majster1990 Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2008 Posiadam passata z 2001 1,9tdi 130km wersja comfortline z 6-biegowa skrzynia. Na 5 biegu gaz do dechy a auto rozpedza sie maks do 140km/h i tak jakby traci moc wskazowka obrotomierza zatrzymuje sie na 3tys i tyle ciezko wykrzesac cos wiecej, gdy wrzuce 6 jest troszke lepiej ale jedzie tak do 160km/h i dalej to samo, wydaje mi sie ze przy tym silniku powinno byc znacznie lepiej, tak przynajmniej mysle bo nie jezdzilem nigdy wczesniej takim. Na pierwszych biegach niby jest w porzadku. Czy to normalne w tym aucie? Czy mnoze ma jakas wade? Z gory dzeki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2008 Wadę jak wadę po prostu mu coś dolega. Trzeba by go podpiąć pod kompa, jak nie świeci się kontrolka od silnika to pewno przepływka. A kolega widzę że z Rzeszowa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #3 Napisano 20 Marca 2008 lub N75 lub turbina. Mam podobne objawy i przepływomierz jest sprawny. Niestety u mnie pada turbina:(. Diagnoza postawiona Vag + dodatkowe testy organoleptyczne:599: Jedź do dobrego mechaniora podepnij pod VAG + oględziny tych elementów i będziesz miał jakieś informacje. Jak ustalisz przyczyny to napisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1990 Zgłoś #4 Napisano 21 Marca 2008 pol7777 no nie do konca z rzeszowa... raczej z okolic, gdzie w rzeszowie moge go sprawdzic?? Jakis dobry mechanik? i oczywiscie tani? juz troche poszperalem po necie i widze ze w wiekszosci przypadkow winowajca jest przeplywomierz, n75, kierownice w turbinie badz samo turbo. Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie nie wiem nawet gdzie szukac przeplywomierza i tego zaworka n75:/ i mam jeszcze kilka problemow: do czego sluzy przycisk na srodkowym slupku po lewj stronie auta??, co moze byc przyczyna nie otwierania sie klapy z pilota lub przycisku na drzwiach? i bardzo slaby zasieg pilota(scyzoryk) ok 1m:/ zapasowy pilot wogole nie owtiera auta, w obu wymieniane baterie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #5 Napisano 21 Marca 2008 Najpierw trzeba go zdiagnozować. Podobna AutoMacher na halach polamu jest dobry ale ja mam z nimi zle doswiadczenia. W MDM na okulickiego za reduta są fajni goście ale jak z ich wiedzą o TDI to nie wiem, ale podjedź tam oni cie w h nie zrobią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bng862 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2008 Witam! Mam znów problem mocy z b5 fl 2001 1.9 tdi(z chipowane),auto muli,tak jak by turbo sie zacinało,czasami łapie obroty tak jak powinien, a czasami jak sie rusza to jedzie jak w trybie awaryjnym.Dzieje sie tak często z niskich obrotach chodz nie kiedy łapie tylko 3 tys i koniec niechce jechać.Auto nie dymi,nic sie nie świeci,nic nie pika itp ... mieliście mozę przypadek taki?czy coś wykarze na Vagu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wme Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2008 Ja mam ostatnio podobny problem, autko jeździło dobrze, a z dnia na dzień zmuliło się. VAG nic nie wykzała, przepływka w normie, turbinka ładnie dmucha, profilaktycznie wymieniłem wszystkie filtry (nowe autko w domu) i dalej to samo. Troszkę go osłuchałem, i wydaje przy gaszeniu silnika lekko metaliczny dzwięk- słabo słyszalny. Czy możliwe że katalizator już padł, autko ma przejechane 161k km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2008 Bng862, jeżeli przy ruszaniu czujesz mulenie jak gdyby kompletnie przez moment nie reagował to może być to wina zacinającego się czujnika pedału hamulca. Komputer automatycznie odcina gaz kiedy naciśniesz hamulec. Przerabiałem temat. Poproś kogoś do pomocy i przetestuj działanie świateł stopu, czy za każdym razem na pewno gasną po zwolnieniu pedału. Mi przesunął się czujnik, żadnych błędów na VAG'u nie wygenerowało. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pletwal75 Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2008 u mnie tez traci moc przy predkosci ponad 100km/h ale jak wylacze i wlacze zaplon to jest dobrze i potem od nowa a przeplywka jest dobra ponoc mowia mi o jakims czujniku ale nie wiem o co chodzi ????? czy ktos mi pomoze????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nive Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2008 no ja wlasnie teraz mam podobny problem 1,9tdi afn, '97. Auto rusza i jedzie sobie ladnie i elegancko:) turbinka ciagnie ladnie. W pewnym momencie niewiadomo czemu nagle przestaje dzialc turbo i auto strasznie muli (max 140km/h) Wystarczy zjechechac na pobocze, zgasic silnik, odpalic ponownie i auto dostaje mega kopa. Turbo dziala swietnie, auto przyspiesza na kazdym biegu, gdyby nie uzyane opony to bym go gonil powyzej 180:) Przejade tak ok 40km i znow to samo... Objaw jaki dzis zauwazlem to ze w momencie utraty turbo w pewnej chwili czuc takie dziwne uczucie jakby uszlo powietrze z napompowanej torebki i wtedy oznacza to ze juz trzba zjechac na pobocze:/ Nie wiem czy ktos po takim opisie wywnioskuje o co chodzi ale auto bylo wielokrotnie podpinane pod vaga i nawet ostatnio kumpel sie dziwil ze jak na 11 letnie auto to wykresy ma ksiazkowe... Niestety nie dziala on ksiazkowo... wg mnie w VAGu nie wszystko wyjdzie i pewne rzeczy trzeba brac na tzn ucho i doswiadczenie mechanika. Szkoda ze ani sluchu takiego nie mam ani mechanikiem nie jestem Pozdrawiam i Wesolych Swiat przy okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1990 Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2008 A moze zna ktos odpowiedzi na reszte moich pytan?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość steryd81 Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2008 NIVE to tak jak u mnie ja juz dwa razy czysciłem kierownice w turbinie i było dobrze ale teraz stawiam na zawór N75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nive Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2008 NIVE to tak jak u mnie ja juz dwa razy czysciłem kierownice w turbinie i było dobrze ale teraz stawiam na zawór N75 Kurcze czemu zamiast do zawodowki poszedlem do liceum, teraz dla mnie mechanika to czarna magia i jestem skazny na czesto nieudacznych pseudomechanikow?. Dlatego czeka mnie wizyta u jednego z nich i diagnozowanie. A powiedzcie mi co oznacza n75 w realu, a dokladnie usuniecie tego problemu, bo rozumiem ze to oznacza zalaczenie sie trybu serwisowego. Z tego co pisaliscie i jak sie auto zachowuje to na 100% to jest to. Mam tylko pytanie ile mnie to bedzie kosztowac? Nie stawialbym na turbine bo tak jak juz dziala to dziala wysmienicie i az sie dziwie ze tak stary diesel potrafi zaszalec:) Raczej moze to jakas nieszczelnosc w dolocie albo inna pierdola, czego sobie i innym z podobnym problemem zycze:) Aha po przeczytaniu tego co piszecie to u mnie tez podobnie sie objawia ze przy ok 2500-3000 obrotow nagle nastepuje odlaczenie turbiny i auto zachowuje sie jak na emeryturze:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kjuk_ Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2008 Witam objawy takie same mialem 2 tyg temu vag pokazal czujnik temp chyba G62 do tego 3 weze ktore były gównie przetarte od drgan silnika przy okazji EGR po wymianie tego autko znowu mam moc i nie ma problemów pozdrawiam Kjuk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2008 a nurtuje mnie pytanko... własciwie to jaki maksymalny wpływ na sprawnosc silnika ma padający EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SpeedyM1 Zgłoś #16 Napisano 26 Marca 2008 Jeżeli EGR jest uszkodzony (np: stale otwarty) nie odcina dopływu spalin do kolektora ssącego w momencie kiedy silnik jest obciążony lub ma wysokie obroty - wtedy silnik jest słaby ("zamulony"). Jeżeli EGR jest stale zamknięty wtedy zawartość szkodliwych substancji w spalinach jest znacznie wyższa na wolnych obrotach niż przewiduje norma dla danego silnika. Dynamika hmm... są zwolennicy zaślepiania EGR aby poprawić dynamikę ale... Ja jestem przeciw zaślepianiu EGR. Częściej uszkodzenie EGR polega na nie zamykaniu dopływu spalin niż odwrotnie. Co do naprawy to na forum był opisywany sposób czyszczenia, ewentualnie pozostaje wymiana na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bng862 Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2008 u mnie czujnik doładowania padł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marko7652 Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2008 Miałem podobne problemy. mechanik przeczyścił mi kolektor ssący i jak narazie auto hula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość morcinek83 Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2008 Posiadam pasata 1,9tdi 130km wersja comfortline z 6-biegowa skrzynia. zostawiłem go w garażu na tydzień i po tygodniu odpalam i świeci się non stop kontrolka ESP której nie mogę wyłączyć. samochód prawie ze nie ma mocy. obroty szaleją a on muli.... możliwe że jakiś zwierz przegryzł mi jakieś przewody odpowiedzialne za sprawne działanie tego systemu czy to poważniejsza usterka? zauważyłem ślady łapek na karoserii.proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majster1990 Zgłoś #20 Napisano 4 Kwietnia 2008 Mam jeszcze jedno pytanko. Otoz czy mozna jakos wlaczyc automatyczne domykanie szyb?? chodzi mi o to ze jesli zostawie odsuniete szyby w aucie i zamkne go pilotem badz kluczykiem to on sam je domknie. Czy jest taka mozliwosc? Posiadam fabryczny alarm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach