misiek_y Zgłoś #1 Napisano 21 Maja 2008 (edytowane) Witam Zacznę od swego auta: Passat Kombi Rocznik 1999 Silnik 1,9TDI 115KM A więc zacznę od początku w zimę jeździłem na felgach stalowych 15” i zuważyłem że auto kiebsko zaczęło się prowadzić zaczęło myszkować po drodze a jak wiał spory wiatr autem strasznie znosiło (można powiedzieć że myszkowało).A więc na wiosne postanowiłem coś z tym zrobić pojechałem do mechanika on mi powiedział że jakiś tam większych luzów nie widzi. Więc pojechałem na stacje diagnostyczną sprawdziłem amortyzatory okazało się że przednie brakuje 1% żeby wpadły na czerwone pole, na szarpakach gości mi powiedział że luzów nie widzi tylko nie jest pewny czy gumy powinny być twarde czy miękkie. A więc postanowiłem zmienić amortyzatory poszedłem na całość i wymieniłem przód i tył (KAYABA) założyłem wtedy jeszcze 15” z zimówkami ale już od razu wiedziałem że auto nadal prowadzi się kiebsko Jedyne co zauważyłem że w zakrętach lepiej się prowadzi. Po tygodniu przyszły do mnie opony Goodyear F1 205/55/16 A więc zmieniłem koła na letnie i po założenia ich auto zaczęło się jeszcze gorzej prowadzić dalej potrafi myszkować po drodze a do tego doszło że w koleinach nie da się jeździć po prostu katastrofa. W koleinach czuć jak auto myszkuje i to nawet nie wiesz kiedy prubuje jakby tu napisać wyskoczyć z kolein a wjazd w kolejny katastrofa i wyjazd tak samo. Naprawdę wystarczą minimalne kolejny a auto zaczyna wariować na drodze. Obecnie jazda dla mnie to straszna udręka a nie radość koła ciśnienie 2,2 zmieniałem ciśnienie w kołach ale to nic nie dawało. Po wymianie amortyzatorów była robiona zbieżność przodu metodą warsztatową. Teraz nie wiem co mam robić dalej czy wymieniać wachacze czy może najpierw zrobić pełną geometrię w zawieszeniu nie słyszę żadnych dziwnych dźwięków. A może macie jakieś inne pomysły czy zacząć od czegoś innego. Edytowane 22 Października 2014 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 21 Maja 2008 Sprawdź jeszcze tuleje met-gum tylnej belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2008 Sprawdź jeszcze tuleje met-gum tylnej belki. dokładnie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2008 Hmm a luzy na przekładni kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #5 Napisano 21 Maja 2008 Hmm a luzy na przekładni kierownicy? Stukało by, a pozatym podobno sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #6 Napisano 21 Maja 2008 To jesli wsio w porzadku to stawiam na to ze kolega załozył szersze opony a w tedy kazda koleina potrafi sciagac auto. Jak zmienie koła z 15 na 16 wiosna mam podobne uczucie. Ale to mija:) Czyli zapewne sie przyzwyczajam. Pozdrawiam P.S. Daj sie komus przejechac i niech Ci powie co i jak:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bochum80 Zgłoś #7 Napisano 21 Maja 2008 ja stawiam na 90% na tuleje belki:vw: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2008 Witam A czy te tuleje tylnego zawieszenia wyjdą że są zużyte na stacji kontroli bo mam identyczny przypadek co misiek_y to znaczy co do kolein to normalka na to nie ma mocnych miałem wcześniej opony 205/60/15 teraz założyłem 195/65/15 pirelli P6 i nie widzę zbytnio poprawy,jak wchodzę na jakiej drodze w łuk to mam wrażenie że mi dupa ucieka. Byłem już dwa razy na stacji i nie wykryto żadnych luzów amorki mają ok 76% do 82% skuteczności , zbieżność sprawdzona OK, czy te tuleje mogą być po prostu za miękkie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2008 Witam Tuleje gum.metalowe tył,miałem to samo w audi,po wymianie koleiny nie straszne. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2008 Na szarpakach można to sprawdzić, ale jak zwykle najpewniejszą metoda bedzie montowka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mrioo Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2008 dokładnie polecam wymiane tulei tylnej belki mały koszt i troszke roboty, a poza tym polecam po tym zabiegu jechać na DOBRY serwis ustawić zbieżność i kąt koła to też może mieć wpływ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaku75 Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2008 polecam wymiane tulei tylnej belki mały koszt i troszke roboty, No nie wiem czy taki mały koszt jedna tuleja ok 180zł http://moto.allegro.pl/item369257170_tuleja_tuleje_belki_tyl_vw_passat_audi_a6_orginal.html Chyba że to nie ta to mnie poprawcie, do tego doliczyć geometrie to lekko koło 500zł jeszcze nie liczyłem robocizny u mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2008 Tak, to jest ta tuleja. Są lewe i prawe. Cena w tej aukcji jest OK. Nie ustawiasz żadnej geometrii po tej wymianie tylko trzeba to zrobić z głową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2008 Jutro pojade sprawdzę tą belkę ale jak teraz dokładniej obserwuje to przy niektorych nierownosciach to kierownica jakby jest wyrywana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Szczurek Zgłoś #15 Napisano 25 Maja 2008 Kolego ja też bym powiedział ze to maglownica ,bo u siebie mam to samo i już wszystko porobione a auto nadal myszkuje i lata nawet na prostej nawierzchni .maglownica nie musi pukać ani mieć luzy ,bo tam są zaworki w środku i jak nie trzymają to auto wtedy robi sie rozbieżne albo zbieżne i dlatego są takie objawy .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #16 Napisano 25 Maja 2008 WitamA czy te tuleje tylnego zawieszenia wyjdą że są zużyte na stacji kontroli bo mam identyczny przypadek co misiek_y to znaczy co do kolein to normalka na to nie ma mocnych miałem wcześniej opony 205/60/15 teraz założyłem 195/65/15 pirelli P6 i nie widzę zbytnio poprawy,jak wchodzę na jakiej drodze w łuk to mam wrażenie że mi dupa ucieka. Byłem już dwa razy na stacji i nie wykryto żadnych luzów amorki mają ok 76% do 82% skuteczności , zbieżność sprawdzona OK, czy te tuleje mogą być po prostu za miękkie??? Jeśli auto znosi tyłem ( myszkuje ) to na pewno trzeba się ''na poważnie'' przyjrzeć stanowi tulei tylnej belki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Berdok Zgłoś #17 Napisano 25 Maja 2008 Jeżeli wszystko sprawdziłeś i gra , to stosownie do rozmiaru opon musisz uzupełnić ciśnienie powietrza w kołach .Każdy rozmiar kół odpowiada innemu ciśnienu.Prawidłowe rozmiary kół i odpowiednie ciśnienia masz podane na klapce od wlewu paliwa.Jeżeli zastosujesz się do tego na pewno ustanie opisywane przez Ciebie myszkowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam A wiec sprawdziłem auto byłem na dwóch stacjach i nic sie nie dopatrzyli Teraz to juz nie wiem od czego zaczynać ciśnienie w kołach też zmieniałem ale żadnych efektów Piszecie że może to maglownica a jest jakis sposób na sprawdzenie jej lub jaka jest cenna z wymianą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eine Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2008 WitamA wiec sprawdziłem auto byłem na dwóch stacjach i nic sie nie dopatrzyli Teraz to juz nie wiem od czego zaczynać ciśnienie w kołach też zmieniałem ale żadnych efektów Piszecie że może to maglownica a jest jakis sposób na sprawdzenie jej lub jaka jest cenna z wymianą? Witam, moja rada: jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika, poproś o sprawdzenie luzów na maglownicy, jest tam śrubą regulacyjna, być może Ci się poluzowała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #20 Napisano 1 Czerwca 2008 WitamA wiec sprawdziłem auto byłem na dwóch stacjach i nic sie nie dopatrzyli Teraz to juz nie wiem od czego zaczynać ciśnienie w kołach też zmieniałem ale żadnych efektów Piszecie że może to maglownica a jest jakis sposób na sprawdzenie jej lub jaka jest cenna z wymianą? Na rysunku strzałką jest zaznaczona śruba regulacji maglownicy (widok od dołu pojazdu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach