dominb Zgłoś #1 Napisano 12 Października 2007 (edytowane) Może ktoś spotkał się z takim problemem. Przy zminie biegu z 3 na 4 przy bardzo szybkim przyspieszaniu ( normalnie problem ten nie występuje) ze skrzyni dochodzi dziwny dźwięk. Troszkę mnie to przeraża. Dżwięk jakby coś tarło e skrzyni przy zmianie około 0,5s.. Może ktoś wie co to może być? Edytowane 3 Lutego 2015 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lipapawel Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2007 Hmm, a czy słyszysz ten dzwięk gdy jedziesz na jakimś biegu i puścisz pedał przyspieszenia?? Nie chciałbym Ciebie martwić ale Niemcy oszczędzili na pewnym podzespole w tej skrzyni, hmm czego mam nadzieję żałują, a napewno będą żałować właściciele Passatów kiedy skończy się gwarancja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2007 W tym dziale jest temat o DSG i ktos tam napisał, kiedy się zepsuje i ile będzie kosztowała naprawa....... dominb, bądź dobrej nadziei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DZIADEEK Zgłoś #4 Napisano 14 Października 2007 U mnie tez niestety jest cos dziwnego. przy zmianie z 2 na 3 bieg przy w miare zwinnym przyspieszaniu -ale nie najszybszym- wydobywaja sie wibracje - wrazenie jakby "sprzeglo sie slizgalo" zadnych dzwiekow - trwa to moze 0,5 do 1 sekundy. Auto odebralem 3 tygodnie temu , przejechalem 4 tys i nic sie nie zmienia . W tym tygodniu jade do dealera po opony zimowe ( nie odebralem jeszcze "niby" gratisowych opon przy zakupie ) zobaczymu co powiedza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kris4motion Zgłoś #5 Napisano 14 Października 2007 Witam, ja mam 13 kkm przebiegu i na razie miałem problem przy szybkim przejściu z 1 na 2, wyraźne szarpnięcie, ale chwilowo ten problem ustąpił. Prośba do innych użytkowników DSG, którzy mają większe przebiegi aby sie podzieli wrażeniami, bo też słyszałem kilka negatywnych opinii na temat trwałości. Generalna zasada, jeśli coś sie dzieje to od razu zgłaszać w serwisie, w ten sposób tworzycie historię "choroby", jak będzie przegląd przed końcem gwarancji może być za późno aby coś zdziałać. Jeśli ktoś zna niemiecki to może niech poszpera na tamtejszych forach, może coś więcej się dowiemy. Pozdrawiam Kris4motion 3.2 DSG 4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #6 Napisano 15 Października 2007 U mnie 40k km na liczniku i żadnych problemów ze skrzynią. Natomiast trzeszczące plastiki i trzaski ze środkowego słupka to już inna historia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #7 Napisano 15 Października 2007 60 tys przebiegu, zero problemow czy dziwnych dzwięków, za to ogrom zadowolowolenia kolejne auto tez z DSG ! aha, kulczaw, nawet jesli to awaria to naprawa nie bedzie go kosztowala nic, od tego jest gwarancja by za naprawy nie placic, a po gwarancji, no coz, jak sie chce miec cos super to trzeba sie liczyc z kosztami w razie ewentualnej awarii, cos za cos, w sumie mozna straszyc posiadaczy silnika 3.2 ze jesli im sie silnik popsuje to bedzie ich wiecej naprawa kosztowala niz wlascicieli 1.6, czyli takie pitolenie... to normalne ze naprawa super silnika bedzie duzo drozsza, tak samo jak naprawa super skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominb Zgłoś #8 Napisano 18 Października 2007 Naprawione! Podobno jakaś pierdoła musiała wpaść z olejem. Wszystko objęte gwarancją. Także obyło się bez kosztów. ( Tylko nerwy ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #9 Napisano 19 Października 2007 Naprawione! Podobno jakaś pierdoła musiała wpaść z olejem. Wszystko objęte gwarancją. Także obyło się bez kosztów. ( Tylko nerwy ) a jak wpadlo cos i latalo tam po skrzyni to nie porysowalo, kol zebatych czy sprzegła? ciekawe zeby ci to na zywotnosc nie wplynelo jakos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominb Zgłoś #10 Napisano 20 Października 2007 Mam nadzieję że nie będzie problemow. Teraz jest wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tymek112 Zgłoś #11 Napisano 25 Października 2008 Mam dokładnie taki sam problem jak dominb czasami nawet przy delikatnym przyspieszaniu skrzynia wydaje odgłosy, po 65 tys była wymiana oleju w skrzyni ale nic nie pomogło. Jak udało ci sie rozwiazac ten problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominb Zgłoś #12 Napisano 25 Października 2008 U mnie wystarczyła wymiana oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcin31 Zgłoś #13 Napisano 28 Października 2008 Naprawione! Podobno jakaś pierdoła musiała wpaść z olejem. Wszystko objęte gwarancją. Także obyło się bez kosztów. ( Tylko nerwy ) Zobacz , czy to pasuje do tego ,co miałeś w swoim aucie : Passat Wariant 2006r. 2,0 tdi skrzynia DSG przebieg 24 000 - podczas próby gwałtownego przyśpieszania ślizga się sprzęgło(chyba).Objawy są takie ,że silnik wchodzi na wyższe obroty ale efektu brak- przyśpieszenie jest do bani i trochę szarpie. Mechanik rozebrał skrzynię- jak nowa.Mówi ,że sprzęgło się ślizga , bo sterownik (ten wewnętrzny z płytą zaworową) podaje zbyt małe ciśnienie na sprzęgło.Pompa oleju jest w stanie idealnym.Wysłałem sterownik do sprawdzenia - i ...mechanicznie jest dobry.Komputer nie pokazał żadnych błędów tego układu Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Jeśli to to samo to napisz coś więcej na temat naprawy pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2015 (edytowane) Mam passata b7 i juz 195tys na budziku.... olej w skrzyni co 60 tys i serwisy zawsze w ASO co 30. teraz co 15. gdy jade powoli - ekonomicznie.... I lekko dodaje gazu to zmiana z 2 - 3 i 3 na 4 odbywa sie z takim glosnym odglosem... takim nie wiem jak to nazwac... odpowietrzeniem - pierdnięciem ? jakby kto maslo ubijał ??? odpowietrzenie chyba najlepsze slowo. Nie jest to zadne szarpnięcie... ale denerwuje mnie to bo to jest glosny odglos i nieprzyjemny. olej w skrzyni zmieniany byl przy 180 tys. Podczas normalnej jazdy z gazem w polowie... zadnych odglosow, zmienia biegi pieknie i cicho, na S tez rewelacja, mysle ze to nie dwumasa... duzo poczytalem tutaj na ten temat i to moge wyeliminowac. ... ktos pomoze ? nagrac dzwieku za bardzo nie moge, wiem jak to jeszcze nazwac... tak jakby przy zmianie biegu się dławił ale nie szarpie tylko, wydaje taki odglos wlasnie glosny. nie jest to odglos metaliczny. i tylko przy wlasnie wolnym ekonomicznym przyspieszaniu, na kompie zero błędów. Jutro bede w serwisie..... Chyba zglosze. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2015 (edytowane) Zrobili aktualizacje silnika w aso... Do dsg nie bylo nic nowszego. odglos pozostal Tylko jak powoli rozpedzam... Pod gorke np to zawsze jest ten dzwiek z 2 na 3 i z 3 na 4. Ale nie szarpie... To jesli nikt tak nie mial... To sam nie wiem czy olac to.... Czy czekac az cos sie posypie Nie wiem... Edytowane 10 Lutego 2015 przez Mlody_tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #16 Napisano 20 Lutego 2015 Jezdzilem dzis sporo czasu kolegi paskiem. Tez dsg ale nie 4motion. I jego 140 koni. Pieknie zmienia biegi ! Ma najechane 250 tys, ale inaczej zmienia te biegi. Identyczny tryb ekonomiczny. Rozpedzam swoj twk gaz na 1,3 gwizka i z 2-3 i 3-4 jest ponizej 2 tys obrotow zmiana i ten dzwiek taki gluchy wkurzajacy glosny. A kolegi identyczny tryb jazdy i zmienia tak 2100 obrotow. Pieknie plynnie. Co u mnie jest nie tak ze tak wczesnie daje wyzszy bieg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Titek Zgłoś #17 Napisano 30 Marca 2015 Witaj kolego. Mam identycznie ten sam problem ale żaden mechanik nie wie co jest grane. Co było w Twoim przypadku? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #18 Napisano 31 Marca 2015 Nie poradzilem sobie z tym. Wymiana oleju myslalem ze pomogla.... Ale niestety nie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Titek Zgłoś #19 Napisano 19 Maja 2015 Nikt nie wie co to jest! Juz 2tys w DSG wsadzilem i lipa! Szlag mnie trafia! Nowy olej, filtr, kpl czyszczenie skrzyni, nowy dwumas...masakra a problem nadal jest.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #20 Napisano 20 Maja 2015 a ta mechatronika moze cos jednak sie posypała ??? u mnie jeszcze tak naprawde nic nie robilem w skrzyni... ale zaczynam od dwumasy... juz postanowilem. jak to nic nie da tez sie wkurze niemilosiernie tak jak Ty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach