Gość djhorse Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2008 Witam !!! Moje auto straciło moc dwa dni temu wymienialem olej po wyjechaniu z warsztatu i zrobienu kilki metrow auto nagle zgaslo pomyslalem ok cos mu odbilo po ponownym odpaleniu spadly nagle obroty i znow zgaslo ( mysle cos juz nie tak). Udalo mi wkoncu odpalic i dojechac do domu ale czulem ze auto nie mialo takiej mocy jak wczesniej (dodam tylko ze wracalem do domu po autostradzie i pedzilem 100-120 km/h ).Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu na goracym silniku zaczely falowac mi obroty po dodaniu gazu slychac glosny swist powietrza wczesniej tego nie bylo.Auto ma niskie obroty ok 600obr. Dzis wyskoczyla mi kontrolka od spalin wiec podlaczylem pod kompa auto i wyskoczyly mi takie bledy: Dziwi mnie ten odglos powietrza na biegu jalowym kiedy wkrece go na 2500obr Wczesniej tego nie bylo . Czytalem posty na forum ze moga byc zapieczone kierownice w turbo i trzeba przeczyscic ale chlopaki opisuja ze auto ciagnie im do 100 i nastepuje przeladowanie umnie czuc turbo czasem tylko na pierwszym biegu a pozniej zero . Jesli ktos wie od czego zaczac i co sprawdzic to dzieki za pomoc .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mianek Zgłoś #2 Napisano 5 Marca 2008 A sprawdź sobie czy przypadkiem wąż od intercoolera ci nie spadł Kiedyś tak miałem jak jeszcze jezdziłem Vectra b 2.0 DTI. Dokadnie takie same objawy. Spadek mocy gaśnięcie i świst powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2008 Dokładnie w moim pasku było to samo. Coś strzeliło i za chwile brak mocy, spalanie w górę a za mną kupa dymu i hałas turbiny. Wyleciał przewód od IC. Zamontowałem go poprawnie i do tej pory gitara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość djhorse Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2008 A sprawdź sobie czy przypadkiem wąż od intercoolera ci nie spadł Kiedyś tak miałem jak jeszcze jezdziłem Vectra b 2.0 DTI. Dokadnie takie same objawy. Spadek mocy gaśnięcie i świst powietrza. Strzał w 10 dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtkn Zgłoś #5 Napisano 12 Czerwca 2008 nie wkurzajcie sei ze znow podejmuje temat slabnacej mocy silnika ale mimo obszernej literatury na naszym forum w tym temacie nie znalazlem tego co by rozwiazalo moj probem. zaczne od poczatku. od jakiegos czasu przy przyspieszaniu odczuwalne byly skoki mocy - lekki sapdek, pozniej znow przyspieszanie. tydzien temu wymienialem olej i filtry (powietrza takze bo pomyslelem ze moze te skoki od tego). po wymienie sytuacja sie pogorszyla a wrecz powiedzialbym stala sie tragiczna. na niskich obrotach samochod przyspiesza w miare normalnie ale na wysokich obrotach jest totalnie slaby. cizko jest przekroczyc 3000 obrotow i 120 km/h. zamula totalnie. bylem dzis z tym u mechanika. nie ma zadnych bledow. wężyki cisnieniowe wymienione na nowe. wymieniony tez jakis czujnik wody bo niby moglby miec wplyw na ten stan rzeczy. niestety sytuacja nie ulegla zmianie. dodatkowe objawy to nieco wieksze spalanie. spaliny sa chyba ok tzn nie dymi. wrecz przeciwnie nawet przy przygazowce nie widac spalin (az musialem reke przylozyc bo myslalem ze zapchany wydech moze - ale dmucha). turbina raczej chodzi choc slabiej i ciszej chyba ją slychac. pomozcie jesli cos wam do glowy przychodzi. czy moze to byc przepływka mimo ze nie ma bledów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #6 Napisano 12 Czerwca 2008 Podłącz pod VAG i będzie więcej wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtkn Zgłoś #7 Napisano 12 Czerwca 2008 Podłącz pod VAG i będzie więcej wiadomo. nie ma zadnych bledów niestety edit: rozmontowalem przepływke i przeciściłem. nic nie dalo. albo jest juz tak padnieta ze nic jej nie pomoze albo ten sapdek mocy to nie jej wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #8 Napisano 12 Czerwca 2008 Zrób logi VAGiem bo błędu może nie wywalać, przepływka może juz niedomagać, a to będzie widać na logach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lutek Zgłoś #9 Napisano 13 Czerwca 2008 Czy passaty (2002r., 1,9Tdi, 130KM) maja jakies zabezpieczenie turbiny zeby sie nie wlaczala jak jest zimna? A dokladniej to zauwazylem ze jak silnik jest nierozgrzany i jak chce ostro wcisnac gaz to wylacza mi sie turbina. Wlacza sie dopiero po ponownym wlaczeniu silnika. Myslalem ze to normalne (jakies zabezpieczenie) bo w zasadzie jakas logika w tym jest ale po przeczytaniu wielu postow na ten temat naszly mnie watpliwosci. Jak uruchomie silnik i silnik troche sie rozgrzeje np po przejechaniu 5 km, to nigdy nie mam problemu ze spadkiem mocy. Poza tym wszystko chodzi tak jak powinni, zero szarpania czy spadku mocy w innych sytuacjach. A druga sprawa bo niestety nie moglem znalezc na forum to zdjecie tapicerki od pokrywy bagaznika z tylu. Wiem ze sa tam zaczepy i mimo wykrecenia 4 srub nie udalo mi sie jej zdjac. Nie chcialbym wszystkiego pourywac. Czy do tych zaczepow mozna sie jakos dostac czy po prostu sa miejsca wskazane aby ciagnac za tapicerke? A moze srubokretem podwazac w jakims miejscu ale jak na razie nie wiem w jakim a nie chce porysowac karoserii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #10 Napisano 13 Czerwca 2008 Nie ma żadnego zabezpieczenia turbiny. Podłącz pod VAG to może wyskoczy błąd. Najczęściej są to zapieczone kierownice turbiny lub niesprawność zaworu N75 itp. Tapiecerkę bagażnika jak odkręcisz wszystkie śruby ciągnij do góry na wysokości kratek odpowietrzających tam są zaczepy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lutek Zgłoś #11 Napisano 16 Czerwca 2008 Nie ma żadnego zabezpieczenia turbiny. Podłącz pod VAG to może wyskoczy błąd. Najczęściej są to zapieczone kierownice turbiny lub niesprawność zaworu N75 itp.Tapiecerkę bagażnika jak odkręcisz wszystkie śruby ciągnij do góry na wysokości kratek odpowietrzających tam są zaczepy. Dzieki za rozjasnienie sytuacji co do problemu spadku mocy. Przy najblizszej okazji podlacze do VAGa. Dzieki rowniez za opisanie sposoby demontazu tylniej tapicerki. Poszlo rewelacyjnie, wszystkie zatrzaski cale. Wczesniej sie wahalem jak i gdzie pociagnac ale za Twoja rada pociagnelam jak opisalem i rewelacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lutek Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2008 No i diagnoza podaje ze mam zbyt wysokie cisnienie doladowania. Sprawdzone i sprawne (czasowa wymiana na nowa czesc): - czujnik cisnienia doladowania - przeplywomierz powietrza - wyczyszczna przepustnica - zawor sterowania EGR - zawor sterowania turbina Po tych wszystkich zabiegach dalej turbina sie wylacza gdy silnik jest zimny. Wyczytalem ze problemem moze byc kierownica w turbinie (geometria lopatek) i ze mozna taka turbine dac do regeneracji. Czy moglby ktos polecic jakis warsztat godny polecenia w okolicach Gdyni lub w strone Wejherowa? dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
becko_on Zgłoś #13 Napisano 23 Października 2012 Witam, Passat 1.9 tdi b5 przed liftem '00, 115km, Tiptronic, po wymianie turbo, pompo wtryskiwaczy,wszystkich filtow i olei, przeplywomierz tez nowy, problem: na 4 biegu osoiaga tylko 4 tys. obr., na 5 biegu tylko 3 tys. obr., predkosc max na prsotej 140 km/h w ty czaie w ogole nie muli, z lekkiej gorki poleci 190 km/h, ale obroty na 5 biegu wchodza tylko na 3500 tylko dla tego ze jest z gorki, co moze byc powodem, pali lekko ponad 8l/100. prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #14 Napisano 23 Października 2012 A sprawdzałeś rozrząd? Może pasek przeskoczył? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
becko_on Zgłoś #15 Napisano 24 Października 2012 jak to moge sprawdzic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #16 Napisano 24 Października 2012 Zdjąć osłony i sprawdzić, czy znaki się zgadzają. Jak nie wiesz jak to podjedź do mechanika i sprawdzi Ci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach