cichyzp Zgłoś #1 Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) Witam Wczoraj rano jak wpakowałem się do paska, to musiałem trochę się namęczyć, żeby immo zaskoczylo. Poruszałem trochę kierownicą i zaskoczyło. Dzisiaj niestety już tak różowo nie było. Fura została pod domem a musiałem piechotą do pracy zasuwać. Problemem jest na pewno immo, bo w październiku też były podobne objawy, ale wystarczyło wyjąć kluczyk i włożyć (taka metoda naprawiania na informatyka). Z tego co wyczytałem na forum, warto by sprawdzić antene przy stacyjce (bo to moim zdaniem może być jej wina) tylko nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i od której strony. Jak wrócę do domu to zobaczę jeszcze na drugim kluczyku, ale rewelacji się nie spodziewam. Czy jest w Koszalinie jakiś magik który się takimi rzeczami zajmuje w razie gdybym sobie sam nie poradził ? dzieki za odpowiedzi Edytowane 15 Lutego 2011 przez cichyzp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2011 Odkręć gumowaną dźwignię do regulacji kierownicy, zdejmij obudowę kolumny kierowniczej, odepnij wtyczkę z cewki / anteny immo, podegnij lekko styki, spryskaj preparatem do styków, podłącz, sprawdź i poskładaj. U mnie pomogło, a miałem podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichyzp Zgłoś #3 Napisano 15 Lutego 2011 Tak się niestety obawiam, że bez śrubokręta i godziny czasu w dzień się nie obejdzie Zobaczę po pracy czy zatrybi dzieki za podpowiedź Ma może ktoś łopatologiczny opis jak się do tego dobrać, bo moje doświadczenia z rozkręcaniem są niemiłe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2011 Tak się niestety obawiam, że bez śrubokręta i godziny czasu w dzień się nie obejdzie Zobaczę po pracy czy zatrybi dzieki za podpowiedź Ma może ktoś łopatologiczny opis jak się do tego dobrać, bo moje doświadczenia z rozkręcaniem są niemiłe http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12854&highlight=wymiana+nagrzewnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 15 Lutego 2011 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro25 Zgłoś #6 Napisano 15 Lutego 2011 witam mam taki problem! dwukrotnie rozjechało mi się immo i dwukrotnie musiałem adaptować kluczyki! na miejscu to nie problem,ale strach wybierać się gdzieś dalej. Czy to może być wina anteny, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 15 Lutego 2011 witam mam taki problem! dwukrotnie rozjechało mi się immo i dwukrotnie musiałem adaptować kluczyki! na miejscu to nie problem,ale strach wybierać się gdzieś dalej. Czy to może być wina anteny, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł! tak jak najbardziej antena immolub czasowe braki w dostawie napięcia (ale to wykluczam raczej) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daro25 Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2011 dzięki za odpowiedz! pojadę do elektryka i coś pokombinuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichyzp Zgłoś #9 Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) No więc tak, wziąłem drugi kluczyk i ten sam problem. Podłączyłem kompa i standardowo - błąd 17978. Muszę jutro wziąć torx'y i rozkręcić dolną obudowę kolumny kierownicy. Ma ktoś fotkę jak to wygląda bez tej obudowy i gdzie jest ta antena od immo i wtyczka którą mam przeczyścić. Jakby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie to proszę pisać, bo nie wiem co robić. Fura stoi i nic nie można załatwic Może jest ktoś z Was z Koszalina kto potrafiłby sobie z tym poradzić ? Nikt nie ma więcej pomysłów ? Edytowane 15 Lutego 2011 przez cichyzp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #10 Napisano 15 Lutego 2011 Co do rozbiórki, to proste, wykręcasz śruby i po sprawie. Pamiętaj tylko aby mieć długi śrubokręt krzyżakowy, gdyż dwie śruby znajdują się pod kołem kierownicy, wkręcone równolegle do kolumny i dostęp do nich jest utrudniony i możliwy tylko przy odpowiednim położeniu kierownicy. Najpierw wykręć jedną, obróć kierownicę i drugą. Anena immo ta ten czarny ring wokół stacyjki. Jest tylko jeden dwużyłowy kabelek do tego ustrojstwa. Znajdziesz go na pewno. Z odpięciem może być mały kłopot, ale mały płaski śrubokręt + wąskie szczypce i zgrabne palce dają radę. To właśnie tą wtyczkę należy poprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2011 No ja kiedyś też miałem taką przygodę. Wiozłem córeczkę do żłobka. Wracam do auta a tam świeci non toper żółty kluczyk. Na moje szczęście w moim odkleiła się pestka w kluczyku:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichyzp Zgłoś #12 Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) Też miałem nadzieję, że to będzie kluczyk ale na drugim jest to samo Mryga i zgasnąć nie chce. Jutro jak pogoda będzie lepsza niż dziś to się postaram do tego dobrać i napiszę co i jak Dzięki za pomysły -- Dzisiaj rano uparłem się, że go odpale i udało się. Receptą było kręcenie kierownicą. Załapał jak kierownica była przekręcona o 90st w prawo i teraz problem już nie występuje. Po takich zabiegach wnioskuję, że mam do wymiany cewkę od immo. Chyba, że macie pomysł co jeszcze może być zepsute. Czy ktoś wie ile taka cewka kosztuje i jak ją wymienić ? Edytowane 16 Lutego 2011 przez cichyzp Poranne eksperymenty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeyBee Zgłoś #13 Napisano 22 Lutego 2011 Witam Jechałem dziś do klienta i w czasie redukcji biegów auto zgasło. Po zatrzymaniu próbowałem odpalić ale za Chiny ludowe nie chciało.Objaw mam taki, że dioda od immo nie mruga ale mimo tego auto nie odpala. Próbowaliśmy uruchomić silnik przez zaciągnięcie auta i o dziwo odpaliło jednak po ok minucie zgasło. Odczytałem błędy i jedyny jaki był w silniku to 17978. Tak więc zabieram się za rozebranie kierownicy i podoginanie blaszek i sprawdzenie kostki przy stacyjce. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #14 Napisano 22 Lutego 2011 Witam Jechałem dziś do klienta i w czasie redukcji biegów auto zgasło. Po zatrzymaniu próbowałem odpalić ale za Chiny ludowe nie chciało.Objaw mam taki, że dioda od immo nie mruga ale mimo tego auto nie odpala. Próbowaliśmy uruchomić silnik przez zaciągnięcie auta i o dziwo odpaliło jednak po ok minucie zgasło. Odczytałem błędy i jedyny jaki był w silniku to 17978. Tak więc zabieram się za rozebranie kierownicy i podoginanie blaszek i sprawdzenie kostki przy stacyjce. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów. Jedna podstawowa rzecz-jaki masz kluczyk?W scyzoryku dzieje się czasami tak,że pastylka nieco się przemieści (np.po spadnięciu kluczyka na ziemię) i wtedy już immo blokuje bo "nie widzi" pastylki,co wiąże się właśnie z gaśnięciem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #15 Napisano 22 Lutego 2011 Samo chyba nie zgaśnie od immo. Niech mnie ktoś poprawi, ale o ile pamiętam, to immo jest czytane tylko przy starcie silnika. Jak samo zgasło, to sprawdziłbym przekaźnik chyba 109 (o ile pamiętam). Miałem taki problem w Golfie mk3. Winny był przekaźnik. Polutowałem styki do płytki i po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeyBee Zgłoś #16 Napisano 22 Lutego 2011 (edytowane) Nie mam scyzoryka, mam taki o oznaczeniu HAA. Popołudniu wymieniłem kostkę stacyjki i dalej to samo - silnik kręci ale nie zapala. Ponownie skusiłem się na linkę, auto odpaliło i normalnie pracowało. Nawet do domu podjechałem i było git. Po zgaszeniu silnika odpalił 3 razy na styk i znów kręciłem aż się aq rozładowało. Naprawdę brak mi pomysłów co to może być. BTW jaki przekaźnik masz na myśli? Edit: Teraz zaświtała mi jedna myśl, mianowicie kiedyś jak rozbierałem mechanizm wycieraczek musiałem odpiąć komputer który jest w komorze silnika. Pamiętam, że wtedy po całej operacji reanimacji mechanizmu wycieraczek też auto nie chciało mi odpalić. Poruszałem wtedy przekaźnikami które znajdują się w sąsiedztwie ECU i pasek odpalił. Rano popsikam wszystkie styki i przekaźniki sprayem i zobaczę czy to coś pomoże. Edytowane 22 Lutego 2011 przez SeyBee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 22 Lutego 2011 Samo chyba nie zgaśnie od immo. Niech mnie ktoś poprawi, ale o ile pamiętam, to immo jest czytane tylko przy starcie silnika. Jak samo zgasło, to sprawdziłbym przekaźnik chyba 109 (o ile pamiętam). Miałem taki problem w Golfie mk3. Winny był przekaźnik. Polutowałem styki do płytki i po problemie. Gaśnie,nawet jak silnik jest odpalony-nie czyta pinu z pastylki i zdycha. Edit: Teraz zaświtała mi jedna myśl, mianowicie kiedyś jak rozbierałem mechanizm wycieraczek musiałem odpiąć komputer który jest w komorze silnika. Pamiętam, że wtedy po całej operacji reanimacji mechanizmu wycieraczek też auto nie chciało mi odpalić. Poruszałem wtedy przekaźnikami które znajdują się w sąsiedztwie ECU i pasek odpalił. Rano popsikam wszystkie styki i przekaźniki sprayem i zobaczę czy to coś pomoże. Było tak od razu Na forum masz dokładny opis przekaźników i bezpieczników-zobaczysz który jest winny Zanim popsikasz tym sprayem to przeczyść styki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #18 Napisano 22 Lutego 2011 Gaśnie,nawet jak silnik jest odpalony-nie czyta pinu z pastylki i zdycha. Wydłubię pastylkę i sprawdzę to kiedyś, dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeyBee Zgłoś #19 Napisano 22 Lutego 2011 Myślisz Patryk, że to wina któregoś przekaźnika ? Minął prawie rok jak odpiąłem ECU i przekaźniki, do tej pory wszystko było si. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #20 Napisano 22 Lutego 2011 przekaźnik 109 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach