Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Po zwarciu nie dziala serwo hamulców

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel5000

A wiec tak wczoraj wyciągałem rozrusznik i jak go z powrotem podpinałem to przez przypadek na chwile podpiąłem + na masę :krzeslem: Było słychać jak pompa od bodajże ABS dziwnie głośno chodziła :kwasny:

Po podłączeniu wszystkiego tak jak ma być nie mam wspomagania hamulców same hamulce są bo autko hamuje ale trzeba je bardzo mocno cisnąc i na desce rozdzielczej świeci czerwona kontrolka (dodam jeszcze ze ABS w aucie nie działa od samego początku od kąd go mam czyli od jakiś 2 lat)

Co sie mogło stać gdzie szukacz przyczyny braku wspomagania chamowania czy przez to zwarcie mógł pójść jakiś sterownik

Bezpieczniki sprawdziłem i wszystkie są OK a jak jest z przekaźnikami czy powinien być od nich jakiś przekaźnik

 

Pompa jest taka jak na zdjęciu

39fe9baafb75948em.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy po zapaleniu dochodzi napięcię do silniczka pompy ABS, ta czerwona kontrolka sygnalizuje zaniskie ciśnienie w układzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bialy78

Witaj.Musisz ściągnąć skrzynkę z bezpiecznikami i za nią są przekażniki i tam znajduje się też dodatkowy bezpiecznik od silniczka wspomagania hamulców(chyba 30A).Napisz czy pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel5000

A wiec tak znalazłem ten bezpiecznik i był on przepalony po włożeniu nowego i przekręceniu stacyjki od razu go spaliło włożyłem jeszcze jeden i to samo

Zacząłem odpinać po kolei wszystkie kable w pobliżu pompy abs i doszedłem do wniosku ze jak wypnę czujnik ciśnienia od pompy wysokiego ciśnienia (zaznaczyłem na zdjęciu) to przestaje świecić kontrolka na desce i nie wywala bezpiecznika

Wychodzi mi na to ze jest padnięty ten czujnik (tak na moje rozumowanie)

 

A co wy o tym sadzicie i jak dokładnie nazywa sie ten czujnik i gdzie go można dostać patrzyłem na allegro ale nic nie znalazlem

 

4718333b6909bd3bm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie koniecznie, bo czujnik załącza silniczek i to silniczek może wywalać bezpiecznik. Odepnij zasilenie od silniczka i podłącz czujnik i przekręć stacyjkę i szybko się przekonasz czy to czujnik robi zwarcie czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel5000
no nie koniecznie, bo czujnik załącza silniczek i to silniczek może wywalać bezpiecznik. Odepnij zasilenie od silniczka i podłącz czujnik i przekręć stacyjkę i szybko się przekonasz czy to czujnik robi zwarcie czy nie

 

Od którego silniczka mam odpiąć to zasilanie bo nie czaje :P

 

O to chodzi co zaznaczyłem ?

 

9de5a889b540864cm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, dobrze zaznaczyłeś. Ten silniczek napędza pompę hydrauliczną i robi ciśnienie w układzie i jest sterowany przez ten czujnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel5000
tak, dobrze zaznaczyłeś. Ten silniczek napędza pompę hydrauliczną i robi ciśnienie w układzie i jest sterowany przez ten czujnik

 

Jak odepnę silniczek a zostawię czujnik to dalej wywala bezpiecznik wychodzi z tego ze winny czujnik ?

 

Jest tylko mały problem :/ żeby wyciągnąć czujnik trzeba chyba demontować pompę ? bo za diabla nie ma tam podejścia na klucz

No chyba ze idzie to zrobić jakoś bez wyciągania pompy

Jak już ktoś to robił niech da znać czy da rade wywalcz czujnik bez wyciągania pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile mnie pamięć nie myli, bo dawno to robiłem to da się bez wyciągania pompy. Trzeba odkręcić zbiorniczek wyrównawczy od chłodnicy zeby był lepszy dostęp, a potem trzeba odkręcić akumulator ciśnienia z pompy (taka okragła bańka [na fotce zaznaczona nr 10] z miescem na klucz imbusowy od góry, ) za pomocą klucza imbusowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel5000

Jesteś wielki armo :hurra:

Jeżeli zdemontuje akumulator ciśnienia to rzeczywiście da sie odkręcić czujnik bez wyciągania pompy

Próbowałem to odkręcić na szybko ale miałem jakiś lichy klucz imbusowy (Toya) i sie ukręcił :dobani: a akumulator ciśnienia nawet nie popuścił (oby nie było problemu z jego odkręceniem)

Weżnę sie za to w sobotę bo będę miał garaż bo pod chmurka to troszkę za zimno :rotfl:

 

A czy idzie dostać ten czujnik w sklepie jako zamiennik czy tylko szroty zostają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup dobry imbus i skombinuj przedłużkę do imbusa i bez większych problemów powinno się odkręcić.

tu masz przekrój i opis działania tego czujnika może coś z nim wykombinujesz

http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/Teves/praca_3_3_teves

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności