dziimii Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2007 Witam! Mam problem. Od jakiegos czasu podczas odpalania mojego paska tak 2s po przekreceniu kluczyka słychac w trakcie odpalania wyrażne "rzęzienie".Słuszałem ze (posłuze sie niefachowymi terminami) cos co wprawia koło zamachowe w ruch nie zdązy sie jeszcze cofnac i dlatego. Ale nie znam nazwy urzadzenia i ew kosztów naprawy Bardzo bym prosił o odp Pozdr dziimi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek30 Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2007 Do wymiany jest bendix.Przy okazji sprawdzic na krotko elektromagnes oraz tulejki.Jezeli maja zbyt duzy luz to tez wymienic.Oczywiscie nie zapomniec nasmarowac.Jezeli choc troszke masz pojecia o mechanice to zrobisz to sam.Mysle ze bendix kosztuje okolo 100 zl.Koszt uzywanego rozrusznika 150-200 zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziimii Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2007 Czyli trzeba wymienic i ten Bendix i rozrusznik ? Czy przyczyną jest zuzycie tych elementów czy moze jakis syf który sie tam dostał Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z. Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2007 Nic nie smarować, to ma chodzić na sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2007 Czyli trzeba wymienic i ten Bendix i rozrusznik ? Tzw. Bendix to jest częśc rozrusznika. Można go kupic w większości sklepów motoryzacyjnych. Tuleje jeśli przy okazji wymienisz to też nie zaszkodzi to jest koszt rzędu 15-20 zł. Tak jak Mariusz Z., napisał nic nie smarowac bo spowoduje to zapieczenie w/w części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2007 Najpierw sprawdź czy rozruszik/bendix nie jest za mocno zazębiony do koła zamachowego. Poluzuj rozruszik na mocowaniu i go delikatnie odsuń od koła - następnie dokręć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek30 Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2007 Nie smarowa.A to dobre.Posmaruj końce wirnika/tulejki i część po której przesuwa się bendix.W rozruszniku zastosowane są łożyska ślizgowe,tulejki ze stopu brązu które nalezy delikatnie(mala ilosc)nasmarować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialek Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2008 Witam!! Podepne sie do tematu bo po co otwierac znowu taki sam watek. Mam rowniez problem z rozrusznikiem , jak zapale autko rano na zimnym silniku to problem nie wystepuje ale jak tylko sie silnik rozgrzeje to w momecie zapalenia silnika slychac jak jeszcze przez okolo 1,5 sekundy rozrusznik dziala razem z silnikiem. pytanko moje brzmi w ktorym dokladnie miejscu znajduje sie rozrusznik i na jakie problemy moge natrafic przy wyciaganiu rozrusznika ( chce sie dobrze przygotowac do zabiegu).Jak w takim przypadku mozna usunac owa usterke? Bardzo prosze o rady forumowiczow. Pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2008 bialek oto post o rozruszniku http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20622&highlight=rozrusznik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialek Zgłoś #10 Napisano 25 Marca 2008 dzieki JurekW post przeczytany, wszystko zrozumiane, ale nadal potrzebuje fachowej wiedzy do paska B5(3B) w jakim miejscu znajduje sie ten rozrusznik i jak mam sie do tego zabrac. W podanym linku zawarte sa wiadomosci o rozruszniku do paska B4. Wciaz prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 25 Marca 2008 bialek Rozrusznik zobaczysz dopiero z kanału na połączeniu silnika ze skrzynią biegów.Poczytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialek Zgłoś #12 Napisano 25 Marca 2008 dzieki raz jeszcze JurekW, jutro obadam co i jak , gdybym nie dal sobie rady to dalej bede pisal, czy prz wyciaganiu rozrusznika musze zwrocic na cos szczegolna uwage? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2008 Należy zwrócić uwagę na przewód + , bo będziesz miał darmowy ''stroboskop'' jak + zetknie się z masą - najlepiej profilaktycznie odłączyć Aku.Powodzenia:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialek Zgłoś #14 Napisano 27 Marca 2008 Witam panowie!!! moze ktos mi powiedzic jakie czesci zamienne potrzebuje, zeby wymienic w moim rozruszniku aby wyeliminowac jego zrzezenie jak juz silnik zaskoczy ( zrzedzenie dopiero slychac w momecie gdy sie silnik rozgrzeje, tzn. jak juz silnik jest rozgrzany w momecie gdy go odpale slychac jeszcze jakies 1,5 sekundy jak rozrusznik pracuje razem z nim), co prawda nie wyciagalem jeszcze rozrusznika z paska bo nie mialem takiej potrzeby i dlatego potrzebuje fachowych porad. W poprzednich postach jurekw podal mi link do strony gdzie jest mowa o rozruszniku ale w pasacie B4 i z tego co mi wiadomo to sa calkiem inaczej skonstruowane rozrzuszniki, jest tam opisane o wymianie tuleji,ktora sie miesci w skrzyni biegow?? Ostatnia moja wymiana rozrusznika byl to moj VW golf3 i bardzo dawno temu. Chce to zrobic samemu i dlatego zwracam sie do was o pomoc. Pozdrawiam !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #15 Napisano 28 Marca 2008 Witam u mnie jest tez takie zrzezenie jak juz silnik zaskoczy co mam wymienić? bendix? mam jeszcze jedno pytanko czy w B4 jest ta tulejka w skrzyni ? mam taki rozrusznik w swoim pasku >>> http://moto.allegro.pl/item337012266_rozrusznik_audi_ford_seat_skoda_vw.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach