Stavros Zgłoś #1 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) No wiec z pomoca jednej dobrej duszy(1 marko) z naszego forum uporalem sie ze slynnym problemem ktory dotkną nie jednego z nas... Do rzeczy... Potrzebne nam sa: -1,2,3 lub 4 wlaczniki drzwiowe uniwersalne(ilosc zalezna od usterki) -kabel np.: 0,35mm 1m na jedne drzwi -noz do plyt gipsowych -cyna kalafonia -lutownica -jedno tyskie lub 2 jezeli mamy doczynienia z wieksza iloscia drzwi niz 1 -izolacja -koncowki oczkowe do podlaczania przewodow -40minut (lub 1 1/2 h jezeli czworo drzwi) 1.Zdejmujemy atrapke drzwi. 2.Sprawdzamy miernikiem lub probowka 12v na ktorym kablu lampki w drzwiach mamy 12v. 3.Zdejmujemy pol cm izolacji(nie przecinajac kabla) z kabla na ktorym nie bylo 12v czyli jest sterowanie masa. 4.Dolutowyjemy do przewodu masy kabel 50cm, drogi jego koniec lutujemy do wlacznika. 5.Do kolejnych 50cm kabla lutujemy koncowki oczkowe na obu koncach. 6.Podkrecamy koncowke do sroby mocujacej blache w drzwiach. 7.Droga koncowke podkrecamy do sroby mocujacej wlacznik na koniec pracy. 8.Trasujemy i nawiercamy 2 otwory w atrapce drzwi. 9.Mocujemy kabel i wlacznik. 10.Zakladamy atrapke. 11.Delikatnie zamykamy drzwi sparawdzajac czy bolec wlacznika nie jest zbyt dlugi jezeli jest to go przycinamy az do swobodnego zmkniecia sie drzwi. 12.Pijemy piwko i cieszymy sie jak dziecko ze zmartwychwstania naszych lampek . Lutowanie. Masa z drzwi. Trasowanie i zamocowanie wlacznika. Efekt koncowy. Srubke mocujaca mozna zamaskowac np czarna farba, silikonem lub uzyc czarnej srubki. Pozdrawiam i zycze milego dlubania;) Niech swiatlosci sie stanie... Zacznij używać przeglądarki ze słownikiem Edytowane 26 Października 2010 przez Majcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2010 Jaki kolor ma ten kabel minusowy? jak ktoś wie to proszę o odpowiedz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2010 zdecydowanie czarny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #4 Napisano 6 Listopada 2010 Jeszcze nie rozbierałem tapicerki ale pewnie nie jeden tam jest czarny przewód Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #5 Napisano 6 Listopada 2010 Wiec trzeba miec miernik i szukac a jak nie to zarowke. Widzialem jeden czarny i rowniez brazowo czarny jak i niebiesko brazowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2010 ok miernik mam tylko nie kumam jak dokładnie sprawdzić bo piszę że trzeba 12 v poszukać od lampki i od tego minus i tu jest ale... bo pewnie więcej tam jest kabli na których jest 12v i minusów .a skąd będę pewny że to od oświetlenia jest? ,nie chce zrobić jakiegoś zwarcia jak będę sprawdzał Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2010 ok miernik mam tylko nie kumam jak dokładnie sprawdzić bo piszę że trzeba 12 v poszukać od lampki i od tego minus i tu jest ale... bo pewnie więcej tam jest kabli na których jest 12v i minusów .a skąd będę pewny że to od oświetlenia jest? ,nie chce zrobić jakiegoś zwarcia jak będę sprawdzał Nie nie masz wtyczke od lampki i na nieje jest stalu +12v (ktorys z kabli) zas na kroserii masz stala mase. Wiec jak ci pokaze 12v na mierniku to znaczy ze potrzebny ci kabel ktorego nie mierzysz-sterowanie masa. mam nadzieje ze kumasz... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marecki78 Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2010 Pijemy piwko i cieszymy sie jak dziecko ze zmartwychwstania naszych lampek lampki lampkami... kierunki mrygają Ci przy zamykaniu centrala? central działa prawidłowo? poza tym... nie lepiej zamek naprawić?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2010 centralny działa prawidłowo,kierunki nie działają przy zamykaniu (a powinny działać ?).nie działa mi oświetlenie przy otworzeniu żadnych dzwi ,w środku lampki działają jak ręcznie włączę ,jedynie co działa to oświetlenie bagażnika . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 6 Listopada 2010 czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #11 Napisano 6 Listopada 2010 centralny działa prawidłowo,kierunki nie działają przy zamykaniu (a powinny działać ?).nie działa mi oświetlenie przy otworzeniu żadnych dzwi ,w środku lampki działają jak ręcznie włączę ,jedynie co działa to oświetlenie bagażnika . Zacznij może lepiej od sprawdzenia modułu komfortu jeżeli niema podświetlania podczas otwarcia każdych drzwi-wątpię żeby w każdych drzwiach zamek był zepsuty-możesz sprawdzić to podpinając VAG'a.Kierunki nie muszą migać-tą opcję można wyłączyć lub włączyć także VAG'iem. czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa. Jak dołożysz inny mikrowyłącznik to tak.Ale po co skoro da się naprawić oryginalny... zdecydowanie czarny Brązowo czarny Panowie-Sebastian rzucił tylko rozwiązanie/pomysł jak to obejść.Cała reszta jest opisana w innych,odpowiednich wątkach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2010 Jak można naprawić ten mikrowłącznik w klapie bagaznika, jak go wymienic w zamku i jaki dobrac odpowiedni mikrowłącznik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #13 Napisano 6 Listopada 2010 Jak można naprawić ten mikrowłącznik w klapie bagaznika, jak go wymienic w zamku i jaki dobrac odpowiedni mikrowłącznik Mikrowłącznik kupisz na alledrogo za 4.50 Wycinasz/wylutowujesz stary i wlutowujesz nowy-wsio Dzisiaj bawiłem się tym ustrojstwem ale w drzwiach,no i działa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #14 Napisano 6 Listopada 2010 bla bla bla Dotyczy rzeźni z pierwszego posta: Twoje rozwiązania mają same wady. 1. Kaleczysz tapicerkę 2. Paskudnie to wygląda 3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy 4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz 5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834 6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki: http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0 I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów... Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi. Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam66655 Zgłoś #15 Napisano 6 Listopada 2010 VAG mam ale w co wejść i jakim programem ?żeby to sprawdzić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2010 (edytowane) Dotyczy rzeźni z pierwszego posta: Twoje rozwiązania mają same wady. 1. Kaleczysz tapicerkę 2. Paskudnie to wygląda 3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy 4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz 5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834 6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki: http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0 I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów... Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi. Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie. Dokładnie tak,to nie duży fiat ani polonez. Edytowane 6 Listopada 2010 przez riccardoa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2010 VAG mam ale w co wejść i jakim programem ?żeby to sprawdzić Zwykły test,ogólny też wykaże. Dokładnie tak,to nie duży fiat ani polonez. No jakoś ten F*ut tam nie pasuje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2010 Powiem wam tak, jak zwykle pokazaliscie co potraficie, pojechac, wysmiac, zkrytykowac... Polak to polak... A prawda jest taka ze nie czytacie a pie...cie 3 po 3. To metoda na tanie i szybkie naprawienie, jest nie widzialne praktycznie chyba ze zaglada sie miedzy drzwi a rame. Kolejna sprawa to wasze patenty z lutowaniem gowno daja bo i tak nie pomagaja(probowalem) i najczesciej koncza sie wymiana zamka bo ponownie zadko da sie zlozyc by dzialal. Mikrowlaczniki nie maja nic do rzeczy bo sa ok, jak styki przekaznika-nie da sie ich popsuc takim pradem!!!!!!!!!!! Elektronicy za dyche... ---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:35 ---------- lampki lampkami...kierunki mrygają Ci przy zamykaniu centrala? central działa prawidłowo? poza tym... nie lepiej zamek naprawić?? wszystko dziala jak w oryginale bez zaburzen w pracy modulu. ---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ---------- czy w klapie bagaznika można podobnie to rozwiazac aby ominąć mikrowłącznik w zamku który i tak nie działa. Tak jezeli chcesz to jest to tani sposob na kazde drzwi. ---------- Post added at 23:39 ---------- Previous post was at 23:38 ---------- Zacznij może lepiej od sprawdzenia modułu komfortu jeżeli niema podświetlania podczas otwarcia każdych drzwi-wątpię żeby w każdych drzwiach zamek był zepsuty-możesz sprawdzić to podpinając VAG'a.Kierunki nie muszą migać-tą opcję można wyłączyć lub włączyć także VAG'iem. Jak dołożysz inny mikrowyłącznik to tak.Ale po co skoro da się naprawić oryginalny... Brązowo czarny Panowie-Sebastian rzucił tylko rozwiązanie/pomysł jak to obejść.Cała reszta jest opisana w innych,odpowiednich wątkach. dzieki choc ty (jak zawsze z reszta) najpierw myslisz a pozniej piszesz... Mam nadzieje ze kiedys wszyscy zaczna czytac ze zrozumieniem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2010 Seba,spokojnie Mikrowłączniki są rozbieralne-dobrze o tym wiesz,bo sam o tym pisałeś I da się je elegancko przeczyścić i działają jak nówki. Jeżeli chodzi o lutowanie-sam dzisiaj poprawiałem zimne luty i o dziwo wszystko zaczęło działać ak należy...Ja nie narzekam dzieki choc ty (jak zawsze z reszta) najpierw myslisz a pozniej piszesz... Mam nadzieje ze kiedys wszyscy zaczna czytac ze zrozumieniem. Nie zawsze P.S. Jeszcze jak by ktoś chciał możnaby zamiast tego f*uta dać inny mikrostyk i też by funkcjonowało... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #20 Napisano 6 Listopada 2010 Dotyczy rzeźni z pierwszego posta: Twoje rozwiązania mają same wady. 1. Kaleczysz tapicerkę 2. Paskudnie to wygląda 3. Robisz ogrom zbędnych i niepotrzebnych rzeczy 4. Z takiej krańcówki korzysta komfort i elektronika mastera w centralu. Ty i komfort i elektronikę zamka tej przyjemności pozbawiasz 5. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18834 6. tak naprawdę to cała rzecz sprowadza się do rozebrania zamka i przelutowania 6 (słownie sześciu) punktów w masterze i 4 (słownie czterech) w pozostałych zamkach. Gdy nie zadziała to (mierzymy opór na pinach 7 i 8 w zamku przy pozycji otwarty powinien wynosić 0,3 - 1,9 ohma przy zamkniętych przerwa. Jeżeli tak nie jest czyścimy mikrostyk. Jeżeli i to nie pomoże wymieniamy na taki: http://allegro.pl/listing.php/search?string=mikrostyk+uszczelniany+vw&category=0&description=1&sg=0 I mamy calutki zamek. Jak w oryginale. Bez kaleczenia tapicerki i ohydnie wyglądających cosiów... Sorry kolego wyważasz otwarte drzwi. Jak bym miał taką popelinę odwalać, to bym odżałował te 70 zł i kupił zamiennik zamka. I też będzie ślicznie działał i wyglądał normalnie. Po pierwsze ja to zrobilem na sprzedaz, po drogie to najtansze rozwiazanie, po trzecie -------- sie kolego. ---------- Post added at 23:44 ---------- Previous post was at 23:41 ---------- Seba,spokojnie Mikrowłączniki są rozbieralne-dobrze o tym wiesz,bo sam o tym pisałeś I da się je elegancko przeczyścić i działają jak nówki. Jeżeli chodzi o lutowanie-sam dzisiaj poprawiałem zimne luty i o dziwo wszystko zaczęło działać ak należy...Ja nie narzekam Nie zawsze P.S. Jeszcze jak by ktoś chciał możnaby zamiast tego f*uta dać inny mikrostyk i też by funkcjonowało... Ja tam jestem spokojny, ale nie lubie jak ktos nie czai co czyta i rzuca jakies marne podprowanki jaki to szajs nie jest... Owszem prowizora totalna, ale jest napisane ze to szybkie i tanie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A osobiscie jak bym mial auto dla siebie (nie na sprzedaz) z takim uszkodzeniem, to zapukalbym do vw crewe i kupil ori zamek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach