Adam - Gliwice Zgłoś #1 Napisano 24 Września 2007 Witam: Mam pytanie czy wymieniał ktoś poduszkę po silnikiem,chozi mi dokładnie o tą podszkę (patrząc na silnik) z lewej strony. Po przeczytaniu kilku tematów o poduszkach postanowiłem je sprawdzić i okazało sie ze ta poduszka nie jest wcale przykrecona,śruba była luźno.Delikatnie ją przyłapałem ale ze jest dostęp ciulaty narazie jej nie dokreciłem do końca.Mam nadzieje ze samo dokręcenie wystarczy,ale jeżeli nie to bede musiał ją wymenić. I tu pytanie czy ktoś ją wymieniał,jak sie do tego najlepiej zabrać i czy dużo jest przy niej roboty.Chciał bym to zrobić sam,bo robocizna u mechanika kosztuje tyle co ta nieszczesna poduszka. Prawdopodobnie bede musiał wymenić jeszcze poduszke tą z przodu silnika (chyba od przechyły) ale z ta już problemu nie ma dostęp jest dośc dobry. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #2 Napisano 24 Września 2007 Adam - Gliwice wymienialem tydzien temu. I powiem szczerze mialem ochote kopnac ta poduszke w lape skrzyni i pojsc do domu jesli chcesz dokladny opis - napisz. I napisz czy masz abs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #3 Napisano 24 Września 2007 Nie czekajac na twoja odpowiedz pisze jak to zrobic. Zdejmujesz lewe kolo (wczesniej podnisc samochod) zdejmujesz oslone pod silnikiem, odkrecasz srube mocowania lapy skrzyni do poduszki (w moim przypadku nie dalo sie wiec nie odkrecalem tej sruby). Teraz musisz odkrecic dwie sruby mocujace poduszke do sanek silnika do jednej jest dostep od kola (miejsce na klucz 13 w blasze) a do drugiej uzywalem grzechotki i przedluzki od strony przekladni kierowniczej (jest tam luka). Potem odkrecasz lape od szkrzyni sa 3 sruby dwie gorne bez problemu. I tu zaczyna sie zabawa z trzecia ta na samym dole jest bardzo dluga wiec zeby ja wyciagnac trzeba podniesc silnik (z wyczuciem) jesli nie podniesiesz silnika nie wyciagniesz tej sruby. Zeby ja wyciagnac przeszkadza obudowa poduszki (w sankach). Wyciagasz wszystko i skladasz do kupy. Niby proste ale jest sredni dostep do obracania srubami (szczegolnie jesli masz abs). Nic tylko wjezdzac do warsztatu i brac sie do roboty a na marginesie poduszka kosztuje 40 zl wiec nie duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebak4 Zgłoś #4 Napisano 24 Września 2007 majek666 czy w moim B3 1.8 ABS jest tak samo? bo właśnie czeka mnie wymiana poduszki skrzyni a nie mam pomysłu jak się za to zabrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #5 Napisano 24 Września 2007 sebak4 te poduszki wymienia sie tak samo (lewy tyl pod skrzynia) sa dwa rodzaje tej poduszki (dla twojego silnika taka sama jak u mnie numer : 3A0 199 402 ) ale je sie tak samo wymienia. Jakby byly problemy pisac Napisz mi na priv numer podwozia sprawdze jaka masz poduszke ale na 99% taka jak ja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam - Gliwice Zgłoś #6 Napisano 25 Września 2007 Witam: Dzieki za opis jak wymienić poduszke,ja jak narazie to bede próbował ja dokręcić porządnie,chyba ze śruba jest zerwana (bo pewnie bez powodu nie była luźna).Co do ceny to wszedzie gdzie jej szukam cena jest w granicach 80-100 zł.Jak by kosztowała 40 zł. to bym ja poprostu wymienił i nie bawił sie w dokręcanie.Może pdałeś cene nie tej poduszki??bo z tego co sie orientowałem to ta pod skrzynia jest najtańsza ok.50zł. a te 2-ie nastepne w granicach 100,ale nie ważne ide zaraz ją dokrecić (przynajmniej spróbuje) ale nie wiem czy to coś da bo jak ją wczoraj przegladałem w kanale to skrzeczała troche. I jeszcze jedno,nie wiem czym u was objawiało sie zepsucie sie tej poduszki ale u mnie wibruje tłumik środkowy (jest nowy) łącznie z końcowym.A po naciągnieciu silnika do przodu wszystko sie wycisza. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam - Gliwice Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2007 I jeszcze jedno,czy te poduszki sa wszystkie gumowe?? czy któraś jest olejowa?? bo jakoś tak słyszałem. A ABS mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2007 Wszytskie sa gumowe. U mnie na odcinkach prostych jak gwaltownie przyspieszalem lub hamowalem silnikiem to taki "skrzek" byl no i troche mi na bude przenosilo drgania i silnik luzno latalk (reka swobodnie moglem nim ruszac do przodu). Ceny (jak dla mnie) poduszek : przednia 70 zl, tylnia pod skrzynia 32 zl , tylnia prawa (silnik) 70 zl. Jesli ci sie odkreca ta sruba zastosuj klej do gwintow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam - Gliwice Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2007 Dokreciłem poduszke,niby jest dokręcona jak trzeba ale własnie silnik mi bardzo lekko chodzi.Moge nim bujać przód-tył bez wiekszych problemów a przy tym ta poduszka z tyłu silnika bardzo pracuje i skrzeczy przy tym, bede ją musiał poprostu wymienić i mam nadzieje ze bedzie lepiej. Sprawdzałem u kolegi w Golfie 3 TD i u niego silnik trzyma sie dużo sztywniej niż u mnie,wiec napewno u mnie to jest wina tej poduszki z tyłu silnika, chyba ze jeszcze wymenie tą z przodu od przechyłu,ale zobacze najpierw jaki bedzie efekt po tej jednej. I jeszcze jedno pytanko- czy ta łape od silnika trzeba odktecac?? bo jak podniose silnik lewarkiem to podnosi mi sie dobre 5 cm. i może poduszke wyciągne ?? chyba ze wchodzi głęboko przy mocowaniu w belke?? bo szczerze mówiąc nie wiem jak jest skonstruowana. majek666 mam do ciebie pytanie z innej beczki,mamy te same silniki,u mnie jest coś takiego ze do 1900 obr/min. auto jest takie troche słabe jak mu sie załączy turbina dostaje przyśpieszenia.Przejechałem sie niedawno passatem znajomego z takim samym silnikiem i jego pasek ciągnie od zera idealnie,czuć poprostu dużą różnice między autami. Różnica miedzy naszymi samochodami jest taka ze on ma koła 185/65/14 a ja mam 205/55/15.Nie wiesz czy to moze robić taką różnice?? albo co może byc przyczyna że mój jest słabszy na niskich obrotach?? Ostatnio mi taki znajomy powiedział że czujnik który jest na rurze od interkulera może byc uszkodzony ale szczerze mówiąc nie wiem od czego on jest i jak działa. I czy jak odepne ten czujnik to powinna być jakaś różnica w pracy silnika lub jeździe?? bo ja go narazie odpinałem i czyściłem bo był cały w oleju,ale różnicy nie było w pracy silnika jak go odpiołem. [/b] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #10 Napisano 25 Września 2007 Co do pierwszej czesci pytania : byc moze wyjdzie bez odkrecania lapy skrzyni ale watpie. Ona ma wiecej niz 5 cm wysokosci i wchodzi na cala dlugosc od tych "lopatek" gdzie sa otwory montarzowe (w poduszce) do konca. Zobacz sobie jak ona wyglada. Ja musialem wykrecic lape skrzyni bylo mi tak latwiej sprobuj najpierw odkrecic poduszke i jak nie wyjdzie to odkrec lape. Jak wyjdzie to ok. Moja poduszka byla bardzo wyjechana ze swobodnie okrecala sie i ta guma "wychodzila" z metalowego i silnik bardzo sie ruszal do przodu. Co do opon ja jak kupilem auto mialem z przod 185 tyl 195 i jak zalozylem 205 (tyl i przod) to poczulem jakby passat mial mniej kucy co jest oczywiste (wieksze opory toczenia) wiec moze takie masz wrazenie jak ja. Jesli jestes uparty przeloz opony od kolegi i zobaczysz Co do czujnika trzeba podpiac do vaga. To jest czujnik temperatury powietrza doladowanego. Jesli jest uszkodzony vag pokaze. Domowym sposobem miernik do reki i mierzyc opornosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebak4 Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2007 U mnie zepsucie się poduszki skrzyni objawia się tym że jadąc np na IV biegu zdejmę nagle nogę z gazu to czuję jak silnikiem rzuca. To samo jest jeżeli raptownie dodam gazu. często też mam problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego ale czy to poduszka jest prawdziwą przyczyną okaże się po jej wymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sebak4 Zgłoś #12 Napisano 25 Września 2007 aha jeszcze jedno majek666 czy przy wymianie tej drugiej poduszki silnika (patrząc od przodu samochodu lewej) instrukcja jest ta sama? ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thomass15 Zgłoś #13 Napisano 25 Września 2007 Ja ostatnio wymianiałem wszystkie 3 poduszki kosztowały 170 zł łacznie a mechanik kosztował 80 zł !! Ale teraz to sie jedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #14 Napisano 25 Września 2007 z wrzuceniem jedynki i wstecznego To na 100% nie poduszki pod silnikiem/skrzynia. poszukaj na forum bylo o tym. czy przy wymianie tej drugiej poduszki silnika (patrząc od przodu samochodu lewej) instrukcja jest ta sama? wystarczy wyregulowac ciegna. Nie jest tak samo. Nie wymienialem. Sa napewno dwie sruby mocujace do sanek. Na moje oko powinno byc to prostsze niz ta przy skrzyni. Jesli ktos chce to mam fotke zrobiona przed chwila na warsztacie tej poduszki skrzyni (pisac to wrzuce). Obok poduszki na zdjeciu jest metrowka (wymiary). Poduszka wchodzi w sanki silnika 5 cm a wystaje 3,5 cm. Ja ostatnio wymianiałem wszystkie 3 poduszki kosztowały 170 zł łacznie a mechanik kosztował 80 zł !! Ale teraz to sie jedzie Jesli komplet poduszek pod silnik kosztuje 90 zl (170 - 80) zl to smiem watpic w ich nowosc/jakosc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość thomass15 Zgłoś #15 Napisano 26 Września 2007 POduszki 170 + mechanik 80 !! łacznie 250 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #16 Napisano 26 Września 2007 POduszki 170 + mechanik 80 !! łacznie 250 zł Teraz moge uwierzyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2008 jakie polecacie poduszki do B4 1.9 TDI - chodzi mi o producenta, ewentualnie typ. (czy są olejowe do 1,9TDI - czy moze z benzyniaka da się?) wiadmomo że dostępne są od 40 do 150 zł za tą samą poduszkę w zależności od producenta. Bede wdzieczny za poradę. Raz wsadziłem jedną poduchę harta i jużnie chce eksperymentów. Zastanawiam się nad różnicą pomiędzy topran(hans pries) oraz Febi - poduszek z toprana nie miałem a inne częsci tej firmy to jak się trafi. Febik był zawsze ok a mnie zależy żeby było CICHO Poradźcie jakąś sprawdzoną firmę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2008 1robert - skopiowałeś tego samego posta w 5 tematach! Gdybym był modem to już miałbyś bana!!! Jeżeli ktoś zna odpowiedź na Twoje pytanie to też ma 5 razy odpowiadać??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suzukidr650 Zgłoś #19 Napisano 8 Sierpnia 2008 Czy opłaca sie zakładac uzywana poduszke pod silnik?? z tego co widac ceny wahaja sie na alledrogo ok 50 zł,ile w takim razie kosztuje orginał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość enanthate Zgłoś #20 Napisano 8 Sierpnia 2008 Jaki jest numer poduszki pod skrzynią biegów w B3 AAZ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach