Krzysztofsz Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2008 Witam serdecznie, przeszukiwałem forum próbując znaleźć odpowiedź na pytanie w jaki sposób poprawnie przeprowadzić dynamiczny pomiar silnika, aby otrzymać wartościowe dane. Niestety w aucie z ASB (4-ro biegowy automat) nie da rady ustawić. Czy operacja "gaz w podłogę" winna byc wykonana od razu po ruszeniu od 1-go biegu czy też trzeba to zrobic w jakiś inny sposób? Niestety próba wykonania pomiaru jadą na 2 lub 3 biegu zawsze kończy się "kick down'em" i kręceniem silnika i zmianą biegów powyżej 3,3 tys obrotów. nie można więc zmierzyć parametrów na przedziału 1500-4000 obr. Będę wdzięczny za podpowiedzi pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2008 Robiłem logi z wciśniętym pedałem gazu w podłogę, ale nie dociskałem do kick down. Wczesniej wbiłem tiptronikiem 3-kę, zwolniłem do 1500 obrotów i wtedy but. Jak wciśniesz kick down to nawet w trybie ręcznej zmiany zredukuje Ci bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2008 Cytat z forum A4 "uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #4 Napisano 2 Maja 2008 Krzysztofsz mam takiego samego paska jak twój ten sam rocznik, silnik i automat i moim zdaniem aby nie załączył się kick down i aby zmierzyć logi to chyba najlepiej wbić ręcznie np. 3 bieg i chyba wtedy nie przerzuci tylko nie ważne z jaką predkosćią będzie jechał tylko na tym biegu a wtedy bez problemu zrobi się logi w przedziale 1500-4000obr...........hmm........ale może się mylę i jest inaczej w sumie prawda jest taka że sam osobiście nie bawiłem się ręczną zmianą biegów w tej skrzyni AG4 (nie tiptronic).... ale z tego co tu czytam to chyba się mylę i nawet w trybie ręcznym czyli ustawieniu np. ręcznie na 3 bieg przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i tak zredukuje bieg........? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztofsz Zgłoś #5 Napisano 2 Maja 2008 kot_ik no właśnie kłopot w tym ze nawet jesli ustawie blokade 3 biegu (aby nie przerzucał na czwórke) to w momencie dynamicznego dodania gazu kickdown działa automatycznie i redukuje przełozenie z drugiej strony jest obawa, ze jesli nie dam "gazu w podłoge" lecz bede operował "z wyczuciem" aby nie zrobił kickdown'u to wtedy w logach wychodzi ze gaz nie jest na 100%... na ile wiec miarodajny moze byc taki pomiar? spróbuje dziś raz jeszcze na spokojne wykonac logi i wrzucić je do analizy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztofsz Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2008 Witam ponownie, wykonałem parę logów dynamicznych na blokach 000, 010, 011 zapisałem zarówno te wykonane z "gazem w podłogę" i oczywiscie kickdownem oraz logi bez kickdownu (tutaj niestety gaz nie był juz na 100% . Porównałem wyniki z fachową literaturą na forum:) i to co rzuca sie w oczy (na obu typach pomiarów) to inne niz oczekiwane wskazania przepływomierza (dla logów z bloku 10) oraz temperatura płynu chłodzącego (dla logów z bloku 000). Od razu dodam ze, testy wykonane były zgodnie z podstawowymi zasadami opisywanym na forum (samochód był rozgrzany własciwie, czysty filtr powietrza itd) Spróbuje przełozyc przepływke z innego auta, pytanie co z tą pemperaturą (jak sprawdzić czy czujnik temperatury działa własciwie) prośba o analize załączonych logów oraz ew. sugestie gdyż pewnie przeoczyłem jakieś inne ważne rzeczy. dzieki! dynamiczne_bez_kickdown.txt dynamiczne_z_kickdown.txt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2008 Tak na szybko napiszę bo ide do pracy . Turbina pracuje ładnie. Przepływkę możesz podmienić jak masz gdzie, ale raczej różnicy dużej nie zauważysz bo nie tnie tak mocno dawek. Zrób logi z innych bloków. W twoim silniku najważniejsze to statyka 000,001,003,004,013 dynamika 000,004,008,010,011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztofsz Zgłoś #8 Napisano 6 Maja 2008 nakonr - dzieki! dorzucilem logi dynamiczne z kanału 004 oraz 008 (logi z 000,010,011 dołaczyłem już wczesniej) będe wdzięczny za analizę z logu 008 wychodzi ze dawka wtryskiwanego paliwa jest za mała (ale może to wynika z tego ze pedał gazu nie jest na 100% (och! ten kickdown:mad:) logi statyczne wykonane na kanałach ktore podałeś - wszystkie mieszczą sie w normach.... (poza tą temperaturą płynu chłodzącego, ktora wydaje sie być za niska) Dodam jeszcze ze wszystkie te pomiary i analizy wykonuje dlatego iż uważam że auto nie idzie tak jak powinno tzn. np. skrzynia wrzuca 3 bieg, obroty na poziomie 2 tys, ja mu gaz a on muł.....; (obroty stoją w miejcu a przyspieszenie mizerne... chyba ze wstawie gaz mocno, wtedy automatyczna redukcja, czarny bąk z rury i wolno zaczyna się zbierać...... Nie ma zadnych zapamiętanych błedów, przeładowań, trybów awaryjnych itp... Dynamiczne_004_008_bez kickdown.txt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztofsz Zgłoś #9 Napisano 15 Maja 2008 Może znalazłaby się osoba chętna do analizy załączonych logów:654: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach