DJ.Tuning Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2008 Kupiłem sobie zajefajne fele:D właśnie wczoraj dotarły. No i teraz mam zgryza bo nie jestem pewny czy one wejdą bez przeróbek:( no i nie mam pojęcia jakie opony będą optymalne Dane felg: 8J x 17 H2 ET 35 A oto foto http://www.polifreshya.pl/foto,pokaz,u-50436,id-4407 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2008 Oponki 215/40/17 lub jak chcesz hardcore twarde to 225/35/17 i do tego jakieś dystanse bo podejrzewam że bez będzie Ci obcierać o amortyzatory albo wogóle nie podejdzie i będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2008 Kupiłem sobie zajefajne fele:D właśnie wczoraj dotarły. No i teraz mam zgryza bo nie jestem pewny czy one wejdą bez przeróbek:( no i nie mam pojęcia jakie opony będą optymalne Dane felg: 8J x 17 H2 ET 35 A oto foto http://www.polifreshya.pl/foto,pokaz,u-50436,id-4407 powinny podejść ET 35 OKI - domniemam że otworki to 4 x 100 no i otwór centrujący z tego co pamiętam 57,1. Jeśli będzie większy musisz kupić taki pierścień centrujący , http://moto.allegro.pl/18735_kola_felgi_opony_pierscienie_centrujace.html ale jeśli będzie mniejszy to trzeba będzie kombinować z dystansami (pierścień dobierasz tak że koryguje różnicę otworu centralnego )ale przy feldze 8j będzie ocieranko bo felga z dystanesem pójdzie bardziej na zewnątrz. Co do opon jeśli masz rozmiar fabryczny185/65/14 to: oponka205/40/17to masz-0,1% różnicy (99,9km/h) oponka 215/40/17to masz+1,3% (101,3km/h) oponka 225/35/17 -1,2 % (98,8). http://www.ostragorka.eu.org/%7Eswietokrzyska/opony.html tu możesz sobie po przeliczać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2008 powinny podejść ET 35 OKI - domniemam że otworki to 4 x 100 no i otwór centrujący z tego co pamiętam 57,1. Jeśli będzie większy musisz kupić taki pierścień centrujący , http://moto.allegro.pl/18735_kola_felgi_opony_pierscienie_centrujace.html ale jeśli będzie mniejszy to trzeba będzie kombinować z dystansami (pierścień dobierasz tak że koryguje różnicę otworu centralnego )ale przy feldze 8j będzie ocieranko bo felga z dystanesem pójdzie bardziej na zewnątrz. Co do opon jeśli masz rozmiar fabryczny185/65/14 to: oponka205/40/17to masz-0,1% różnicy (99,9km/h) oponka 215/40/17to masz+1,3% (101,3km/h) oponka 225/35/17 -1,2 % (98,8). http://www.ostragorka.eu.org/%7Eswietokrzyska/opony.html tu możesz sobie po przeliczać. Pozdrawiam Felgi pasują idealnie Tylko truchleję nad oponami powiedzcie jakie mam założyć żeby mi nie ocierały? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2008 Felgi pasują idealnie Tylko truchleję nad oponami powiedzcie jakie mam założyć żeby mi nie ocierały? Jakie masz teraz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2008 Jakie masz teraz?? Do teraz letnie miałem 195/65 R14 I one prawie się równają z podstawą sprężyny a na tych nowych felgach to nie mogę sobie zbytnio pozwolić bo ona jest 2 cm od amortyzatora i na pewno się nie minie z podstawą jeśli opona będzie za wysoka a wolał bym uniknąć sytuacji gdzie będę przekładał 10 kompletów opon bo moje felgi mogą tego nie wytrzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2008 Do teraz letnie miałem 195/65 R14I one prawie się równają z podstawą sprężyny a na tych nowych felgach to nie mogę sobie zbytnio pozwolić bo ona jest 2 cm od amortyzatora i na pewno się nie minie z podstawą jeśli opona będzie za wysoka a wolał bym uniknąć sytuacji gdzie będę przekładał 10 kompletów opon bo moje felgi mogą tego nie wytrzymać najlepsze by były 225/40/17 +0,4% 100,4km/h szersze 3cm 215/40/17 -0,9% czyli 99,1 km/h szersze 2cm 205/40/17 2,2% czyli 97,8 km/h szersze 1cm 195/40/17 -3,6% czyli 96,4km/h takie same Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2008 wskazania licznika nie są dla mnie az tak istotne tym bardziej że różnice są znikome martwi mnie jedynie ocieranie opony o podstawkę sprężyny ale po użyciu sówmiarki to już obawy rozwiałem prawie zupełnie i zdecyduję się z przodu 205/40 a z tyłu albo 215 albo 225 ale muszę najpierw pojechać do serwisu ogumienia i zobaczyć jak to będzie wyglądało bo totalnego walca nie chciał bym zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2008 wskazania licznika nie są dla mnie az tak istotne tym bardziej że różnice są znikome martwi mnie jedynie ocieranie opony o podstawkę sprężyny ale po użyciu sówmiarki to już obawy rozwiałem prawie zupełnie i zdecyduję się z przodu 205/40 a z tyłu albo 215 albo 225 ale muszę najpierw pojechać do serwisu ogumienia i zobaczyć jak to będzie wyglądało bo totalnego walca nie chciał bym zrobić. dokładnie taki mam zestawik przód 205/40 tył 215/40 nie ma tragedii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #10 Napisano 13 Lutego 2008 I już wiem z przodu już mam 205/40 R17 a z tyłu wylądują 225/35 R17 Zastanawiałem się nad /40 ale po przeliczeniu okazało się że tył będzie o 8mm wyższy profil a przy 35/ to zaledwie 3,25mm niżej niż z przodu. A może przesadzam?? i powinienem założyć te /40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach