lesław Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2007 Witam. Mam od miesiąca Passata B3 2.0 8V 115KM. Mam problem. Po przekręceniu kluczyka (bez uruchamiania) na zimnym silniku cały czas miga lampka od cieczy i wskaźnik pokazuje szybko rosnącą temperaturę aż do max. Po uruchomieniu silnika dalej miga i jest max. Pod maską wszystko wygląda OK. Płyn jest, termostat się otwiera, wentylator się włącza. Po zdjęciu niebieskiej wtyczki z czujnika temperatury, kontrolka cieczy dalej miga i wskaźnik pokazuje wysoką temperaturę. Czy może być uszkodzony czujnik temperatury? Przy okazji. Czy w tym silniku ten czujnik z niebieską wtyczką daje informacje i do ECU i do wskaźnika na desce? Dodam jeszcze, że jak ruszę przy zimnym silniku (np. po nocy), to komputerek (MFA) pokazuje na początku spalanie 99,9 potem 76,4 potem 58.6 i tak powoli spada. Po przejechaniu około 5 km pokazuje 24,5. Czy to może mieć związek z tym czujnikiem od temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2007 Czujnik temp jest bardzo istotny, mający wpływ na wiele zjawisk w silniku. Masz tu mniej więcej wybór tematów, te forum jest tak rozpisane że możliwe że już jest odpowiedź na twoje problemy. http://www.forum.vw-passat.pl/search.php?mode=results Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lesław Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2007 Witam. Co do mojej usterki, to padł czujnik temperatury (ten co daje info do wskaźnika na desce). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DziadekFCB Zgłoś #4 Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam, u mnie sytuacja jest nieco inna. Oddałem wóz do mechanika (zdejmował głowicę), po naprawie przestał działać wskaźnik temperatury (wcześniej wszystko było ok) - wskazówka oparta o bolec. Mierzyłem rezystancję przy gorącym silniku na czujniku (4 piny - na jednej parze ok 140 Ohm, na drugiej ok 280 OM (PS po co aż 4 piny?) - wiec chyba OK). Sam wskaźnik temperatury też wygląda ok - jak mu podam 12V to się elegancko wychyla na max. Przy podłączonym przewodzie do czujnika mam ok 1,6 V na desce, jak odłączam czujnik 3,8V. Co może być przyczyną ? Jak sprawdzić wszystkie 4 przewody idące od czujnika? Jakie powinno być napięcie na desce przy nagrzanym silniku (90 st C).? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Enrique Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2009 tam nie musisz dawać napięcia żeby wskaźnik się uniósł do góry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2009 wskaznik unosi sie od rezystancji bo czujnik temperatury to rezystor NTC. Co do temperatury trzeba zobaczyc czy dla roznych wartosci rezystancji wychyla sie wskaznik. Moze stabilizator padl w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DziadekFCB Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2009 Z tego co wiem, gdyby padł stabilizator to wskaźnik poziomu paliwa padłby razem z nim (a on działa w najlepsze). Chyba że mowa o jakimś innym stabilizatorze niż ten w rogu pod zegarem. Dodam że mechanik podczas grzebania w samochodzie nie podłączył wentylatora i przegotował raz płyn chłodniczy - pewnie wtedy padło coś na płytce. Jutro zajrzę na płytkę - jakieś pomysły co mogło tam paść? Są tam jakieś wrażliwe elementy, które nie lubią, gdy silnik się gotuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach