Skocz do zawartości
Gość carrtman

silnik 1.9td

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szerszeniak

panowie te silniki są wytrzymałe załaszcza w porównaniu z 1,6TD ale raczej nie mozna tak ich poganiać nie dziwie sie zeNIEMEN, rozwalił głowice w aucie które stało pewnie kilka miesięcy i potem odrazu trasa. w silniku który stoi zbiera sie woda wytranca z oleju smarowanie jest kiepski i taki olej powinno sie zlac albo jechac delikatnie a nie kat przez całe niemcy bo przypomne ze te auta nie mają długich przełożeń w skrzyni wiec i obroty musiały być spore. carrtman, niesądze zeby zły wpływ na silnik miały osre starty z pod świateł chyba ze jedziesz z gazem w podłodze bardzo długo jest tylko jedna zasada nie robic tego na zimnym silniku. jesli padła ci glowica moze miałeś lub masz termostat popsuty i przegrzało sie auto. wazne jest tez zeby nie gasić auta po ostrej jeździe za szybko bo to tez bardzo szkodzi a co do tej srubki na końcu wału jeśli sie ją raz odkręci to producent zaleca dawać nową jeśli sie tego nie zrobi to efekty są takie jak ma kolegacarrtman, tylko wspułczuć silnik TDI to fajna sprawa za 300euro niema problemu tylko niewiem czy za nastepne 300 kupisz reszte potrzebnych rzeczy i ktoś ci go wsadzi. silnik moze byc tylko od passata b4 do niego potrzeba cała elektronike i najlepiej deske rozdzielczą z b4 bo wiązka nie pasuje pozatym silnik z b4 bedzie wymagał pewnie tez remontu bo to są juz wiekowe sprzety i nikt nie załował im przebiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN
tak ich poganiać nie dziwie sie zeNIEMEN, rozwalił głowice w aucie które stało pewnie kilka miesięcy i potem odrazu trasa. w silniku który stoi zbiera sie woda wytranca z oleju smarowanie jest kiepski i taki olej powinno sie zlac albo jechac delikatnie a nie kat przez całe niemcy

 

Kilka miesięcy to raczej nie, z papierów wynikało, że ze dwa tygodnie. Z tym, że to był grudzień i rzeczywiście miałem padnięty termostat. Co do obrotów starałem się nie przekraczać 4000.

A tak na marginesie, gdybym wiedział to co teraz wiem, nigdy w życiu nie jechałbym tylu kilometrów nie sprawdziwszy auta na przyrządach. Ale jak to się mówi "mądry Polak po szkodzie" :641:

I jeszcze jedno, to jest mój pierwszy samochód, więc o wielu rzeczach nie miałem bladego pojęcia dlatego dzięki Szerszeniak za uświadomienie - za to cenię te forum i ludzi którzy na nim piszą.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

szerszeniak,

 

przy pierwszej glowicy to masz apsolutna racje , po najpirw termostat , nastepnie uszczelka i glowica przy drugiej nieszczesne kolo a ja tego kola nie robilem a sruba miala jeszcze farbe orginalna a przed zdarzenim to silnik jakby moc tracil czy to mialo zwiazek z pekaniem tej sruby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troche dziwne bo ta sruba niby jest tak zrobiona zeby sie dokrecala tak mi mechanik powiedzial a co do wyrobienia to jak to uleczyles ?? wymiana walu ;[

 

Śruba była źle zamontowana (prawdopodobnie przez poprzedniego właścicela) i koło dostało bicia.

Co do wału, to miał regenerowaną i szlifowaną końcówkę, przy czym trzeba go z silnika wydobyć a to kosztuje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

CARRTMAN mam głowicę firmy AMC. Jak mi powiedział mój mechanik jest ona w jakis tam sposób wzmocniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

niemen , sorki ,że tak długo nie odpisywałem ale męczyłem paska na trasie zrobiłem następne

małe przebiegi (około 2000 :) ) tak sobie zwiedziłem trochę polski na urlopie jak by mi było w pracy mało, ale nie oto biega gdzie dostałeś tą głowice, chodiz mi o sklep ,adres itp . pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN
dostałeś tą głowice, chodiz mi o sklep ,adres itp . pozdrawiam :)

 

Carrtman głowicę ściągał i załatwiał mi mechanik. Jak będę go widział to dokładnie się wypytam gdzie i skąd ją ściągał.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Głowica była ściągana przez sieć sklepów FOTA. Oni mają sklepy w całej Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

dzięki , sprawdzę a możesz mi powiedzieć jak twój silniczek bo sądzę, że masz taki sam ;) ile ci bierze oleju bo ja musze lać około litra na 1000 km ?? albo turbinkę nadwyrężam albo gdzieś gubię, bo raczej resztę mam sprawne, nawet mi nie kopci. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Ostatnio wymieniłem olej. Zrobiłem nim ok.9,5tys. km i w ogóle nie dolewałem oleju :640:. A wymieniłem, ponieważ na wskaźniku oleju było minimum, więc bez sensu było dolewać. :641: A silnik pocił mi się jedynie troche przy turbinie. Mechanik mi to uszczelnił i teraz mam spokój. Natomiast co do nogi, po rozwaleniu głowicy moja zrobiła się "dziwnie lekka" :622:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

więc uż mu nie dajesz w gary :D , mi jakoś odważnik nie spadł ze stopy i prędkości, turbinka chodzi cały czas. Mechanik twierdzi że to normalne :625: także się pogubiłem . Niedługo pewnie będe musiał sprzęgło wymienić wiec sprawdzę czy nie cieknie mi symering . pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

carrtman, jesli mechanik mówi ze litr na 1000km to normalne to bym zmienił mechanika bo to jest kolosalna ilość zdejmij weze z przed i za sprężarki zobaczysz czy wywala odmą znaczyło by to słaba kondycje silnika czy wywala za turbiną czyli turbo pada a olej sie pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli piszesz, że:

 

ja musze lać około litra na 1000 km

 

to

 

lepiej sciagnac silnik tdi za o kolo 300 euro?

 

i lepiej na tym wyjdziesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

szerszeniak,

dokładnie chodzi mi o to ,że jak go mecze na wysokich obrotach czyli nie szczędze turbinki,

to niby ma prawo mi zjadać, sprawdzałem ją podczas wymiany głowicy (czy nie ma luzu na wirniku ) było oki a co do węży to możesz dać mi dokładny opisik co jak , który ?? :D pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

wiem, że to staje się nudne kiedy tylko jeden gościu pisze na jednym temacie :( , ale znów koło pasowe wraz z rązrządem wyszło mi bokiem po jakiś 3 tś km po ostatniej naprawie :625:

idzie sie załamać co radzicie jak pozbyć się tego paskudnego problemu wiem,że wymiana silnika na inny jest dobrym pomysłem ale do tego dochodżą inne problemy : np: okablowanie komputer itp. ide sie :612: bo innej rady nie ma .Mechanik załamany nie wie z jakiej to przyczyny się dzieje , w końcu to będzie już trzecja głowica i pasek odkąd go kupilem czu to jest już taki szmelc z tego silnika jak g0 sie meczy i traktuje jak bezunę :)

 

pomóżcj bo już mi rece opadają a takie ładne podświetlenie się robiłó wrsaz z szefem krzysiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

carrtman, to naprawde wspułczucie ale jesli to tejn sam mechanik co mówi ze 1l na 1000km jest normą to w nim bym szukał problemu a nie w silniku jak on to koło dokręca na oko

a co do oleju choć itak pewnie nie to jest zmartwieniem twoim to od turbiny wychodzą 2 grube gumowe rury na opaskach jedna do filtra powietrza a druga do kolektora dolotowego u ciebie to w zasadzie jest takie kolanko i musisz sprawdzić czy olej jest tylko za turbiną czy tez przed bo wali z odmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ronin

Jeżeli masz mozliwośc za 300 euro sciągnąc silnik 1,9 tdi to sie na to zdecyduj. Bedziesz mial mocniejszy od 1,9 td. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy
Jeżeli masz mozliwośc za 300 euro sciągnąc silnik 1,9 tdi to sie na to zdecyduj. Bedziesz mial mocniejszy od 1,9 td.

Dla ciebie dobrze by było żebyś nigdy nie spotkał dobrze zrobionego 1,9TD bo kopara to ci się oprze o podłoge :619:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szerszeniak

Ronin, no dobrze mówisz ale zeby go zamontować to trzeba wywalić jeszcze conajmniej 2 tyle na częście i ktoś to musi zrobić wieć 4000zł moze nie starczyć siwy, tdi to nie tylko 90ps kumpel w b3 ma tdi z wirusem i ponad 130ps tylko te koszty przekładki nawet deske trzeba zmienić na tak z B4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość carrtman

Panowie o tego mechanika jestem w sumie spokojny w Poznaniu jest zawalony robotą ale dla mnie zawsze znajdzie trochę wolnego czasu :). A co do silnika to mówił ,że to normalne dla przegrzanego silnika a z tym kołem to niby nawet na klej była wkręcana :( i tak odpadło widzę ,że na ten silnik trzeba mieć nogę mego ojca czyli max 80 km a obroty to nie więcej jak 2200 :625: bo inaczej to każdy silnik :612: będzie tak wyglądał pozdrawiam .

 

P.S. a co silnika to właśnie jutro będzie załatwiany nowy jak będzie możliwość to zakładam tdi z b-4 albo biorę 19td ale nim go włożę to każe go rozebrać na części pierwsze i dokładnie sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności