Skocz do zawartości
cristof

przesuniecie masowe sondy lambda

Rekomendowane odpowiedzi

wystepuje w passatach i audi od modelu 95 w gore.Sa to sondy z 4-pinowa wtyczka w ksztalcie litery "u".Co to jest?Jest to podanie masy na sonde przez sterownik ktora jest wyzsza od masy silnika.Moze to byc 150mV;300mV 800mV.Moga to byc takze inne wartosci w zaleznosci od modelu auta.Dlaczego sie to stosuje?Jesli przewod sygnalowy dostanie zwarcia to sterownik "bedzie wiedzial" ze jest to masa silnika a nie bedzie przestawial czasow wtrysku.W modelach przed 95 po zwarciu kabla sterownik"myslal"ze jest to uboga mieszanka i wzbogacal ja na maxa.

Jak sprawdzic czy auto ma przesunieta mase i jaka jest jej wartosc?

Do dwoch przewodow (dwa od grzalki pomijamy) od tylu wtyczki wbijamy szpilki i podlaczamy woltomierz.Wlaczamy zaplon i wynik powinien byc w okolicy 450mV.jest to tzw.punkt neutralny.Kazda wartoscpowyzej to mieszanka bogata,ponizej uboga.Teraz wylaczamy zaplon i przenosimy jeden z zaciskow na mase silnika.Wlaczamy ponownie zaplon.Zalozmy ze przesuniecie wynosi 150mV.Teraz w zaleznosci ktory przewod dalismy na mase miernik powinien pokazac 450mV lub sume punktu neutralnego i przesuniecia masowego czyli 600mV.Ilu z Was mierzylo sonde woltomierzem i dziwilo sie ze sonda pracuje np.0,8-1,6V.Gdzie mieliscie wtedy podlaczony woltomierz? Do masy silnika.Prawda?Dlaczego o tym pisze w dziale o instalacjach gazowych a nie w dziale np.ogolnym?Jezeli zamontowalismy np.Bingo To musimy go odpowiednio skonfigurowac z sonda.Punktem neutralnym dla Binga bedzie suma punktu neutralnego +przesuniecie masowe bo Bingo bierze mase z silnika.Jezeli sonda "pracuje" 0,8 -1,6V to wybieramy taka zakladke w bingu i wszystko powinno byc OK.Napisalem "pracuje" bo to jest sonda z przesunieta masa.O sondach tak pracujacych ja nic nie slyszalem.Jesli sonda ma przesuniecie o innej wartosci niz 0,8V to

musimy je zmierzyc dodac do tego wartosc punktu neutralnego i taka wartosc wpisac do Binga.Teraz pytanie na ktore nie jestem w stanie odpowiedziec na 100%.Jesli ustawilismy emulacje prostokatna do auta z przesunieciem masowym sondy to czy sygnal wysylany z binga (emulacja prostokatna) do komputera jest na tym samym poziomie?mam na mysli tzw.punkt neutralny.Chyba nie jesli sie niektore sterowniki rozjezdzaja i trzeba je resetowac przez odpiecie klemy.Dlatego tez niektore sterowniki lepiej reaguja na emulacje "masa".Dobranie niewlasciwej emulacji prostokatnej moze uszkodzic sterownik.Najbezpieczniej jest ustawic emulacje "otwarta".Od czasu kiedy to ustawilem u siebie mam wrazenie ze passat zaczyna coraz lepiej chodzic pomimo tego ze szybko przybywa mu kilometrow i latek.Wczesniej na trasie nie udalo mi sie zejsc ponizej

10,5l lpg/100km teraz jest to 8,4.przestalo mi smierdziec gazem dookola auta no i nie musze resetowac komputera.Piszac o przesunieciu 150mV mialem na mysli b4 1.6AEK 101KM chociaz nie jestem tego pewny gdyz podczas montazu gazu zostal rozciety ekran kabla sondy i zauwazylem nietrafione pierwsze podejscie w podlaczeniu binga do sondy.Teraz zmienilem gazownika i nastepna instalacje zaloze u niego.jesli ktos z Was zauwazyl inna wartosc przesuniecia masowego to prosze o dane i zapraszam do dyskusji.Pozdrawiam no i chyba zapomnialem sie przywitac ale mysle ze mi to wybaczycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprostowanie

jest;.Teraz w zaleznosci ktory przewod dalismy na mase miernik powinien pokazac 450mV lub sume punktu neutralnego i przesuniecia masowego czyli 600mV

powinno byc;Teraz w zaleznosci ktory przewod dalismy na mase miernik powinien pokazac 150mV lub sume punktu neutralnego i przesuniecia masowego czyli 600mV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, "cristof". Dziękuję Ci za te informacje. Piszesz bardzo mądrze. Muszę sprawdzić, czy u mnie występuje przesunięcie masowe sondy lambda. Jak sprawdzę, to dam znać. Myślę jednak, że w moim Passacie nie występuje przesunięcie masowe, bo pomiędzy przewodem sygnałowym sondy a masą silnika mam napięcie 0,45 V (po włączeniu zapłonu). Trzeba byłoby jeszcze sprawdzić napięcie pomiędzy przewodem sygnałowym a przewodem masowym sondy. Ale przypuszczam, że i tutaj też będzie to samo - czyli 0,45 V po włączeniu zapłonu. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem także posiadaczem AEK doposażonego w Bingo.

Pomierzyłem dziś sobie sondę i wyszło, że między masą silnika a przewodem sygnałowym sondy (czyli tak jak podłączone jest Bingo) jest 0,6 V w punkcie neutralnym, natomiast zakres pracy sondy mieści się między 0,25 V, a 1,15 V.

Przesunięcie masy sondy względem masy silnika wynosi 0,15 V.

Jak proponujesz konfigurować bingo ?

Którą opcję ustawić w emulacji sondy ?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Czytajac Twojego posta troche sie uspokoilem slyszac ze Ty tez masz przesunieta mase o taka wlasnie wartosc.Przynajmniej tego mi nie spaprali.Co do emulacji to tylko"otwarta".Jesli chodzi o punkt neutralnyto ja u siebie ustawilem 0,60.Nie wiem czy czytasz ten dzial "od deski do deski " wiec zadam Ci pytanie.Gdzie masz podlaczony brazowy przewod z binga zczytujacy obroty silnika?Do srodkowego przewodu we wtyczce cewki zaplonowej czy do zacisku nr."1"cewki.To bardzo wazne!!!!!!!!!!

Zanim zmienisz te parametry musisz miec ten przewod wlasciwie podlaczony!!!

Jesli masz analizator spalin i laptopa z programem bingo to mozesz na biezaco sledzic zmiany skladu spalin po zamianie tych parametrow.

Ja nie mialem wiec wszystko ustawilem "na sluch" i widze ze jest duzo lepiej.

U mnie po montazu lpg wystepowaly te same bledy o objawy nieprawidlowej pracy silnika o ktorych pisales w Twoich postach?Blad537 regulacja poza zakresem byl i jest spowodowany wlasnie przesunieciem masowym.natomiast trudnosci z uruchomieniem silnika niewlasciwym podlaczeniem brazowego przewodu.Mam naddieje ze po zamianie parametrow podzielisz sie ze mna swoimi spostrzezeniami.Jaki masz mikser i parownik?pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Chcialbym cos jeszcze dopisac co potwierdzaloby to o czym wczesniej pisalem.

Kiedys podlaczylem Vag-a i obserwowalem jak chodzi sonda podczas pracy silnika na gazie.Caly czas pokazywala uboga mieszanke.pamietam,ze wtedy mialem w bingu ustawione parametry:

punkt neutralny 0,40

emulacja przebieg

Nie musze chyba pisac,ze jak sterownik dostaje info o ubogiej mieszance to przestawia czas wtrysku.Wlasnie dlatego sterowniki sie "rozjezdzaly".Pare dni wczesniej podczas regulacji gazu na programie Bingo sonda chodzila "elegancko" od 0-1V.

Jaki wniosek?

Jezeli regulujemy gaz to dobrze byloby podlaczyc VAG-a i obserwowac jak pracuje sonda.

Jezeli nie pracuje tak jak na benzynie to zrobic emulacje "otwarta".I tutaj mala dygresja .Praca sondy ma gazie i benzynie zawsze troche bedzie sie roznic wiec chyba od razu najlepiej dac "otwarta" a regulacje gazu zrobic na analizatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Jaki masz mikser i parownik?pozdro

 

Mikser mam wpięty w rurę powietrza między przepływomierzem a przepustnicą. Mikser jest z tzw. klapką która wg jednych nie pozwala przy wystrzale gazu cofnąć "ognia" do przepływomierza i obudowy filtra, a wg drugich ta klapka jest g... warta.

Parownik chyba LOVATO.

 

Co do emulacji to tylko"otwarta".Jesli chodzi o punkt neutralnyto ja u siebie ustawilem 0,60.Nie wiem czy czytasz ten dzial "od deski do deski " wiec zadam Ci pytanie.Gdzie masz podlaczony brazowy przewod z binga zczytujacy obroty silnika?Do srodkowego przewodu we wtyczce cewki zaplonowej czy do zacisku nr."1"cewki.To bardzo wazne!!!!!!!!!!

Zanim zmienisz te parametry musisz miec ten przewod wlasciwie podlaczony!!!

Witaj

Długo milczałem ale nie miałem czasu zająć się tym problemem.

Generalnie odnośnie ustawień:

Punkt neutralny sondy - ustawić 0,6 V

Typ sondy lambda - jaki ustawić bo w opcjach jest 0-1 V oraz 0,8-1,6 V.

Moja sonda pracuje w zakresie 0,25-1,15 V więc co powinienem ustawić. Osobiście jestem za pozostaniem przy opcji 0-1 V.

Jak jest z tą emulacją ? Obecnie mam przebieg prostokątny, a w ustawieniach bingo nie ma opcji "emulacja otwarta" tylko dodatkowo są opcje "masa" i "otwarta" - może to któraś z tych opcji.

Jaką informację do sterownika silnika wysyła emulator sondy bingo przy emulacji otwartej ?

 

Przeglądałem posta dotyczącego niekontrolowanego przełączania z LPG na Pb.

Nie zwróciłem jeszcze uwagi na połączenia u mnie brązowego przewodu do cewki ale zdarzyło mi się może dwa razy w ciągu 3-ch lat jeżdżenia tym autem, ( w tym drugi raz wczoraj ) że instalacja LPG wyłączała się całkowicie w momencie przełączania z Pb na LPG po czym silnik nadal pracował na Pb. Po tym zajściu instalacji LPG nie mogłem włączyć przez kilka minut, po czym normalnie wracała do pracy.

Poza tym nie miałem żadnych niespodzianek z niekontrolowanym przełączaniem z LPG na Pb.

 

Czy po tym wszystkim będę musiał gonić na analizator spalin ?

Mam w kabinie zamontowany wskaźnik pracy sondy, który na bieżąco pokazuje skład mieszanki w danym momencie - może to wystarczy do ewentualnej samodzielnej korekty ustawień ?

Ewentualnie można także użyć VAG'a do analizy wskazań sondy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Ustaw tak;

typ sondy 0-1

punkt neutralny 0.6V

typ emulacji odlaczona

Przy emulacji '' odlaczona" sonda nia wysyla zadnego sygnalu do sterownika silnika i dzieki temu sterownik nie przestawia czasu wtryskow.Przy tym typie emulacji bedzie wyskakiwal blad sondy lambda ale nie pamietam numeru.Bedzie to blad sporadyczny zwiazany z ustawieniem typu emulacji "odlaczona"

Jesli chodzi o brazowy przewod to musi byc podlaczony do zacisku nr"1"cewki a nie do srodkowego przewodu we wtyczce ktora dochodzi do cewki.Nie wiem ktora wersje Binga masz.Jesli masz nowsza to w zakladce"konfiguracja"tuz pod sonda lambda sa "obroty"i "niski poziom sygnalu" i jesli masz brazowy przewod podlaczony do zacisku

"1" to nie nalezy odptaszkowywac "niski poziom sygnalu".

U mnie zle podlaczony brazowy przewod powodowal przelaczanie z Lpg na benzyne na 3;4 i5 biegu dokladnie przy5100 obrotowco bylo bardzo niebezpieczne przy wyprzedzaniu.

Po tym ustaw tylko mieszanke na Bingo a wskaznik wywal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności