Gość czarnybee Zgłoś #1 Napisano 24 Stycznia 2008 Witam, mam Passata 99 1,9 TDI (PD) AJM. Był problem z bulgotaniem/"kamyczkami", no więc wymiana rozrządu, planowanie glowicy, straaaszna udręka z kupieniem uszczelki (podobno oryginalna wycofali z produkcji), wymiana termostatu, wymienione wszystkie świece, olej, filtr oleju no generalnie wszystko co trzeba było zostało wymienione. Wcześniej jeszcze miałem czyszczenie turbiny (zapieczone kierownice/tryb awaryjny), chociaż dalej przeładowuje turbine pewnie zawór N75 jeszcze do wymiany;/. Jestem świeżo po tej duużej operacji teraz samochód stoi w garażu przez noc i jest problem z odpaleniem. Dlaczego? Jak już za którymś razem załapie to później pali bez problemów z pierwszego. Postoi parę godzin nie zależnie czy na dworze czy w garażu i znów problem z odpaleniem. Teraz pytanie: Czy możliwa jest tu wina komputera? i czy koniecznie muszę jechać na diagnostyke? jakoś nie bardzo mi się uśmiecha kolejne wydawanie pieniędzy na coś co niekoniecznie jest potrzebne. Znalazłem też na forum podobną sytuacje i była to wina zapowietrzonej pompy podciśnienia? czy coś z paliwem?? gdzie tego szukać? jakieś inne pomysły co jest? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983 Zgłoś #2 Napisano 24 Stycznia 2008 świece żarowe sprawdz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #3 Napisano 25 Stycznia 2008 witam mam taka prośbie jak znajdziesz przyczynę to daj znać mam podobny problem świece wymieniłem filtr paliwa wymieniłem i dalej to samo (silnik AJM) dodam tylko ze jak stoi w garażu to pali z pierwszej strzałeczki a jak na dworze to po nocy zaczyna się problem przy tem. + jest dobrze przy - problem:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #4 Napisano 25 Stycznia 2008 Witam U mnie jest to samo. Powyżej zera jest ok, a na minusie trzeba pokręcić. Na vagu wychodzą błędy: 17678, p1270 - 35 - 10 17672, p1264 - 35- 10 co oznacza, że 2 i 4 pompowtrysk - przekroczona granica regulacji (chyba zbliża się ich koniec i będzie trzeba wymienić) Dodam tylko, że też na początku myślałem, że to świece, lecz po wymianie było to samo. Więc najlepiej podpiąć się do vaga i sprawdzić, czy ma jakieś błędy. Pozdrawiam Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #5 Napisano 25 Stycznia 2008 chyba będzie trzeba tak zrobić umówić się na wizytę u vag-lekarza i zobaczymy co powie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czarnybee Zgłoś #6 Napisano 5 Lutego 2008 Chciałem trochę wznowić temat.. no więc byłem u mechanika i wg. niego jest spadek paliwa.. po postoju przez czas jakiś paliwo schodzi z układu i dlatego trzeba kręcić rozrusznikiem aż załapie. Polecił wstawienie zaworów zwrotnych na dolocie i wylocie paliwa? jeśli dobrze pamiętam bo nie jestem pewien. Teraz tak, czy ktoś już montował coś takiego? Czy to potrzebne? może da się zlikwidować przyczynę takiego czegoś żeby to normalnie paliło;/.. i jakie to te zawory trzeba kupić;/ po za tym po tym całym remoncie(opisany w 1 poście tego tematu) spaliny inaczej wonią .. tak ciężej;/ nie rozumiem dlaczego tak może się dziać;/ jakaś pomoc? z góry dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat Zgłoś #7 Napisano 6 Lutego 2008 Witam!! Pojawilem się po dlugoiej przerwie ponownie, (wyjazd) mam ten sam problem co wy panowie, zawsze po postowju musze pokreci i lapie moj pasiu, a dzisiaj przeszedl samego siebie z 7 minut go krecilem zanim odpalil, i walnal dymem, masakra, sam nie wiem juz co to moze byc, komputer nic nie wykazuje, zadnych bledow w silniku. Czy mozliwe ze swiece mi nie dogrzewaja juz tylko? pompa paliwa siada??, A WAZNA SPRAWA ZE MIGALA MI PO CHWILI KONTROLKA OLEJU I PIKALO, A STAN OLEJU JEST PRAWIDLOWY. KTOS MOZE POMOC??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2008 jeśli po kilku godzinach postoju nie odpala niezależnie od temperatury to częstą przyczyną jest zapowietrzona pompa podciśnienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maly_passat Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2008 no wlsnie ja to przypuszczam, orientujesz sie czy to sie regeneruje czy moze trzeba wymienic na nowa?? A I ORENTACYJNY KOSZT KTOS MOZE WIE? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czarnybee Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2008 może da się to jednak odpowietrzyć jakoś? czyli wstawianie zaworków zwrotnych nic nie pomoże?;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2008 lepiej szukać nieszczelności niż wstawiać zaworki bo przecież nieszczelność się nie zminiejszy w ten sposób. Sprawdz czy przy pompie podciśnienia nie masz delikatnych wycieków ropy (najlepiej na włączonym silniku). U mnie wyciek był na dekielku pompy. W silniku było trochę czuć ropę. Nowa pompa do AJM kosztuje ok.1100zł, więc warto samemu to naprawić w miarę możliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2008 ...a moze sprawdzcie czy na swiecach jest napiecie, moze kabel nie ma styku gdzies.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2008 Zaworek zwrotny jest na przewodzie od filtra paliwa około 30 cm po przewodzie patrząc w kierunku pompy paliwa i ma nr 165 201 542 A koszt 70 zł w serwisie VW .Ale mnie to nie pomogło . Pompiarz jakiego mogłem tylko znaleźć najlepszego jutro bedzie przerabiał taki przypadek w VW Bora i założy drugą pompę paliwa i powinno to działać jeżeli to pamoże to wam napiszę i wstawię do niego mojego paska na taki sam zabieg.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damass Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2008 Zaworek zwrotny jest na przewodzie od filtra paliwa około 30 cm po przewodzie patrząc w kierunku pompy paliwa i ma nr 165 201 542 A koszt 70 zł w serwisie VW .Ale mnie to nie pomogło . Pompiarz jakiego mogłem tylko znaleźć najlepszego jutro bedzie przerabiał taki przypadek w VW Bora i założy drugą pompę paliwa i powinno to działać jeżeli to pamoże to wam napiszę i wstawię do niego mojego paska na taki sam zabieg.Pozdrawiam Witam Maik78 czy coś się już wyjaśniło w temacie twojego samochodu ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2008 Witam. Damass powiem tak dziś auto wstawiłem do pompiarza i jutro bende wiedział co w tym moim passku jest to napisze około 19 ale wracając do tego wątku to w tej VW Bora to wyszło na jaw że auto miało niby 160 t km a ciśnienie 16 a powinno mieć 30 czyli miał facet wyrąbany silnik i nie taki przebieg jak na liczniku i sprężanie bardzo słabe dlatego cieżko palił . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2008 a sprawdzałes tak wogole jaka kondycje ma twój filtr paliwa? u mnie w AVF 130KM coprawda było wiele perypeti ale poprzez wode zalegającą w filtrze paliwa byłe takie same objawy i tez wszyscy myśliciele specjaliści mechanicy twierdzili ze mi paliwo gdzieś ucieka... dobrze radze sprawdz 3 razy bo czasem mozna przez zaniedbanie dac sie naciągnąc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #17 Napisano 12 Lutego 2008 Witam .Zmieniłem filtr paliwa przed zima ,świece mam sprawne i nowe Beru ,zaworek paliwa zwrotny nowy oryginalny ,a ciśnienie na 1-3 ma 16 a na 2-4 ma 18 .Byłem u mechanika który pracuje w serwisie VW i powiedział ze TDI mają ciśnienie kolo 20 ale czy KTOś WIE ILE POWINNY MIEć CIśNIENIA TDI 115 KM ???????????????????????????????????? bo sam już nie wiem. Ale zrobię eksperyment i założę pompę z dobrego samochodu od brata o takim samym silniku na pompo wtryskach i napiszę wam jak poszło ale dopiero za jakieś 3 -4 dni jak przetestuje całą sprawę.I wtedy mogę medytować czy głowica jest nieszczelna. Ale to zobaczymy później .Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw Zgłoś #18 Napisano 12 Lutego 2008 zdązyłem przeczytać ostatnio ze minimalne to 19 a nowe w granicach 25 ale musze to sprawdzic jeszce raz (moze jakis bład w pamieci mojej) - w innym wątku wogole doczytalem sie ze w nowkach jest 30... tak ze chyba te cisnienie troche lipne w tym wypadku, jesli sie myle niech ktos mnie poprawi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #19 Napisano 14 Lutego 2008 Witam. A czy ktoś może mi powiedzieć czy głowica może być temu winna bo olej jest 5W -40 i przez 7 tyś .km nic nie ruszył ,dymienia żadnego niema z wydechu ,korkiem wlewy oleju żadnych przedmuchów , płyn chłodniczy bez ubytków , silnik ma naprawdę dobrego kopa,i nadal nie wiem dlaczego ma niskie sprężanie 1-3 ma 16 a 2-4 ma 18 silnik jest na pompo wtryskach 115 KM żeby był taki ciężki przypadek.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shewush Zgłoś #20 Napisano 18 Marca 2008 Panowie co wy piszecie za herezje od kiedy to silniki PD mają pompe wtryskową.Jak sama nazwa wskazuje "POMPO WTRYSKI".A wracając do tematu wydaje mi się że masz kolego do wymiany uszczelniacze na pompo wtryskach.Koszt to 400zł plus wymiana.Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach