Gość mibez Zgłoś #1 Napisano 10 Kwietnia 2006 Witam na początek witam wszystkich bo pierwszy raz pisze tu na tym forum Mój problem to drgania kół i kierownicy o tuz kiedy hamuje i na liczniku mam prędkość miedzy 50 a 40 zaczyna się drgania tak jak bym po jakiejś tarce jechał i tylko w tych prędkościach i nie wiem co to może być czy to problem z hamulcami czy cos z zawieszeniem może ktoś miał podobny problem lub słyszał co s na ten temat z góry dzięki za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2006 Myślę, że trzeba szukać luzów w zawieszeniu. Od tego trzeba zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2006 Szarpaki i sprzwdź czy masz proste tarczei koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olo Zgłoś #4 Napisano 10 Kwietnia 2006 najprawdopodobnie są to tarcze. gdyż przydużej prędkości tego nie udczujesz tylko przy małej miełem tak samo wymieniłem tarcze i komplet klocków których i tak już prawie nie miałem i problem z głowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość święty Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2006 Jeśli drgania są tylko przy naciśnięciu pedału hamulca,szczególnie lekko to tylko problem leży w tarczach lub klockach ( skrzywione, pęknięte, nadmiernie zużyte ) W przypadku występowania drgań zawsze szukamy w zawieszeniu ( końcówki drążków, swożnie zwrotnic ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość stark Zgłoś #6 Napisano 11 Kwietnia 2006 Podobne objawy miałem we Fiacie Punto podczas hamowania miedzy 60-50 strasznie drżała kierownica. Wymieniłem tarcze i klocki, ale objaw pozostał. W końcu dobrałem sie do zawieszenia i co sie okazało tylny wahacz. Drżenie sie przenosiło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marian80 Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2006 "Podobne objawy miałem we Fiacie Punto podczas hamowania miedzy 60-50 strasznie drżała kierownica. Wymieniłem tarcze i klocki, ale objaw pozostał. W końcu dobrałem sie do zawieszenia i co sie okazało tylny wahacz. Drżenie sie przenosiło." Mam ten sam problem. Wymieniałem lewy przegób i końsówkę (te kazali wymienić mi na diagnostyce). Problem jedna nie zniknoł, myślałem że przyczyna jest po stronie hamulców - zmowu wymiana na nowe tarcze i klocki. Lipa, nie pomogło. Nie wiem co mogę robić dalej. Myślałem jeszcze o łożysku... O tylnim wahaczy to jeszcze nie słyszałem - może tu jest piest pogrzebany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość darekmierzwa2 Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2006 Zwruć uwagę czy podczas chamowania drży pedał chamulca wraz z kierownicą, jeżeli tak, to tarcze do wymiany, a jak jest inaczej to szukaj w zawieszeniu czli szarpaki pozdrawiam // popraw błędy ortograficzne - kuczlaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2010 u mnie także występuje drżenie kierownicy podczas hamowania.czasami przy delikatnym hamowaniu z dużych prędkości to tak drży że można dostać dylery a jak mocniej wciśnę pedał to się normuje i juz tak nie czuć tych wibracji.co ciekawe tarcze i klocki wymieniłem w zeszłym roku.przez jakis czas było ok a teraz znów to samo.zdjęłem koło i stwierdzam że tarcze i klocki wyglądaja jak nowe.zawieszenie miesiąc temu sprawdzane na przeglądzie i żadnych zastrzeżeń.przecież nie będę wymieniał wszystkiego co 6 miesięcy,czy można sprawdzić na stacji diagnostycznej czy to tarcze tak biją czy coś innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2010 Witam u mnie także występuje drżenie kierownicy podczas hamowania.czasami przy delikatnym hamowaniu z dużych prędkości to tak drży że można dostać dylery a jak mocniej wciśnę pedał to się normuje i juz tak nie czuć tych wibracji Mialem dokładnie to samo... po wymianie tarcz problem zniknął. Nie wnikałem dokłądnie co było przyczyną ... ale jak widać na 99,9% krzywe tarcze. Na stacji Ci chyba nie dadzą rady sprawdzic, lepiej by bylo wymontowac tarcze i zaniesc do tokarza aby w kłach tokarki sprawdzic bicie tarczy. Jakie tarcze masz ? tzn producent i rozmiar ( wentylowane czy nie ? )? pozdr herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BORSUK1977 Zgłoś #11 Napisano 26 Stycznia 2010 tarcze sa firmy daco.wentylowane.rozmiar 280 mm grubość 22mm.już nigdy nie kupie nic z tej badziewnej firmy.wiem że najlepsze byłyby ATE,BREMBO ale juz jeśli z niższej pólki to co wybrać? widziałem tarcze BOSCHA w cenie 199 zł/komplet może te? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach