luk25mie Zgłoś #1 Napisano 26 Czerwca 2008 Witam, korzystalem z szukajki i nie znalazlem jdnoznacznej odpowiedzi. a wiec jesli ktos moze pomoc jaki najlepiej zalac olej w 1.8t AEB z przebiegiem prawie 100 tys km. aby wyciszyc rzezienie rozrzadu, aktualnie mam wlany 10W/40 oplowski. czy pomoze zmiana na np. 10w/40 mobila czy lepiej wlac jakis syntetyk. nie wiem jaki olej auto mialo lany od nowosci czy syntetyk czy pol i troche boje sie ryzykowac tym bardziej ze za 2 tygodnie mam trase 2,5 tys km i nie chce zeby w trakcie kontrolka cisnienia oleju dala znac sobie. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 26 Czerwca 2008 W wielu innych markach samochodów przy problemach z nadmiernym hałasem wydawanym przez prowadnice łańcucha rozrządu, bardzo dobrze spisywał się olej Valvoline MaxLife 10W-40. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość uki145 Zgłoś #3 Napisano 26 Czerwca 2008 Witam! Niestety zalanie Valvoline, czy jakiegokolwiek innego półsyntetyka nic nie da skoro juz jezdzisz na pólsyntetyku, a już tym bardziej nie pomoze pełnisyntetyk. Jedyny skuteczny sposób na naprawe to wymiana łancucha z napinaczem, nie da sie inaczej, niestety: Volkswagen rules, przyzwyczaic sie do kosztów ,albo zmienic pojazd na mniej usterkowy :-) po naprawie i weryfikacji stanu osadów zalać pełnisyntetyk 5w, 10w, w zaleznosci od zużycia oleju . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 26 Czerwca 2008 Niestety zalanie Valvoline, czy jakiegokolwiek innego półsyntetyka nic nie da skoro juz jezdzisz na pólsyntetyku, a już tym bardziej nie pomoze pełnisyntetyk. Jedyny skuteczny sposób na naprawe to wymiana łancucha z napinaczem, nie da sie inaczej, niestety: po naprawie i weryfikacji stanu osadów zalać pełnisyntetyk 5w, 10w, w zaleznosci od zużycia oleju . Pozdrawiam Przychylę się do wypowiedzi. Skoro na pólsyntetyku już ci klekocze, to zmiana oleju ci nie pomoże. Jedynie wymiana elementów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk25mie Zgłoś #5 Napisano 26 Czerwca 2008 dzieki za odpowiedzi, jesli znajde gdzies to sprobuje vavoline bo i tak wymienic trzeba,oleju jak na razie nie zauwazam zadnych ubytkow, orientujecie sie moze czy mozna wymienic lancuch bez sciagania(ruszania) paska rozrzadu bo byc moze zdecyduje sie na wymane lancuszka z napinaczem tylko nie chce sie bawic w rozbieranie przodu a pasek zmienialem kilka miesiecy temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2008 Łańcuch z napinaczem powinieneś raczej wymienic bez rozbierania przodu. Co prawda, to ci powiem (a raczej napiszę), ze miałem już pasek rozrzadu po przebiegu ponad 20 000 i jak wymieniałem pompę wody, to dalej na tym samym pasku "dośmigałem" do przebiegu 100 000 A sama wymiana oleju na wiele ci się nie zda, jak nie wymienisz tych zużytych częsci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach