Skocz do zawartości
ollek3

Turbospężarka

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie. Kiedy powinna wyłączać się turbo sprężarka . Mam wrażenie że u mnie wyłącza się dopiero przy zgaszeniu silnika słychać jakby dopiero się zatrzymywała dodam że silnik pracuje na wolnych obrotach Czy coś jest nie tak.

Proszę o podpowiedź.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to:

Wiki

 

A następnie mi powiedz jak myślisz gdzie się to wyłącza? Jest chyba rzeczą oczywistą że do momentu aż silnik będzie tłoczył gorące powietrze do sprężarki to ta będzie się "kręcić". Sprężarka korzysta z zasady rozprężania pozyskując część energii z ciepłoty spalin a te raczej zawsze są gorące.

 

Przed zgaszeniem silnika jeżeli "suszarka" miała okazję się rozgrzać, to dobrym zwyczajem jest pozostawienie na jakiś czas (tylko bez przesady) pracującego silnika. Obroty sprężarki spadną znacznie, wytraci ona energię, ochłonie i wtedy gasisz silnik.

 

W przeciwnym wypadku sprężarka traci smarowane po spadku ciśnienia oleju a obraca się dalej z dużą prędkością. Jeden czy dwa razy problemu nie czyni, ale systematyczne traktowanie tego urządzenia w taki sposób może przyczynić się do awarii.

 

Do reszty temat wałkowany dziesiątki razy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co słyszysz że się zatrzymuje to wnetylator, wyłacz climatronik przed zgaszeniem auta, i zobacz czy dalej będzie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem ale dzieje sie to przy wyłączonym klimatroniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wszędzie pisze że turbo załącza się przy około 3000tyś obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ollek3, jest w tym trochę prawdy ale w innym kontekście.

 

Przy 3000tyś obr. turbina osiąga swoją pełną wydajność, pompuje największe ciśnienie (zależy od silnika itd) i wtedy właśnie czuć "wciskanie w fotel" - ludzie piszą że się "załącza" ale chyba raczej do prawdziwej pracy bo łopatki obracają się cały czas ;)

 

P.S

Piszesz że wyłączony klimatronik, ale zaraz przed zgaszeniem? Jeżeli słyszysz syczenie spod maski to zwór rozprężny - ciśnienie w układzie się wyrównuje, rzecz normalna. Może to to?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności