Skocz do zawartości
Gość magcn

pompa paliwa do B3 silnik 1.8 RP

Rekomendowane odpowiedzi

Gość magcn

Witam wszystkich! A szczególnie Bukola :607:

Może najpierw małe podsumowanie, ponieważ problem pompy do silnika RP pojawia się w innych wątkach, na różnych forach i w prywatnych mailach - jaki ten świat jest mały ;-)

Poszukuję (jak rozumiem Bukol też) pompy do paska B3 rocznik 1988, silnik 1.8 RP, mono-jetronic (stąd też moje pytanie z sąsiedniego wątku jak ją wyjąć, coby naocznie przekonać się co to jest i z czym to się je). Według mojej wiedzy, którą dotąd posiadłem studiując książki, instrukcje obsługi, katalogi, rozmawiając ze sprzedawcami i mechanikami, jest tak, jak niżej. Jeśli coś pokręcę proszę o sprostowanie.

VW produkował (m.in.) od 1988 do 1993 passata z silnikiem RP 1.8 i układem wtryskowym Mono-Jetronic. Natomiast od 1992 równolegle produkował paski z silnikiem RP i ABS z układem wtryskowym Mono-Motronic. Jest to prawie to samo, ale jak wiemy PRAWIE robi wielką różnicę ;-)

Z paskiem z początku produkcji, szczególnie z mono-jetronikiem, jest ten problem, że wiele części oryginalnych jest b. drogich, albo są sprzedawane w specyficzny sposób (tzn. w modułach) a zamienników często nie ma. Dla przykładu: jak padnie wtryskiwacz, to można kupić tylko całą górną część zespołu wtryskowego, podczas gdy do mono-motronika można kupić sam tylko wtryskiwacz ("oczywiście" z różni się on w zewnętrznej konstrukcji małym szczegółem, który uniemożliwia zamontowanie go do mono-jetronica, mimo iż parametry pracy są identyczne).

Podobna sytuacja jest z pompami. Parametry pracy mają takie same (ciśnienie robocze, wydatek itd.) i wyglądają prawie tak samo. A sytuacja w różnych źródeł przedstawia się tak:

1) Wg książki "Volksawagen Passat" tł. T. Kośmicki (jej skany w dziale download) do do wszystkich silników RP i ABS te sama pompa Bosch 0 580 453 016 (p. str. 32 i 208). Ale ja osobiście traktuję tę książkę jako niepewne źródło informacji - bardzo chaotycznie napisana bądź przetłumaczona, znalazłem kilka nieścisłości lub błędów.

2) Wg katalogu Boscha (http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe) do silnika RP pompa 0 580 453 016 i brak numeru OE) a do ABS pompa F 000 TEO 112 (numery OE: 1H0 919 651 H, 1H0 919 651 N, 1H0 919 054 J).

3) Wg katalogu ETOS (to jest katalog części zamiennych do samochodów grupy VW) do RP brak pompy (po prostu nie ma w katalogu pompy do tego silnika! Z innych źródeł doszedłem, że jednak jest nr VW 357 906 091A i odpowiada mu bosch 0 580 453 016), natomiast dla ABS to numery VW: 357 919 051 J/K (cały zespół) i 1H0 919 651N (sama pompa).

4) Wg katalogów InterCarsu oraz Foty (tudzież osobistych zapytań) do RP tylko oryginał bosch 0 580 453 016, a do ABS bosch F 000 TEO 112 (numery OE: 1H0 919 651 H, 1H0 919 651 N, 1H0 919 054 J) i są zamienniki innych firm.

5) Wg sprzedawców na allegro: Byzik, RECORD42, Jah6, dobraflota twierdzą jw., tj. że do RP nie produkuje się zamienników i tylko jest oryginał bosch, a to co oni sprzedają jest do silnika ABS od 92r. (ich ceny od 102 do 350 w zależności od firmy). Tylko nataliafs twierdziła, że jej pompa za 102 zł pasuje do silnika RP (ale kilka dni później w opisach aukcji zmieniła opis i wynika z niego, że jednak nie. Natomiast HlawiczSam powiedział, że mechanicy kupują u niego te pompki za 102 zł, "ściepują" jakieś plastiki i w ten sposób "adaptują" do RP. Oczywiście o jakiejkolwiek gwarancji można zapomnieć.

6) Najlepsze na koniec - przpominam pasek z grudnia 1988 r. Otóz po zdjęciu dekla w bagażniku moim zdumionym oczom ukazał się następujący widok: pompa o numerach VW 357 919 051B (wg ETOSa część już nieprodukowana) oraz VDO 228 255 ... (dalej nieczytelne). Wygląda na oryginalnie zamontowaną, choć głowy nie dam. Może też po jakimś "ściepywaniu". W związku z tym napisałem do przedstawiciela firmy VDO-Siemens na Polskę czy jednak oni coś produkują dla tego samochodu. Jak otrzymam odpowiedź - napiszę.

Przepraszam, że tak długo, ale nie chcę, żeby wątek rozwijał się wokół z pewnością życzliwych lecz niewiele dających porad typu: wrzuć na google, zajrzyj do katalogu, sprawdź na allegro itp.

Proszę o pomoc przede wszystkim tych (choć nie tylko), którzy mają mono-jetronica i działali coś z pompą. Czy faktycznie ta od ABS pasuje, czy może trzeba coś przerabiać?

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo w moim przypadku 1.8 ABS '93 r. zarowno w ASO jak i Intercarsie koszt pompy byl odpowiednio 2 tys. i 1.6 tys. co spelnia oznaczenia BOSCHA 0 580 453 012, 0 580 453 016, nie zas F 000 TE0 112. Wydaje mi sie, ze najlepiej byloby zapytac w ASO jakiej wielkosci jest pompa, znaczy zmierzyc wymiary jej i porownac z tymi oferowanym na allegro.pl Wg. mnie cisnienie 1.2 bara i jezeli wyglada tak jak na obrazkach to smialo mozna montowac.

 

Aha wg. strony http://vwforum.pl/silniki/tech5.html w waszych passatach byly montowane Mono-Motronici. Zreszta sami zobaczcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bukol

o nie.. jedna pompka a tyle zamieszania... a passek jak stal tak stoi dalej... :644: jutro walcze dalej :646:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magcn

Witam!

Aha wg. strony http://vwforum.pl/silniki/tech5.html w waszych passatach byly montowane Mono-Motronici. Zreszta sami zobaczcie.

Zobaczyłem, tam jest błąd. Na 1000%! W latach, które tam podano na pewno był montowany mono-jetronic. Potem zaczęto zakładać mono-motronica do RP, ale tych lat w ogóle nie ma w tabelce :609:

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szczepko

Miałem problem z pompą (1,2 bara, numery - nie pamiętam) i wg informacji z hurtowni to cena tej pompki to ok 1,5tys PLN. Kupiłem 3 barową bo takei info jest w Autodacie 2004 i okazalo się że zilnkik ABS ma pompę 1,2 Bara a nie 3 Bary. Wróciłem do starej pompy i jest OK.

 

Co do adaptacji to powiem tak jesli masz pionowe wyjście z pompy a kupisz z poziomym to nei ma problemu. W zasadzie trzeba poświęcić ok 2 godzin pracy i wszystko jest spasowane. Można wąż wyprowadzić bokiem i do góry. Wąż wymieniamy na nowy dłuższy. Wszystko jednak pasuje do siebie jak ulał. Co najważniejsze działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.2 bara tak jak piszesz nalezy do ABS, 3 bary juz nie pamietam albo do jednostek 16v albo do wielopunktow. W kazdym razie w paru sklepach z zamiennikami mowili ze pompa do ABS jest 3 barowa, to sie rozesmialem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bukol

no wiec tak, zamiast do macherow i specow poszedlem dzis walczyc z pompka.... wymontowalem, nawet dosc latwo poszlo, najwiecej k...w poszlo na weze ktore nie chcialy zejsc z koncowek :641: wyciagnalem ten caly mechanizm, rozbroilem go i wyciagnalem sama

pompke... i polecialem do sklepu poszukac co tam magiki maja... w 1szym sklepie typ mnie zalamal... 1,5tys... no to pozegnalem pana ladnie, w 2gim koles ma tyle tylko ze z troche inna koncowka- ta rurka od dolu na zewnatrz (bo jak wymontowalem pompe to plastki od pompy mial 3 diurki do umocowania w plastiku- tej puszce w srodku) nowa pompa tego nie ma... a w dodatku koles czaruje mnie ze do vw montowane sa tylko pompy 3bar... ja chce 1,2bar, on mowi ze tylko w polonezach takie sa... :647: w kazdym razie mowi ze ta bedzie pasowac bez problemu... no ale wg mnie ma za duze cisnienie, a juz nie wspomne o plastyku do umocowania jej w tej grubej puszce... w sumie cena jak za ten wkladzik spoko bo 150zl, ale teraz pytanie o cale to cisnienie ?? bo jak wsadze ( bo z tym plastykiem to se jeszcze jakos poradze) ta pompe 3bar to jakie moga byc tego skutki ?? co o tym sadzicie ?? :615: :615:

 

p.s. tak sobie mysle ze tyle problemu z zamiennikiem do silnkia RP robi wlasnie ten plastyk, ktory mocujemy pompe do tej puchy... bo z tego co widzialem, na pompy.net jest on inny, a kolo w sklepie tez mi taka pompe pokazal, w kazdym razie mozna go sciagnac(plastyk) i zamontowac ten stary... problem z glowy tyle ze poki co to teoretycznie :643: bo jeszcze tego nie zrobilem... glownie chodzi mi teraz o to co bedzie jesli zamontuje pompe 3bar zamiast 1,2 ?? bo tu kolega wyzej cos wspomnial ze niezbyt mu to dzialalo... ciekaw jestem co ?? :614: bo ta 3bar moge miec natychmiast, a na 1,2 bar musze poczekac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności