Skocz do zawartości
cichyzp

Niezałączający immobiliser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wczoraj rano jak wpakowałem się do paska, to musiałem trochę się namęczyć, żeby immo zaskoczylo. Poruszałem trochę kierownicą i zaskoczyło. Dzisiaj niestety już tak różowo nie było. Fura została pod domem a musiałem piechotą do pracy zasuwać.

Problemem jest na pewno immo, bo w październiku też były podobne objawy, ale wystarczyło wyjąć kluczyk i włożyć (taka metoda naprawiania na informatyka).

 

Z tego co wyczytałem na forum, warto by sprawdzić antene przy stacyjce (bo to moim zdaniem może być jej wina) tylko nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i od której strony.

 

Jak wrócę do domu to zobaczę jeszcze na drugim kluczyku, ale rewelacji się nie spodziewam.

 

Czy jest w Koszalinie jakiś magik który się takimi rzeczami zajmuje w razie gdybym sobie sam nie poradził ?

 

dzieki za odpowiedzi

Edytowane przez cichyzp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręć gumowaną dźwignię do regulacji kierownicy, zdejmij obudowę kolumny kierowniczej, odepnij wtyczkę z cewki / anteny immo, podegnij lekko styki, spryskaj preparatem do styków, podłącz, sprawdź i poskładaj. U mnie pomogło, a miałem podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak się niestety obawiam, że bez śrubokręta i godziny czasu w dzień się nie obejdzie :/ Zobaczę po pracy czy zatrybi

 

dzieki za podpowiedź

 

Ma może ktoś łopatologiczny opis jak się do tego dobrać, bo moje doświadczenia z rozkręcaniem są niemiłe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się niestety obawiam, że bez śrubokręta i godziny czasu w dzień się nie obejdzie :/ Zobaczę po pracy czy zatrybi

 

dzieki za podpowiedź

 

Ma może ktoś łopatologiczny opis jak się do tego dobrać, bo moje doświadczenia z rozkręcaniem są niemiłe :)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12854&highlight=wymiana+nagrzewnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam taki problem!

dwukrotnie rozjechało mi się immo i dwukrotnie musiałem

adaptować kluczyki! na miejscu to nie problem,ale strach

wybierać się gdzieś dalej.

Czy to może być wina anteny, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

mam taki problem!

dwukrotnie rozjechało mi się immo i dwukrotnie musiałem

adaptować kluczyki! na miejscu to nie problem,ale strach

wybierać się gdzieś dalej.

Czy to może być wina anteny, czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł!

tak jak najbardziej antena immolub czasowe braki w dostawie napięcia (ale to wykluczam raczej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz!

pojadę do elektryka i coś pokombinuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, wziąłem drugi kluczyk i ten sam problem. Podłączyłem kompa i standardowo - błąd 17978. Muszę jutro wziąć torx'y i rozkręcić dolną obudowę kolumny kierownicy. Ma ktoś fotkę jak to wygląda bez tej obudowy i gdzie jest ta antena od immo i wtyczka którą mam przeczyścić.

 

Jakby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie to proszę pisać, bo nie wiem co robić. Fura stoi i nic nie można załatwic :/

Może jest ktoś z Was z Koszalina kto potrafiłby sobie z tym poradzić ?

 

Nikt nie ma więcej pomysłów ?

Edytowane przez cichyzp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do rozbiórki, to proste, wykręcasz śruby i po sprawie. Pamiętaj tylko aby mieć długi śrubokręt krzyżakowy, gdyż dwie śruby znajdują się pod kołem kierownicy, wkręcone równolegle do kolumny i dostęp do nich jest utrudniony i możliwy tylko przy odpowiednim położeniu kierownicy. Najpierw wykręć jedną, obróć kierownicę i drugą. Anena immo ta ten czarny ring wokół stacyjki. Jest tylko jeden dwużyłowy kabelek do tego ustrojstwa. Znajdziesz go na pewno. Z odpięciem może być mały kłopot, ale mały płaski śrubokręt + wąskie szczypce i zgrabne palce dają radę. To właśnie tą wtyczkę należy poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja kiedyś też miałem taką przygodę.

Wiozłem córeczkę do żłobka. Wracam do auta a tam świeci non toper żółty kluczyk.

Na moje szczęście w moim odkleiła się pestka w kluczyku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem nadzieję, że to będzie kluczyk ale na drugim jest to samo :/ Mryga i zgasnąć nie chce. Jutro jak pogoda będzie lepsza niż dziś to się postaram do tego dobrać i napiszę co i jak

 

Dzięki za pomysły

 

--

Dzisiaj rano uparłem się, że go odpale i udało się. Receptą było kręcenie kierownicą. Załapał jak kierownica była przekręcona o 90st w prawo i teraz problem już nie występuje. Po takich zabiegach wnioskuję, że mam do wymiany cewkę od immo. Chyba, że macie pomysł co jeszcze może być zepsute. Czy ktoś wie ile taka cewka kosztuje i jak ją wymienić ?

Edytowane przez cichyzp
Poranne eksperymenty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jechałem dziś do klienta i w czasie redukcji biegów auto zgasło. Po zatrzymaniu próbowałem odpalić ale za Chiny ludowe nie chciało.Objaw mam taki, że dioda od immo nie mruga ale mimo tego auto nie odpala. Próbowaliśmy uruchomić silnik przez zaciągnięcie auta i o dziwo odpaliło jednak po ok minucie zgasło. Odczytałem błędy i jedyny jaki był w silniku to 17978. Tak więc zabieram się za rozebranie kierownicy i podoginanie blaszek i sprawdzenie kostki przy stacyjce. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Jechałem dziś do klienta i w czasie redukcji biegów auto zgasło. Po zatrzymaniu próbowałem odpalić ale za Chiny ludowe nie chciało.Objaw mam taki, że dioda od immo nie mruga ale mimo tego auto nie odpala. Próbowaliśmy uruchomić silnik przez zaciągnięcie auta i o dziwo odpaliło jednak po ok minucie zgasło. Odczytałem błędy i jedyny jaki był w silniku to 17978. Tak więc zabieram się za rozebranie kierownicy i podoginanie blaszek i sprawdzenie kostki przy stacyjce. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów.

 

Jedna podstawowa rzecz-jaki masz kluczyk?W scyzoryku dzieje się czasami tak,że pastylka nieco się przemieści (np.po spadnięciu kluczyka na ziemię) i wtedy już immo blokuje bo "nie widzi" pastylki,co wiąże się właśnie z gaśnięciem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samo chyba nie zgaśnie od immo. Niech mnie ktoś poprawi, ale o ile pamiętam, to immo jest czytane tylko przy starcie silnika. Jak samo zgasło, to sprawdziłbym przekaźnik chyba 109 (o ile pamiętam). Miałem taki problem w Golfie mk3. Winny był przekaźnik. Polutowałem styki do płytki i po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam scyzoryka, mam taki o oznaczeniu HAA.

 

Popołudniu wymieniłem kostkę stacyjki i dalej to samo - silnik kręci ale nie zapala. Ponownie skusiłem się na linkę, auto odpaliło i normalnie pracowało. Nawet do domu podjechałem i było git. Po zgaszeniu silnika odpalił 3 razy na styk i znów kręciłem aż się aq rozładowało.

Naprawdę brak mi pomysłów co to może być. BTW jaki przekaźnik masz na myśli?

 

Edit:

Teraz zaświtała mi jedna myśl, mianowicie kiedyś jak rozbierałem mechanizm wycieraczek musiałem odpiąć komputer który jest w komorze silnika. Pamiętam, że wtedy po całej operacji reanimacji mechanizmu wycieraczek też auto nie chciało mi odpalić. Poruszałem wtedy przekaźnikami które znajdują się w sąsiedztwie ECU i pasek odpalił. Rano popsikam wszystkie styki i przekaźniki sprayem i zobaczę czy to coś pomoże.

Edytowane przez SeyBee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo chyba nie zgaśnie od immo. Niech mnie ktoś poprawi, ale o ile pamiętam, to immo jest czytane tylko przy starcie silnika. Jak samo zgasło, to sprawdziłbym przekaźnik chyba 109 (o ile pamiętam). Miałem taki problem w Golfie mk3. Winny był przekaźnik. Polutowałem styki do płytki i po problemie.

 

Gaśnie,nawet jak silnik jest odpalony-nie czyta pinu z pastylki i zdycha.

 

 

Edit:

Teraz zaświtała mi jedna myśl, mianowicie kiedyś jak rozbierałem mechanizm wycieraczek musiałem odpiąć komputer który jest w komorze silnika. Pamiętam, że wtedy po całej operacji reanimacji mechanizmu wycieraczek też auto nie chciało mi odpalić. Poruszałem wtedy przekaźnikami które znajdują się w sąsiedztwie ECU i pasek odpalił. Rano popsikam wszystkie styki i przekaźniki sprayem i zobaczę czy to coś pomoże.

 

Było tak od razu ;)

Na forum masz dokładny opis przekaźników i bezpieczników-zobaczysz który jest winny :hyhy

Zanim popsikasz tym sprayem to przeczyść styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gaśnie,nawet jak silnik jest odpalony-nie czyta pinu z pastylki i zdycha.

Wydłubię pastylkę i sprawdzę to kiedyś, dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz Patryk, że to wina któregoś przekaźnika ? Minął prawie rok jak odpiąłem ECU i przekaźniki, do tej pory wszystko było si.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik 109

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności