Danek75 Zgłoś #21 Napisano 17 Listopada 2007 Czunik halla powinno wykazać. Choć zdarza się tak, ze przy pierwszym podłączeniu VAG tego nie wychwyci, bo usterka nie jest trwala, tzn. nie występuje non stop. Miałem tak na początku Zwarcie z masą nie było ciagłe. A jeśli chodzi o przepustnicę, to dużo daje czyszczenie i ponowna adaptacja. Ty masz 1.6, więc u ciebie adaptacji nie przeprowadza się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #22 Napisano 17 Listopada 2007 Czyli jak to przepustnica by była u mnie to wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #23 Napisano 17 Listopada 2007 Nie wiem, jak zdiagnozować "walniętą" przepustnicę. Pisałem, ze jej czyszczenie moze pomóc. Jeśli nie pomoże, to już ktos bystrzejszy musi ci doradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kusiek_ Zgłoś #24 Napisano 17 Listopada 2007 witam, nie wiem czy pomogę ale podzielę się swoimi doświadczeniami z moim poprzednim autkiem golfikiem 4 z silnikiem 1.6 SR 8V. Też miałem spadki mocy w szczególności na rozgrzanym silniku i spalanie miał podobnie do waszych. Generalnie drążyłem temat spadków mocy przepływka ok swiece przewody itd nowe i wyczytałem o przestawionym rozrządzie o jeden ząbek pojechałem do mechaniora oblukał i i przesuną, moc powróciła może nie tak jak bym chciał ale było odczuwalnie lepiej spalania niestety nie zdążyłem ustalić bo .... już nie mam tego samochodu pozdrawiam kusiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaudek Zgłoś #25 Napisano 18 Listopada 2007 panowie a czy duza jest roznica w spalaniu jak sie hamuje silnikiem ja tam zawsze do skrzyzowania dojezdzam na luzie tez posiadam paska 1.6 i zatankowalem wczoraj na orlenie za 30zł i w cyklu mieszanym przejechalem 75km to dobrze??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90 Zgłoś #26 Napisano 18 Listopada 2007 Witam 75 km to w miare dobrze w cyklu mieszanym zalezy ile bylo miasta ja juz niewiem sam ostatnio walalem 13 litrow na ledwo zapalona rezerwe narazie mam zrobione 85 km i podejrzewam ze za chwile sie zapali ale samo miasto krotkie odcinki po 5 km niewiem bede cos robil od poniedzialku z tym ja mysle ze to moze byc przeplywomierz zreszta jak mi wiadomo w passatach on byl wadliwy. sprawdze tez sade i czujnik temp aczkolwiek skazowka zasze rowniutko stoi u mnie na 90 C . chyba ze jest inny lukas jak bedzies zmial jakies newsy to czekam na podopowiedz jak tylko sie cos dowiem odrazu pisze Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #27 Napisano 18 Listopada 2007 Witam, tak jak pisałem wcześniej zapaliła mi sie rezerwa to zalałem za 50zl ok 12L. Wracałem dzisiaj z miasta i zapaliła mi się znowu rezerwa na liczniku miałem 66km, dosłownie szok. Dobrze że rezerwa zaświeciła mi się przy stacji to już za 100 sobie zalałem Jutro lub we wtorek zaczynam działać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #28 Napisano 20 Listopada 2007 Ok, temat wrócił Dzisiaj byłem u mechanika powiedział żebym najlepiej kupił nowy przepływomierz i wyczyści mi sondę. Zobaczymy czy to poskutkuje, teraz szukam przepływomierza:) PS. Właśnie dzowniłem do salonu VW nowy przepływomierz BOSCHA 899zl, jak oddam stary to za 400zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość broklin90 Zgłoś #29 Napisano 21 Listopada 2007 Hahahahahahaahahhahaha smiech w tym VW to juz sie im w glowie przewraca na allegro sa po 250zl bosch a i za 2 stowy sie kupi na allegro nowy z gwarancja ja jutro jade na kompa zobacze czy cos wyjdzie podobno jak jest cos padniete to to wychodzi na kompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #30 Napisano 4 Grudnia 2007 Witam, dzisiaj oddałem samochód na czyszczenie sondy i przepustnicy:) mechanik powiedział ze sonda strasznie okopcona była jak by samochód bardzo bogatą mieszankę dostawał, kazał mi trochę pojeździć na wyczyszczonej i jak się zmniejszy spalanie to mam wymienić sondę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #31 Napisano 10 Grudnia 2007 Już wymiękam... Ostatnio pojechałem w trase zatanklowalem do pełna wyszło mi w dwie strony 140km wskazówka na baku przesuneła się trochę za połowę zbiornika czyli jeżeli zbiornik ma 60L to myślę że spalił mi w trasie ok 35L, czyli nie jest aż tak źle Nieraz podczas wyprzedzania jak dałem po gazie to się przydzuszał na chwilkę i lekko szarpał, oczywiście jak tylko zacząłem jazdę po mieśćie wskazówka niemiłośiernie szybko zaczęła opadać, nie piłuje go mocno, jeżdzę w miare spokojnie. Nie wiem czy jest sens wymieniać sondę czy przepsutnicę którę ostatnio tylko czyściłem, przepływomierz mam sprawny. Może macie jeszcze jakieś pomysły? Z góry dzięki za wszelkie porady. Pozdrawiam Łukasz PS. Ostatnio jak "mierzyłem" spalanie po mieście wyszło mi 15-15.6L/100km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #32 Napisano 10 Grudnia 2007 ja mam ten sam problem spalanie w miescie najmniej 13l a bywa takze 15 przeplywka sprawna filtry wymienione ostatnio wpaslem na pomysl zeby droche rozrzadem poregulowac ruszylem kilka mm w prawo to wogole nie chcial zapalic nastepnie w lewo noi komputer zaczal pokazywac mniej z chwilowego 0.8ll/h zeszedl na 0.5 - 0.6l/h ale wyydaje mi sie ze aauto gorzej jedzie i zauwazylem ze silnik na wolnych obrotach delikatnie szarpie (nierowno pracuje) wiec ustawilem jak bylo. wkurza mnie to okropnie bo znajomy ma fure z sillnikiem 3.0TDDI i jemu pali mniej tj 7.5l w ttrasie a pocie 9-10l cos jest nie tak a mialo byc oszczednie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peter2906 Zgłoś #33 Napisano 10 Grudnia 2007 Slyszalem ze Paski z motorkiem 1.6 potrafia niezle lyknac.Moim zdaniem ludzie kupujac auto z silnikiem o malej pojemnosci mysla ze bedzie oszczednie ale czesto nie biora pod uwage jaka mase musi ten silniczek uciagnac.Moim zdaniem 1.6 do tak ciezkiego samochodu jak Passat to troche za malo i zeby ruszyc taka fure to potrzebuje sie zdrowo napic.Niedawno mialem Vectre B 1.6 16 V,ktora jest sporo lzejsza od Paska a potrafila tez swoje wciagnac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość liper Zgłoś #34 Napisano 13 Grudnia 2007 witam wszystkich tez mam paska 1.6 i w cyklu mieszanym potrafi mi lyknac 12l to sporo a wszystko na kompie wychodzi ok az strach pomyslec ile w samym miescie by wypil wybieram sie w krotce w dluzsza trase wiec zobacze jak wychodzi spalanie.wydaje mi sie ze ten typ tak ma!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #35 Napisano 17 Grudnia 2007 Witam, po moich przemyśleniach zakupiłem sondę lambda czekam teraz na dostawę, jak byłem na diagnostyce koleś zaczął opowiadać o wykresach sondy wskazywał wykres nawet działania drugiej sondy tej za katalizatorem której u mnie nie ma!!! więc nie wiem w jakim stopniu mogłem zawierzyć temu "fachowcowi" zobaczymy jak zmienię sondę czy coś da, ale jeszcze na dniach będę miał przegląd za free na jakimś najnowszym sprzęcie BOSCHA, kolega dostaje do warsztatu na wypróbowanie PS.: Czy ktoś wie na ile czasu trzeba odłączyć akumulator żeby zrestartował się komputer? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #36 Napisano 1 Stycznia 2008 Witam, sonda już wymieniona, spalanie trochę spadło, przepływka sprawna, filtry nie dawno wymieniane może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może odpowiadać za zawyżone spalanie? może czujnik temperatury silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MariuszB Zgłoś #37 Napisano 1 Stycznia 2008 Jedno co mi przychodzi do głowy to podstawowe pytania: Jaki masz styl jazdy? Jakie masz przeloty? Czy jeździsz w korkach? Niedawno moja druga połowa ujeżdżała B5 właśnie z takim silnikiem... niechcący kupiliśmy takiego bo był ładny. Miał być autem przejściowym przed zakupem dla niej TDI 90 AHU. Po bardzo krótkim użytkowaniu okazało sie, że trzeba go czym prędzej sprzedać ponieważ znacząco rujnował budżet. Spalanie w mieście, bez klimy, w lecie, przy naprawdę delikatnej jeździe wynosiło min. 10/ 100 km. Sądzę, że przy aktualnej porze roku cieżko by było zejść w mieście poniżej 11- 12 litrów. Pomny moich doświadczeń i nie znając Twojego stylu jazdy mogę zasugerować, że Twój samochód może być zupełnie sprawny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #38 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam, tak jak pisałem jeżdżę w miarę spokojnie, spalanie narazie by mnie zadowoliło w granicy nawet 13l bo jest teraz ok 16 to chyba jednak trochę zawyżone, ale nie wiem czy jest sens dalej szukać przyczyny bo postanowiłem już że na wiosnę będzie przesiadka na TDI 2001-2002 , ale z czystej ciekawości, chcę znaleźć przyczynę takiego spalania PS.: ostatnio nieraz słychać taki delikatny "świst" podczas jazdy, jakby turbina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DamageMax Zgłoś #39 Napisano 6 Stycznia 2008 Niedawno moja druga połowa ujeżdżała B5 właśnie z takim silnikiem... niechcący kupiliśmy takiego bo był ładny. Miał być autem przejściowym przed zakupem dla niej TDI 90 AHU. Po bardzo krótkim użytkowaniu okazało sie, że trzeba go czym prędzej sprzedać ponieważ znacząco rujnował budżet. Spalanie w mieście, bez klimy, w lecie, przy naprawdę delikatnej jeździe wynosiło min. 10/ 100 km. Sądzę, że przy aktualnej porze roku cieżko by było zejść w mieście poniżej 11- 12 litrów. Pomny moich doświadczeń i nie znając Twojego stylu jazdy mogę zasugerować, że Twój samochód może być zupełnie sprawny. Mariusz, zgadza sie, posiadam paska 97/98 Basic 1.6 i w ZIME , bez klimy , kupiony dla żony (tez kupiony bo byl ladny... samochody to trzeba kupowac bez żony...) - cykl 90% miejski - chleje 16/100 litrów przy bardzo lagodnej jedzie. Kupiony tez jako przejsciowy ale to jest zupełna rujnacja budżetu. Inna sprawa ze ta łagodna jazda zmienia paska w ociężałą krowe. Obecnie przy full pełnym baku przejechalem 388 kilometrów i zapalila sie rezerwa...Ten silnik jest bez sensu w pasku, kogo na to stac?? Dodatkowo nie ma przyjemnosci z szybszej jazdy. Starszy o 5 lat ford z 2.0 pali 9 litrów w zime... Już sie nei dziwie ze 90% taxi w wawie jeżdzacymi limuzynkami to skody. Passaty to tylko kombi i tylko diesel. dodatkowo nie ma szans na zejscie ponizej 12 /100 w miescie bo to praktycznie spalanie wedlug danych producenta a wiadomo ze sa zazwyczaj zanizone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucas.p Zgłoś #40 Napisano 7 Stycznia 2008 No to już wszystko jasne, nie ma co sobie dalej głowy zawracać szukaniem domniemanych przyczyn... to teraz zaczynam poszukiwania TDI Pozdrawiam i dzięki wszystkim za porady... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach