Skocz do zawartości
Gość KOMPAQ

Nie wiem czy mogę ale spróbuję... zaciski hamulcowe...

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KOMPAQ

Witam,

zapodam temat choć nie wiem czy tak można....

Chcę zwiekszyć skuteczność hamulców ale montując cos seryjnego od większego/szybszego/cieższego auta... (nie ztać mnie na zaciski Brembo, D2, ABT itd)

Czy ktoś z Was szanowni członkowie wie jaki zacisk jest najsilniejszy i pasuje do B-5? Moje pomysły to pasek W8 albo jakiś automat lub Audi RS, ale może jakies inne propozycje.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

I tak jak chcesz wymianiać jarzma i zaciski z W8 czy Audi RS to musisz sie liczyć ze sporymi kosztami. Do tego oczywiscie dochodzą jeszcze sopre wydatki na nowe tarcze i klocki. Wg. mnie Passat w dowolnej konfiguracji nie jest wart tych inwestycji. Jak już do wymianić na lepsze tarcze i klocki wydając na to do 1000zł lub ewentualnie tarcze Tarox + jakies fantastyczne klocki zamykając sie w kwocie 2000zł. Oczywiście pozostaje się tu w seryjnych wymiarach.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

też jestem zainteresowany takim tematem, choć jeśli chodzi o sam post to powinien sie raczej znaleźć w dziale "Tuning".

 

W moim passacie są dość duże tarcze o średnicy 312mm (taka mała pizza :] ), choć nie powiem, wolal bym coś co lepiej się sprawuje... Fakt faktem jest możliwość zakupienia tarcz np. ATE Power Disc które są nacinane, bądz np. tarcz EBC z serii Turbo Groovie (nacinane oraz nawiercane), lecz są to nadal 312'stki. Wolal bym poprostu wiekszy zacisk oraz wiekszą tarcze zaadaptować z innego auta plus to dego przewody hamulcowe w stalowym oplocie, a dopiero pozniej rozgladnac sie za tarczami nacinanym i nawiercanymi.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Witam,

też jestem zainteresowany takim tematem, choć jeśli chodzi o sam post to powinien sie raczej znaleźć w dziale "Tuning".

 

W moim passacie są dość duże tarcze o średnicy 312mm (taka mała pizza :] ), choć nie powiem, wolal bym coś co lepiej się sprawuje... Fakt faktem jest możliwość zakupienia tarcz np. ATE Power Disc które są nacinane, bądz np. tarcz EBC z serii Turbo Groovie (nacinane oraz nawiercane), lecz są to nadal 312'stki. Wolal bym poprostu wiekszy zacisk oraz wiekszą tarcze zaadaptować z innego auta plus to dego przewody hamulcowe w stalowym oplocie, a dopiero pozniej rozgladnac sie za tarczami nacinanym i nawiercanymi.

 

Pozdrawiam

 

Zastanów się najpierw zanim wydasz kasę. Kupując w miejsce standardowych tarcz nową tarczę hamulcową TAROX 312mm + dedykowane do niej klocki to napewno bedziesz miał wydajniejsze hamulce niż zestaw o większej średnicy tarczy z jakiegoś innego modelu Audi i zastosujesz do tego tarcze ATE PowerDisk lub tymbardziej EBC Turbo Groove.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przegladam oferte Tarox i masz racje, chyba jednak lepiej bedzie zapodać sobie taki zestawik niż dłubać i męczyć sie z tarczami o wiekszej średnicy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim passacie są dość duże tarcze o średnicy 312mm (taka mała pizza ), choć nie powiem, wolal bym coś co lepiej się sprawuje... Fakt faktem jest możliwość zakupienia tarcz np. ATE Power Disc które są nacinane, bądz np. tarcz EBC z serii Turbo Groovie (nacinane oraz nawiercane), lecz są to nadal 312'stki.

 

Z doświadczeń wymiany tarcz zwykłych na nacinane (Octavia 1,8 T, 288 mm) wynika, że:

1. Przed wymianą: tarcze fabryczne, klocki Lucas

2. Po wymianie: tarcze ATE PD, klocki ATE

 

Efekty hamowania: a) z małej prędkości - bez zauważalnej różnicy,

b) z wiekszych prędkości - bez zauwazalnej różnicy w hamowaniu ale z dodatkowymi efektami akustycznymi ;)

 

Metoda pomiarowa - własna d...

 

Aha, dochodzi jeszcze dużo większe pylenie, co niestety brudzi felgi ale to chyba normalne dla ATE.

 

Doświaczenia dotyczą tylko tych konkretnych marek, ogólnie nie narzekam, kupiłem graty w dobrej cenie (zmax). Spodziewałem się polepszenia skuteczności, nie odczuwam go, ważne, że nie jest gorzej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Ej to nie tak ze wieksze jest lepsze. Ja sobie przypominam tekst jeszcze z lat 50 autorstwa angielskich konstruktorów chyba z BSA o hamulcach motocykli sportowych. Było to coś w stylu: "nie jest sztuka zrobić duże hamulce jest sztuka zrobić skuteczne hamulce".

Większe tarcze to wieksze ramie siły i wieksza powierzchnia odporwadznia ciepła ale tez i większe masy nieresorowane. Takie heble beda trochę bardziej "ostre" ale za to koło bedzie sie gorzej trzymało drogi przy dużych prędkościach a komfort i trwałość opon/amortyzatorow sie pogarszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KOMPAQ

No witam ponownie, sorry za ulokowanie tematu tutaj a nie w dziale tuning, jeszcze nie rozgryzłem do końca działania forum.

Wracając do hamulców. Z doświadczenia w starszym pasku, B5 przed liftem: zamontowałem tarcze Tarooxa G88 (piekielnie drogie, trochę przeinwestowałem do osiągnietego efektu) klocki EBC czerwone. efekt jak juz wspomniałem nie był zachwycający, ale za to brak pylenia... :ok:

Z tyłu zamontowałem tarcze EBC turbo groove z klockami EBC zielonymi. Wizualnie fajne ale efekt hamowania bez wyczuwalnej róznicy w ruchu miejskim... natomiast zdecydowanie lepsze osiągi przy katowaniu :kwasny: hamulców.

Oczywiście zmieniony był tez płyn i przewody na goodridge'e.

Dlatego zapodałem temat na temet zmiany na większe... ale w sumie nie jest to łtwe i tanie..chyba zostane przy seryjnym zacisku a wymienie wszystko co w poprzednim pasku. ( :zdegustowany: skradzionym....)

A propos kradziezy to widziałem swoje tarcze zaciski i klocki na zielonym passacie B5 sedanie we Wrocławiu, na ulicy z której zginął mój... więc jeżeli ktoś uczciwy to czyta i widział niech sie do mnie odezwie....

Po czym poznałem? no po kolorach (niebieskie zaciski czerwone klocki i nacinane tracze tarooxa) tak wiem wyszła kolorowa kupa :kwasny: ale jak kupowałem nie wiedziałem jakiego co jest koloru...a zaciski były pod kolor auta.... Dobra post za długi sie robi....Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności