Skocz do zawartości
lukasz

B4 i trzy błędy

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Czy moze mi ktoś podpowiedzieć gdzie szukać i jak naprawić te usterki

Chodzi o passata b4 1,8 RP z LPG

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

 

Chassis Type: 35 - VW Passat B4

Scan: 01,02,03,08,15,25

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 3A0 907 311 B

Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 DGC

Coding: PMC 01

2 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

03-00 - No Signal

00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs

29-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 1H0 907 379 D

Component: ABS TEVES 04

2 Faults Found:

00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

35-00 - -

 

 

00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor B

 

tu zabardzo nie wiem o co chodzi. Błąd po skasowaniu przez jakis czas się nie pojawia ale poźniej znowu jest w sterowniku.

 

00525 P0131 O2 czujnik – niskie napięcie – G39 B

 

spalanie troche za duże 12-13 l. A może przy montażu gazu coś zrobili?

Proszę o podpowiedź

 

00285 P1716 Sygnał prędkości kół ABS #2 (prawy przód) zakres / działanie – G45

 

z tym chyba sobie poradze... najpierw oglądne czujnik może coś poprawie a jak to nie pomoże to kupie nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00515 - czujnik pozycji wału - brak sygnału

00525 - sonda lambda - brak sygnału

00285 - czujnik ABS, przód (prawa strona)

 

Coś masz z instalacją zapewne. Sprawdź przewody i wtyczki. Innego pomysłu nie mam.

 

A skoro gaz ci zakładali, to załozyli właściwie EMULATOR sondy :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jak narazie to wymienilem tylko ten przedni prawy czujnik abs-u ale lampka dalej swiecila wiec podlaczylem vaga sprawdzilem wykasowalem przejechalem sie kawalek i znowu sprawdzam i mam znowu taki blad

 

00283 P1711 Sygnał prędkości kół ABS #1 (lewy przód) zakres / działanie – G47

 

dalczego wczesniej nie wyskakiwal ten blad?

nie chce zeby bylo ze jak wymienie lewy przod to zacznie mi pokazywac tyl... ehh

 

a co do reszty bledow

00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor B

 

00525 P0131 O2 czujnik – niskie napięcie – G39 B

 

dalej sie powtarzaja

 

mam zamiar zmienic ten czujnik Halla ale czy to pomoze?

wie ktos moze czy jego trzeba osadzic na jakiejs specjalnej pascie?

mozliwe jest ze jest np pasek rozrzadu zle zalozony o 1 zab i pokazuje mi ten blad(00515)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toni1980

00515 - czujnik pozycji wału - Jeśli skanujesz na wyłączonym silniku to ten błąd wyskakuje (tak wyczytałem na FORUM) na zapalonym silniku tego błędu nie będzie. Jeśli jednak VAG go wykaże to (BAD HALL) lub przestawiony rozrząd.

 

00525 - sonda lambda - Wypnij sondę i ręcznie sprawdź napięcie- wszystko jest na FORUM //ale masz gaz więc takie rzeczy się dzieją.

 

00285 - czujnik ABS, przód (prawa strona) - za kierowcą po kanapą masz centralkę ABS, wypinasz wtyczkę i mierzysz oporności (są 4 pary-po parze na koło) 1000-1300 ohm i to też już było z rozpisaniem całej wtyczki.

 

 

Jeśli sobie nie poradzisz to napisz a ja postaram się szerzej to rozpisać bo teraz strasznie nie mam czasu.

Są to proste rzeczy, ja już to robiłem kilka razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

toni1980, dzieki za wytlumaczenie

 

00515 - czujnik pozycji wału - o tym ze na zapalonym silniku sie sprawdza nie wiedzialem sprawdze jeszcze raz

 

00525 - sonda lambda - z tym sie jeszcze wybiore do gaziarza

 

00285 - czujnik ABS - to ze mozna w gniezdzie pod kanapa sprawdzic to wiem i czytalem o tym... ale jest maly problem bo u mnie z tego co pamietam brakuje tych 'blaszek' a skoro vag wykrywa ten blad to licze na to ze sie nie myli?

Ale najgorsze jest to jak pisalem wyzej ze pokazywal prawy przod, wiec zmienilem czujnik i zaczal pokazywac lewy przod praktycznie od razu bo przejechalem zaledwie 100m zeby sprawdzic dzialanie absu i obawiam sie zeby po zmianie lewego nie zaczal tylu pokazywac... abo znowu przedniego prawego.

 

________________________________________________________________________

 

bylem w garazu i zrobilem scan na odpalonym silniku na szczescie blad:

00515 - czujnik pozycji wału

nie powtarza sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toni1980

Co do ABS to gość napisał kiedyś na VW golf forum że po jednym kole prawie zaraz miał drugie. Ale według mnie liczą się oporności. Musisz się dostać do styków pod kanapą i tam to zmierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toni1980

Zapomniałem jeszcze o jednym. W VAG masz bloki pomiarowe i tam podejrzyj sobie wartości

O2 sensor to sonda.

Bloki zasadniczo 001, 002, 003

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności