Skocz do zawartości
Gość boosterek

DIAGNOZA PRZEDNIEGO ZAWIESZENIA - COS DZWONI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość boosterek

Koledzy mam pewien problem z przednim zawieszeniem. mianowicie cos dzwoni, podejrzewam ze to amortyzator ale czekam tez na Wasze sygestie zanim cokolwiek zaczne wymieniac.

 

Dzwonienie pojawia sie w momencie jazdy - nawet na dosc plaskiej drodze bez wybojow, zwlaszcza gdy auto sie toczy na luzie, natomiast gdy hamuje - dzwonienie totalnie ustaje, widac zwiekszony nacisk na przednie zawieszenie wywyoluje taki nacisk na uszkodzony element ze przestaje sie tluc.

 

Mial ktos moze podobny problem kiedys?

 

Bardzo dziekuje za wszelkie sugestie

 

Pozdrawiam, Maciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to nie zawieszenie , lecz jakiś element układu hamulcowego- sam o tym piszesz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz takie blaszki przy klockach które powodują że klocki nie latają sobie swobodnie, jeśli ich nie masz to klocek będzie latał i dotykał tarczy hamulcowej, a co za tym idzie będzie "dzwonił". Wszystko ucichnie gdy naciśniesz na pedał hamulca.

 

Jedź na stację diagnostyczną, tam powinni na "ścieżce" wywęszyć co jest przyczyną tego dzwonienia.

 

Możesz to zdiagnozować też inaczej, wybierz kawałek mało uczęszczanej drogi na której podczas przejazdu występowało to dzwonienie, rozpędź auto i przejedź jeszcze raz ten sam odcinek z delikatnie wciśniętym pedałem hamulca, tak żeby autko delikatnie sobie hamowało ale żeby się nie zatrzymało. Drugą nogą możesz naciskać na pedał gazu a to dla tego by utrzymać stałą prędkość (taką jak w pierwszym przejeździe). Jeśli dzwonienie ustanie to winne są te blaszki przy klockach.

 

Ja uporałem się z podobnym problemem w Golfie mojej kobity, tak właśnie to zdiagnozowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek
Sprawdź czy masz takie blaszki przy klockach które powodują że klocki nie latają sobie swobodnie, jeśli ich nie masz to klocek będzie latał i dotykał tarczy hamulcowej, a co za tym idzie będzie "dzwonił". Wszystko ucichnie gdy naciśniesz na pedał hamulca.

 

Jedź na stację diagnostyczną, tam powinni na "ścieżce" wywęszyć co jest przyczyną tego dzwonienia.

 

Możesz to zdiagnozować też inaczej, wybierz kawałek mało uczęszczanej drogi na której podczas przejazdu występowało to dzwonienie, rozpędź auto i przejedź jeszcze raz ten sam odcinek z delikatnie wciśniętym pedałem hamulca, tak żeby autko delikatnie sobie hamowało ale żeby się nie zatrzymało. Drugą nogą możesz naciskać na pedał gazu a to dla tego by utrzymać stałą prędkość (taką jak w pierwszym przejeździe). Jeśli dzwonienie ustanie to winne są te blaszki przy klockach.

 

Ja uporałem się z podobnym problemem w Golfie mojej kobity, tak właśnie to zdiagnozowałem.

 

 

 

sliczne dzieki koledzy za podpowiedz jutro pewnie do tego zajrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek

no koledzy prawdopodobnie macie racje, brakuje takiego pogietego drucika ktory podejrzewam w jakis sposob osztywnia te klocki hamulcowe, jest tam minimalny luz. teraz szukam takiego precika jak go tylko zaloze to napisze czy problem ucichl ;)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość boosterek

dziekuje Wam bardzo za pomoc, kolega "adams" mial racje, w moim przypadku brakowalo drugika takiego pogietego ktory podejrzewam w jakis sposob usztywnial zacisk w stosunku do calej reszty. komplet drucikow kosztowal 25zl, wykorzystalem jeden z nich i stukanie ustalo ;)

 

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez od jakiegoś czasu dzwoni... konkretnie od kiedy wymienili mi łożysko w prawym kole... mówisz adams na lewej nodze posprawdzać...w sumie często jeżdżę na lewej w zakrętach ale wtedy się nie wsłuchuje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam coś podobnie, a mianowicie gdy jadę na wstecznym biegu pod górkę przy kołach skręconych w lewo gdy przód jest bardziej obciążony, w prawym kole coś tak jakby dzwoni zastanawiam się co to przegub, łożysko...?Dopowiem jeszcze, że słychać też te dźwięki przy dość ostrym hamowaniu, gdy właśnie przód jest obciążony.Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

adams masz u mnie piwo :) wymieniłem druta na nówke ATE (7zł!) i koniec dzwonienia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adams masz u mnie piwo wymieniłem druta na nówke ATE (7zł!) i koniec dzwonienia

 

ciesze się bardzo :D o piwie nie zapomnę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności