Skocz do zawartości
Stavros

Brak oswietlenia kabiny-Rozwiazanie zagadki ;)

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec z pomoca jednej dobrej duszy(1 marko) z naszego forum uporalem sie ze slynnym problemem ktory dotkną nie jednego z nas...

Do rzeczy...

 

Potrzebne nam sa:

-1,2,3 lub 4 wlaczniki drzwiowe uniwersalne(ilosc zalezna od usterki)

-kabel np.: 0,35mm 1m na jedne drzwi

-noz do plyt gipsowych

-cyna kalafonia

-lutownica

-jedno tyskie lub 2 jezeli mamy doczynienia z wieksza iloscia drzwi niz 1

-izolacja

-koncowki oczkowe do podlaczania przewodow

-40minut (lub 1 1/2 h jezeli czworo drzwi)

 

 

1.Zdejmujemy atrapke drzwi.

2.Sprawdzamy miernikiem lub probowka 12v na ktorym kablu lampki w drzwiach mamy 12v.

3.Zdejmujemy pol cm izolacji(nie przecinajac kabla) z kabla na ktorym nie bylo 12v czyli jest sterowanie masa.

4.Dolutowyjemy do przewodu masy kabel 50cm, drogi jego koniec lutujemy do wlacznika.

5.Do kolejnych 50cm kabla lutujemy koncowki oczkowe na obu koncach.

6.Podkrecamy koncowke do sroby mocujacej blache w drzwiach.

7.Droga koncowke podkrecamy do sroby mocujacej wlacznik na koniec pracy.

8.Trasujemy i nawiercamy 2 otwory w atrapce drzwi.

9.Mocujemy kabel i wlacznik.

10.Zakladamy atrapke.

11.Delikatnie zamykamy drzwi sparawdzajac czy bolec wlacznika nie jest zbyt dlugi jezeli jest to go przycinamy az do swobodnego zmkniecia sie drzwi.

12.Pijemy piwko i cieszymy sie jak dziecko ze zmartwychwstania naszych lampek ;).

 

 

Lutowanie.

 

jdv1287593251z.jpg

 

 

Masa z drzwi.

 

jdv1287593251k.jpg

 

 

Trasowanie i zamocowanie wlacznika.

 

 

rgh1287593251m.jpg

 

 

Efekt koncowy.

 

 

 

viu1287593251d.jpg

 

 

 

Srubke mocujaca mozna zamaskowac np czarna farba, silikonem lub uzyc czarnej srubki.

 

 

Pozdrawiam i zycze milego dlubania;)

Niech swiatlosci sie stanie...

 

 

Zacznij używać przeglądarki ze słownikiem

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki kolor ma ten kabel minusowy? jak ktoś wie to proszę o odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie czarny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie rozbierałem tapicerki ale pewnie nie jeden tam jest czarny przewód :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec trzeba miec miernik i szukac a jak nie to zarowke.

Widzialem jeden czarny i rowniez brazowo czarny jak i niebiesko brazowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok miernik mam tylko nie kumam jak dokładnie sprawdzić bo piszę że trzeba 12 v poszukać od lampki i od tego minus i tu jest ale... bo pewnie więcej tam jest kabli na których jest 12v i minusów .a skąd będę pewny że to od oświetlenia jest? ,nie chce zrobić jakiegoś zwarcia jak będę sprawdzał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok miernik mam tylko nie kumam jak dokładnie sprawdzić bo piszę że trzeba 12 v poszukać od lampki i od tego minus i tu jest ale... bo pewnie więcej tam jest kabli na których jest 12v i minusów .a skąd będę pewny że to od oświetlenia jest? ,nie chce zrobić jakiegoś zwarcia jak będę sprawdzał :)

Nie nie masz wtyczke od lampki i na nieje jest stalu +12v (ktorys z kabli)

zas na kroserii masz stala mase.

Wiec jak ci pokaze 12v na mierniku to znaczy ze potrzebny ci kabel ktorego nie mierzysz-sterowanie masa.

mam nadzieje ze kumasz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pijemy piwko i cieszymy sie jak dziecko ze zmartwychwstania naszych lampek

 

lampki lampkami...

kierunki mrygają Ci przy zamykaniu centrala? central działa prawidłowo?

 

poza tym...

 

nie lepiej zamek naprawić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

centralny działa prawidłowo,kierunki nie działają przy zamykaniu (a powinny działać ?).nie działa mi oświetlenie przy otworzeniu żadnych dzwi ,w środku lampki działają jak ręcznie włączę ,jedynie co działa to oświetlenie bagażnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
centralny działa prawidłowo,kierunki nie działają przy zamykaniu (a powinny działać ?).nie działa mi oświetlenie przy otworzeniu żadnych dzwi ,w środku lampki działają jak ręcznie włączę ,jedynie co działa to oświetlenie bagażnika .

 

Zacznij może lepiej od sprawdzenia modułu komfortu jeżeli niema podświetlania podczas otwarcia każdych drzwi-wątpię żeby w każdych drzwiach zamek był zepsuty-możesz sprawdzić to podpinając VAG'a.Kierunki nie muszą migać-tą opcję można wyłączyć lub włączyć także VAG'iem.

 

 

 

czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa.

 

Jak dołożysz inny mikrowyłącznik to tak.Ale po co skoro da się naprawić oryginalny...

 

 

 

zdecydowanie czarny

 

Brązowo czarny ;)

 

 

 

 

Panowie-Sebastian rzucił tylko rozwiązanie/pomysł jak to obejść.Cała reszta jest opisana w innych,odpowiednich wątkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak można naprawić ten mikrowłącznik w klapie bagaznika, jak go wymienic w zamku i jaki dobrac odpowiedni mikrowłącznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak można naprawić ten mikrowłącznik w klapie bagaznika, jak go wymienic w zamku i jaki dobrac odpowiedni mikrowłącznik

 

Mikrowłącznik kupisz na alledrogo za 4.50 Wycinasz/wylutowujesz stary i wlutowujesz nowy-wsio ;) Dzisiaj bawiłem się tym ustrojstwem ale w drzwiach,no i działa :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bla bla bla

 

Dotyczy rzeźni z pierwszego posta:

 

Twoje rozwiązania mają same wady.

 

1. Kaleczysz tapicerkę

2. Paskudnie to wygląda

3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy

4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz

5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0

 

I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów...

 

Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi.

 

Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG mam ale w co wejść i jakim programem ?żeby to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dotyczy rzeźni z pierwszego posta:

 

Twoje rozwiązania mają same wady.

 

1. Kaleczysz tapicerkę

2. Paskudnie to wygląda

3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy

4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz

5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0

 

I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów...

 

Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi.

 

Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie.

Dokładnie tak,to nie duży fiat ani polonez.

Edytowane przez riccardoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VAG mam ale w co wejść i jakim programem ?żeby to sprawdzić

 

Zwykły test,ogólny też wykaże.

 

 

 

Dokładnie tak,to nie duży fiat ani polonez.

 

No jakoś ten F*ut tam nie pasuje :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam tak, jak zwykle pokazaliscie co potraficie, pojechac, wysmiac, zkrytykowac...

Polak to polak...

A prawda jest taka ze nie czytacie a pie...cie 3 po 3.

To metoda na tanie i szybkie naprawienie, jest nie widzialne praktycznie chyba ze zaglada sie miedzy drzwi a rame.

Kolejna sprawa to wasze patenty z lutowaniem gowno daja bo i tak nie pomagaja(probowalem) i najczesciej koncza sie wymiana zamka bo ponownie zadko da sie zlozyc by dzialal.

Mikrowlaczniki nie maja nic do rzeczy bo sa ok, jak styki przekaznika-nie da sie ich popsuc takim pradem!!!!!!!!!!!

Elektronicy za dyche...

 

---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:35 ----------

 

lampki lampkami...

kierunki mrygają Ci przy zamykaniu centrala? central działa prawidłowo?

 

poza tym...

 

nie lepiej zamek naprawić??

wszystko dziala jak w oryginale bez zaburzen w pracy modulu.

 

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ----------

 

czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa.

Tak jezeli chcesz to jest to tani sposob na kazde drzwi.

 

---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:38 ----------

 

Zacznij może lepiej od sprawdzenia modułu komfortu jeżeli niema podświetlania podczas otwarcia każdych drzwi-wątpię żeby w każdych drzwiach zamek był zepsuty-możesz sprawdzić to podpinając VAG'a.Kierunki nie muszą migać-tą opcję można wyłączyć lub włączyć także VAG'iem.

 

 

 

 

Jak dołożysz inny mikrowyłącznik to tak.Ale po co skoro da się naprawić oryginalny...

 

 

 

 

Brązowo czarny ;)

 

 

 

 

Panowie-Sebastian rzucił tylko rozwiązanie/pomysł jak to obejść.Cała reszta jest opisana w innych,odpowiednich wątkach.

dzieki choc ty (jak zawsze z reszta) najpierw myslisz a pozniej piszesz...

Mam nadzieje ze kiedys wszyscy zaczna czytac ze zrozumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seba,spokojnie :)

 

Mikrowłączniki są rozbieralne-dobrze o tym wiesz,bo sam o tym pisałeś :hyhy

I da się je elegancko przeczyścić i działają jak nówki.

Jeżeli chodzi o lutowanie-sam dzisiaj poprawiałem zimne luty i o dziwo wszystko zaczęło działać ak należy...Ja nie narzekam :-D

 

 

 

dzieki choc ty (jak zawsze z reszta) najpierw myslisz a pozniej piszesz...

Mam nadzieje ze kiedys wszyscy zaczna czytac ze zrozumieniem.

 

Nie zawsze :lol

 

 

 

P.S.

Jeszcze jak by ktoś chciał możnaby zamiast tego f*uta dać inny mikrostyk i też by funkcjonowało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dotyczy rzeźni z pierwszego posta:

 

Twoje rozwiązania mają same wady.

 

1. Kaleczysz tapicerkę

2. Paskudnie to wygląda

3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy

4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz

5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834

6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki:

http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0

 

I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów...

 

Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi.

 

Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie.

Po pierwsze ja to zrobilem na sprzedaz, po drogie to najtansze rozwiazanie, po trzecie -------- sie kolego.

 

---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:41 ----------

 

Seba,spokojnie :)

 

Mikrowłączniki są rozbieralne-dobrze o tym wiesz,bo sam o tym pisałeś :hyhy

I da się je elegancko przeczyścić i działają jak nówki.

Jeżeli chodzi o lutowanie-sam dzisiaj poprawiałem zimne luty i o dziwo wszystko zaczęło działać ak należy...Ja nie narzekam :-D

 

 

 

 

Nie zawsze :lol

 

 

 

P.S.

Jeszcze jak by ktoś chciał możnaby zamiast tego f*uta dać inny mikrostyk i też by funkcjonowało...

Ja tam jestem spokojny, ale nie lubie jak ktos nie czai co czyta i rzuca jakies marne podprowanki jaki to szajs nie jest...

Owszem prowizora totalna, ale jest napisane ze to szybkie i tanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A osobiscie jak bym mial auto dla siebie (nie na sprzedaz) z takim uszkodzeniem, to zapukalbym do vw crewe i kupil ori zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności