Gość linek Zgłoś #1 Napisano 4 Czerwca 2006 Witam Mój problem to niestabilne obroty biegu jałowego. Passat 1,8 z silnikiem APT. Zamontowana instalacja gazowa BIGAS ( sekwencyjna ). Nie jestem pewien, ale w tym silniku nie ma przepustnicy ( może się mylę ), a to ona jest wymieniana jako główna przyczyna niestabilnych obrotów. Charakterystyczne jest, także to, że na PB jest wszystko OK. Następnym problemem jest szarpanie podczas jazdy przy delikatnym manewrowaniu pedałem gazu np. podczas jazda w kolumnie pojazdów w zatłoczonym mieście. Myślę, że obie awarie mają ze sobą związek. Proszę o uwagi i porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2006 Mówią na to "obce powietrze", niestety nie wiem którędy u Ciebie może być zasysane. Najczęściej przyczyną są starzejące się elementy gumowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość linek Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2006 Hmm...Auto nie jest stare 1999r. Układ dolotowy powietrza jest z elementów plastikowych. Starzenie się raczej wykluczone. Ale co do nieszczelności układu możliwe. Uważasz, że przy gazie sekwencyjnym ma to duże znaczenie? Są metody aby to jakoś wykryć? Na jakim odcinku szukać tego " powietrza złośliwego "? Domyślam się, że za przepływomierzem. Najśmieszniejsze jest to, że ci co to zakładali ani jeszcze wielu innych gazowników nie potrafi tego zdiagnozować :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2006 linek, Moze banalne pytanie ale filterki gazu wymieniałeś, ile na nich przejechałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość linek Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2006 Oczywiście. Przejechane 2000km, ale przed wymianą też tak już było. Ten filterek typu odstojnik ( z wkładem filcowym ), także czyszczony. Inne zabiegi, typu: podniesienie ciśnienia na parowniku, kalibracja za pomocą kompa nie dały poprawy. No jeszcze teraz pomysł Makaja z tym powietrzem trzeba sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #6 Napisano 4 Czerwca 2006 pomysł Makaja z tym powietrzem trzeba sprawdzić. to nie mój pomysł, lecz przypadłość z poprzedniego autka, a ustalenie przyczyny trwało ze dwa miechy i pochłonęło: sondę lambda, silnik krokowy nastawnika przepustnicy, pompę paliwa i qpę nerwów, bo co "fachowiec to inna diagnoza i nowa kaska. Teraz jestem mądrzejszy o kilka doświadczeń własnych oraz wiedzę z tego forum, chociaż silnik i auto inne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Paulooo Zgłoś #7 Napisano 6 Czerwca 2006 Qrcze u mnie też są identyczne objawy :625: Ale ja mam jeszcze turbo - czy u mnie też to może być przyczyną :628: Instalkę mam nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość diablo1979 Zgłoś #8 Napisano 28 Maja 2008 mam problem z moim silnikiem a mianowicie chodzi mi o to ze czasami silnik nie pracuje równo są momenty ze leciutko go przytyka. wymieniłem kable WN i dalej jest ta obiawa . w sobote wymienie świece i zobaczę.może ktoś coś wie na ten temat . doszły mnie tez słuchy ze może to być też wina wydechu albo silniczka krokowego czy to prawda ? proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Absolut_C Zgłoś #9 Napisano 30 Maja 2008 witam u mnie sprawa wygląda tak; -obroty zaczyznaja wariowac jak tylko silnik sie juz nagrzeje na 60/70 C' i tylko w ruchu miejskim w momentach manewrowania na małych predkościach i nie istotne czy jade na gazie czy na benzynie -jak problemy sie nasilają do tego stopnia że auto mi gasnie gdy stoje np. na światłach lub czekam by włączyć sie do ruchu i mam wciśnięty pedał sprzęgła (jak puszczam sprzęgło to te obroty sie jakby szybciej uspokajają ?) wtedy pryskam takim aerozolem do czyszczenia przepustnicy i jest ok na jakis czas. to samo (prysnać aerozolem) musze zrobić za każdym razem jak odłacze a potem podlącze spowrotem akumlator , bo wtedy to juz wogóle sie nie da jechac gdyż auto gaśnie przy niemal każdym hamowaniu/zatrzymywaniu sie nie pomaga dodawanie gazu bo silnik nie reaguje -inna sprawa zwiazana chyba pośrednio z tymi skaczacymi obrotami to czasem auto sie przydławi (tak jakby dostawało za mało paliwa) szczególnie na biegach 2 i 3, ale zaraz potem jakby kop mocy i rwie sie do przodu? czy ktoś ma pomysł co powoduje takie szopki?? z góry dziekuje za rady:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #10 Napisano 12 Czerwca 2008 @Ja miałem falowanie obrotów, trzymanie przy hamowaniu na około 2000obr/min i gaśnięcie po wysprzęgleniu, to pomogło przeczyszczenie silniczka krokowego i wyregulowanie gazu. Jak na razie (odpukać) wszystko hula jak należy. powodzonka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #11 Napisano 12 Czerwca 2008 Witam Tak jak już niejednokrotnie pisałem za falujące obroty na gazie odpowiadają : - wtryskiwacze - najczęściej rozkalibrowane - różne długości wężyków, zły przekró wężyków od wtryskiwaczy do kolektora - za duże dysze od gazu Jeżeli auto gaśnie przy wysprzęglaniu to często przyczyną jest lewe powietrze. Jeżeli faluje i na gazie i na bezynie - najpierw naprawić benzynę , później walczyć z gazem . Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #12 Napisano 12 Czerwca 2008 Jeżeli auto gaśnie przy wysprzęglaniu to często przyczyną jest lewe powietrze. To się zgadza, jednak w moim przypadku była to długo nie regulowana instalacja... Wstyd się przyznać, ale tak zaniedbałem instalację swego czasu, że poziom zanieczyszczeń w spalinach był tak wielki, się skala skończyła... Ale teraz reguluję co 5tkm... Nie zaszkodzi, a budżetu nie zrujnuje, bo regulacja kosztuje 20zł. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach