Skocz do zawartości
Gość jabol79

Sprzęgło 2,0 benzyna

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jabol79

Czy dwu litrowy slinik AZM 115 PS ma koło dwumasowe?I drugie pytanie czy jeżeli je ma to trzeba je wymienić przy wymianie sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79

Nikt nic nie wie na ten temat???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestes z nami juz jakis czas, nie znasz zasad gry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79

Tzn?

Możesz wyrazić się jaśniej?Jeśli chodzi o opcję szuakj to nic tam nieznalazłem.I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punkt 2.3 Nie poganiaj użytkowników z udzieleniem odpowiedzi na Twojego lub czyjegoś posta. Widocznie nikt nie zna rozwiązania danego problemu bądź nikogo nie ma przy kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79

:zawstydzony: Sprzęgło mi się kończy,samochód ledowo rusza ,temat odchodził coraz dalej więc zapytałem grzecznie.Niestety każdy mówi mi co innego aso mówi że jest intercars w katalogach niewidzi.

Zwariować można :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mowi ASO? Masz zamiar robic u nich czy w warsztacie nieautoryzowanym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jabol79

Aso mówi że jest.Brat pracownik Intercarsu mówi że nie.W aso napewno nie będę robił z powodów finansowych.Nawet gdybym miał kase to bym tam nie robił.Zrobili by sprzeęgło a za......li coś innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam tego tez jednak nie bedziesz robil. Najlepiej, jesli sierujesz sie do warsztatu, ktoremu bedziesz mial zamiar zlecic usluge i to juz jego problem, by znalazl odpowiednia czesc. W koncu placisz mu za efekty a nie za wydanie kasy na niewlasciwa czesc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może odświeżę temat

 

mam takie samo pytanie. jak to jest z tym sprzęgłem przy silniku AZM? są te koła dwu masowe, czy nie?

jak objawia się kończące się sprzęgło w tym aucie? (mi dość ciężko wchodzi dwójka, a do tego przy startowaniu lubi zgasnąć i trzeba go dość mocno przygazować żeby ruszyć)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są te koła dwu masowe, czy nie?

 

Tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy objawy o których napisałem mogą świadczyć o kończącym się sprzęgle?

 

niektórzy sugerowali w innych postach że być może poduszki pod skrzynią są do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety każdy mówi mi co innego aso mówi że jest intercars w katalogach niewidzi.

 

Nie wiem skąd pochodzi informacja, że w Intercarsie twierdzą, że w AZM nie ma dwumasy - wg katalogów na ich stronie koło dwumasowe jest. Wystarczyło sprawdzić w katalogu online.

 

mi dość ciężko wchodzi dwójka, a do tego przy startowaniu lubi zgasnąć i trzeba go dość mocno przygazować żeby ruszyć)

 

Dwójka wchodzi cięzko, bo pewnie skrzynia jest już zajechana (synchronizatory zapewne). Co do ruszania, to AZM jest benzyną, a nie dieslem, co oznacza że potrzebuje te 2-2,5 krpm przy ruszaniu.

Zużyte sprzęgło zazwyczaj objawia się szarpaniem przy ruszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik AZM ma koło dwumasowe. Jeśli kończy Ci się sprzęgło to je wymień nie ma potrzeby wymieniać koła dwumasowego. W silnikach AZM nie jest ono tak bardzo wysilone jak w dieslach i powinno starczyć na cały okres eksploatacji samochodu. Sprzęgło można sprawdzić w bardzo prosty sposób. Rozgrzej silnik postaw samochód na płaskim odcinku drogi wrzuć trzeci bieg i spróbuj delikatnie ruszyć. Jeśli ruszy to sprzęgło jest ok. Jeśli nie tzn. że sprzęgło się ślizga i trzeba je wymienić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do ruszania, to AZM jest benzyną, a nie dieslem, co oznacza że potrzebuje te 2-2,5 krpm przy ruszaniu.

 

Napraw samochód albo zmień styl jazdy. Przy ruszaniu nie ma potrzeby kręcić go wyżej niż 1,5 krpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napraw samochód albo zmień styl jazdy. Przy ruszaniu nie ma potrzeby kręcić go wyżej niż 1,5 krpm

 

:) Oczywiście - na upartego można ruszać nawet z 1,2 krpm, ale po co? Takie ruszanie trwa dłużej i trzeba dłużej przytrzymywać na półsprzęgle, co oczywiście nie wpływa dobrze ani na tarczę, ani na łożysko oporowe. Generalnie do w miarę dynamicznego ruszania wskazane są obroty około 2 krpm.

 

PS. Auto mam sprawne w 98% (ciężko osiągnąć 100% w 9 letnim samochodzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na upartego można ruszać nawet z 1,2 krpm, ale po co?

 

Po to, bo to prawidłowa technika jazdy ?

 

Takie ruszanie trwa dłużej

 

Nie. Przy większych obrotach poślizg sprzęgła jest zdecydowanie większy, poza tym masz mniejszą precyzję w dawkowaniu odpowiedniego zasprzęglenia. W warunkach miejskich ruszanie z 2 krpm to głupota.

 

trzeba dłużej przytrzymywać na półsprzęgle

 

Serio - zmień technikę. Jazda na półsprzęgle przy ruszaniu ? Płynne ruszenie to płynne puszczanie sprzęgła i płynne operowanie pedałem przyspieszenia, żadnego stanu "pół" na dłużej niż ułamek sekundy. Półsprzęgło można od biedy stosować przy ruszaniu pod górkę, lub też z dużym obciążeniem.

 

co oczywiście nie wpływa dobrze ani na tarczę, ani na łożysko oporowe.

 

Oczywiście, tu masz rację. Ruszanie z 2 krpm dobija elementy jeszcze bardziej. Pomyśl jeszcze o dwumasie, która w takim przypadku ( 2 krpm ) dostaje po dupie najbardziej.

 

Generalnie do w miarę dynamicznego ruszania wskazane są obroty około 2 krpm.

 

Taki styl ruszania to nadaje się na dyskotekę ;-). Bo z efektywnością to nie ma nic wspólnego. Najłatwiej wtedy zerwać przyczepność, i jak masz ASR/ESP to ABS przyblokuje koła i dodatkowo sterownik silnika zmniejszy obroty. Jak nie masz, to pomielisz chwilkę kołami po nawierzchni, a w tym czasie drugi samochód będzie już całą długość przed Tobą :).

 

Piszemy cały czas oczywiście o jeździe cywilnej i miejskiej - zastrzegam to, że by nie przyszło komuś na myśl podawanie przykładów w stylu "zobacz jak ruszają na rajdach/wyścigach/F1". Tam technika startowania z wyższych obrotów raz, że ma poparcie w konstrukcji napędu/skrzyni, dwa silniki w tych zastosowaniach mają zupełnie inny moment przebiegu momentu - znaczy przy niskich obrotach nie maja go wcale. Poza tym - oni też jak mogą unikają poślizgu kół przy starcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że elaboraty robią się nam coraz dłuższe :)

 

Po to, bo to prawidłowa technika jazdy ?

Jak widzę różne są szkoły w zakresie ruszania...

Silnik AZM ma maksymalny moment przy 3500 obrotów, czyli dość wysoko nawet jak na benzynę. Na niskich obrotach jest naprawdę słaby, a ruszenie 1500 kg z miejsca wymaga trochę siły

 

Nie. Przy większych obrotach poślizg sprzęgła jest zdecydowanie większy, poza tym masz mniejszą precyzję w dawkowaniu odpowiedniego zasprzęglenia. W warunkach miejskich ruszanie z 2 krpm to głupota.

Przy odpowiednio dużych obrotach (tzn. powyżej 3 - 3,5 krpm) poślizg jest faktycznie większy

 

Serio - zmień technikę. Jazda na półsprzęgle przy ruszaniu ? Płynne ruszenie to płynne puszczanie sprzęgła i płynne operowanie pedałem przyspieszenia, żadnego stanu "pół" na dłużej niż ułamek sekundy. Półsprzęgło można od biedy stosować przy ruszaniu pod górkę, lub też z dużym obciążeniem.

Oczywiście, że należy przytrzymać sprzęgo na około 0,5 - 1 sek zależnie od warunków. Nie zgadzam się, że ruszanie benzyną z 1200 obrotów jest poprawne - jeśli nie przytrzymasz sprzęgła, to silnik jest przyduszany (obroty spadają i nie ma mocy). Pojawia się wtedy charakterystyczne drżenie silnika i całego samochodu (niszczysz wtedy np. poduszki mocujące).

 

Oczywiście, tu masz rację. Ruszanie z 2 krpm dobija elementy jeszcze bardziej. Pomyśl jeszcze o dwumasie, która w takim przypadku ( 2 krpm ) dostaje po dupie najbardziej.

Dwumasa służy głównie do redukcji drgań silnika, które to drgania właśnie przy ruszaniu ze zbyt niskich obrótów są dość spore.

 

Taki styl ruszania to nadaje się na dyskotekę ;-). Bo z efektywnością to nie ma nic wspólnego. Najłatwiej wtedy zerwać przyczepność, i jak masz ASR/ESP to ABS przyblokuje koła i dodatkowo sterownik silnika zmniejszy obroty. Jak nie masz, to pomielisz chwilkę kołami po nawierzchni, a w tym czasie drugi samochód będzie już całą długość przed Tobą :).

Co do dyskoteki to się nie wypowiadam - nie bywam bo i lata już nie te :) Zapewniam cię, że przy sprawnych oponach nie ma mowy o zerwaniu przyczepności na suchej nawierzchni przy 2 krpm. Generalnie jeżdżę dość dynamicznie (nie mylić z wyścigami ulicznymi), ale ESP włącza mi się 3 razy do roku i to tylko w zimowych (śniegowo-lodowych) warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności