Skocz do zawartości
Gość kincior

[silnik] Wyciek płynu spod czujnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kincior

Pytanie jak w temacie. Passat to B3 1.8 RP. Zaczął się lekko wydobywać płyn spod jednego z tych czujników przy bloku silnika. Nie chcę na razie tego ruszać, żeby całkowicie nie spieprzyć. Liczę na rady. Naprawa czy wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość endriu82

Przyjżyj się dokładnie czy czasem nie jest pęknięty ten kruciec w którym siedzą czujniki u mnie nie dawno to miało miejsce :) Pękniecie było praktycznie nie widoczne a płynu ubywało, dopiero na rozgrzanym silniku było widać że płyn się sączy z krućca. Wymiana jego jest prosta a i cena nie wysoka już dokładnie nie pamiętam ile zapłaciłem ale coś nie całe 20zł chyba 15zł ale nie jestem pewnien.

 

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

A jeśli to jednak cieknie z czujnika, to jest on w króćcu uszczelniany oringiem, będziesz musiał wymienić i powinno pomóc.

Ja jednak niestety również skłaniam się ku pęknięciu, bo zazwyczaj to wszystko w środku jest pokryte syfem (kamień, itp) i samo się nie rozszczelnia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nikador
Przyjżyj się dokładnie czy czasem nie jest pęknięty ten kruciec w którym siedzą czujniki u mnie nie dawno to miało miejsce :) Pękniecie było praktycznie nie widoczne a płynu ubywało, dopiero na rozgrzanym silniku było widać że płyn się sączy z krućca. Wymiana jego jest prosta a i cena nie wysoka już dokładnie nie pamiętam ile zapłaciłem ale coś nie całe 20zł chyba 15zł ale nie jestem pewnien.

 

Pozdrawiam :vw:

Zgadzam się z endriu82.Koszty wymiany są niewielkie a naprawa to tylko strata czasu o ile jest w ogóle możliwa.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem przypadek ze mi cieklo z czujnika ale na dole tego w chlodnicy chyba to termostat wystarczylo dokrecic ,a jesli chodzi o ten wyciek z czujnika u ciebie to tez tam mialem pekniety waz, w zeszlym roku mi ubywalo plynu,w sumie to juz drugi waz wymienilem ogolnie jak kupilem to auto 2 lata temu do wymiany byl przy pompie wody ale tak to juz jest wiek robi swoje, mam RP kolego tak jak ty pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Kruciec kosztuje okolo 20zl,wiec nie ma sie nad czym zastanawiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

odrazu kup sobie uszczelki pod czujniki lubią sie spłaszczyć koszt 1 zł/szt bo z tego co wiem to sprzedają trójniki bez tych uszczelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
odrazu kup sobie uszczelki pod czujniki lubią sie spłaszczyć koszt 1 zł/szt bo z tego co wiem to sprzedają trójniki bez tych uszczelek

Nie zdazylo mi sie kupic kruciec bez uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Króćce wodne VAG (bo o nich mowa) są z uszczelką (oringiem) wsadzonym w obudowie; cena króćca - 8,85 zł, a zaślepki - 3,80 zł. Zobacz sobie od razu, czy króciec jest z jednym czy z dwoma otworami w obudowie, to od razu kup sobie do tego zaślepkę, gdyby Ci była potrzebna (albo zaślep starym czujnikiem). Ja to ostatnio wymieniałem, bo cieknął mi płyn chłodniczy - ale nie spod uszczelki (jakby się można spodziewać), a z niewidocznego gołym okiem (dopiero pod lupą) pęknięcia w obudowie - klejenie tego jest bez sensu, zważywszy na cenę. Piszę o dwóch otworach w obudowie, ponieważ nie są dostępne króćce z jednym otworem, tylko uniwersalne (pasujące do więcej aut) z dwoma otworami - tak mi powiedziano tam, gdzie się zaopatruję w części. Tylko uważaj przy odkręcaniu śrub, żeby się nie ukręciły, bo wtedy kaplica (aluminiowa głowica, a to się lubi pięknie zacierać).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wypowiedzi poprzedników ponieważ sam tego doświadczyłem. Po wymianie krućca ( był z oringami ) wszystko wróciło do normy. Zaznaczam że stary króciec wyglądał jak nowy a jednak ciekło i denerwowało a dodatkowo silnik zabrudziło dosyć mocno. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodatkowo silnik zabrudziło dosyć mocno

Oj tak - ja cały czas myślałem, że cieknie mi olej spod uszczelki głowicy (tak to wyglądało) i obciaprałem ją takim smarowidłem do uszczelniania wycieków oleju spod niej, a okazało się to, co się okazało (ale silnik rzeczywiście nachwytał kurzu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fazol

marewel dlatego to napisałem bo mi chcieli sprzedać bez uszczelek czujników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności