Skocz do zawartości
Gość Horpyn

Tyle usterek naraz ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Horpyn

Auto jak w podpisie. Jadę sobie dziś spokojnie aż tu nagle praca silnika zaczyna przypominać bardziej ciągnik rolniczy niż sam osobowy, myslę sobie pewnie wydech się oberwał. Odruchowo noga z gazu i na pobocze. Po zatrzymaniu się okazało się że te odgłosy dochodzą z silnika a nie z wydechu, tak potwornie hałasuja wtryski. Szczere pole trza się jakoś do cywilizacji dostać więc pomalutku w drogę, mocy bardzo niewiele klekocze jak rasowy przedwojenny diesel zero przyspieszenia. Jakoś dojechałem za kebelek i diagnoza przerosła moje przypuszczenia:

Control Module Part Number: 038 906 018 N

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 50SG 1631

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 05311

5 Faults Found:

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

31-00 - Open or Short to Ground

01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)

31-00 - Open or Short to Ground

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

01269 - Commencement of Injection Valve (N108)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-00 - Implausible Signal

Jak to mozliwe żeby naraz padł przepływomierz, n75, i EGR.

Czego się uczepić co robić bo zgłupiałem macie jakieś pomysły. Dodam że wskazania przepływki są martwe cały czas około 560.Po całkowitym jej odłączeniu to samo.

Dodam jeszcze że kąt wtrysku (sprawdzony w "TDI timing"nie mieści się w skali).

Czyżby przeskoczył pasek rozrządu ma dopiero 13tys przebiegu.

Czy tak popularne uszkodzenie przepływki może tyle "namieszać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj coś mi tu nie gra muszę to przemyśleć po swojemu.

 

1. Jeśli stało się coś nagle i zaczęło grzechotać to błędy wyskoczyły z jakiegoś powodu.

Kieruj się BŁĘDAMI - ale w przemyśleniach - co je mogło spowodować !!!.

 

Te błędy pozwalają myśleć i wydedukować kolejność i co mogło je spowodować. Komputer na wskutek AWARII przeszadł w stan Awaryjny elektronicznie (połowa mocy) na dojazd. Sprawdź ten rozrząd (dla wszelkiego spokoju).

 

Ja tu widzę coś nie dobrego z powietrzem i ciśnieniem za razem (czyli tak praktycznie sterowanie silnika - bo bez powietrza raczej nie będzie chodził normalnie)

- jest błąd w powietrzu (G70) sprawdź dokładnie tą przepływkę (ale jeszcze nie wymieniaj) zobaczymy co powoduje ten błąd.

 

2. SPRAWDŹ połączenia wszystkich węży i rur dolotowych, filtr powietrza i czujniki wtyczki.

 

3. Zapisz błedy i SKASUJ JE - TEST jazda po mału bez raptownych przyspieszeń - teraz zobaczymy co wyskoczy - Jeśli G70 to znaczy że jest martwa, jeśli nie to znaczy że znów wchodzi w stan awaryjny. W ten sposób dojdziesz do tego co powoduje.

 

4. Coś za dużo tych błędów się narobiło???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn

Marek dzięki za zainteresowanie. juz piszę jak jest.

sprawdziłem wszystkie węże połaczenia wtyczek itp. wydają się ok.

Po skasowaniu błędów od razu nawet bez odpalania silnika pojawia się g70, n75 i n18.

Pozatym co może powodować przesunięcie kątu wtrysku.Praca jest naprawdę głośna, szczególnie pod obciążeniem. Czy uwalenie przepływki da takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by padła sama przepływka to teoretycznie nie powinno być N18

To mnie zastanawia ??? czy nie sprawdzić czy oby pasek rozrządu siedzi tak jak powinien ???

 

Najpierw sprawdź może czujniki Multimetrem (dział Diagnostyka VAG tam podawałem w swoich postach - wartości przybliżone czujników) wpisuj do wyszukiwarki literami po kodach "GXX"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

open or short to ground-cos z masą nie tak chyba :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie układu recyrkulacji spalin:

 

Poprawność działania recyrkulacji spalin sprawdza się w funkcji 04 – „Nastawy podstawowe”. Przez taki sposób postępowania zawór recyrkulacji spalin

jest taktowny co 10 s, a w bloku wartości mierzonych 003 mogą zostać odczytane wartości recyrkulacji spalin.

 

Podłączyć tester usterek VAG i wybrać [01] > [04] > [003] >

 

Po wybraniu grupy wskazań 3 wzrosną obroty silnika w polu 1 na 1380 do 1420/min.

Wskazania na wyświetlaczu: (1 do 4 – pola wskazań)

[1400/min] > [AGRn.akt] > [500 mg/h] > [20 %]

Wskazania w polu 2 muszą co 10 s zmieniaćsi ę z „układ aktywny” na „układ nie aktywny”. Wskazania w polach 3 i 4 muszą zmieniać się w podanym niżej zakresie:

 

Jeżeli w 3 polu stale wyświetla się 539 mg/h, należy sprawdzić przepływomierz masy powietrza:

 

Układ recyrkulacji nieaktywny.

– wartość wymagana, pole wskazań 3: [450 do 600 mg/skok]

– wartość wymagana, pole wskazań 4: [18 do 22 %]

 

Układ aktywny:

– wartość wymagana, pole wskazań [3: 160 do 300 mg/skok]

– wartość wymagana, pole wskazań [4: 63 do 67 %]

 

Jeżeli wartości nie zostaną osiągnięte:

– sprawdzić mechaniczny zawór recyrkulacji spalin

– sprawdzić połączenia węży podciśnieniowych,

– sprawdzić zawór N18 recyrkulacji spalin według poniższych kroków:

 

– wyłączyć zapłon;

– odłączyć tyczkę 1 od zaworu recyrkulacji spalin

– zmierzyć oporność przy zaworze.

Wartość wymagana: 14 do 20 Ω

 

Jeżeli wartość wymagana nie zostanie osiągnięta:

– wymienić zawór N18 recyrkulacji spalin na nowy.

 

Jeżeli wartość wymagana zostanie osiągnięta:

– włączyć zapłon;

– zmierzyć napięcie zasilania zaworu między stykiem 2 wtyczki a masą silnika.

Wartość wymagana: zbliżona do napięcia akumulatora.

 

Jeżeli wartośćw ymagana nie zostanie osiągnięta:

– wyłączyćza płon;

– sprawdzić ciągłość przewodów między wtyczkąa komputerem sterującym

styk 1 + gniazdo 1 + 2,

styk 2 + gniazdo 61.

Oporność przewodów: maksymalnie 1,5 Ω

 

– sprawdzić dodatkowo, czy przewody nie mają zwarcia między sobą, z masą samochodu jak również z potencjałem plus akumulatora. Wartośćw ymagana: ∞ Ω

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn

"w 3 polu stale wyświetla się 539 mg/h," tak własnie jest niezależnie od obrotów.

Jutro zmierzę resztę multimetrem, czy mozna też w ten sposób sprawdzić przepływkę- jakieś dane?( nie chodzi mi o instalację tylko sam przepływomierz bo się tego niedoszukałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak! masz w dziale Diagnostyka VAG cały konkret:

 

:!: Ważne tematy to manuale przedostatni jest o G70 co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn

Dziś jadę do garażu sprawdzać wszystkie czujniki, jestem obczytany w postach Marka i pozytywnie nastawiony. Mam tylko jeden dylemat:

Jeżeli pamięć usterek została skasowana lub odłączono stałe połączenie z potencjałem plus od komputera sterującego pracą silnika, musi zostać na nowo wywołany kod gotowości.

Jak wywołać ten kod gotowości bo będę odłączał kompa od wtyczek???

Jeszcze jedno, czy nie powinienem sprawdzić jakiegoś przekaźnika, bo o bezpieczniku 29 już wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Horpyn

No i po sprawie :hurra::hurra::hurra: Usterka w sumie banalna ale efekty naprawdę niesamowite, jesli komuś brakuje wrażen proszę usunąć bezpiecznik urządzenia sterującego silnikiem 15A, znajdujący się w puszce komputera pod maską obok przekaźnika 212, i przejechać się bez niego. Przeżycia cięzkie do opisania.

BYŁ SPALONY :[ a jakie cuda pokazywał fejsik, wszystko jakby uwalone!!!

 

Marek jeszcze raz dzieki za okazaną pomoc, jesli byłbyś w Białymstoku daj znać stawiam pifko :D .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności