Jeździłem przez tydzień z pożyczonym Orionem HP4800, a wkońcu stanęło na dokupieniu Precision Power A600/4 (mam nadzieję, że dobry wybór).

Różnica naprawdę spooora !

Nawet na moim domowym TEAC'u nie słyszałem niektórych dźwięków, które wydobyły się przez głośniki ;)

 

Fale radiowe uciekały prawdopodobine przez to, że w B6 są dwie anteny i została podpięta niewłaściwa, bo po zamianie póki co wszystko ładnie ściąga.

 

Wróciło sterowanie z kierownicy, a na komputerze zagościł napis Alpine :P

po zamontowaniu adaptera, radio działa teraz na wyłączonym zapłonie.

 

MultEQ mam podobno nie używać i mieć wyłączony, całość została skalibrowana przez osoby o słuchu duuuuużo przewyższającym moje amatorskie audiofilskie ucho.

 

Całość:

- zmiana RCD300 na Alpine CDA-9887R

- wzmacniacz Precision Power A600/4

- zmiana przednich głośników na DLS C6A

- subwoffer DLS KW12 w skrzynce MDF 30cm zamknięta

- zmiana kabli sygnałowych

- wygłuszenie drzwi

- adapter

 

DZIĘKUJĘ jeszcze raz wszystkim, którzy mi pomogli, mam nadzieję, że kiedyś będę miał okazję i będę mógł się odwdzięczyć :drinks:

 

Pozdrawiam serdecznie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat rewelka!

Po roku z passkiem b6 zapowiadało sie że przeskoczę na ... pick-up'a (nissan navara) ale jednak nie. Wychodzi że będę się bujał b6 , biorę się za audio. Napewno skorzystam z porad.

Ponieważ mieszkam w Irlandii od kilku lat wiem że fachowość tutejszych warsztatów pozostawia wiele do życzenia . Radio mi zmienią ale inne rzeczy to chyba nie mają o tym pojęcia (wygłuszanie itp). W zimę będę tym autem w okolicach Piotrków Tryb / Łódź. Dajcie jakieś sprawdzone namiary.

 

PS

@Dynia

Ile cię to szarpło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

Jadąc przy dośc mocnym deszczu, przejechałem ok 10km i zatrzymałem się na stacji (zostawiłem włączone radio i światła postojowe),

zatankowałem (wszystko trwało ok.4min.) i odpaliłem,

i niestey słyszę, że grają tylko tylne głośniki (podłączone do radia),

natomiast przód podłączony do wzmacniacza zamarł :(

Zatrzymałem się z parasolem, ale na pierwszy rzut oka wszystko podłączone, pojechałem dalej, myślałem, że to może bezpiecznik, albo coś przemokło,

ale po przejechaniu ok.10km prostą drogą nagle do przednich głośników zaczął PRZEBIJAĆ się niepewnie dźwięk, aż wkońcu zaczęły grać,

ale gdy dojechałem na parking i zgasiiłem silnik, przód znowu przestał grać :(

Czy to może być wina słabego akumulatora, czy raczej jakieś połączenia, uszkodzenia wzmacniacza lub radia?

Wzmacniacz sam by się załączał i odłączał?

Ehh... zawsze jakieś problemy :(

Z góry bardzo dziękuję za sugestie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj dokładnie wszystkie kable, przy wzmaku, aku i radiu, mozliwe ze cos nie kontaktuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

Dzięki jak zwykle TW za sugestie :)

Nareszcie! albo właściwie dopiero, przy tym poście pojawił się znaczek "pomógł", nie wiem dlaczego przy poprzednich postach z tego tematu nie mogłem ich przyznać, bo nie ma tych fioletowych znaczków. Więc spóźnione jeszcze podziękowania za pomoc w instalacji :)

 

Co do nie grających głośników z przodu, przy wzmaku wszystko wyglądało ok, ale jeszcze zobacze dziś po jasnemu ;)

Rozumiem, że to raczej nie wina osłabionego aku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zapewne to jakis problem z zanikiem prądu lub sygnału, ja bym stawiał na kable :)

dzieki za pkt;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

TW nie dziękuj za punkt, bo należy Ci się ich przynajmniej 20 za całą wcześniejszą pomoc !

ale naprawdę przy wcześniejszych postach nie ma znaczków, i Doc'owi też nie mogłem przyznać :(

 

Wracając do meritum, otóż, niestety jak zwykle jestem prekursorem danego problemu ehh...

 

Na pierwszy rzut oka posprawdzałem kable i wszystko było ok, ale na samym zapłonie nadal grał tylko tył podłączony do radia,

po odpaleniu samochodu zaczął grać przód (czyli wzmak).

Więc pojechałem do nieocenionego Audio Complex'u, ponieważ i tak mieli ściągnąć oryginalny separator antenowy (bo w B6 są dwie anteny i coś kiepsko ściągało), i niestety jest klops...

 

Okazuje się, że wzmak wyłączał się prawdopodobnie przez zbyt małą ilość prądu.

A dlaczego?

otóż jednak nienajlepsze ściąganie fal radiowych jest z tym prawdopodobnie powiązane.

Okazuje się, że jedna antena żąda od radia zbyt dużo mocy, następuje spadek napięcia z ok.11,5 do ok.5,5 (sprawdzaliśmy miernikiem przykładając anteny), więc przy większym obciążeniu nie starczało prądu dla wzmacniacza.

 

Problem tkwi prawdopodobnie w antenie lub module zasilającym

(chyba jest gdzieś przy tylnej szybie, orientuje się może ktoś jak się do niego dostać?),

bo radio zaczęło sciągać o niebo lepiej nawet z prowizoryczną anteną zrobioną z miernika :P

 

Teraz mam nie podłączone zasilanie do anteny, żeby nie było spadku napięcia i żeby wzmak się nie wyłączał, ale co dziwne kiepska jakość radia taka sama jak była z zasilaniem.

Dlatego coś amatorsko czuję, że to jednak będzie coś z modułem.

*w samochodzie był wcześniej zestaw głośnomówiący SE zamontowany przez poprzedniego właściciela, został on zdemontowany przy instalacji Alpine'a, został tylko mały czarny pasek na przedniej szybie, może to jest też jakąś przyczyną?).

 

Może miał ktoś podobne problemy?

Albo orientuje się co można zrobić?

jeśli będzie walnięta antena to może pociągnie się nową, ale co jak będzie walnięty moduł?

 

Dziwne, że sama antena chce aż tyle prądu, a jakość radia jest fatalna (szumy i trzaski).

 

Ehh... z góry dzięki jak zwykle za pomoc :)

Edytowane przez Dynia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Kolego moim zdaniem najlepsze sa najprostsze rozwiązania.

 

skoro masz spadek zasilania to trzeba wiecej prądu.

 

Co robimy gdy w starych parchach słabo nam świecą światła drogowe???

 

Ano robimy przekaźnik z 12 volćszami prosto z aku.

 

wykombinuj coś podobnego a do sygnalu sterującego będziesz mógł podłaczyc sobie jeszcze 5 wzmacniaczy 7 anten plus masujący fotel dla pasażerki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dynia...

Dzięki Brzesiu za sugestie :)

Tyle, że tu nie chodzi tylko i wyłącznie o spadek prądu i w konsekwencji o wyłączanie się wzmaka,

chodzi też o kiepeską jakość radia, i nie chodzi tu o jakieś niuanse, bo czasem zamiast fal radiowych słychać tylko szumy (na zwykłym kablu z miernika jakość była o niebo lepsza, niż z anteny).

 

Radio jest sprawne, więc coś jest chyba z anteną lub z modułem zasilającym, a do tego antena pobiera za dużo prądu (nie wiadomo dlaczego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam normalną antene bez wzmacniacza i wszystkie programy odbierają czysto:

moja sygestia-ominąć ten moduł zasilający, podpiąc kabel bezposrednio z anteny.

Ewentualnie podjedz do elektryka napewno szybko cos wymysli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skarbona309

Jaki ten adapter żeby wróciło sterowanie z kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności