Skocz do zawartości
Gość 7agan

Instalacja na olej roslinny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 7agan

Witam,

 

W zwiazku z tym iz mam ponad 100 mil dojazdu do pracy, wpadlem ostatnio na pomysl, aby uzyc oleju roslinnego jako paliwa do mojego passka 1,9 TDI '96. Chcialbym zainwestowac w instalacje z dodatkowym zbiorniiem i podgrzewaczem paliwa, no ale jestem zielony w tej materii. Sama instalacje jestem wykonac sam, problem w tym iz nie bardzo jestem pewny czy moj stary samochod a konkretnie silnik wytrzyma modyfikacje. Mam na nim przejechane juz ponad 210 tys mil co wychodzi ok. 340 tys. km. Wprawdzie pracuje jak szwajcarski zegarek no ale zawsze jakas obawa jest.

Czy ktos z szanownych kolegow przerabial juz ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

A tak z ciekawości, jaka jest różnica w cenie u Ciebie między ON i OR?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość L4ska

Ale kolega bedzie jeździł na oleju po niedzielnym kotlecie więc wiesz cena nie gra roli :D

 

 

A tak na powaznie to starszego typu silniki znoszą tego typu kombinacje dosc dobrze co nie oznacza ze nie ma to zadnego wplywu. Pozatym czy warto ryzykować 500 funotwy mandat za takie kombinacje ? A cena ON w stosunku do zarobków nie jest wygórowana więc zastanów sie czy warto kombinować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 7agan

Relacja ceny to 0.7 za rzepak do 1.1 Euro ON za litr

Zakladajac ze bede pracowal w tym samym miejscu gdzie teraz to na same dojazdy do pracy zaoszczedze okolo 1000 euro rocznie.

 

Pytalem kolegow irlandczykow, mowili ze coniektorzy mieszaja i tak jezdza ale zaden nie wiedzial czy jest to legalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chazir

Kiedyś gdy jeszcze miałem wolnossącego klekota interesowałem się tym tematem. Rynek cenowy w polsce jednak szybko wyprostował sytuację i w tej chwili chyba już nikt nie jeździ na rzepaku, no chyba że na oleju przepracowanym. Nie mówię tutaj oczywiście o maszynach rolniczych. Sam nie spróbowałem ale zebrałem wtedy jakieś informacje i opine (chodzi o silniki wolnossące oraz TD).

 

Elementy gumowe - teoretycznie nie przystosowane do OR powinny się szybko starzeć jednak wg użytkowników nic strasznego się nie działo.

Wtryski - zdania były podzielone (nagary, zapychanie) ogólnie jednak ludzie radzili podnieść nieznacznie ciśnienie na pompie, widziałem kilka zdjęć wtrysków po 30kkm które nadawały się do wymiany ale widziałem także zdjęcia po 100kkm i wszystko było OK.

Zbiornikiem OR teoretycznie nie powinien być bak samochodu.

Nikt nie napisał ani słowa o problemach z turbinami więc chyba było dobrze.

 

Jeśli chodzi o TDI to balbym się problemów z zasilaniem silnika. Z drugiej strony na niemieckich forach ludzie piszą (podobno - nie znam tego języka) o okularach cdi o przebiegach ponad 100kkm na OR bez problemów.

 

Krzychu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój znajomy miał VW Golf-a II z silnikiem 1,6 Diesel (suchy dizel).

Z tego co mówił jeździł na oleju z biedronki (kupował banieczki 5 litrowe) i mieszał 5 na 5.

Samochodem tym jeździł około 2-3 lat, teraz od roku jeździ nim inny mój znajomy, nic się nie dzieje z tym samochodem silnik cały czas pracuje OK i nie bierze ani oleju ani więcej nie pali.

Nie widziałem jak on zalewa ten olej - ale słyszałem od paru osób że go naprawde leje do baku.

Ja mam TDi i chyba raczej nie zalał bym do swego passia OR, może za mało o tym przeczytałem i mało o tym słyszałem.

Pozdrawiam @ll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

No do TDIka to bym tego nie lał .Do zwykłego diesla sprzed 20stu lat pewno tak . Zaoszczędzisz grosze na paliwie to instalacja i remont silnika na wiosnę na pewno to wyrównają. podobno w Niemczech gdzie silnik na schrocie kupisz za centy niektóre małe firmy na tym jeżdżą .Kończą jeden zakładają następny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pięć lat pożniej odświerzam temat. Mam nadzieję że jest tu ktoś z B5FL o silniku AVF kto już zainstalował instalacje na oleje roślinne. Mieszkam w UK i tu wszedzie daleko (no zazwyczaj :-) ) wiec ze względu na 1600km miesiecznie do pracy i ciągły wzrost ceny diesla analizuję te opcję jak i również ze względu na wielką populacje chip shopów ( z tąd też dużo używanego oleju frytkowego) . Jedyna obawa to PD które posiadam nie chce żeby za szybko umarło. Wiem że wolnozsące są do tego leprze no ale co tam może i PD mogą. Pozdrawiam i czekam na opinie , najlepiej tych co mają i używają bo teoretyków to pewnie sporo :-), choć teorie też sa ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy obecnych cenach ropy także szukam taniego sposobu na jazde za grosze

Edytowane przez oskar1980pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności