Skocz do zawartości
Gość frugo

Problem z turbodoładowaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość frugo

Witam

Wałkowałem całe forum na okrągło przekopałem pół auta i efekt dalej to samo:(

Mianowicie przy pierwszym odpaleniu auta mogę wcisnąć pedał do dechy i pasek jedzie jak zwykły diesel

muł to mało powiedziane

Jeżeli zgasze silnik i uruchomie go zaraz ponownie , nie zawsze udaje się to za drugim razem ,ciągnie super ale dopiero od 2 tyś

Pare razy zdarzyło sie że przy któryms z kolei odpaleniu ,ciągnoł od samego początku wtedy aż miło było jezdzic takim autem

Oczywiscie wszystkie próby wciskania gazu do dechy na rozgrzanym silniku:)

 

- Przejrzałem wszystkie przewody podejrzane wymieniłem na nowe , Są szczelne

- wyczyściłem n75 , wpiołem go na 12v i tyka, napięcie dochodzące do zaworka 1 gniazdo 3,3v

2 gniazdo 12v

- wyczyściłem przepływke

- cięgno do sterowania klapką turbiny chodzi lecz nie jestem pewien czy w pełnym zakresie , sikłem wd40 i rozruszałem

- vag pokazuje 1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Czy jeszcze mogę coś sprawdzić ewentualnie wyczyścić zanim się wezme za sciąganie turbiny

PROSZE O JAKIEŚ RADY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość razan

No to chyba już wiemy co dolega Twojemu passkowi

"17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation"

Prawdopodobnie zacinające się łopatki sterowania turbiną.

 

Czyszczenie jak nic. Tryb awaryjny od odpalenia z opisu. Wbrez pozorom-możliwe.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo
No to chyba już wiemy co dolega Twojemu passkowi

 

Prawdopodobnie zacinające się łopatki sterowania turbiną.

 

Czyszczenie jak nic. Tryb awaryjny od odpalenia z opisu. Wbrez pozorom-możliwe.

 

Pozdrawiam.

Czyli już nie szukać innych przyczyn tylko brać się za demontaż:633: ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość razan

No można jeszcze pojechać gdzieś na VAGA dynamicznego, wtedy większość będzie wiadoma.

 

Mi się jednak wydaje że czyszczenie nieuknione. Ja z koleji w swoim pasku zauważyłem dziwne reagowanie na pedał gazu. Na początku nic a potem "jeb" Więc przyjdzie wiosna i jaaazda z turbinką do czyszczenia :D

 

Jeżeli u Ciebie napewno to nie jest to to małe czyszczonko żadnej turbawce jeszcze nie zaszkodziło :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

W takim razie zabieram się do roboty , dam znać co i jak po czyszczeniu

 

Dzięki za podpowiedz POZDRO

--- scalone ---

Turbinka zdjęta rozłożona na części , jutro czyszczenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

:mad:Turbinka wyczyszczona na cacy lecz efekt mojej pracy żałosny

 

4 Faults Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent- zawór N75

- ---------zawór N249 powietrza obiegowego turbosprężarki

 

17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground

P1549 - 35-10 - - - Intermittent n75 -------padł albo wyczyscic

 

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent19561 ----------- zawór N239 przelączania klapy kolektora ssącego

- przerwa lub zwarcie z masą (lub z "plusem")

- przerwa w ciagłości przewodów.

 

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -----PRZEPŁYWKA WALNIETA LUB BRAK MASY

 

Dobrze to rozumiem? przed czyszczeniem tych błędów nie było:(

Jeśli macie jakieś pomysły proszę o rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te błedy dotyczą osprzętu, i z samym czyszczeniem turbiny nie mają wiele wspólnego bo to robota mechaniczna a błędy dotyczą instalacji elektrycznej. Intermittent oznacza że błąd nie występuje cały czas.Po wykasowaniu też się pojawiają, może przy rozpiętych wtyczkach był włączony zapłon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

Jżeli rozłączałem wtyczki to napewno przy odłączonym aku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jżeli rozłączałem wtyczki to napewno przy odłączonym aku

 

 

Wykasować i dopiero pod kompa i zobaczyć co wyskoczy... inaczej to szukanie w ciemno, zwłaszcza jeśli było to tylko czyszczenie turbiny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- wyczyściłem przepływke

 

 

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -----PRZEPŁYWKA WALNIETA LUB BRAK MASY

 

 

 

 

to było do przewidzenia.

najprawdopodobniej doszła Ci jeszcze przepływka do wymiany(przepływek raczej się nie czyści.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:Napisał frugo

- wyczyściłem przepływke

 

 

Cytat:Napisał frugo

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

P1144 - 35-00 - -----PRZEPŁYWKA WALNIETA LUB BRAK MASY

 

 

 

 

to było do przewidzenia.

najprawdopodobniej doszła Ci jeszcze przepływka do wymiany(przepływek raczej się nie czyści.)

__________________

 

Jakoś wcześniej tego niedoczytałem, ale to wiele wyjaśnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

Spokojnie ,wczoraj wykasowałem błędy pojezdziłem godzinkę i odstawiłem na noc ,rano komp pokazuje tylko jeden błąd , niestety ten sam co przed czyszczeniem turbawki:(

 

17964

P1556 035

opis błedu :

charge pressure control Negative,(przekroczona dolna granica regulacji ciśnienia doładowania).

 

Więc gdzie dalej szukać , zamienie dziś n75 i zobaczymy efekt

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze ze jestes z piekar sląskich, czyli do gliwic nie masz daleko, moge Ci polecic warsztat w którym pracowałem, 100% rzetelny i uczciwy fachowiec. mielismy duzo "ciezkich przypadków" i zawsze klient odjeżdzał zadowolony.... jak co to odezwij sie na PW

 

sory za OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

Zaworek podmieniony niestety nie na n75 tylko na ten drugi z czarną główką (podobno to to samo) i efekt żaden

Auto zachowuje się tak samo , turbo dopiero czuć od 2,5 tyś obrotów i potem idzie dobrze , dobiłem do 140 wiecej mie było gdzie

Już mi sie powoli wyczerpują pomysły :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

Może to kogoś bardziej naprowadzi

----Zdjąłem przewód z n75 który prowadzi do gruszki z cięgnem i ustami zaciągnąłem powietrze tak że

cięgno ustawiło się na samej górze, jazda próbna i efekt odwrotny ciągnie turbawa na początku do 3 tyś obrotów i potem awaryjny się załącza

 

---Rura wychodząca z ic robi się twarda dopiero po chwili lub po mocniejszym przegazowaniu (tzn min 3 tys obr) tak powinno być??????????

 

 

-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MARIAND

Ja miałem podobny przypadek Jednak zdecydowałem się na podróż az pod Elbląg Kosztowało mnie to czas , podróż no i naprawa turbiny z jej demontażem i montażem Najwazniejsze jest jej ponoć wyważenie Od tej pory turbinka gwiżdże zero problemów Zdecydowanie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

frugo zasadnicze pytanie czy po odpaleniu auta podciśnienie unosi ci dzwignie turbiny jak nie to masz odpowiedz na dłoni

jak by co dzwoń 609205698

Edytowane przez nowoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość frugo

Nie wiem czy dobrze rozumię, po samym odpaleniu auta powinna się dźwignia unieść czy dopiero po przegazowaniu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już przy odpaleniu powinna byc u samej góru popros kogoś o uruchomienie a ty obserwuj czy sie unosi

jak sie nie unosi to z tąd brak mocy w twojej rakiecie i błąd w ecu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności