Skocz do zawartości
Gość linek

FALUJĄCE OBROTY NA GPL

Rekomendowane odpowiedzi

Gość linek

Witam

Mój problem to niestabilne obroty biegu jałowego. Passat 1,8 z silnikiem APT. Zamontowana instalacja gazowa BIGAS ( sekwencyjna ). Nie jestem pewien, ale w tym silniku nie ma przepustnicy ( może się mylę ), a to ona jest wymieniana jako główna przyczyna niestabilnych obrotów. Charakterystyczne jest, także to, że na PB jest wszystko OK. Następnym problemem jest szarpanie podczas jazdy przy delikatnym manewrowaniu pedałem gazu np. podczas jazda w kolumnie pojazdów w zatłoczonym mieście. Myślę, że obie awarie mają ze sobą związek.

Proszę o uwagi i porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówią na to "obce powietrze", niestety nie wiem którędy u Ciebie może być zasysane. Najczęściej przyczyną są starzejące się elementy gumowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linek

Hmm...Auto nie jest stare 1999r. Układ dolotowy powietrza jest z elementów plastikowych. Starzenie się raczej wykluczone. Ale co do nieszczelności układu możliwe. Uważasz, że przy gazie sekwencyjnym ma to duże znaczenie? Są metody aby to jakoś wykryć? Na jakim odcinku szukać tego " powietrza złośliwego "? Domyślam się, że za przepływomierzem. Najśmieszniejsze jest to, że ci co to zakładali ani jeszcze wielu innych gazowników nie potrafi tego zdiagnozować :647:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

linek, Moze banalne pytanie ale filterki gazu wymieniałeś, ile na nich przejechałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość linek

Oczywiście. Przejechane 2000km, ale przed wymianą też tak już było. Ten filterek typu odstojnik ( z wkładem filcowym ), także czyszczony. Inne zabiegi, typu: podniesienie ciśnienia na parowniku, kalibracja za pomocą kompa nie dały poprawy. No jeszcze teraz pomysł Makaja z tym powietrzem trzeba sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomysł Makaja z tym powietrzem trzeba sprawdzić.

to nie mój pomysł, lecz przypadłość z poprzedniego autka, a ustalenie przyczyny trwało ze dwa miechy i pochłonęło: sondę lambda, silnik krokowy nastawnika przepustnicy, pompę paliwa i qpę nerwów, bo co "fachowiec to inna diagnoza i nowa kaska. Teraz jestem mądrzejszy o kilka doświadczeń własnych oraz wiedzę z tego forum, chociaż silnik i auto inne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paulooo

Qrcze u mnie też są identyczne objawy :625: Ale ja mam jeszcze turbo - czy u mnie też to może być przyczyną :628: Instalkę mam nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość diablo1979

mam problem z moim silnikiem a mianowicie chodzi mi o to ze czasami silnik nie pracuje równo są momenty ze leciutko go przytyka. wymieniłem kable WN i dalej jest ta obiawa . w sobote wymienie świece i zobaczę.może ktoś coś wie na ten temat .

 

doszły mnie tez słuchy ze może to być też wina wydechu albo silniczka krokowego czy to prawda ? proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Absolut_C

witam

u mnie sprawa wygląda tak;

-->obroty zaczyznaja wariowac jak tylko silnik sie juz nagrzeje na 60/70 C' i tylko w ruchu miejskim w momentach manewrowania na małych predkościach i nie istotne czy jade na gazie czy na benzynie

 

-->jak problemy sie nasilają do tego stopnia że auto mi gasnie gdy stoje np. na światłach lub czekam by włączyć sie do ruchu i mam wciśnięty pedał sprzęgła (jak puszczam sprzęgło to te obroty sie jakby szybciej uspokajają ?) wtedy pryskam takim aerozolem do czyszczenia przepustnicy i jest ok na jakis czas. to samo (prysnać aerozolem) musze zrobić za każdym razem jak odłacze a potem podlącze spowrotem akumlator , bo wtedy to juz wogóle sie nie da jechac gdyż auto gaśnie przy niemal każdym hamowaniu/zatrzymywaniu sie

nie pomaga dodawanie gazu bo silnik nie reaguje

 

-->inna sprawa zwiazana chyba pośrednio z tymi skaczacymi obrotami to czasem auto sie przydławi (tak jakby dostawało za mało paliwa) szczególnie na biegach 2 i 3, ale zaraz potem jakby kop mocy i rwie sie do przodu?

 

czy ktoś ma pomysł co powoduje takie szopki??

z góry dziekuje za rady:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ja miałem falowanie obrotów, trzymanie przy hamowaniu na około 2000obr/min i gaśnięcie po wysprzęgleniu, to pomogło przeczyszczenie silniczka krokowego i wyregulowanie gazu. Jak na razie (odpukać) wszystko hula jak należy. :D powodzonka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak jak już niejednokrotnie pisałem za falujące obroty na gazie odpowiadają :

- wtryskiwacze - najczęściej rozkalibrowane

- różne długości wężyków, zły przekró wężyków od wtryskiwaczy do kolektora

- za duże dysze od gazu

 

 

Jeżeli auto gaśnie przy wysprzęglaniu to często przyczyną jest lewe powietrze.

 

Jeżeli faluje i na gazie i na bezynie - najpierw naprawić benzynę , później walczyć z gazem .

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli auto gaśnie przy wysprzęglaniu to często przyczyną jest lewe powietrze.

 

To się zgadza, jednak w moim przypadku była to długo nie regulowana instalacja... Wstyd się przyznać, ale tak zaniedbałem instalację swego czasu, że poziom zanieczyszczeń w spalinach był tak wielki, się skala skończyła... Ale teraz reguluję co 5tkm... Nie zaszkodzi, a budżetu nie zrujnuje, bo regulacja kosztuje 20zł. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności