stasiou Zgłoś #41 Napisano 19 Lutego 2013 (edytowane) W tych silnikach dmuchanie pod korkiem jest i będzie, to norma, nie ma się czym przejmować nawet. Tym którym mechanik poleca remont silnika radzę się zastanowić czy go nie zmienić (mechanika). Edytowane 19 Lutego 2013 przez stasiou Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #42 Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Wiem że masa tego na forach i przeczytałem wiele ale jednoznacznie nikt nie potrafił udzielić odpowiedzi Jest to silnik 1.9TDI, VR, AHU - z zaworem upustowym, 98r ! Pokrywa silnika jest dość blisko/nisko nad zaworami, szklankami itp. Taka jednostka. Więc tak: Dmucha mi z pod korka wlewu oleju. Gdy odpalam na zimnym dmucha sobie fajnie - korek skacze dość intensywnie ale nie spada - miarka oleju nie skacze - i nic nie dymi ani nie pluje olejem. Gdy jest ciepły/gorący - wylatują drobinki oleju - bagnetem dalej nic nie rzuca - lekko dymi po odkręceniu przez sekundę i dalej już samo powietrze. Z BAGNETU CHYBA NIE DMUCHA - nic bynajmniej nie wyczuwam - i tez bez spalin. Po dodaniu gazu przestaje dmuchać. Brak masełka na korku. Płyn chłodniczy nie ubywa i czysty. Zaobserwowałem iż w dolocie rurze pomiędzy przepływomierzem a turbiną znajduje się trochę oleju ale skierowanego tylko w stronę turbiny natomiast od strony przepływomierza suchutko! Turbo sobie trochę zaciąga z odmy najwyraźniej tych samych drobinek oleju co występują pod korkiem wlewu oleju. Postanowiłem dziś rano na odpalonym zimnym silniku rozpiąć rurę odmy ( tą co idzie do samej rury dolotowej pomiędzy przepływką a turbo i zatkałem tą część od silnika palcem gdyż tez lekko z niej dmucha - chyba normalne skoro z pod korka tez. Po zatkaniu palcem przez chwile cisza i po chwili wyskoczył bagnet oleju do góry - powietrze znalazło ujście tamtędy. Odma była wymieniana i jest nowa cała. Uszczelka pod pokrywa tez wymieniana miesiąc temu. Oleju ubywa około - 2L - 15.000km - ale muszę umyć silnik bo przez 5 lat cały w oleju z pod pokrywy silnika. Moje pytanie czy tak ma być ? I kolejna sprawa - walczę obecnie z przepływomierzem - dwa nowe BOSCH i zaniżają mi trochę pomiary. Czy to możliwe iż to dmuchające powietrze z silnika do odmy i na turbo zakłóca przepływ powietrza na przepływce ? Wąż od odmy wchodzi w rurę dolotową dokładnie pomiędzy przepływkę a turbo. Czy nie powinno mieć to wpływu ? Z góry dziękuje za wszelka pomoc ? Edytowane 14 Września 2016 przez zoneezonee Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serwomechanizm Zgłoś #43 Napisano 14 Września 2016 Płyn do spryskiwaczy nie ubywa i czysty to literówka,czy tak na poważnie ? Sprawdza się płyn w zbiorniczku wyrównawczym a nie w zbiorniku od spryskiwaczy ! Komputer podpinany ? Pokazuje jakieś błędy ? Warto wrzucić Logi na forum. Poczytaj,myślę że tutaj masz odpowiedź na tacy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=109321 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #44 Napisano 14 Września 2016 to literówka,czy tak na poważnie ? Sprawdza się płyn w zbiorniczku wyrównawczym a nie w zbiorniku od spryskiwaczy ! Komputer podpinany ? Pokazuje jakieś błędy ? Warto wrzucić Logi na forum. Poczytaj,myślę że tutaj masz odpowiedź na tacy http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=109321 Ajj dzięki już poprawiłem - tak literówka Na tym forum jest połowicznie o tym - nie wiem czy powinno wybić bagnet po zatkaniu odmy przy dolocie ! I jak z ta przepływka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #45 Napisano 14 Września 2016 (edytowane) Naprawdę nie ma tu nikogo kto by coś mądrego dodał ?????????????????????????????????????? Co sądzicie o tym i czy komuś coś świta !!!?? Jeżeli dmucha powiedzmy średnio z silnika (tak że korek mocno skacze ale nie spada - z drobinkami oleju) i przez co zarazem z odmy idącej do dolotu turbiny to czy przez to może zaniżać wartości przeplywki (zaniżać je np. do ok.600-800 jednostek) - bo całe to powietrze wbija sie dokładnie w dolot pomiedzy przepływka a turbiną ! Więc turbina zaciąga chyba z odmy powietrze (od silnika) przez to mniejszy przepływ na przepływce z filtra powietrza! ale to tylko moja skromna teoria i staram sie to potwierdzić albo wykluczyć Z drugiej strony - kiedy się dodaje gazu to znacznie mniej dmucha prawie nic (na odkręconym korku) zatem nie powinno dmuchać i z odmy do dolotu a idąc dalej tym tropem turbo zaciągając powietrze z odmy powinno wywołać zamknięcie się zaworu odmy ? Tak !? Zawór odmy zwolni się w momencie kiedy znów będą niskie obroty kiedy wzrasta podmuch (w korku czy coś ) - i tylko wtedy olej z odmy ma prawo dostać się do dolotu !? Jak to jest ? Edytowane 14 Września 2016 przez zoneezonee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #46 Napisano 14 Września 2016 odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej i jak ją zatkasz to nic dziwnego że bagnet wyskakuje. robi się ciśnienie w skrzyni korbowej i przez bagnet znajduje ujście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #47 Napisano 14 Września 2016 odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej i jak ją zatkasz to nic dziwnego że bagnet wyskakuje. robi się ciśnienie w skrzyni korbowej i przez bagnet znajduje ujście. To już rozgryzłem w koncu odma od zaworu idzie w dwie strony A co sądzisz o tych pomiarach przepływki ? Ma to sens ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #48 Napisano 14 Września 2016 jak masz czym to zrób logi vagiem i zobaczymy moim zdaniem odma nie ma wpływu na pomiary przepływki Ewentualnie odme zostaw odpiętą tylko zatkaj dziurę w rurze dolotowej i zobacz wskazania przepływki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zoneezonee Zgłoś #49 Napisano 15 Września 2016 jak masz czym to zrób logi vagiem i zobaczymy moim zdaniem odma nie ma wpływu na pomiary przepływki Ewentualnie odme zostaw odpiętą tylko zatkaj dziurę w rurze dolotowej i zobacz wskazania przepływki Nie ma wpływu jak nie ma przedmuchów:) albo sa delikatne! No właśnie mam czym sprawdzić - w weekend zobaczę - tylko kurde oddalem nową przeplywke na gwarancję! Mam tylko swoja starą - zobaczymy czy cos sie zmieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach