Skocz do zawartości
Gość przemek24l

[silnik] TEMPERATURA 100

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemek24l

co moze byc gdy jade poza miastem jest ok wjezdzam w miasto pare swiatel i tem. 100 (wentylator chodzi termostat nowy.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieraz juz o tym pisałem - nowy, nie znaczy, ze sprawny. Do tego dochodzi niewłaściwy montaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termo to jedno.

Wlacznik temperatury w chlodnicy to dwa

Trzy to jakie masz cieple weze?

Cztery to ogrzewanie dziala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może jeszcze sie przyjrzyj pompie wody...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeklamanie czujnika. test ostateczny - termometr do zbiorniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ravson

Raczej błędne wskazania temperatury. Mam B4 i jak bym nie jechał i gdzie bym nie jechał (miasto - trasa, zima - lato) po ostatniej wymianie czujnika i termostatu temp. wchodzi mi stopniowo na jakieś 90 - 95'C (przynajmniej na wskaźniku) i ni czorta mniej lub więcej. Zmieniłem ze 3 czujniki i ze 2 termostaty i teraz zastanawiam się czy po zimie nie pociągnę jeszcze pompki wodnej. Ciśnienie w wężach na oko (czy raczej na dotyk) w normie, grzanie w autku jak zaczarowane (nawet wskazanie na climatronicu ma prawidłowe) czyli dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek24l

ogrzewanie jest weze ichlodnica goraca czujnik w chlodnicy nowy(orginal) pompa ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Jeżeli chlodnica gorąca wentylator się włącza to albo błędne wskazania , albo silnik z jakichś powodów za mocno się nagrzewa, wiem że przy zbyt wczesnym zapłonie silniki mocniej się grzeją.Sprawdź przy jakim wskazaniu włącza się wentylator ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siasia

Moim zdaniem to przekłamanie na wskaźniku,ja swoim jeżdże już dwa lata i jak jest gorąco + stanie w korkach to pokazuje 110,z tego co pamiętam to temat ten już był poruszany na forum. Aby być pewnym i nie przegrzać silnika to proponowałbym pomierzyć termometrem (np w multimetrach elektronicznych są takowe) przy rozgrzanym silniku w miejscu gdzie jest czujnik ewentualnie na chłodnicy na zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie w innym miejscu na bloku i jeżeli jest poniżej 100 to radziłbym zapamiętać gdzie się wskaźnik wychyla maksymalnie i reagować dopiero jak przekroczy ten punkt:)Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek24l

jeszcze jedno płyn chlodniczy ucieka i zauwazylem ze jest wyciek pomiedzy glowica a kolektorem ,i jak wlaczam nawiew(cieple powierze) to spada nawet ok 10 stopni i napoczatku jest cieplo a za chwile zimno juz leci. czy mozliwe ze w glowicy popekaly kanaly wodne????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Przemek jeśli nagrzewnica nie grzeje (a nie jest to klimatronik tylko zwykły nawiew)to masz wyciek ,który doprowadza do zapowietrzenia krótkiego obiegu płynu ja z gazem miałem taką sytuację z pękniętą głowicą .Płyn dostawał się do silnika leciał przez wydech a do układu chłodzenia dostawały się spaliny .W zbiorniku wyrównawczym podczas pracy silnika mogą u Ciebie pojawiać się bąbelki spalin -u mnie pojawiały się tylko na małych obrotach na wyższych było ok .U mnie była głowica a u Ciebie w najlepszym wypadku może to być tylko uszczelka pod nią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

prawdopodobnie poszła ci uszczelka pod głowicą i wywala płyn na zewnątrz silnika...

miałem to w tym tygodniu i objawy były te same !!!!zmiana uszcelki planowanie i inne z tym związane i wszystko gra jak ta lala.... 5 H pracy +planowanie ,uszczelniacze i doszlifowanie zaworów.. Koszt 200zł z nowym płynem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek24l

uszczelke wymienilem miesiac temu bo lal sie plyn do silnika lecz nie planowalem glowicy i to moze byl moj blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uszczelke wymienilem miesiac temu bo lal sie plyn do silnika lecz nie planowalem glowicy i to moze byl moj blad

 

zawsze, ale to zawsze daje sie glowice do sprawdzenia i ew. planowania, tym bardziej jesli miala przecieki. okiem nie zauwazysz czy jest prosta, bo wygiecia glowic mierzy sie czasem w tysiecznych czesciach milimetra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemek24l

zauwazylem jeszcze ze przy odkreconym korku (tem 90 st. ) wywala plyn ze zbirniczka czy to normalne?grzebie sie troche przy sam. i wiem ze to podejrzane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Nie normalne- pisałem Ci że u mnie przy tych objawach spaliny zapowietrzały układ chłodniczy ,przez co czasami zamarzał parownik gazu, to nie bylo ogrzewania ,płyn wywalało do zbiorniczka .W zbiorniku wyrównawczym bąbelkowały spaliny a po zgaszeniu silnika słychać było burczenie przemieszczającego się gazu w układzie chłodzenia .Zapowietrzać układ z instalacją gazową może też gaz z dziurawą membraną parownika ale wtedy po ściągnięciu korka zbiorniczka płynu mocno śmierdzi gazem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pslinek
zauwazylem jeszcze ze przy odkreconym korku (tem 90 st. ) wywala plyn ze zbirniczka czy to normalne?grzebie sie troche przy sam. i wiem ze to podejrzane

jesli wywala go tylko przy odkręceniu korka a potem na otwartym juz nie to wszystko jest OK. A wskazaniami sie nie martw. Wyreguluj zapłon ( miałem tak że mi pokazywał więcej jak miałem zapłon za późny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Co Ty Pslinek piszesz że wywalanie płynu jest normalne .Jedynie jeśli przy zimnym silniku nalejemy go pod korek. Wylewający się płyn przy zalanym układzie w granicach min-max oznacza że płyn z układu coś wypiera a są to przedmuchy najczęściej na głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności