Gość marek22222 Zgłoś #1 Napisano 25 Maja 2008 jestem zielony z klimatyzacji prosze o poprawki jak cos glupio napisze. posiadam passata b5 98r afn 19 tdi 110 km climatronik 120 000 przebiegu ful serwis vw, (mieszkam w londynie autko mam 5 mc)pojechalem na serwis zmienic olej i nabic klime do dobrego polskiego mechanika. olej wymieniony, przyjechach david od klimy na pelny serwis, osuszyl, odgrzybil wyczyscil nabil i zaczely sie problemy, po nabiciu kompresor zaczal glosno chodzic,zadzwonil mechanik i kompresor zatarty,zdecydowalem sie na nowy (400£!!!orginal),po wymianie kompresora, znowu przyjechal gosc od klimy i zaczal nabijac i znow zaczely sie problemy,zadzwonil mechanik i mowi mi ze ukladzie musi byc jakis smiec z zatartego kompresora( czy to mozliwe?)poniewaz facet nie mogl jej nabic bo wibijalo zaworem bezpieczensta, podczas nabijania,w koncu podobno znalazl kawalek gumowej uszczelki(nie wiem czy to prawda?) wyciagnal i nabil klime,klima zaczela dzialac poskrecali wszystko przyjechalem po odbior auta a znowu klima nie dziala!! dzialala a teraz nie dziala!!!.stalem przy mechaniku ktory komputerem sprawdzal na roznych obrotach siln, komputer pokazuje ze wszystko jest w porzadku,brak bledow,panel tez brak bledow "444 00"dwie aluminowe rurki cieple .mechanik stwierdzil ze " dalej cos musi blokowac jakis syfek gdzies w ukladzie"i chce rozbierac kazdy element po kolei i sprawdzac, a ja boje sie kosztow i niechce zeby rozkrecal polowe auta, moze ktos sie spotkal i jest jakies miejsce gdzie taki kawalek moze cie na pewno zatrzymac,czy moze poleciec gdziekolwiek w uklad? prosze pomozcie...pieniadze sie koncza na serwis...,mechanik obiecal ze nie bede placil za ponowne nabicie ale reszta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 25 Maja 2008 Przy króćcach ładowania - masz wewnątrz dwa filterki siatkowe. Może są zapchane lub też w tym miejscu jest to COŚ, co blokuje przewód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek22222 Zgłoś #3 Napisano 25 Maja 2008 Przy króćcach ładowania - masz wewnątrz dwa filterki siatkowe. Może są zapchane lub też w tym miejscu jest to COŚ, co blokuje przewód. kroccach ladowania??? dzieki za odpowiedz, prosze czy mozesz odpisac troszke dokladnie i przekaze mechanikowi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 25 Maja 2008 Nie mam innego zdjecia, wiec tak tylko moge ci pokazac - o co mniej wiecej chodzi. W miejscu, gdzie sa króćce do ładowania klimatyzacji, można rozkręcić przewody od klimy. Wewnątrz tych przewodów są metalowe (siatkowe) filterki. No jaśniej już się chyba nie da tego wytłumaczyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek22222 Zgłoś #5 Napisano 25 Maja 2008 dziekuje slicznie teraz kumam a te siatki zostawic dla mechanika , pewnie przy wyciaganiu strace cale cisnienie i trzeba nabijac znowu?wiec sam tego nie dotykac, troche mnie dziwi ze jak nabujal i czyscil klime to tych siatek nie przeczyscilo....jest to mozliwe. czyli przez te siateczki cala klima moze nie dzialac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 25 Maja 2008 Te filtry sie po prostu czysci. A jeśli to nie pomaga, to wymienia na nowe. No i oczywiscie należy odessać cały czynnik roboczy z układu, bo przecież rozszczelniasz instalację - rozkrecajac przewody. A odnośnie tego, czy tylko przez te filtry (o ile są zapchane) może nie działac klima, to powiem ci, że to nie musi być przyczyną. Są też inne - na przykład sprężarka nie daje ciśnenia, zapchany filtr osuszacz, zapchane przewody przy chłodnicy (te dwa gumowe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek22222 Zgłoś #7 Napisano 25 Maja 2008 czyli rozkrecanie po kolei od kompresora jest konieczne...czyli tych syfkow mozna sie spodziewac wszedzie .... nie masz pomyslu ktore przewody zaczac sprawdzac po koleji no wiesz zeby nie zaczac od konca ,np 1 sprawdzic to 2 to...? jak zacznie od konca to rozbierze mi cale auto...kolega z innego forum radzi zeby przeplukac klime ale wydaje mi sie ze jak cos siedzi to na dobre i plukanie tego nie pomoze( juz raz bylo robione..)jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi, we wtorek auto wraca do warsztatu mam nadzieje ze szybko znajda, przekaze im twoje pomysly moze pomoga, ja i tak jestem zalamany kosztami a to jeszcze nie koniec... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 25 Maja 2008 Zaczałbym od tych filterków. A jeśli będą czyste, to niestety, ale ... rozkrecanie po kolei od kompresora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marek22222 Zgłoś #9 Napisano 25 Maja 2008 no to czas przygotowac sie na najgorsze... ta czy inaczej serdeczne dzieki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekDD Zgłoś #10 Napisano 25 Maja 2008 jakie filterki ??? tam nic niema cały króciec jest nienaprawialny ! zatarta sprężarka jest spowodowana niewlaniem oleju przy napełnianiu sam nic nie zrobisz zmień warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2008 jakie filterki ??? tam nic niema cały króciec jest nienaprawialny Kolego - a czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Filterki są w przewodach - tam gdzie na zdjęciu jest to zaznaczone strzałką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekDD Zgłoś #12 Napisano 25 Maja 2008 Kolego - a czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Filterki są w przewodach - tam gdzie na zdjęciu jest to zaznaczone strzałką. szkoda słów przyjedź do mnie na naukę ,konstrukcje i naprawy układów klimatyzacji samochodowej i nie tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 25 Maja 2008 Napiszę to jeszcze raz - dla INNYCH - co by zrozumieli. W przewodach (czyli wewnatrz rurek) przy króćcach do ładowania klimatyzacji są dwa metalowe filterki. Jeśli nie zauważyłes to przy nich są sruby do rozmontowania tychże przewodów metalowych. Poza tym marek22222 pytał od czego najprosciej zaczać - wiec mu napisałem - od filterków. Jeśli będa czyste, to należy potem sprawdzić, czy sprężarka daje ciśnienie, no i jak to wcześniej wspomniano - jeśli jest sprawna, to trzeba po kolei wszystko rozbierac i sprawdzać. Czy coś jest jeszcze niejasne? A odnośnie.... szkoda słów przyjedź do mnie na naukę ,konstrukcje i naprawy układów klimatyzacji samochodowej i nie tylko ....to powiem ci tyle, że w naprawę klimatyzacji wyłożyłem ponad 2000 zł i kilka razy ją rozbierałem i przegladałem każdy element, wiec nie uwazam się za laika. I raczej z twojej oferty nie skorzystam, bo nie widzę powodu i uwazam, ze na ten temat posiadam wystarczajacą wiedzę. Radzę jeszcze raz dokładnie przeczytac temat. I o jakie ci króćce chodzi? Te przy chłodnicy czy przy osuszaczu? Wyskoczyłes nagle z tymi króćcami a w temacie nic o tym nie wspominaliśmy. Chyba , ze chodzi ci o króćce do napełniania - ale nie wiem po co o nich wspominasz ...SORKI za OT, ale ..... a zresztą .... przemilczę. ps: tydzien temu "napelniłem" KLIME. Żebym mial w tym momencię ją jeszcze pustą, to bym poszedł i rozkrecił przewody i zrobił zdjecia dla niedowiarków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #14 Napisano 25 Maja 2008 jakie filterki ??? tam nic niema cały króciec jest nienaprawialny ! zatarta sprężarka jest spowodowana niewlaniem oleju przy napełnianiu sam nic nie zrobisz zmień warsztat Apropo klimy.Czy do sprężarki dolewa się oleju podczas napełniania lub czyszczenia klimy?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 25 Maja 2008 Apropo klimy.Czy do sprężarki dolewa się oleju podczas napełniania lub czyszczenia klimy?. Podczas napełniania , miesza się z płynem R 134. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #16 Napisano 29 Maja 2008 Pytam o sprężarkę czy dolewa się oleju ponieważ podczas jazdy słychać z lekka jakby pracował kompresor do nabijania powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 29 Maja 2008 No już ci Jurek pisał - olej wprowadza się razem z czynnikiem chłodzącym. Jeszcze czegoś nie rozumiesz? To nie silnik, ze sobie korek odkręcisz i dolejesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik9 Zgłoś #18 Napisano 10 Września 2009 (edytowane) Witam mam pytanie czy kompresor ma swoj wlasny olej? O tym ze z czynnikiem sie go wpuszcza to wiem. Slyszalem ze te kompresory nie sa za dobre i ze nalezy go rozebrac i udroznic taka mala dziurke przez ktora przeplywa olej ktory smaruje lozysko w tylnej czesci kompresora. Stad moje pytanie czy ten olej jest osobno w kompresorze, oddzielnie od tego oleju ktory jest z czynnikiem? Do tego jezeli pada kompresor to wlasnie to lozysko razem z walkiem sie cofa i wycina obudowe dajac opylki ktore zacieraja sprezarke i zabijaja inne dlawiki. Edytowane 10 Września 2009 przez konik9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
futro1983 Zgłoś #19 Napisano 10 Września 2009 W kompresorze jeżeli jest montowany nowy powinno się zalewać odpowiednią ilość oleju i ten olej smaruje sprężarkę i krąży w układzie. Tylko zawsze jak wymienia się sprężarkę trzeba płukać układ z syfu który pozostał po wcześniejszej i wymienić wkładkę rozprężającą bo po zamontowaniu nowej ten syf razem z olejem z układu wróci do nowej sprężarki i uszkodzi ją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konik9 Zgłoś #20 Napisano 12 Września 2009 W kompresorze jeżeli jest montowany nowy powinno się zalewać odpowiednią ilość oleju i ten olej smaruje sprężarkę i krąży w układzie. Tylko zawsze jak wymienia się sprężarkę trzeba płukać układ z syfu który pozostał po wcześniejszej i wymienić wkładkę rozprężającą bo po zamontowaniu nowej ten syf razem z olejem z układu wróci do nowej sprężarki i uszkodzi ją. Kolego tylko gdzie znajduje się takowa "wkładka rozprężająca"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach