Skocz do zawartości
Gość mibez

Problem z drganiami przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mibez

Witam na początek witam wszystkich bo pierwszy raz pisze tu na tym forum Mój problem to drgania kół i kierownicy o tuz kiedy hamuje i na liczniku mam prędkość miedzy 50 a 40 zaczyna się drgania tak jak bym po jakiejś tarce jechał i tylko w tych prędkościach i nie wiem co to może być czy to problem z hamulcami czy cos z zawieszeniem może ktoś miał podobny problem lub słyszał co s na ten temat z góry dzięki za podpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że trzeba szukać luzów w zawieszeniu. Od tego trzeba zacząć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szarpaki i sprzwdź czy masz proste tarczei koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobnie są to tarcze. gdyż przydużej prędkości tego nie udczujesz tylko przy małej miełem tak samo wymieniłem tarcze i komplet klocków których i tak już prawie nie miałem i problem z głowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość święty

Jeśli drgania są tylko przy naciśnięciu pedału hamulca,szczególnie lekko to tylko problem leży w tarczach lub klockach ( skrzywione, pęknięte, nadmiernie zużyte )

W przypadku występowania drgań zawsze szukamy w zawieszeniu ( końcówki drążków, swożnie zwrotnic )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Podobne objawy miałem we Fiacie Punto podczas hamowania miedzy 60-50 strasznie drżała kierownica. Wymieniłem tarcze i klocki, ale objaw pozostał. W końcu dobrałem sie do zawieszenia i co sie okazało tylny wahacz. Drżenie sie przenosiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marian80

"Podobne objawy miałem we Fiacie Punto podczas hamowania miedzy 60-50 strasznie drżała kierownica. Wymieniłem tarcze i klocki, ale objaw pozostał. W końcu dobrałem sie do zawieszenia i co sie okazało tylny wahacz. Drżenie sie przenosiło."

 

Mam ten sam problem. Wymieniałem lewy przegób i końsówkę (te kazali wymienić mi na diagnostyce). Problem jedna nie zniknoł, myślałem że przyczyna jest po stronie hamulców - zmowu wymiana na nowe tarcze i klocki. Lipa, nie pomogło. Nie wiem co mogę robić dalej. Myślałem jeszcze o łożysku...

 

O tylnim wahaczy to jeszcze nie słyszałem - może tu jest piest pogrzebany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darekmierzwa2

Zwruć uwagę czy podczas chamowania drży pedał chamulca wraz z kierownicą, jeżeli tak, to tarcze do wymiany, a jak jest inaczej to szukaj w zawieszeniu czli szarpaki pozdrawiam

 

// popraw błędy ortograficzne - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie także występuje drżenie kierownicy podczas hamowania.czasami przy delikatnym hamowaniu z dużych prędkości to tak drży że można dostać dylery a jak mocniej wciśnę pedał to się normuje i juz tak nie czuć tych wibracji.co ciekawe tarcze i klocki wymieniłem w zeszłym roku.przez jakis czas było ok a teraz znów to samo.zdjęłem koło i stwierdzam że tarcze i klocki wyglądaja jak nowe.zawieszenie miesiąc temu sprawdzane na przeglądzie i żadnych zastrzeżeń.przecież nie będę wymieniał wszystkiego co 6 miesięcy,czy można sprawdzić na stacji diagnostycznej czy to tarcze tak biją czy coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

u mnie także występuje drżenie kierownicy podczas hamowania.czasami przy delikatnym hamowaniu z dużych prędkości to tak drży że można dostać dylery a jak mocniej wciśnę pedał to się normuje i juz tak nie czuć tych wibracji

 

Mialem dokładnie to samo... po wymianie tarcz problem zniknął.

Nie wnikałem dokłądnie co było przyczyną ... ale jak widać na 99,9% krzywe tarcze.

 

Na stacji Ci chyba nie dadzą rady sprawdzic, lepiej by bylo wymontowac tarcze i zaniesc do tokarza aby w kłach tokarki sprawdzic bicie tarczy.

 

Jakie tarcze masz ? tzn producent i rozmiar ( wentylowane czy nie ? )?

 

pozdr herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tarcze sa firmy daco.wentylowane.rozmiar 280 mm grubość 22mm.już nigdy nie kupie nic z tej badziewnej firmy.wiem że najlepsze byłyby ATE,BREMBO ale juz jeśli z niższej pólki to co wybrać? widziałem tarcze BOSCHA w cenie 199 zł/komplet może te?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności