Skocz do zawartości
Gość Paweł.7777

coś nie tak z automatyczną skrzynią

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł.7777

W moim automacie silnik nierówno pracuje, na światłach mimo wduszonego pedału hamulca auto nie może spokojnie ustać. Nie wiem czy to wina skrzyni , czy coś nie tak w silniku.

Proszę o pomoc

Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lotnik

Co to znaczy, że auto nie może spokojnie ustać?

 

Nie wiem czy to skrzynia, ale sam miałem niedawno problem z automatem (tiptronic). Czy podczas jazdy masz wrażenie podobne do ślizgania się sprzęgła w manualu? Kiedy ostatni raz zmieniałeś olej w skrzyni? Proponuję też zrobić test konwertora - szczegóły znajdziesz na http://www.automat.pl.

 

A w ogóle najlepiej to chyba podpiąć się pod VAGa i zrobić testy skrzyni (m.in. sprawdzić ciśnienie oleju w skrzyni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lotnik

P.S. oczywiście sprawdzenie ciśnienia oleju to już nie VAGiem - trochę nie tak zabrzmiało to zdanie :kwasny: .... najlepiej w jakimś serwisie specjalizującym się w automatach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdrzę służbowym autem VW T4 w automacie i miałem podobne objawy. U mnie umierała skrzynia. Sprawdź olej w skrzyni. Podobne objawy są gdy brakuje oleju i są starte tarczki, a to już trzeba wyciągac skrzynkę i rozbierac. U mnie padła bo tak jeździłem. Im dłużej jeździsz na takiej skrzyni rosną koszty remontu. Byłem przy naprawie takiej skrzyni. Dla wprawnego fachowca jest to 3 dni pracy jeśli części są na miejscu i robi tylko tobie. Ale koło Poznania jest firma naprawiająca automaty. Zgłoś się do nich żeby nie było za późno. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednym z objawów spalonych tarczek sprzęglających (tak się to chyba nazywa) jest ostry zapach oleju tak jak by to był olej przekładniowy i jego mocno brunatny kolor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic olej w skrzyni, jest to proste? Nie znam sie na tym i nie chce nic popsuc, ale poziom oleju chcialbym sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a automacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytajcie tą stronę http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/kontrola-poziomu-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegw-vt22393.htm#204222 tutaj opisywałem jak można sprawdzi olej w skrzyni T4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w automacie. Tylko mi potrzebna instrukcja taka krok po kroku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj na stronie jak podaję w linku wyżej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo,nawet nie spodziewałem sie ze to wina przepływki wiec powinienes tez i ja sprawdzić :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam B5 tdi z 1999 w automacie, zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów. Spotkałem się z różnymi opiniami i zgłupiałem. Mam go 2 lata i najechałem nim ok 50 tys. km ogólnie ma najechane 230 tys- wg wskazania licznika oczywiście. Mechanik coś gadał że ilość oleju zależy od uszczelki jak jest gumowa to wchodzi do skrzyni 5,5l a jak papierowa to 9 l, prawda to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest taki przypadek bardzo sporadyczny ale się zdarza. Mianowicie zdarza się nie raz taka sytuacja że samochód przeciąga biegi, nie chodzi tutaj o butowanie, tylko o spokojną jazdę do 2K obrotów. Bywa tak że nie chce zmienić biegu w takiej sytuacji tylko ciągnie do 2,5K i dopiero zmienia. Przykładowo puszcze go 60KM/h a on ciągnie na 3 biegu i nie chce zmienić na 4-y gdzie pryz normalnej jeździe 4-y bieg wrzuca pryz 50km-h. W takim przypadku mam takie jakby ślizganie się sprzęgła w manualu. Depcząc na gaz obroty gwałtownie do góry a auto jak się kulało 60km tak się kula pomału rozwijając prędkość. Nadmienię tylko że przy takiej sytuacji jak go przełączam na tip-tronicka to biegi zmienia normalnie tak jak mu nakazuje. Coś, ktoś na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam skoro taki temat już powstał to też napiszę pytanie. Automatem jeżdżę dopiero w passacie i dopiero kilka dni. jest to zwykły (chyba) 4 biegowy automat (nie tiptronic) przy z mianie z 2 na 3 jak mam delikatnie wciśnięty pedał gazu to czuć zmianę przełożenia, nie jest to jakimś mocny "szarp" ale poprostu czuć , na wszystkie inne jest ok i bieg wbijani niższy tzw kickdown też jest zawsze ok. muszę wymienić olej w skrzyni będzie to zrobione w sobotę myślicie że to od tego? dodam że to tez nie jest zawsze.

i Ogólnie rzecz biorąc kiedy automat powinien zmienić bieg ... ma kręcić do 2.5 tys? czy powinien wcześniej? widzę że ma humory raz zmienia tak raz zmienia tak... może to tylko takie moje odczucia może on poprostu wie lepiej... ?

 

dodam że nie czuć tzw ślizgania się sprzęgła jak w manualu i samochód bardzo dobrze przyśpiesza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i Ogólnie rzecz biorąc kiedy automat powinien zmienić bieg ... ma kręcić do 2.5 tys? czy powinien wcześniej? widzę że ma humory raz zmienia tak raz zmienia tak... może to tylko takie moje odczucia może on poprostu wie lepiej... ?

 

Nie wiem jak to jest w 4-biegowym, nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego ale u mnie przy 5-cio biegowym tip-troniku, motor 2.5 TDi V6 przy delikatnej jeździe zmienia na wyższy przy 1600 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy takiej sytuacji jak go przełączam na tip-tronicka to biegi zmienia normalnie tak jak mu nakazuje. Coś, ktoś na ten temat?

 

Coś na forum Audi mi w oczy się rzuciło , ale teraz znaleźć nie mogę. Tam pisali o jakimś przekaźniku. VAGa podłącz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś na forum Audi mi w oczy się rzuciło , ale teraz znaleźć nie mogę. Tam pisali o jakimś przekaźniku. VAGa podłącz.

 

Wielkie dzięki spróbuję coś odnaleźć. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj maila to ci VWejowską instrukcję skrzyni wyślę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy przy zjeździe z górki i puszczeniu całkiem pedału gazu auto powinno spadać na 1000 obrotów i troche niżej? oczywiście nie faluje . Czy wtedy auto jedzie na tzw luzie czy jedzie dalej na biegu i jedzie ekonomicznie?

tak samo przy ruszaniu samochodu czy auto powinno tak "ciągnąć" na 2 tys obrotów i wyżej owszem auto ładnie przyśpiesza ale nie spada poniżej 2 tys dopiero przy prędkości 50 gdzieś jest redukcja widoczna w dół.

Edytowane przez nextus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz na D to oczywiście że masz bieg, zerknij na spalanie powinno pokazywać 0, jak dasz N to Ci pokaże ok. 0,5. Na moje oko to Twój chodzi poprawnie.

Czy ktoś mi odpowie w sprawie wymiany oleju w skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności