Skocz do zawartości
Gość Paweł Mikulski

Passat '92 GL + climatronic - pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Paweł Mikulski

Witam.

Mam Passata '92 wyposażonego w climatronic. Chciałbym się dowiedzieć, czy

można toto tak ustawić, żeby działał np. sam nadmuch powietrza z zewnątrz

bez załączania sprężarki. Zauważyłem, że sprężarka chodzi zawsze. Nawet jak

ustawię temp. na maxa. A może mam coś popierdzielone z tym ustrojstwem.

poradĽcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Climatronic powinien dzialac w zaleznosci od tego co przekaza czujniki i wlaczac sprezarke kiedy temperatura wewnatrz auta jest wyzsza od ustawionej na panelu sterowania.Piszac posilkuje sie instr.obsł.z passata jaszczura i jedyna roznica jaka dostrzeglem w panelu sterowania(oprócz malej zmiany wizualnej) jest przycisk ECON ktory sluzy do...wylaczania lub wlaczenia ukladu chlodzenia bez ingerencji w nadmuch.(tego u nas nie ma,w tamtym miejscu jest wylacznik calego ukladu)W instrukcji obslugi troche jest namieszane,ale to co napisalem na poczatku powinno sie zgadzac z zasada dzialalnia klimy automatycznej,cyt.z instr.obsł:W czasie chlodzenia sprezarka urzadzenia obciaza silnik samochodu i powoduje wzrost zuzycia paliwa.Aby okres wlaczania sie sprezarki byl jak najkrotszy nalezy przestrzegac nastepujacych zasad: i tu jest taki opis ze jak auto jest mocno nagrzane bo bylo na sloncu to trzeba go przewentylowac i td...Ale z drugiej strony brak trybu ECON moze powodowac to ze sprezarka dziala caly czas :( Osobiscie dziwne mi sie wydaje ze jak wlaczysz temp. na HI to dziala sprezarka bo niby po co???Nie wydaje mi sie aby uklad od paska B5 az tak sie roznil od starszych wersji(jezeli tak to moze sie ktos podzieli wiedza na ten temat,w koncu o to tutaj chodzi)

Jezeli przez 15 sekund migaja symbole na panelu to znaczy ze uklad jest niesprawny.U mnie tak to wyglada,klime mam rozszczelniona i odlaczona jest sprezerka zeby sie nie zatarla.

Pozdrawiam!!!

Ps:przy wlaczonym climatronicu chodza Ci caly czas wentylatory na chlodnicy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Mikulski

Dzięki za podpowiedĽ. Poprzyglądam się dziś jeszcze tej klimie podczas pracy. Na grupie pl.misc.samochody ktoś mi napisał, że ten typ tak ma i po prostu sprężarka chodzi cały czas. Wyłącza się tylko poniżej 5 st.C. Można ponoć dorobić wyłącznik, który odłączy sprzęgło sprężarki i wiatrak chłodnicy. Może będę się musiał z tym pobawić. Nie uśmiecha mi się spalanie pow. 10-11l/100km w zimę:)

Jak coś ciekawego zaobserwuję dziś to napiszę.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprezarka chodzi caly czas nawet przy temp na HI po to, by mogla osuszac powietrze (gdyz klimatyzacja nie sluzy wylacznie do schladzania). Nawet ustawiona w trybie ECONO po wlaczeniu nawiewu na szybe sie uaktywnia, by sprawniej oczyszczac szybe, np. gdy jest zaparowana.

Wylaczanie klimy manualnie na dlugi okres po to, by oszczedzic na paliwie nie jest zbyt dobrym pomyslem, gdyz ewentualne uszkodzenia z tego powodu moga przewyzszyc oszczednosci. Sprezarka musi chodzic, by zachowac sprawnosc.

Jaki jest wzrost spalania przy wlaczonej i wylaczonej klimie? Ja u siebie nie moge tego zdiagnozowac, gdyz ewentualna roznica w spalaniu jest na poziomie 0,5l/100 km wg. kompa pokladowego. To jest zbyt malo i moze zostac podciagniete pod "rozny nacisk prawej stopy na pedal", albo tez jest to margines bledu i klima nie ma wplywu na wzrost spalania w moim przypadku. Wszak nigdy nie zrobilem calego baku z wylaczona klima, bo nie po to przeciez kupilem samochod z tym wynalazkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartfoot

A ja mam jeszcze pytanie: czy ta sprężarka pracuje non-stop czy włącza się i wyłącza co jakiś czas? Chodz mi o to czy nawet podczas chłodzenia istnieje cykl włącz-wyłącz, czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie istnieje, czasem czuje stojac na swiatlach lekki skok obrotow - to wlaczyla sie sprezarka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Mikulski

No i pooglądałem sobie te sprężarki i wiatraki w czasie pracy. Wiatraki kręcą mi się oba jak włączę klimę. Sprężarka natomiast co jakiś czas się wyłącza na chwilę. To tyle moich spostrzeżeń. Widocznie tak ma być. A przy okazji. Wie ktoś jak dostać się do mechanizmu sterującego klapką nawiewu na nogi? Bo jak wcisnę przycisk nawiewu na nogi to słychać, że coś się przestawia, ale powietrze leci mi na szybę i do z dużym szumem - tak jakby coś się nie domknęło/nie otworzyło do końca i świszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Z lewej strony jak zdemontujesz oslone,w srodku jest cos takiego co wyglada jak zawor podcisnieniowy z sprezyna.To wlasnie nie chce sie otwierac.Ale co jest odpowiedzialne za dzialalnie tej klapy nie mam pojecia,pewnie trzeba by bylo wyciagnac calosc aby dojsc co i dlaczego.

Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Pawle pochwal sie czy robiles cos kolo nawiewu na nogi???Zaczal Ci dzialac czy zaniechales dojscia do tego co powoduje jego wadliwa prace?Pod ciegno ktore steruje klapa zalozylem kiedys taka gume ale...chwile dzialalo ladnie dmuchalo i nie wiem czy guma wypadla czy porobilo sie cos innego ale w tej chwili jak dam nadmuch na stopy to mi dmucha na szybe.Czyli to samo co przed moja gorzebanina!!!

Pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł Mikulski

Witaj. Wyjąłem ten dziwny schowek pod "głównym" schowkiem z prawej strony tunelu. U góry jest tam taki rozdzielacz podciśnieniowy bo ta klapa otwierana jest u mnie takim podciśnieniowym siłownikiem. Jak włączałem nawiew na nogi to słychać było z tego rozdzielacza dĽwięk świadczący o zadziałaniu jakiegoś stycznika jednak podciśnienie nie szło w odpowiednią rurkę. Przypadkiem poruszyłem tą rurką (pierwsza z dołu) i klapa się otworzyła. Zastosowałem środek mało elegancki: podparłem rurkę na stałe kluczykiem płaskim 8mm tak, że rurka jest cały czas lekko naprężona w jednym kierunku i do tej pory działa:) Życzę co najmniej tyle samo szczęścia:) Bo ten rozdzielacz to pewnie worek szmalu kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Dzieki Pawle za info!!!Bede probowal zrobic to samo co Ty,moj patent niestety nie wypalil.Guma ktora podlozylem z lewej strony albo wypadla albo wpadla do srodka,bo nadmuch na dol przestal mi dzialac calkowicie,w lecie to jescze bylo by do przezycia ale zimowa pora jakos hmm...sobie tego nie wyobrazam :?

Ps:W sumie na naszym przypadku wychodzi ze to jakas powtarzajaca sie usterka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności