Skocz do zawartości
artuj

Sprężarka klimatyzacji - stawia "opór"

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kilka faktów na wstępie - AFN 98, climatronic (zero błędów). Niczym dziwnym jest dla mnie fakt że przy załączeniu się sprężarki klimatyzacji obroty spadają, jednak u mnie dzieje się to do przesady. Na biegu jałowym silnik na tyle się muli że zdecydowanie wzrastają wibracje w samochodzie, wszystko się trzęsie. Tryb ECON i wszystko wraca do normy, po prostu trzęsie jak zwykły diesel a nie traktor. Auto zakupiłem na jesieni z przetartym przewodem klimatyzacji idącym od sprężarki do chłodnicy - naprawę wykonałem w dobrym warsztacie, słono mnie to kosztowało, przy okazji osuszanie, sprawdzenie szczelności, wymiana filtra - wszystkie czynności które powinienem przeprowadzić przeprowadziłem. Zwrócono uwagę na to że sprężarka nie jest już w świetnej kondycji ale powinna jeszcze posłużyć. Później zaczęła się już aura typowo chłodna, jednak z "suchym" układem wolałem nie jeździć dlatego naprawę wykonałem przed zimą.

 

Kiedy przytrzymam silnik na luzie na 1,200 obrotów/min i w tym samym momencie włączę ECON bez poruszenia pedałem gazu obroty wskakują nawet o 200/min. Z pod maski sprężarkę słychać za głośno jak na mój gust, w innych samochodach słychać tylko "cyknięcie" sprzęgiełka i cisza. Dodam że chłodzi jak należy. W zimę przynajmniej raz na dwa tygodnie włączana (parkingi podziemne i temperatura powyżej 4).

 

Dla własnego spokoju wolę nie włączać trybu AUTO bo aura zewnętrzna jeszcze zupełnie tego nie wymaga, w przyszłym tygodniu wybieram się tak czy siak na przegląd klimatyzacji. Chciałbym jednak być zorientowany w temacie tak aby nie wciśnięto mi kitu typu kolejna "regenerowana" sprężarka która może być w jeszcze większym stanie agonalnym niż moja tylko że cichsza.

 

Na co powinienem zwrócić uwagę? Łożysko może dawać taki efekt, pasek czy sprężarka kończy swój żywot (ma prawo, prawie 10 lat służby)? Jeszcze na jesień sprężarka kręciła się bez oporu - sprawdzane ręcznie.

 

Będę wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze kombinuję, ale gdyby łożysko było "padnięte", to by je było słychać no i sprężarka by się obracała z oporem. Wina może lezec po stronie na przykład naciągu paska. A jeśli auto wpada w nadmierne wibracje, to moze byc coś z mocowaniem samej sprężarki badź urwanej poduszki pod silnikiem. Co do wzrostu obrotów, przy wyłączeniu KLIMY, to objaw sądzę, ze jest naturalny, bo u mnie jest tak samo - czasami nawet więcej skoczy niż te 200 obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne że przekażnik od klimatyzatora odłącza sprężarkę podczes ruszania (od zera z 1 biegu) na chwilę po chwili załącza sprężarkę na nowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy to normalne że przekażnik od klimatyzatora odłącza sprężarkę podczes ruszania (od zera z 1 biegu) na chwilę po chwili załącza sprężarkę na nowo.

Nie - to nie jest normalne. A sprawdzałeś czy klima ma jakieś błędy? Próbowałeś podmienić przekaźnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko na kole pasowym pracuje cały czas -czy sprężarka jest zasprzęglona czy nie ,więc proponuję pokręcić samym sprzęgiełkiem od sprężarki - powiniem być wyczuwalny lekki opór.Jeżeli opór jest znaczny może to być początek końca sprężarki .Zanim tego nie sprawdzisz nie włączaj klimy bo zatarcie się kompresora może spowodować dostanie się opiłków do całego układu a samo płukanie kosztuje ok.400-500zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu sie nie zgodze...normalka jak klimatronik odlacza sprezarke przy zbytnim obciazeniu silnika...przykladowo-przy ruszaniu bez gazu, przy naglym wcisnieciu gazy z niskich obrotow..

jest to w sumie logiczne ...w koncu sterownik klimatyzacji chce odciazyc silnik, bo kierownik potrzebuje mocy wciskajac gaz...lub zapobiega zgasnieciu silnika przy delikatnym ruszaniu

co do oporow sprezarki...hmm sam bawilem sie w regenerowanie :) i zauwazylem rozbierajac sprezarki (z 2 zrobilem 1), ze w srodku sa takie podkladki sprezynujace i one lubia sobie peknac. po pęknieciu kawalki lubia klinowac wal napedowy...mozliwe, ze to jest przyczyna nadmiernego obciazenia:( - oby nie, bo wtedy wymiana sprezarki sie szykuje i plukanka ukladu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na moje to kompresor sie zajechał - też tak miałem. Autko po uruchomieniu klimy traciło dużo KM przy wyprzedzaniu trzeba było ją wyłączać ;) Po uruchomieniu tez było słychać jak delikatnie świergotała... Też mam AFN-a :D Mogę polecić zakład z którego mam regenerowaną sprężarkę i jestem bardzo zadowolony - faktycznie kompresor miał wymienione całe wnętrze... Ja ze swoją klimą miałem dużo przejść możesz poszukać w historii moich postów ;) wymieniłem bardzo dużo elementów i działa tak jak powinna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu sie nie zgodze...normalka jak klimatronik odlacza sprezarke przy zbytnim obciazeniu silnika...przykladowo-przy ruszaniu bez gazu, przy naglym wcisnieciu gazy z niskich obrotow..

jest to w sumie logiczne ...w koncu sterownik klimatyzacji chce odciazyc silnik, bo kierownik potrzebuje mocy wciskajac gaz...lub zapobiega zgasnieciu silnika przy delikatnym ruszaniu

co do oporow sprezarki...hmm sam bawilem sie w regenerowanie :) i zauwazylem rozbierajac sprezarki (z 2 zrobilem 1), ze w srodku sa takie podkladki sprezynujace i one lubia sobie peknac. po pęknieciu kawalki lubia klinowac wal napedowy...mozliwe, ze to jest przyczyna nadmiernego obciazenia:( - oby nie, bo wtedy wymiana sprezarki sie szykuje i plukanka ukladu :/

Dzidzion, czyli u Ciebie też taka sytuacja występuje i nic złego się nie dzieje po remoncie klimatyzacji, tak?

 

Co do samej sprężarki to jej stan jest idelany bo jest nowa, układ był płukany, wymieniane wszytkie filtry, przekaźnik też jest nowy.

W moim przypadku nie ma oporu na kompresorze, tzn jest ale taki jak być powinien, a zwyczajnie przekaźnik rozłącza kompresor podczas ruszania generalnie kiedy obroty z 1000, skacza do 1800 - 2100, poźniej jest już ok. Na luzie jak dodam gazu i zwiększe obroty silnika nic złego się nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jes,t to jest normalne wiec nic zlego sie dziac nie moze....ja mam wstawiona diode w klimatroniku i dokladnie widze kiedy kompresor jest wylaczany....jest tak jak mowisz...ponizej 2000 obr przy gwaltownym wcisnieciu gazu klimatronik go odpina "oddajac" nam troche koni w celu sprawniejszego przyspieszenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podpinając się pod temat także mam problemy z sprężarka (8D0260805D) . Po kupnie auta klimatyzacja była już nie sprawa. Należało wymienić sprężarkę i nabić gazu. Dziś wziąłem się za demontaż sprężarki w celu sprawdzenia co jest z nią nie tak... Po odkręceniu przewodów najpierw zeszedł sam gaz a późnij gaz z olejem(brudnym)... W poniższych zdjęciach widać środek sprężarki a także brud i opiłki metalu.

I tu moje pytanie czy opiłki mogą się znajdować w układzie i czy należy przeprowadzać płukanie układu??

Jaki był by koszt płukania??

Czy można to wypłukać jakimś domowym sposobem czy czeka mnie warsztat klimatyzacji??

 

Fotki:

 

76646759.jpg

 

41859868.jpg

 

30846298.jpg

 

 

35788937.jpg

 

42297735.jpg

 

49590367.jpg

 

60987791.jpg

 

65836440.jpg

 

83220001.jpg

 

59113477.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku wystąpienia opiłków w instalacji klimatyzacji - bezwzględnie musisz przepłukać dokładnie cały układ. Bo gdy nie zrobisz tego jak należy, to po założeniu drugiej sprężarki, opiłki w instalacji zablokują lub w innym stopniu uszkodzą sprężarkę. Trzeba wyczyścić również filterki w przewodach. Ile kosztuje płukanie - nie wiem. A o domowych sposobach płukania instalacji klimy - nie słyszałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płukanie robi się na specjalnej maszynie, bardzo drogim płynem i każdy element klimatyzacji z osoba.

W twoim przypadku nie obejdzie się bez niego.

http://www.laser-sinex.pl/instrukcja%20obslugi%20maszyny%20do%20plukania%20ukladow%20klimatyzacji.html

 

http://klimatyzacja-samochodowa.net/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W domu tego nie zrobisz musisz jechać do zakładu który się specjalizuje w klimatyzacjach i nie chcę cię straszyć ale taki zabieg z wymianą części to koszt ok 2 tyś zł. jak nie lepiej tak mi mówił mechanik bo też chciałem wypłukać układ klimatyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z klima przy swoim pasku gdy ja wlacze po chwili slychac takie glosne stukanie,gdy wlacze econ przestaje niewiem co z tym moze byc.moze wy mi pomozecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności